Mun tuttu ylpeilee silla, etta saanut isoja lapsia ja seuraava on taas edellista suurempi. Ja sitten aina soittaa, etta paljon teilla oli
pituutta siinä ja siinä neuvolassa..
Ihan kuin olis joku kokokisa.
Kommentit (25)
Eikö juuri isot vauvat ja lapset ole positiivinen juttu? Itse olen myös mahdottoman ylpeä yli 4 kiloisena syntyneestä pojastamme joka on nyt 1v 9kk -ikäisenä rutkasti pidempi ja jämerämpi kuin esim. jotkut 2-2,5-vuotiaat. Onhan pitkä ja raamikas mieskin komea näky! Ja pitkä hoikka nainen:)
Ei pienuudessakaan mitään vikaa ole mutta aina sitä tietty miettii, että onko ollut jostain ravintoaineesta tms. puutetta.
eli pieniä ja vastasyntyneinä vastasyntyneen näköisiä...mun lapsi oli 3 kg syntyessään täysiailaisena, en polta, syön hyvin jne...kaverin vauva oli yli 5 kg ja kaveri selvästi leuhki sillä, että heidän lapsi oli niin paljon isompi..en ikinä ymmärtänytsitä!ja kaiken lisäksi meidän lapsi hurahti ohi ja on nelikuisesta asti ollut isompi...noloa!
Meidän lapsi oli iso syntyessään ja hieman häpesin sitä. En kehdannut kertoa kavereille hänen mittojaan. Jälkikäteen on arveltu, että minulla oli raskausdiabetes, joka jäi hoitamatta. Ei ole mitään kehuttavaa siinä, että synnyttää ison lapsen, jolla on riski vahingoittua synnytyksessä.
Kyllä minäkin aina kerron, minkä pituisia lapset ovat neuvolassa olleet - kyllähän asioista pitää saada kertoa ilman, että sitä tulkitaan ylpeilyksi.
Kuopuksen kohdalla etenkin tulee naureskeltua, kun hän on päätä veljelään lyhyempi, että kukakohan on isä, kun hän on noin pieni.
Kolme täysiaikaisena syntynyttä tervettä lasta, kaikkien syntymäpaino alle 2,8 kg. Minä olin syntyessäni 3,8 kg ja mieheni yli 4 kg, samoin meidän molempien sisarukset ja heidän lapsensa ovat olleet noin neljäkiloisia.
En polta, en juo, en käyttänyt raskausaikana lääkkeitä, olen perusterve, en ole koskaan käyttänyt huumeita.
Syön normaalisti, myös raskausaikana, ja painoa on tullut raskaana ollessa 12-16 kg.
Istukan toimintaa tutkittiin kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa, koska esikoinen oli pienipainoinen (2595g), mutta siinä ei ole ollut mitään poikkeavaa. Synnytyksen jälkeenkin istukat ovat olleet ihan normaalin kokoisia ja näköisiä kuulemma.
En ole pahemmin edes stressannut raskausaikana, jotkut väittävät stressin vaikuttavan syntyvän lapsen kokoon.
Minun lapseni vaan ovat jostain syystä pieniä, ihan terveitä silti, ja synnyttyään ovat kasvaneet huimaa vauhtia. Nuorin täytti juuri vuoden ja on 82,5 cm ja 12,2 kg.
Neljäs lapsi on haaveissa, ja lääkärin mukaan hänkään tuskin tulee olemaan yli 3 kg syntyessään.
Toiset vaan saa pieniä vauvoja. Sinänsä ihan kivaa, on mahtuneet ne ihanat 50-56 cm kirpunvaatteet päälle kauemmin kuin viikon tai kaksi =) Ja meidän vauvelit ovat onneksi jaksaneet imeä heti syntymästään asti hyvin, ja ovat kasvaneet hyvää vauhtia.