Kuka presidenttiehdokkaista voisi yllättää positiivisesti jos tulisi valituksi
Ei Sauli Niinistöstäkään odotettu niin suosittua ja vaikutusvaltaista presidenttiä kuin hän nyt on.
Kommentit (114)
Rehn on jotenkin nousussa kun juttelee täällä ja esim. työpaikan kahvipöydässä. Kyllä hänessä on ehdottomasti ainesta, toivottavasti hänestä löytyy vähän enemmän potkua tähän kampanjaan, muuten jääpi tapetiksi. Saatan itsekin äänestää Rehniä.
Ylimielistä ja liian hasardia Stubbia en ainakaan. Haavistoa ja Urpilaista saatan harkita Rehnin ohella.
Vierailija kirjoitti:
Rehn on jotenkin nousussa kun juttelee täällä ja esim. työpaikan kahvipöydässä. Kyllä hänessä on ehdottomasti ainesta, toivottavasti hänestä löytyy vähän enemmän potkua tähän kampanjaan, muuten jääpi tapetiksi. Saatan itsekin äänestää Rehniä.
Ylimielistä ja liian hasardia Stubbia en ainakaan. Haavistoa ja Urpilaista saatan harkita Rehnin ohella.
JEP.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho. Vaikuttaa siltä, että hän voisi kyetä täyttämään Niinistön suuret saappaat. Ja jopa yhdistämään kansaa.
*
Aivan, siis niinkö? S.N. itse hyväksyi r*iskauksen muistaakseni avioliitossa. Sellaista nöyryytystä/kärsimystä ei kenenkään (inhimillisesti tuntevan ihmisen) uskoisi hyväksyvän, vaikka lakitekstissä lukisi mitä tahansa. Tiedä sitten kenelle se laki oli mieleinen, kuka sellaisen on voinut hyväksyä. H-a. oli kirjoituksissaan toivonut jonkun henkilön joutuvan r*iskatuksi. Joo, siis saappaat taitavat sittenkin löytää toisensa yhteisen mieltymyksen kautta.
Rehn nostaa profiiliaan koko ajan.
Stubb: luulee olevansa hauska. Halla-aho: luulee olevansa fiksu. Urpilainen: luulee olevansa fiksu ja filmaattinen, Altola: luulee olevansa komea ja naisten mies, Rehn: luulee olevansa harmaa pantteri, Yssayah: luulee olevansa kristillinen, Harkimo: luulee olevansa naisten päiväuni, Andersson luulee olevansa rouva tietävä ja köyhien ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho. Vaikuttaa siltä, että hän voisi kyetä täyttämään Niinistön suuret saappaat. Ja jopa yhdistämään kansaa.
Kieltämättä hyvin valtiomiesmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole mitään valtionmiesmäisyyttä. Saisi hävetä, mitä höläyttää jossain, kun on niin jyrkkä joissakin mielipiteissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho oli saanut itkupotkuraivarin kun joku koomikko oli lasketellut valikoituja totuuksia hänestä. Ei todellakaan ole valtiomiesainesta jos pokka ei kestä yhtään. Ja vielä itse esiintyy jonain sananvapauden kannattajana!
Vierailija kirjoitti:
Rehn näyttää pressalta. Mut en silti taida sitä äänestää.
En minäkään. Kannattaa äänestä niistä, jotka johtavat galluppeja.
Halla-aho lähettää työttömät autiolle saarelle.
Kyl mä Halla-ahoa äänestän. Varsinkin nyt kun tuli julki miten Rehn vikitteli varatun naisen ja jätti kihlattunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn näyttää pressalta. Mut en silti taida sitä äänestää.
En minäkään. Kannattaa äänestä niistä, jotka johtavat galluppeja.
Jaa no äänestä sitten Haavisto (ylioppilas, ei käynyt armeijaa), Stubb (pelle). Siinä on vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä Halla-ahoa äänestän. Varsinkin nyt kun tuli julki miten Rehn vikitteli varatun naisen ja jätti kihlattunsa.
Niin mutta Halla-aho teki syntiä, kun oli toisen naisen kanssa ja teki sen kanssa vielä lapsen. Jatkoi suhdetta 8 vuotta. Kumpi on pahempi???
Katsokaa netistä. Halla-aho on tehnyt tämän tästä rikosilmoituksia. Kertoo myös, ettei ole kaikkien lastensa kansa yhtä paljon tekemisissä. Ei siis ole paljon tekemisissä tämän au-lapsensa kanssa. Voi Jussi.....
En ainakaan itse haluaisi presidentiksi mitään ns. värikästä persoonaa, mitä se sitten missäkin tilanteessa tarkoittaa. Mulle tulee mieleen kovaääninen, raikuvasti naurava sirkustirehtööri, monenkirjavissa vaatteissaan. Mitä enemmän selittelee sitä enemmän mukana saattaa olla pelkkää (tunteetonta) sanahelinää, ammattikielessä myyntipuhe. Elikkä sellaiseksi tv-persoonaksi luokiteltu show-henkilö. En tässä nyt selitä niitä ominaisuuksia joita toivoisin, mutta ne toiveet voisivat toteutua lähinnä Haavistossa ja Rehn`issä. Täytynee myös valinnan tehtyäni varautua, että erehtyminen on mahdollista, ovathan ehdokkaat mulle täysin tuntemattomia henkilöitä. Äänestäjät ovat pitkälti, useidenkin vuosien takaa kerättyjen tidonmurusten varassa joista tekee sitten yhteenvedon. Kukaan ehdokas ei muutu perusluonteeltaan miksikään muuksi muutamassa kuukaudessa. Pian on päätöksen aika. Kuka sitten sopivin tehtävään on.
Toisaalta nuo ehdokkaiden töppäykset osoittavat, että hekin ovat lopulta vain tavallisia ihmisiä.
Jutta Urpilaisesta saadaan maahan erittäin pätevä ja edustava presidentti, eikä tarvitse hävetä kun lähtee edustamaan suomea maailmalle.
Ei kuuna päivänä, ei nyt eikä koskaan tule presidenttiä Halla-ahosta, Harkimosta, Essayahista, Aaltolasta, Anderssonista. Jonain päivänä ehkä Urpilaisesta voi tullakin, en silti henkilökohtaisesti usko häneenkään. Heikko ehdokasvalinta demareilta.
Seuraava presidentti on siis joko Rehn, Haavisto tai Stubb. Jokaisella heistä on heikkoutensa ja vahvuutensa.
Kolmikosta suurin heikkous on mielestäni Stubbilla, hän on presidentiksi liian arvaamaton lausunnoissaan sekä ylimielinen. Siksi en usko loppupeleissä häneen, vaikka tässä nyt olikin hänellä pieni kannatusnousu. Heti ekassa isossa tentissä hän teki parikin isoa, alkeellista mokaa. Yritti jeesustella, mutta tosiasiassa kutsui itärajalle tulijoita. Plus heitti typerää settiä Ukrainan voitosta. Ei presidentti voi tuollaisia laukoa! Hänen historiansa on täynnä vastaavia hölmöyksiä.
Haaviston suurin heikkous on yleisesti ottaen koulutuksen puute, vaikkakin pidän häntä kyllä ansioituneimpana ja eniten asioista kartalla olevana ehdokkaana. Se vaan kertoo ehkä tuolla tasolla ihmisenäkin hänestä jotain, ettei opintoja ole tuon enempää. Lisäksi vihreänä hänellä on hieman ylioptimistisia näkemyksiä esim. mitä tulee
mhnmuutto/kotoutumisasioihin, jengirikollisuuden taustoihin jne. Havaintoni perustuu hänen vaalikonevastauksiinsa.
Rehn on siis koko joukon vähiten huono, ellei peräti oikein hyvä vaihtoehto Suomen presidentiksi. Hänen heikkoutensa on ehkä sellainen aavistuksen ponneton vaikutelma. Hän saisi tuoda ihan pikkuisen enemmän itseään esiin, ei röyhkeästi, mutta edes vähän haastamalla ja ottamalla tilaa haltuunsa. Hänen pitäisi ns. tulla näkyvämmäksi. Hänellä on ihan oikeasti eniten potentiaalia, osaamista, oikeanlaista mielenlaatua ja näkemystä pestiin!
Itse äänestän Rehniä. Aiemmin olin Haaviston leirissä, mutta mieleni on kääntynyt nyt kun olen seurannut tilannetta ja lukenut kaikkia vaalikonevastauksia yms.
Tätä juuri toivon. Haluan poliitikkojen hoitavan hommansa niin hyvin, että minun ei tarvitse miettiä sekuntiakaan politiikkaa arjessani. Minä haluan keskittyä omaan perheeseeni, työhöni ja omiin harrastuksiini.
Olli Rehnille menee ääneni. 👍