Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies "yliherkkä" jos en pidä jonkun toisen naisen esim. tyylistä - mikä syynä?

Vierailija
15.12.2023 |

Jos mies ehdottaa minulle vaikkapa uutta hiusväriä ja näyttää naista, jolla on sellaiset hiukset ja sanon, etten pidä eikä sopisi minulle, mies alkaa tehdä riitaa "kun minä aina haukun muita naisia". Tai jollakulla ohikullkevalla naisella on vaate, jota mies pitää hyvännäköisenä ja ehdottaa minua hankkimaan sellaisen, mutta naisella on erilainen vartalotyyppi kuin minulla ja näen jo että vaate ei sovi minulle (eikä ole minun tyylisenikään), taas "olen haukkunut ja arvostellut" tuota naista. Samanlainen keskustelu on käyty tekoripsistä, joita olen kokeillut ja joista en pitänyt, taas arvostelin niiden ulkonäköä, joilla sellaiset on. Ja minun ulkonäköni toki arvostellaan, koska "minähän aloitin".

En kuitenkaan mielestäni arvostele HENKILÖN ulkonäköä, jos sanon mielipiteeni hänen hiusväristään, vaatteestaan tai tekoripsistään. Ja muutenkin, mitä ihmeen väliä sillä pitäisi miehelle olla, mitä mieltä olen jonkun randomin naisen hiuksista tai mistä tahansa? Miehiä saa kyllä arvostella ja se on vain hauskaa, mutta hänen mieleisiään naisia pitäisi ilmeisesti olla kehumassa ja muuttumassa mieluiten samannäköiseksi.

Mikä tässä nyt on se juttu, jota en ymmärrä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää miellyttää miestä, onhan hän luomakunnan kruunu, kuten tunnettua!

Ei kannata yrittää käyttää noin monimutkaista lauserakennetta, jos ei taito riitä. Nyt persoonapronomini "hän" luomakunnan kruununa viittaa naiseen, ei suinkaan mieheen (kuten todennäköisesti tarkoitus olisi ollut).

Naisen pitää miellyttää miestä, onhan tämä luomakunnan kruunu...

Menikö oikein?

Vierailija
22/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on aina ollut samanlainen, puhuu tähän tyyliin äidilleni ja perheelleen:

"Onpas tuolla naisella MAHTAVA tukka, todella pitkät ja vaaleat"

Ja sen jälkeen pitkä selostus niistä hiuksista, loukkaantuu kun/jos muut eivät innostu siitä.

Syynä on pohjimmiltaan se, että isäni kuolaa noiden naisten perään - eikä edes tajua, että on todella läpinäkyvä.

Tyytyi sitten tavis äitiisi?

Ootko äitis näköinen?

Vähän läski

Rillit

Ohut kananperse tukka

Turbulaariset rinnat?

Huutista turbulaarisille rinnoille :D

Opettele kirjoittamaan, jos haluat kunnolla loukata ihmisiä trollaamalla. 

T. turbulenssille alttiit, K-kupin rinnat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yrittää käyttää noin monimutkaista lauserakennetta, jos ei taito riitä. Nyt persoonapronomini "hän" luomakunnan kruununa viittaa naiseen, ei suinkaan mieheen (kuten todennäköisesti tarkoitus olisi ollut).

Menikö oikein?

Kyllä!

Vierailija
24/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö oikein?

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/pronominit/ohje/550