Mistä tajusit että puolisosi on jollain tapaa luonnehäiriöinen?
Mikä oli se tilanne ja miten suhde siitä sitten eteni?
Kommentit (45)
Luulin että mies on vaan jotenkin edgy, ja sitten luulin, että hän vaan jotenkin lipsauttelee jotain tyhmiä juttuja, mutta sitten hän alkoi kertoa jotain aivan kauheita väkivaltafantasioita ystävistäni ja sukulaisistani. Siis todella raakoja. En missään vaiheessa ajatellut, että hän toteuttaisi niitä, mutta siis oli kyllä outoa kuunnella ykistyiskohtaisia kertomuksia siitä mitä näille minun rakkaille ihmisille olisi pitänyt tapahtua. Hän halusi niitä minulle ihan ehdottomasti kertoa ja muutenkin harrasti sellaista outoa henkistä väkivaltaa. Olen hyvin sallivainen ihminen ja ymmärrän että kaikkea voi ajatella ja monenlaista sanoakin, joten kesti kyllä todella kauan että kellot soivat. Siinä vaiheessa kun hän puhui tällaista lapsistamme olin kyllä jo ymmärtänyt että tämä ei nyt toimi.
Tajusin eron jälkeen, kun aloin lukemaan kirjaa verbally abusive relationship. Ja sitä kautta luin muita kirjoja ja tajusin, että nyt ei ole kaikki muumit laaksossa.
Siitä tajusin, kun jäi kolmannen kerran kiinni vieraissa miehissä käymisestä.
Tajusin, että minulle tulee aina entistä ikävämpi olo kumppanini kanssa. Monien muiden kanssa olo helpottaa, mutta hänen kanssaan huonontuu.
Yksi extyttöystävä oli tosi riippuvainen musta. Jos en vastannu puhelimeen päivällä kun olin töissä niin ilmesty kotipihaan istuun ja odottaan et millon ilmestyn kotiin ja kaikkea muuta samanlaista. Ei sitä kauaa jaksanut kun toisen maailma romahti joka kerta kun ei saanut mua kiinni tai en kerinnyt tapaamaan.
Siitä kun alkoi luettelemaan virheitä ulkonäössäni ja toteamalla ettei kukaan muu minua halua, vaan saan olla kiitollinen siitä, että sain hänet. Tämän jälkeen mukaan sitten tulikin jo väkivaltaa monissa muodoissa. Erosta yli 10 vuotta ja edelleen koittaa kontrolloida elämääni.
Kyllä se oli varmaankin se tilanne kun exä (nainen) alkoi ajamaan 120:tä kuudenkympin alueella ja tuumas että hoitaa mut sairaalakuntoon.
Siinä vaiheessa, kun olin ollut 1,5 vuotta terapiassa työuupumuksen takia, ja terapeutti kysyi, että työelämässä alkaa olla hyvänkuuloinen meininki, mites kotona? Kun sä et näistä kotijutuista koskaan puhu, aika monet asiakkaat puhuu...
Siitä että hän huusi jatkuvasti. Jos aikuinen ihminen ei osaa kommunikoida normaalilla volyymilla ilman aggressiota, niin terve.
Ensimmäisen kanssa meni vuosia. Siis tajusin aika nopeasti, että asioita on pielessä. Meni viisi vuotta tajuta, että toinen ei aio koskaan muuttaa niitä.
Kauan myöhemmin meni pari kuukautta, kunnes mies alkoi tehdä ihmeellisiä testejä ja yritti kaasuvalottaa ihan kirkkain silmin muutamassa asiassa. Alkoi puhua myös ihan ihmeellisiä juttuja. Olo hänen kanssaan alkoi olla jännittynyt. Lähdin.
Omien vanhempien suhteen meni vuosikymmeniä tajuta.
Itsestäni pelkään usein, olenko minäkin luonnevikainen. Objektiivisesti ajateltuna en ole. Paitsi taipumus kynnysmattoiluun, josta opettelen pois.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin eron jälkeen, kun aloin lukemaan kirjaa verbally abusive relationship. Ja sitä kautta luin muita kirjoja ja tajusin, että nyt ei ole kaikki muumit laaksossa.
Voitko avata vähän, mistä tässä on kyse?
Siinä kohdassa, kun totesin äijän katselevan entisen tytärpuolensa rintoja ja muuta kroppaa tietyllä katseella. Siihen loppui se seurustelumme.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että hän huusi jatkuvasti. Jos aikuinen ihminen ei osaa kommunikoida normaalilla volyymilla ilman aggressiota, niin terve.
Tommi, oot viittä vaille valmis saamaan sen lähestymiskiellon. Sulla ei muutenkaan ole mitään asiaa tulla lähelle. Ja kiitos stalkkaamisen saan poliisille toimitettua videomateriaalia. Joten terve!
Kavalsi yritykseni rahat. Ei kuulunu koskaan anteeksipyyntöä. Suuttui kun jäi kiinni.
Siitä kun mieheni piilotteli jatkuvasti puhelintaan - se oli liimattu housun taskuun ja housut hän vei mukanaan jopa kylpyhuoneeseen. Hänellä oli "töitä" eikä häntä saanut koskaan soittamalla kiinni - soitti aina takaisin jonkin ajan kuluttua koska "puhelin oli äänettömällä eikä huomannut soittoani". Kotona silti oli aina äänet päällä kun joku soitti. Koskaan ei keskusteltu mistään oikeista asioista, mitkä esim. rassasi mieltäni, kuten luottamuspula mm. näistä edellämainitsemistani asioista. Aina laittoi kaiken vitsiksi. Kerran miehelle tuli pieni ajatusvirhe ja puhelin jäi vartioimatta: siellä oli toistakymmentä viestiketjua eri naisten kanssa, joihin hänellä oli seksisuhde sekä valokuvia näistä ja itsestään seksin jälkeen makaamassa sängyssä. Sanoin miehelle, että menen hotelliin yöksi ja sillä aikaa sä olet pakannut sun kaikki kamat, jättänyt avaimet pöydälle ja häipynyt mun elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Yksi extyttöystävä oli tosi riippuvainen musta. Jos en vastannu puhelimeen päivällä kun olin töissä niin ilmesty kotipihaan istuun ja odottaan et millon ilmestyn kotiin ja kaikkea muuta samanlaista. Ei sitä kauaa jaksanut kun toisen maailma romahti joka kerta kun ei saanut mua kiinni tai en kerinnyt tapaamaan.
Maailma romahti? Vai parisuhde? Kyllä parisuhteeseen kuuluu ajantasainen yhteydenpito jos on joku kiireinen asia. On myös henkistä väkivaltaa olla vastaamatta parisuhteessa olevalle elämänkumppanille jos hän ilmaisee että on jotain hänelle tärkeää asiaa johon pitäisi saada vastaus melko pian (päivän sisällä). Voi itse päättää ollakko sinkku vai parisuhteessa. Mutta jos juoksuttaa toista ihmistä perässään, pelaa kuuropiilo leikkejä, vitkastelee yhetydenpidossa, ei vastaa niin se on yhtä väärin kun jatkuva viesti pommitus turhilla asioillla.
Siitä kun mies jäi 3:nnen kerran kiinni pettämisestä
Instagramissa tuli vastaan kela jossa oli aiheena NPD.
Herätys oli järisyttävä kokemus.
Ero menossa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
on luonnollista että me alamme puhumaan lujemmalla äänellä jos toinen osoittaa ettei häntä kiinnosta mitä toinen yritätää saada häntä ymmärtämään hiljempaa puhumalla. Olisiko sinulla itselläsi ollut aika alkaa kuuntelemaan myös toisen mielipiteitä, eli ottamaan hänet myös huomioon. Ei normaalille ihmiselle pitäisikään huutaa. Selkeästikään et välittänyt mitään mitä hän sanoi.