IL tiedot: Orpo ei saa velkalaivaa käännettyä, vuodelle 2024 velkapommi, miljardeja lisävelkaa!
IL: Nyt jysähti velkapommi! VM: Hallituksen vuodelle 2024 esittämä velkamäärä ylittyy rajusti
VM: Valtion velanoton tarve vuonna 2024 on 14,4 miljardia euroa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b6c60595-eefa-45d3-9577-1b4a2bbd4…
Kaikkea hallituksen päätöksentekoa on perusteltu sillä, että velkaantuminen täytyy saada pysäytettyä. Ensin velkaa piti ottaa vain 40 miljardia hallituskaudella, mutta nyt siihen lisäillään miljardeja koko ajan. Talouspuolue ja Purra eivät kykene pysymään budjetissa ja valtio ajetaan valtaviin velkoihin ja samalla leikataan pois hyvinvointivaltio.
Kommentit (209)
Mitä pidempään Orpon hallitus saa jatkaa sitä huonommaksi tilanne menee.
Valtiovarainministeri Purra erehtyi yrittäessään kääntää velkalaivaa ja irrotti vahingossa pohjatulpan. Syyttää nyt entistä hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä et olet vela, mun lapset ei kärsi tulevaisuudessa. Niin paljon syntymättömiäni rakastin, etten tehny niitä tänne kärsimään.
Onnea teille muille perhejeesustelijoille kun jaksoitte uskoa poliitikkoja.
Suomi sano pojotloooo ja kurlas kuravettä
Rakastit itseäsi. Oletko miettinyt että elämässä on muutakin kuin kärsimystä?
Ei meille kaikille ole. Joillekin meille elämä on pelkkää kärsimystä ekaluokalta lähtien.
Ainoa keino selvitä ylivelkaantumisesta on omaisuuden verottamisen kehittäminen. Tulojen verottaminen ja sosiaaliturvan romuttaminen ei auta.
Suurten ikäluokkien kertynyttä varallisuutta on kerättävä täyttämään suurten ikäluokkien lisääntyvän terveyspalveluiden tarpeen kustannukset ja eläkkeet. Rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino selvitä ylivelkaantumisesta on omaisuuden verottamisen kehittäminen. Tulojen verottaminen ja sosiaaliturvan romuttaminen ei auta.
Suurten ikäluokkien kertynyttä varallisuutta on kerättävä täyttämään suurten ikäluokkien lisääntyvän terveyspalveluiden tarpeen kustannukset ja eläkkeet. Rahaa on.
Johtaa käytännössä siihen, että omaisuudet siirretään nuoremmille sukupolville kuin taikaiskusta. Vanha viisaus sanoo, että viisas mies kuolee köyhänä hoidettuaan sitä ennen lastensa asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeisiin piti myös saada korotus, myös kaikkein suurimpiin eläkkeisiin.
miksei opiskelijoiden tuelle? nehän ne ihmiset elättää kun olette vanhoja!
Kysy Orpolta, sehän niitä opiskelijoiden tukia leikkaa.
Mitäs tuosta. Joko meidän vuoro olisi vihdoinkin saada niitä eu tukiaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunnin juna mistä vouhkaatte sitä ei makseta velalla vaan myymällä valtion omaisuutta. mutta sen vois laittaa kyllä jäihin
Niin, koska Suomi teki aivan loistavat kaupat siinä Caruna sekoilussa. Suomalaiset veronmaksajat pääsi maksamaan verovaroilla kertaalleen maksamiensa sähköverkkojen käytöstä aivan poskettomia siirtohintoja, jotka taitaa tälläkin hetkellä olla kuluttajaviranomaisten syynissä.
Kansalle valehdeltiin, ettei heitä rahasteta siirtomaksuilla ja sitten oltiinkin pian jo tilanteessa, jossa siirtomaksut oli jopa suurempia kuin sähkölaskut osalla kuluttajista.
Mitä myydään seuraavaksi? Pohjavedet? Malmit pohjoisesta? Voidaan luottaa siihen, että hallitus neuvottelee mahdollisimman huonot kaupat.
Haavisto oli päättämässä Carunan myynnissä.
Ja ketkähän olivat hallitusvastuussa? Aivan oikein, Kokoomus.
Olen lopettanut kuluttamisen aivan täysin ja yritään säästää kaiken ylimääräisen. En tule ostamaan mitään yrityksiltä. EK on halunnut niin, että palkat ovat pienet ja yrityksille paremmat tulot. En ajatellut rahoittaa tällaisia yrityksiä. EK saa sitä mitä tilaa ihmisiltä. Pahempaan suuntaan ollaan menossa valitettavasti.
Olen lopettanut kuluttamisen aivan täysin ja yritään säästää kaiken ylimääräisen. En tule ostamaan mitään yrityksiltä. EK on halunnut niin, että palkat ovat pienet ja yrityksille paremmat tulot. En ajatellut rahoittaa tällaisia yrityksiä. EK saa sitä mitä tilaa ihmisiltä. Pahempaan suuntaan ollaan menossa valitettavasti.
Eli noin miljardin lisäsäästöt tulossa keväällä
Vierailija kirjoitti:
Totta, ensi viikolla puoliso värjää ja leikkaa mun hiukset kotona. Ostetaan ruokakaupasta hiusväri, maksaa 15 euroa. Parturissa värjäys maksaisi vähintään 100 euroa.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eikä ne käy enää parturissa.
Ja hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset työikäisiltä ja sijaisuuksia ei jatketa, kun ei ole palkkarahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ensi viikolla puoliso värjää ja leikkaa mun hiukset kotona. Ostetaan ruokakaupasta hiusväri, maksaa 15 euroa. Parturissa värjäys maksaisi vähintään 100 euroa.
Suomessa on Euroopassa köyhimmät naiset.
Suomessa naisia ei arvosteta.
Tässä käy varmaan lopulta niin että Suomen köyhät jää Venäjälle ja rikkaat muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja on rikas öljyvaltio ja siellä on rikkaita miehiä jotka maksaa naisille parturin.
Onko Norjassa oma tinder?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norja on rikas öljyvaltio ja siell
Suomessa mies päättäjät ottaa naisilta parturi rahat pois.
Naisia ei arvosteta täällä, kerrotaan muulle maailmalle.
Hienosti valehdeltiin kansalle, että velkaantuminen loppuu ja valheita kertomalla päästiin vallankahvaan kiinni.
Nämä ottaa oikeasti enemmän velkaa kuin Marin koskaan.
Marin olisi ottanut velkaa 2024 8 miljardia, se on kirjattu budjettiarvioon.
Riikka Purra ottaa velkaa 2024 14,4 miljardia, eli melkein tuplat.
Samalla sönköttää mediaan, että suomalaiset ei ansaitse hyvää elintasoa.
Eli meiltä viedään kaikki ja sen lisäksi valtio sysätään järkyttäviin velkoihin.
Ja kaikki aloitukset Purran velkabileistä poistuu.
Järkyttävää osaamattomuutta.
Hallitus kuvitteli että bkt kääntyy nousuun vaikka rahvaalta otetaan rahat pois.
Nyt on konkurssien määrä melkoisessa nousussa. Muissa maissa odotellaan nousukautta. Hallitus käy kalliiksi nimenomaan yrittäjille