Onko teistä ok, jos kauppakeskuksen keskellä on koju jossa soi arabimusiikki, joka kaikuu isolle alueelle kauppakeskuksessa?
Harkitsen palautteen laittamista kauppakeskukselle. Mielestäni tuo ei ole ok. Suljetussa tilassa (pieni liike, ravintola, tms) tuo on ok, mutta keskellä kauppakeskusta oleva musiikki kaikuu pitkälle yleisessä tilassa.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Arabikoju ei ole ok, oli musiikkia tai ei.
Rajat kiinni ja jo oleskeluluvan saaneetkin ulos. Kiitos!
Toisissa ketjuissa huudat että "Suomessa ei ole rasismia!" Arvasinko oikein?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti en menisi kauppakeskukseen toistamiseen, jos siellä joutuisi kuulemaan muslimimusiikkia. Muita syitä kauppakeskuksen karttamiseen olisivat muun muassa epämiellyttävä henkilö- ja asiakaskunta. Jos henkilökunnassa on yksikin irtopäänroikottajan näköinen, niin se kyllä karkottaa.
Mitä on "muslimimusiikki"?
Minua oksettaa joka ikinen suomalainen, joka myy oman kulttuurinsa ja kaiken, mikä olennaisena osana suomalaisuuteen kuuluu. Jos olen mennyt töihin ulkomaille, olen noudattanut sen maan sääntöjä ja tapoja ja kunnioittanut kulttuuria ja uskontoa. Voin myös mennä esimerkiksi moskeijaan vaikka olen kristitty. Käynti moskeijassa ei tee minusta muslimia. Suomessa haluan laulaa suvivirteni ja haluan, että meillä ja jälkipolvilla on tunnistettava kulttuuri. Toivon jokaisen tänne tulevan sitä kunnioittavan. Maassa maan tavalla. Tuntui järkyttävältä, että työyhteisöni muualta muuttanut jäsen ei halunnut syödä piparkakkuja ja kuunnella joululauluja muiden kanssa vaan mieltä osoittaakseen jättäytyi toiseen huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minua oksettaa joka ikinen suomalainen, joka myy oman kulttuurinsa ja kaiken, mikä olennaisena osana suomalaisuuteen kuuluu. Jos olen mennyt töihin ulkomaille, olen noudattanut sen maan sääntöjä ja tapoja ja kunnioittanut kulttuuria ja uskontoa. Voin myös mennä esimerkiksi moskeijaan vaikka olen kristitty. Käynti moskeijassa ei tee minusta muslimia. Suomessa haluan laulaa suvivirteni ja haluan, että meillä ja jälkipolvilla on tunnistettava kulttuuri. Toivon jokaisen tänne tulevan sitä kunnioittavan. Maassa maan tavalla. Tuntui järkyttävältä, että työyhteisöni muualta muuttanut jäsen ei halunnut syödä piparkakkuja ja kuunnella joululauluja muiden kanssa vaan mieltä osoittaakseen jättäytyi toiseen huoneeseen.
En ymmärrä vaahtoamistasi.
Eivät kaikki syntyperäiset suomalaisetkaan tykkää pipareista ja joululauluista.
Yhteiskuntaan sopeutuminen tarkoittaa lain noudattamista.
Vain muslimimaassa se voisi olla ok, EI SUOMESSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti en menisi kauppakeskukseen toistamiseen, jos siellä joutuisi kuulemaan muslimimusiikkia. Muita syitä kauppakeskuksen karttamiseen olisivat muun muassa epämiellyttävä henkilö- ja asiakaskunta. Jos henkilökunnassa on yksikin irtopäänroikottajan näköinen, niin se kyllä karkottaa.
Mitä on "muslimimusiikki"?
Arabimusiikki.
Missä joulumusiikki on? Siis suomalainen joulumusiikki. Miksi sitä ei soiteta enää?
Kyllä mikäli se koppi on jossain arabimaassa.
Suomessa tuon kuuluisi olla laissa kiellettyä, meillä on oma kulttuurimme jota tulisi vaalia ja siksi tuollaisen sallivat mielisairaat ihmiset tulisi sulkea suljettuun hoitolaitokseen ilman mahdollisuutta vapautua sieltä.
Onko ongelma se että se on arabimusiikkia vai et pidä yleensä musiikista. Ei ne valitukset ketään kiinnosta ma mut omistaa ne kauppakeskukset.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki taas tietotasosta. Ei ole mitään muslimimusiikkia. Musiikki on yleensäkin haram. Mut valitetaan sit vaikka omaa tyhmyyttä.
Arabit voivat olla myös kristittyjä mut ps porulla loppui koulu apukouluun.
En haluaisi asioida kauppakeskuksessa missä kulkee ihmisvihamielisiä sivistymättömiä juntteja.
No olipa se musiikki mitä tahansa niin ei sitä tarvitse luukuttaa liian kovalla. Muuten minulla ei ole mitään eri kulttuureista tulevaa musiikkia vastaan jos se soi hillitysti siihen sopivassa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki taas tietotasosta. Ei ole mitään muslimimusiikkia. Musiikki on yleensäkin haram. Mut valitetaan sit vaikka omaa tyhmyyttä.
Älä höpötä, esim. Maher Zain. Mitään allahinylistyslauluja ei Suomen julkisiin tiloihin tarvita. Soittakoot islamilaisia u linoitaan kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Arabit voivat olla myös kristittyjä mut ps porulla loppui koulu apukouluun.
Valitettavan harva Suomeen tullut on ja nekään vähät eivät uskalla avata täälläkään suutaan millaista on elää vähemmistönä muslimien hallitsemilla alueilla, esim. käännytystyön tekeminen tietää kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Johan pomppasi arabimusiikki = muslimi musiikkia.
No on. Pitäisikö sinun mielestä kaikki ulkomaalainen musiikki kieltää?
Ps. Mistä teitä ihan pimeitä oikein löytyy?
Olisi itselläni viimeinen kerta siinä kauppakeskuksessa!
Vierailija kirjoitti:
Missä joulumusiikki on? Siis suomalainen joulumusiikki. Miksi sitä ei soiteta enää?
Tämä. Miksi kauppakeskuksissa ei soi enää joululaulut??