Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole varsinaisesti tyhmä, mutta muistini on älyttömän huono

Vierailija
15.12.2023 |

En pärjää muistipelissä edes alle kouluikäiselle. Matikka sujuu hyvin jos saan nähdä kaavat, ulkoa en niitä muista. Olen ollut aina tällainen. Mistähän voisi johtua? Koulussa olen ollut aika keskitasoa, mutta olen aina lukenut kokeisiin ja tehnyt tehtävät. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kognitiivisesti keskitasoinen, ehkä visuaalinen muistikapasiteettisi on heikompi kuin verbaalinen kyvykkyytesi. Mitä olet opiskellut,  ja mikä sinua huolestuttaa?

Vierailija
2/3 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen en tiedä mikä on vikana. Olen epäillyt että jokin aivovamma tullut sillä olen nuorempana saanut kovan iskun päähän pari kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kognitiivisesti keskitasoinen, ehkä visuaalinen muistikapasiteettisi on heikompi kuin verbaalinen kyvykkyytesi. Mitä olet opiskellut,  ja mikä sinua huolestuttaa?

Minusta tuntuu samalta kuin aloittajasta. Sain armeijan palikkatestistä kahdeksikon, eli kuulun matemaattiselta lahjakkuudeltani parhaaseen 16%:iin ihmisistä, minkä toki koulumenestykseni todistaa.

Eikä minulla ole adhd:tä, joten keskittymiskyvyssänikään ei ole kummoista vikaa. Vaan kun esimerkisi stressi saa minut muuttumaan mitään muistamattomaksi ääliöksi. Lisäksi olen kinetistinen oppija, joten en opi töissä vaikkapa Teams-opetusta katsellessani. Minun pitäisi itse päästä kokeilemaan, miten joku asia toimii.

Onko tähän jotain helpotusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan