PALJONKO PALKKAA LAPSENVAHDILLE?
Meille tulee huomenna mahdollinen tuleva lapsenvahti tutustumaan tulevaan hommaan. Itsellä ei kuitenkaan ole mitään hajua mitä lapsenvahdille pitäisi maksaa. Eli paljonko maksatte palkkaa yhden lapsen hoidosta /tunti? Kyseessä on noin 2,5v lapsi ja hoitaja on lukioa käyvä tyttö. Kiitos etukäteen vinkeistä.
Pelokas ja Vilkas
Kommentit (8)
meillä on sopismus yhden tutun yhdeksäs lukokkalaisen tytön kanssa, että hän saa 5 e/h. Ihan siitä syystä maksan mielelläni 5e, että varmaan saan saman hyvän, luotettavan ja lapselleni mieluisan hoitajan! Etupäässä hän käy viikonloppuisin, kun hänelle itselleen parhaiten sopii, niin ettei koulu ja harrastukset kärsi, kesällä hän on sitten paremmin käytössä, mutta kyllä myös muutenkin.
Ennemmin maksaa siis kunnolla, niin saa mitä haluaa
ja ennen kuin joku kiljaisee minun riistäneen seiskaluokkalaista, niin kerrottaneen minun olleen itseni silloin kotona, mutta tyttö lasten kanssa talonyhtiön pihalla tai viereisessä puistossa. Ideana oli se, että on vahtimassa ja leikittämässä, jotta äiti saa projektinsa valmiiksi...
Sama tyttö on tervetullut lapsenvahdiksi muulloinkin, mutta toki 5-6- egen tuntipalkalla tai sovitulla könttäsummalla esim. ilta.
ei ole lastenvahteja onneksi tarvittu, mutta kerran ystäväni tiedusteli että tarvittaisiinko joskus lapsenvahtia, jos, niin hänen tyttärensä tulisi mielellään vahtimaan, tienatakseen taskurahoja.
Ajateltiin sitten miehen kanssa käyttää tilanne hyväksi, kun poikamme ei halunnut lähteä kauppaan vaan jäädä pihalle ja tyttäreltämme kysyttyä haluaisiko että piip tulisi hänen kanssaan hetkeksi, neitimme oli tästä innostunut. Joten soitimme naapurille josko pääsisi lyhyellä varoitus ajalla, ja sehän sopi kuulemma mainiosti :)
Kävimme kodin lähellä ruokakaupassa ja olimme poissa vajaa tunnin, ehkä 45min ja maksoimme tästä tytölle 10e palkkaa. Mikä minusta oli todella paljon! Olisin ollut 5e kannalla, mutta mies sanoi että annetaan kunnolla taskurahaa teinille (tyttö 14vee)
Sainkin kuulla seuraavana päivänä tämän tytön äidiltä, eli ystävältäni että heidän tyttönsä oli pettynyt siihen minkä verran oli saanut palkkaa 2 lapsen vahtimisesta!!! Pojassamme ei ollut vahdittavaa, kun oli pihalla leikkimässä kavereineen ja tytön kanssa oli katsonut elokuvaa, eli teki mitä? Vahti lapsia, vahti että tyttö katsoo elokuvaa? Netissä oli meillä olo ajan pyörinyt! Ja tästä olisi pitänyt maksaa enemän, haloo, Sanon minä, ja sanoin sen tytön äidillekin ja sen jälkeen onkin ollut välit vähän viileämmät, mitä en ymmärrä.
Poika 5vee ja tyttö 3
Paljon minun olisi tuosta pitänyt teidän mielestä maksaa jotta tyttö ja tämä " ystäväni" olisi ollut tyytyväisiä ??
Eipä tule mieleemmekään enään pyytää naapurin tyttöä lapsenvahdiksi ;)
Me olemme maksaneet 7 euroa / tunti, vähän aina ylöspäin pyöristäen. Meillä käy kaksi opiskelijatyttöä. Nostamme palkkaa vähän kerrallaan luottamuksen kasvaessa, kohta voisi olla taas korotuksen paikka. Maksan mielelläni hyvälle luotettavalle hoitajalle josta lapset tykkäävät.
kun maksan illasta n.10, mikä tarkoittaa yleensä n.2,5-3tuntia pyöreästi. Lapset 2 ja 5v. sukulaistyttö kyseessä, eikä kyllä itse edes halua maksua joka kerrasta (!) vaan välillä maksan sit vaikka 20e parin illan jälkeen... tyttö on 17v ja opiskelee ammattikoulussa. Jäi media-alan harjoittelupaikkaansa ilta/viikonloppuhanttihommiin ja saa siellä 7e/tunti, mitä itse pitää tosi suurena palkkana. Ja tämä on hesassa.
Mielestäni hoidosta kannattaa kyllä maksaa, mutta on otettava huomioon mitä hoidon aikana tehdään myös ja se, että koululaiset tottuu ' liian hyviin liksoihin' . Mll hoitotaso on erittäin riittävä, sieltä saattaa saada aikuisen ihmisen hoitajaksi tuohon hintaansa. 5e=30mk kuitenkin. Ja mikäs se on minituntiliksa ammattilaisilla? Toki kukin saa maksaa mitä itse haluaa ja mihin homman arvostaa. Ja mitäs sitten olette valmiita maksamaan koko päivästä? tai vaikka viikkohoitajalle- vakituiselle kuukaudessa? Mielestäni kannattaa kuitenkin suhteuttaa.
3-vuotiaan poikamme hoidosta. Hoitaja itse ehdotti summaa, samaa olin itsekin miettinyt.
Maksetaan vaan siitä ajasta, kun on meillä. Matkoja ei makseta, kun tytöllä on kuukausilippu. (Hki) Ollaan sovittu, että touhuaa pojan kanssa, ei vaan katso videoita tai lue lehtiä tms.
on 4,20 e/tunti eli siitä vois lähteä. 5e? ja aina parempi mitä enemmän :) on tehty sopimuksia esim 3e/lapsi/tunti, jollon palkkaa 6e/tunti kahden lapsen kanssa. nää siis tälläsiä muutaman tunnin juttuja, pidemmistä on sovittu erikseen (oon ollu viikonkin) ja voi olla, että oon ollu aina " alipalkattu" ... mut hoidan puoli-ilmaiseksikin kun tykkään niin hommasta :)
Tiinatäti, lastenhoitaja :)