Olen rekkamies-biisin sanat on ummehtunut tuulahdus menneisyydestä korostaa miesten paremmuutta kaikessa
Vain miehet pystyy hoitamaan vaativaa rekkakuskin työtä menestyksekkäästi, sehän on miesten hommaa.
Kommentit (78)
Pitäisikö olla "Olen rekkalesbo"?
Vierailija kirjoitti:
Oon yhdistelmäajoneuvonkuljettaja.
Oispa tuttu tullitarkastaja.
Se laulu on VAAN rekkamiehistä/rekkamiehille tehty, ei yhdistelmän kuljettajille 😉
Housuissas on ummehtunut tuulahdus.
Hyvä laulu Matilla. Toinen josta tykkään on Trasselin Jussin salsa. "Trasselin Jussina odotan, että käytäis kaurahaas."
Mikä feministinen miesoletettu lumihiutale ap oikein on trollatessaan? Säälittävä hyypiö.
Kappaleessa kyllä välittyy tietty kypsyminen sitten työhönsä?
Hei mummosta pitää saada sitten myös hei isovanhempi sanoitus. Tiedän yhden vanhan parin joista nainen kuoli ensin. Ja olivat isovanhempia.
Silloin kun tämä biisi on tehty niin miehet ajoivat rekkaa, liian fyysillisiä silloin moni homma naisille.
Lisäksi siinä ihannoidaan työntekoa, mikä on jotenkin todella ummehtunutta. Samoin se 'leivän' ansaitseminen, kun tosi moni välttelee nykyisin hiilareita.
Suosituin karaokelaulu on nykyään "Aikuinen henkilö".
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskin "vaativa" homma? Aika pienellä sitä taitaa päästä ja ainoastaan tukkijulleilla taitaa olla sitä vaativuutta.
Sinne vaan kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
On filmeissä tää tosimiesten työtä
Jo poikana päätin; mä oon rekkamies
Vaikka moni saa puuronsa helpommalla
Mä oon rekkamies, oon hitto soikoon
Ei tullu poliisii, ei virkamiestä
Pojannassikka nähnyt muutaman elokuvan, joissa rekan ajaminen on tosimiesten työtä, ja valinnut ammattinsa sen perusteella. Homma osoittautuukin raskaaksi, etenkin kun ei pääse yöksi kotiin. Ei silti tajua, että ammattia voisi myöhemmälllä iällä vaihtaa. Ei tuossa ainakaan älyllistä paremmuutta korosteta.
Mutta ehkä rekkamies ei sentään joudu tullivirkailijan kanssa tappeluun, kuten dementikkokodin hoitaja voi joutua asukkaan.
Ulkomaankuljettajille se on elämäntapa, tunnen monia jotka ovat yli 30 vuotta ympäri Eurooppaa ajaneet, eivätkä todellakaan muuta edes halua vaikka työ on raskasta.
Olisiko nyt sitten: olen yhdistelmäajoneuvon kuljettaja ja....Sehän olisi helppo laulaa!
Kuinka moni nykyään ajaa pelkkää rekkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo myös työn raskaudesta joka ei ole muuttunut mihinkään. Lehdissä on välillä juttuja näistä 20v naisrekkakuskeista. Yhteistä on ettei kukaan näistä ole vielä ymmärtänyt täyin työn raskautta. Totta on ettei työ ole fyysisesti raskasta kuin ajoittain mutta päivien pituus tuntuu. Se 2800-2500 kk riippuen lisistä ei ole paljoa tuosta. On se enemmän kuin siivoojalla, kassalla tai monessa tehtaassa mutta silti.
Normaali päivä on 13-10t ja pidempiäkin päiviä on. Eikä pitkillä matkoilla autossa nukkuminen vaikka pääsisikin käymään huoltoasemalla rahtarien tuvassa ssuihkussa ole mitään herkkua.
Eikö työ- ja ajoaikalaki koske rekkakuskeja ?
Ajoaika on 10 tuntia ja työpäivä silti 15 tuntia, kun ne autot lastataan ja puretaan. Viisi ja puoli tuntia saa ajaa sitten pidetään 45 minuutin tauko. "Viikonloppu" on 45 tuntia.
Näitä ei ollut vielä 80- luvulla.
Kappaleen nimi on Rekkamies, ei Olen rekkamies.
On filmeissä tää tosimiesten työtä
Jo poikana päätin; mä oon rekkamies
Vaikka moni saa puuronsa helpommalla
Mä oon rekkamies, oon hitto soikoon
Ei tullu poliisii, ei virkamiestä
Pojannassikka nähnyt muutaman elokuvan, joissa rekan ajaminen on tosimiesten työtä, ja valinnut ammattinsa sen perusteella. Homma osoittautuukin raskaaksi, etenkin kun ei pääse yöksi kotiin. Ei silti tajua, että ammattia voisi myöhemmälllä iällä vaihtaa. Ei tuossa ainakaan älyllistä paremmuutta korosteta.
Mutta ehkä rekkamies ei sentään joudu tullivirkailijan kanssa tappeluun, kuten dementikkokodin hoitaja voi joutua asukkaan.