Työpäivä päättyi 4 tuntia sitten ja olen tärissyt ahdistuksesta paikoillani siitä asti kun pääsin kotiin
Työ ja työyhteisö ahdistaa niin paljon. En kuulu siihen. Koko keho huutaa ei.
Kommentit (65)
Kemiallinen reaktio kehossa kestää vain hetken, sen jälkeen se muuttuu psyykkiseksi rektioksi. Psyykkistä reaktiota voi opetella hallitsemaan.
Mutta sulle neuvo nyt tähän hetkeen: käy työterveydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kemiallinen reaktio kehossa kestää vain hetken, sen jälkeen se muuttuu psyykkiseksi rektioksi. Psyykkistä reaktiota voi opetella hallitsemaan.
Mitä se auttaa.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa.?
Saat lääkityksen ja keskusteluapua.
Kyllä näitä myrkyllisiä työpaikkoja on. Minulla ei lopulta enää "valunut vesi hanhen selästä", kun olin muutaman vuoden kestänyt sen ainoan työ"kaverin" käytöstä. Lähdin töistä itkien lääkärikeskukseen, tietysti aikaa varaamatta. Odotushuoneessa itkin, kunnes pääsin lääkärin puheille selittämään tilanteeni työpaikalla. Sain 2 kk sairasloman, pian töihin paluun jälkeen irtisanouduin, vaihdoin paikkakuntaa ja perustin yrityksen - ilman yhtään työ"kavereita".
Minä myös alkoholisoiduin tuon työpaikan takia, oli pakko nollata päätä jokaisen työpaikan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä myrkyllisiä työpaikkoja on. Minulla ei lopulta enää "valunut vesi hanhen selästä", kun olin muutaman vuoden kestänyt sen ainoan työ"kaverin" käytöstä. Lähdin töistä itkien lääkärikeskukseen, tietysti aikaa varaamatta. Odotushuoneessa itkin, kunnes pääsin lääkärin puheille selittämään tilanteeni työpaikalla. Sain 2 kk sairasloman, pian töihin paluun jälkeen irtisanouduin, vaihdoin paikkakuntaa ja perustin yrityksen - ilman yhtään työ"kavereita".
Minä myös alkoholisoiduin tuon työpaikan takia, oli pakko nollata päätä jokaisen työpaikan jälkeen.
Jatkan: muistan monet kerrat kun kotiin saapuessani rojahdin eteisen lattialle itkemään/huutamaan työpäivän jälkeen. Tuon tunteen tietää vain jos sen on itse kokenut.
Siis AP, ehdottomasti sairaslomalle, ehdit saada ajatuksesi ja pääsi kasaan. Toivttavasti sinulle aukeaa muita työmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös alkoholisoiduin tuon työpaikan takia, oli pakko nollata päätä jokaisen työPÄIVÄN jälkeen.
Jatkan: muistan monet kerrat kun kotiin saapuessani rojahdin eteisen lattialle itkemään/huutamaan työpäivän jälkeen. Tuon tunteen tietää vain jos sen on itse kokenut.
Siis AP, ehdottomasti sairaslomalle, ehdit saada ajatuksesi ja pääsi kasaan. Toivttavasti sinulle aukeaa muita työmahdollisuuksi
Korjaus: jokaisen työPÄIVÄN jälkeen. Näppäimistön O-kirjain jumittaa: ToivOttavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis AP, ehdottomasti sairaslomalle, ehdit saada ajatuksesi ja pääsi kasaan. Toivttavasti sinulle aukeaa muita työmahdollisuuksi
Niin minun suustani.. juon siis arkenakin. Haen usein pullon viiniä töiden jälkeen ja se on ainut asia mikä nollaa ahdistuksen. Ahdistus lamaannuttaa töissä minua ja vaikuttaa kognitiiviseen kykyyni
Vierailija kirjoitti:
Sama. Vihaan tätä elämää.
Sama. Lisäksi tänään oli vapaapäivä ja kaikki meni täydellisti pieleen. Ei jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa jo aika pahalta. Ilmoita huomenna olevasi sairaana ja mene työterveyteen kertomaan rehellisesti tilanteesta ja voinnistasi. Siitä se lähtee tavalla tai toisella purkautumaan. Mikään työpaikka ei ole itsensä sairastuttamisen arvoinen.
En myöskään uskalla soittaa pomolle .
Huh! Olisi mielenkiintoista kuulla vähän tarkemmin, mikä teillä kaikilla on niin pielessä? Siis miten voi ilmapiiri olla tuollainen, mikä sen aiheuttaa? Henkilökemiat?
Vierailija kirjoitti:
Huh! Olisi mielenkiintoista kuulla vähän tarkemmin, mikä teillä kaikilla on niin pielessä? Siis miten voi ilmapiiri olla tuollainen, mikä sen aiheuttaa? Henkilökemiat?
Huono johtaminen ja työpaikkakiusaaminen monen kollegan taholta.
Vierailija kirjoitti:
YHYY AHISTAA YYYHYYYY😫😩
Kaltaisesi tekevät työyhteisöissä elämisen ja olemisen ahdistavaksi. Ilkeily ja pilkkaaminen ovat asioita, joista pitäisi oppia pois viimeistään päiväkoti-ikäisenä varhaiskasvatuksessa.
Täällä kans yksi joka töiden jälkeen ihan pata jumissa. Mutta ap sun tilanteessa menisin kyllä jo työterveyteen, kuulostaa tosi pahalta🙁 Ei oo työ sen arvoista että menetät terveytesi. Sun keho jo alkanut huutamaan apua, ole rohkea ja kuuntele sitä. Mitä pidempään odotat ja jatkat tuota, sitä pidempään kestää toipua. Kokemuksesta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis AP, ehdottomasti sairaslomalle, ehdit saada ajatuksesi ja pääsi kasaan.
Kuten alkoholikin... joka lisää ahdistusta. Se liottaa aivot.
Auttaislkohan kunnon takapano? Sellainen, joka saisi unohtamaan vähäksi aikaa kaiken muun.
Sinä olet myrkyllisessä työyhteisössä. Se sairastuttaa sinut