Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ensimmäiseksi autoksi kunnollisen 20 000e auton, miehen mielestä minulle riittää ekoiksi kuukausiksi joku tonnin kosla

Vierailija
15.12.2023 |

Miten nyt kannattaa tehdä? Ostaa heti autokoulun päätyttyä kunnon auto vai harjoitteluun ensi kuukausiksi joku halpa rottelo?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei 20 000 eurolla saa kunnollista autoa. Et taida tietää kunnollisista autoista yhtään mitään.

Käytettynä saa.

Käytetty auto ei ole kunnollinen auto.

Jos ostan kaksi vuotta vanhan käytetyn auton, niin miksi se ei ole kunnollinen?

Vierailija
22/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat just sellaisen auton minkä haluat. 

En minäkään ymmärrä yhtään miksi ekan auton pitäisi olla mahdollisimman halpa ja pahimmillaan vielä joku pikkuvikainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat 20 000e auton niin ota nyt ainakin Kasko siihen.

Vierailija
24/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu kuinka paljon ajatte ja missä. 

Vierailija
25/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Pääasia että on hyvät jarrut ja renkaat.

Vierailija
26/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 20 000 ja haluat sen hintaluokan auton, niin sitten ei muuta kun ostamaan. Oma raha, oma valinta. 

En ole ikinä ymmärtänyt tuota ajatusta, että ensiauto jotenkin lähtökohtaisesti kortin saamisen jälkeen kolaroitaisiin. Autokoulussa saat perusopit ja sitten vaan harjoittelua. Mulla on ollut 25 vuotta kortti, enkä ole kertaakaan onnistunut ruttaamaan peltiä vaikka kilometrejä tulee vuositasolla kuitenkin se 25-30 TKM. Ja alussa sitä oli luontaisesti varovaisempi. Suurin osa vanhemmasta (vielä 80/90-luvuilla syntyneistä) ikäluokasta on kuitenkin ajanut kortin saamisen jälkeen sillä vanhempien autolla, ei ostettu kortin saaneelle mitään omaa kippoa leluksi.

Meinaakko että meillä 70-luvulla syntyneillä ei olis korttia? Tai meitä ei olis liikenteessä ollenkaan?

Vierailija
27/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uusi auto. Niin minäkin tein ja se auto ollut minulla 14 vuotta.

Vierailija
28/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi auto. Niin minäkin tein ja se auto ollut minulla 14 vuotta.

Vierailija
29/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ostanut auton omilla rahoillaan vai teidän yhteisistä? Samoilla pelisäännöillä sitten sinunkin autosi osto tietenkin.

Hänellä ei ole korttia ollenkaan mutta haluaa maksaa puolet minun autostani. ap

No sitten ostat max kymppitonnin auton ja maksat sen itse. Ota siihen myös kallein kasko koska ajat sen ojaan kumminkin.

Vierailija
30/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 20 000 ja haluat sen hintaluokan auton, niin sitten ei muuta kun ostamaan. Oma raha, oma valinta. 

En ole ikinä ymmärtänyt tuota ajatusta, että ensiauto jotenkin lähtökohtaisesti kortin saamisen jälkeen kolaroitaisiin. Autokoulussa saat perusopit ja sitten vaan harjoittelua. Mulla on ollut 25 vuotta kortti, enkä ole kertaakaan onnistunut ruttaamaan peltiä vaikka kilometrejä tulee vuositasolla kuitenkin se 25-30 TKM. Ja alussa sitä oli luontaisesti varovaisempi. Suurin osa vanhemmasta (vielä 80/90-luvuilla syntyneistä) ikäluokasta on kuitenkin ajanut kortin saamisen jälkeen sillä vanhempien autolla, ei ostettu kortin saaneelle mitään omaa kippoa leluksi.

Meinaakko että meillä 70-luvulla syntyneillä ei olis korttia? Tai meitä ei olis liikenteessä ollenkaan?

Me 70-lukulaiset emme ajaneet vanhempien autolla?  

Vierailija
31/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän lukkee, että "vielä 80/90-luvuilla syntyneistä". Eli tuota nuoremmat milleniaalit alkaa vasta olemaan niitä ensimmäisiä ikäluokkia, joille on ollut säännönmukaisemmin tapana hankkia oma auto kortin ajamisen jälkeen. Sitä vanhemmat, kuten minä kasarilla syntyneenä, ollaan jouduttu alkuun lainaamaan ajoihin ihan isukin tai äiskän (käytännössä sitä perheen ainoaa) autoa. Ei meillä kaveripiirissä ollut kenelläkään omia autoja, vaan katsottiin kuka milloinkin saa perheeltä auton lainaksi ja lähtee kuskiksi :)

Vierailija
32/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei 20 000 eurolla saa kunnollista autoa. Et taida tietää kunnollisista autoista yhtään mitään.

Käytettynä saa.

Käytetty auto ei ole kunnollinen auto.

Eli yksikään autovei sitten ole. Ne kaikki muuttuu käytetyksi kun ensimmäinen kilometri ajetaan. 

Vierailija
33/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän lukkee, että "

Mulla ihan päinvastoin. Porukoilla ei korttia, ei autoa, mutta ostivat mulle ensin kevarin ja sitten oli omaa rahaa kun autokortin sain. Halpahan se oli ja poikakaveri korjas.

-71

Vierailija
34/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jos haluaa sitten ajaa 20000 euron autolla, niin ostaa sellaisen. Siihen teette kumminkin kaskovakuutuksen ja jos menee ruttuun, niin omavastuunhan sitten joutuu vain maksamaan. On vaan korjauksien ajan ilman autoa tai vuokra-autolla liikenteessä.

Jos aattelee kolhia pienesti vähän sieltä ja täältä aluksi, niin omavastuita menee paljon, mutta halvassa pikkujuttuja ei tarvi edes korjata.  

Puolensa molemmissa. Pääasia, että tekee autosta sen verran hyvän kaupan, että jos menee lunastukseen, niin saa omansa pois. Ettei osta 20000 autoa ja vakuutusyhtiö sanoo sen oikeaksi arvoksi vaikka 15000.

Vierailija
35/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidellä kuudella tonilla saa jo erinomaisen perusauton.

T.nainen

Kas tässä käyntikorttini, t. Korjaamon setä

Minä ostin kymmenen vuotta sitten 3000 eurolla vanhan auton. Ajan edelleen sillä ja kuukausittaiset muut kustannukset bensiinin lisäksi ovat n.50e. Auto on nyt 20v vanha. Vuodessa ajan n. 15t km. Aika edullista ajoa mun mielestäni.

Vierailija
36/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmin onnettomuuksia ym. virheitä tapahtuu alle 25 vuotiaille (enemmän miehille). 

Kannattaa miettiä että vetääkö sen auton pöpelikköön turvatyynyjen, vankemman korin ym. kunnollisten turvamekanismien kanssa. Toinen vaihtoehto on tietenkin heikommat turvallisuusvarusteet ja vakavampi vammautuminen.

Vierailija
37/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ekaks autokseni parin tonnin röttelön. Sen jälkeen viiden tonnin kolaroidun ja uusiksi laitetun röttelön, jolla ajoin lähes 20 vuotta. Nyt se menee romutukseen ja tilalle tuli 8000 euron hintainen, söpö 2016-vuoden vähän ajettu ajopeli. Ajan tälläkin niin pitkään, kuin se vain kestää. 

Velkaa en autoon ottaisi, ikinä. 

Vierailija
38/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yks semmonen parempi auto, jota kyllä oli ilo katella, mutta samaan aikaan, kun ikää tuli sekä itselle ja autolle, niin alkoi miettimään, että mun ajoilla tuo oli hullu ostos, kun matkat oli sen verran pieniä, että suurin osa auton hinnasta meni sen ruostumiseen parkkipaikalla.

Eli, jos sulla ei oo ajoja paljon, niin ostat jonkun halpiksen tonnilla ja jos teet pitempää ajoa jatkuvasti, niin isompi ja kalliimpi pirssi on ihan jees.

Vierailija
39/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat just sellaisen auton minkä haluat. 

En minäkään ymmärrä yhtään miksi ekan auton pitäisi olla mahdollisimman halpa ja pahimmillaan vielä joku pikkuvikainen. 

No noi 20 tonnin autot on just niitä pikkuvikasii, joita ei sitten ei pirukaan enää korjaa itse

Vierailija
40/62 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota yaris hybrid maksaa uutena joku 25 tonnia. Mukava ajaa, pieni ja kiihtyy nopee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi