Käytännön vinkkejä uimahallille?
Innostuin vesijumpasta ja haluaisin aloittaa myös vesijuoksun, mutta muutama käytännön asia mietityttää... siispä toivon apua kokeneemmilta konkareilta :)
- Miten kuljetatte märät uikkarit, pyyhkeen, pefletin jne., erityisesti jos käytte uimahallilla ennen töihin menoa? Olen käyttänyt tähän mennessä tavallisia muovikasseja, mutta mietin olisikohan tähän jotakin parempaa ratkaisua.
- Harkitsen oman vesijuoksuvyön ostamista, ja mietin tällä hetkellä tavallisen vyön (AquaJogger Classic) ja kelluttavamman vyön (AquaJogger Pro) väliltä. Tuota prota näemmä suositellaan ihmisille joilla on paljon lihasmassaa suhteessa rasvakudokseen. Itse olen normaalivartaloinen, mutta tuo parempi kelluttavuus houkuttelisi. Kumpikohan noista olisi parempi aloittelijalle?
- Millä ja miten usein pesette uikkarit? Tähän mennessä olen huuhdellut omani heti uinnin jälkeen vedellä, ja pessyt muutaman käyttökerran välein käsin nestemäisellä hienopesuaineella.
- Vinkkejä vesijuoksuetiketin suhteen? Kunto- ja muille nopeille uimareille tarkoitetuista radoista ainakin pitänee pysyä kaukana, mutta mitä muuta tulisi ottaa huomioon erityisesti, jos hallilla ei ole erikseen vesijuoksijoille tarkoitettua rataa? Vauhtini on vielä melko hidas, ja hirvittää että olen siellä sitten tien tukkona.
Asiallisista vastauksista kiitokset jo etukäteen :)
Kommentit (6)
Muovipussi on ihan riittävä. Lopuksi uimavaatteet rutistetaan kuivaksi ja kääritään tiukkaan rullaan pyyhkeen sisälle ja sitten muovipussiin.
Uikkarit pesen aina käytön jälkeen kotona pienellä määrällä käsisaippuaa ja vettä. Sitten vain kunnon huuhtelu, rutistus ja kuivumaan. Tämä on toiminut vuosia ongelmitta, joten se lienee ihan ok.
Tytöt ei sitte heiluttele lerssiä siellä naistenpuolella!
En käy uimahallissa vaan avannossa. Uimapuku, tossut ja hanskat laitan nauhalla kiinni kiristettävään vesitiiviiseen pussukkaan. Laitan pussukan kotona kuivumaan samalla kuin märät sisältönsäkin. Ennen oli pussi, sellainen Pirkan 5 litran kiristettävä ja sekin toimi ihan yhtä hyvin.
Meidän uimahallissa on ihan tarjolla noita aquajogger pro:ita. Niitä porukka näkyy eniten käyttävän. Kai se riippuu vähän altaastakin, usein näkee että ei kävellä edes puoleen väliin allasta kun jo käännytään takaisin. Onko allas liian matala. Varmaan. Itse käyn vaan uimassa normaalisti rintauintia.
Munat paljaana altaalle. Ja pimpit.