Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rekkamies-biisin sanat on ummehtunut tuulahdus menneisyydestä korostaa miesten paremmuutta kaikessa

Vierailija
15.12.2023 |

Vain miehet pystyy hoitamaan vaativaa rekkakuskin työtä menestyksekkäästi, sehän on miesten hommaa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On filmeissä tää tosimiesten työtä

Jo poikana päätin; mä oon rekkamies

Vaikka moni saa puuronsa helpommalla

Mä oon rekkamies, oon hitto soikoon

Ei tullu poliisii, ei virkamiestä

Pojannassikka nähnyt muutaman elokuvan, joissa rekan ajaminen on tosimiesten työtä, ja valinnut ammattinsa sen perusteella. Homma osoittautuukin raskaaksi, etenkin kun ei pääse yöksi kotiin. Ei silti tajua, että ammattia voisi myöhemmälllä iällä vaihtaa. Ei tuossa ainakaan älyllistä paremmuutta korosteta.  

Mutta ehkä rekkamies ei sentään joudu tullivirkailijan kanssa tappeluun, kuten dementikkokodin hoitaja voi joutua asukkaan.

Vierailija
62/78 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on id100tti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla "Olen rekkalesbo"? 

Vierailija
64/78 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yhdistelmäajoneuvonkuljettaja. 

Oispa tuttu tullitarkastaja.

Se laulu on VAAN rekkamiehistä/rekkamiehille tehty, ei yhdistelmän kuljettajille 😉

Vierailija
65/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuissas on ummehtunut tuulahdus.

Vierailija
66/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä laulu Matilla. Toinen josta tykkään on Trasselin Jussin salsa. "Trasselin Jussina odotan, että käytäis kaurahaas."

Vierailija
67/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä feministinen miesoletettu lumihiutale ap oikein on trollatessaan? Säälittävä hyypiö.

Vierailija
68/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleessa kyllä välittyy tietty kypsyminen  sitten työhönsä?

Vierailija
69/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mummosta pitää saada sitten myös hei isovanhempi sanoitus. Tiedän yhden vanhan parin joista nainen kuoli ensin. Ja olivat isovanhempia.

Vierailija
70/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tämä biisi on tehty niin miehet ajoivat rekkaa, liian fyysillisiä silloin moni homma naisille.

Vierailija
71/78 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi siinä ihannoidaan työntekoa, mikä on jotenkin todella ummehtunutta. Samoin se 'leivän' ansaitseminen, kun tosi moni välttelee nykyisin hiilareita.

Vierailija
72/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituin karaokelaulu on nykyään "Aikuinen henkilö".

Vierailija
73/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekkakuskin "vaativa" homma? Aika pienellä sitä taitaa päästä ja ainoastaan tukkijulleilla taitaa olla sitä vaativuutta.

Sinne vaan kokeilemaan.

Vierailija
74/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On filmeissä tää tosimiesten työtä

Jo poikana päätin; mä oon rekkamies

Vaikka moni saa puuronsa helpommalla

Mä oon rekkamies, oon hitto soikoon

Ei tullu poliisii, ei virkamiestä

Pojannassikka nähnyt muutaman elokuvan, joissa rekan ajaminen on tosimiesten työtä, ja valinnut ammattinsa sen perusteella. Homma osoittautuukin raskaaksi, etenkin kun ei pääse yöksi kotiin. Ei silti tajua, että ammattia voisi myöhemmälllä iällä vaihtaa. Ei tuossa ainakaan älyllistä paremmuutta korosteta.  

Mutta ehkä rekkamies ei sentään joudu tullivirkailijan kanssa tappeluun, kuten dementikkokodin hoitaja voi joutua asukkaan.

Ulkomaankuljettajille se on elämäntapa, tunnen monia jotka ovat yli 30 vuotta ympäri Eurooppaa ajaneet, eivätkä todellakaan muuta edes halua vaikka työ on raskasta. 

Vierailija
75/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt sitten: olen yhdistelmäajoneuvon kuljettaja ja....Sehän olisi helppo laulaa! 

Vierailija
76/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nykyään ajaa pelkkää rekkaa?

Vierailija
77/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo myös työn raskaudesta joka ei ole muuttunut mihinkään. Lehdissä on välillä juttuja näistä 20v naisrekkakuskeista. Yhteistä on ettei kukaan näistä ole vielä ymmärtänyt täyin työn raskautta. Totta on ettei työ ole fyysisesti raskasta kuin ajoittain mutta päivien pituus tuntuu. Se 2800-2500 kk  riippuen lisistä ei ole paljoa tuosta. On se enemmän kuin siivoojalla, kassalla tai monessa tehtaassa mutta silti.

Normaali päivä on 13-10t ja pidempiäkin päiviä on. Eikä pitkillä matkoilla autossa nukkuminen vaikka pääsisikin käymään huoltoasemalla rahtarien tuvassa ssuihkussa ole mitään herkkua.

Eikö työ- ja ajoaikalaki koske rekkakuskeja ?

Ajoaika on 10 tuntia ja työpäivä silti 15 tuntia, kun ne autot lastataan ja puretaan. Viisi ja puoli tuntia saa ajaa sitten pidetään 45 minuutin tauko. "Viikonloppu" on 45 tuntia. 

Näitä ei ollut vielä 80- luvulla.

Vierailija
78/78 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappaleen nimi on Rekkamies, ei Olen rekkamies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi