Saako nykyään ottaa tolpalta siis ihan minkä taksin vaan haluaa?
Ettei ole pakko ottaa jonon ensimmäistä? En ole mennyt pitkään aikaan taksilla, niin en tiedä.
Kommentit (45)
Saa, ja tämä on meidän asiakkaiden oikeus ehkä jopa velvollisuus!
Käyttämällä laadukkaita ja luotettavia yrityksiä sekä kuljettajia saamme taksialan maineen pilaajat pois ajelemasta
Aina on saanut valita haluamansa. Kuskit tosin saattavat urputtaa, mutta lain mukaan ei tarvitse ottaa ekaa.
Saa, mutta nykyään se voi olla hengenvaraallista itsellesi tai valitsemallesi taksikuskille. Maailma on kylässä.
saa ottaa mutta huutelua tulee perään karvakäsiltä, ainakin Helsingin keskustassa.
Saa, mutta voi tulla tappelu. Voit joutua itsekin väliin ja voi kuski käydä käsiksi.
Kannattaa aina valita suomalainen taksikuski, jos ei halua raizkatuksi tai ahdistelluksi.
Periaatteessa saa, käytännössä ei. Riski joutua painostuksen tai väkivallan kohteeksi on suuri.
Pyydä naiskuljettaja, ne on aina suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä naiskuljettaja, ne on aina suomalaisia.
Tämä, mutta ei tolpalta. Tilaus sivukadulle näkösuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina on saanut valita haluamansa. Kuskit tosin saattavat urputtaa, mutta lain mukaan ei tarvitse ottaa ekaa.
Kyllä. Eipä olla ikinä kuultukaan että pitäisi ottaa se jonon ensimmäinen. Taksia on tullut eniten käytettyä ehkä 80- luvulla ja viime vuosina oikeastaan vain Virossa ja harvoin sielläkään ja soitan itse taksin koska tiedän hyvät ja edulliset.
Itse valitsen aina naiskuskin, jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Eipä olla ikinä kuultukaan että pitäisi ottaa se jonon ensimmäinen. Taksia on tullut eniten käytettyä ehkä 80- luvulla ja viime vuosina oikeastaan vain Virossa ja harvoin sielläkään ja soitan itse taksin koska tiedän hyvät ja edulliset.
Tuo jonotusasia oli varmaankin sellainen herrasmiessääntö, jota noudatettiin ennenkuin tämä koko taksiasia meni ihan per siilleen. Itse otan sieltä jonosta välistä aina tutun yrityksen auton.
Saa tietysti. Kerran otin nuoren, kivan näköisen miehen vaikka olisi periaatteessa pitänyt ottaa keski-ikäinen möhömaha joka tupakoi kun saavuin jonolle. Kuski sanoi siitä minulle, että olisi oikeastaan pitänyt ottaa se ensimmäinen vaikka se on nykyisin ok ottaa muukin. Sanoin hänelle, että sanoo muille minun kaapanneen hänet ja että olin hirveä kuljetettava :) Ihan oikeasti, siisti olemus, suomalaisuus ja tupakoimattomuus on hyvää asiakaspalvelua.
Saa, valikoin aina Helsingin Taksin tai muun isomman taksifirman auton, tietää mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta voi tulla tappelu. Voit joutua itsekin väliin ja voi kuski käydä käsiksi.
Taksijono alkaa kuulostaa yhä paremmalta paikalta mennä purkamaan stressiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksijono alkaa kuulostaa yhä paremmalta paikalta mennä purkamaan stressiään.
No ainahan taksijonoissa on myllytetty. Erona on vaan se että aiemmin on voinut tulla kuonoon muilta jonottajilta ja nykyisin kuskeilta.
Vierailija kirjoitti:
Ähälämi päättää taksisi.
Pöh. Käsken ottaa kolmipyöräisensä ja syklata v'ttuun.
Saa. Itse valitsen kuskin ihonvärin perusteella.