Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri joulunvalmisteluketju 2023 - siivous, valmistelu, ruuat, lahjat

Vierailija
14.12.2023 |

Onko täällä muita, joilla on aloittamisen vaikeutta? Tämä on vertaistukiketju. Tehdään joulu yhdessä! Annetaan täällä vinkkejä ja muistutellaan asioista, joilla on aikaraja.

Jokaisen joulu on omanlaisensa. Itse pitäisin siitä, että koti kaappien sisältöjä myöten suhteellisen järjestyksessä, mutta meillä eletään pikkulapsivaihetta ja syksyn flunssakierre ei ole edes kunnolla ohi, ja tuntuu välillä ylipääsemättömältä tarttua mihinkään. Koti on kaaoksessa ja kortit lähettämättä. Tänä vuonna täytyy ehkä tehdä kompromisseja, mutta siisteydestä en tingi. Muilla saa olla toinen tärkeysjärjestys. Meillä tulevat joulua viettämään molempien puolten sukulaiset, joten tätä en voi ulkoistaa.

Jouluun on nyt 10 päivää. Mitäs te muut olette valmistelleet? Mitä on vielä tehtävänä? Mistä aina aloitatte?

Nyt illalla olisi tarkoitus keräillä varastoon lelut, joilla lapset eivät enää leiki ja saada tilaa kaappeihin. Sitten pitäisi katsoa lasten pieneksi jääneet vaatteet ja kuvata ne myyntiin, ja sitten pääsen siivoamaan eteisen kunnolla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikaiseksi kutsua edes putkimiehen. Nyt pystyy pesemään kädet vessakäynnin jälkeen. Sekin on edistystä tässä kaaoksessa.

Vierailija
2/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukeräykset läpikäyty, joulukortit postitettu, pipareita ostettu, lihakastiketta pakastimessa.  Siivouksena vain imurointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on toinen tärkeysjärjestys täällä. Kaikkialla lojuu lahjapaperirullia, leivin- ja sanomalehtipaperia, muistilappuja, keittiö on taas kaaoksessa jne. Syy: olen valmistanut ruokalahjoja kauhealla kiireellä, että ehtivät postiin. Varoitus tähän liittyen: postipakettien pakkaamiseen, osoitteiden metsästämiseen ja nettikoodien hankkimiseen menee tuhottomasti aikaa. Oikeasti, jestas. Nyt on kuitenkin paketit (5) lähetetty. Tiedoksi, että kivoimmat joulukortit oli myyty loppuun kaupasta, en tiedä, tuleeko lisää jouluksi.

Mitään muuta jouluun liittyvää en ole tehnyt, paitsi ostanut joitakin joulusuklaita. Edessä siis siivoamista, ja lahjojen valmistus jatkuu, seuraavia ei tarvitse lähettää.

Vierailija
4/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin vietyä varastoon taulunkehykset, rinkan ja hyllynlevyt, jotka olivat seisoneet syksystä asti olohuoneen nurkassa. Jes, tyhjä paikka jossa mahtuu järjestämään muita tavaroita.

Vierailija
5/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorille menevät vaatteet viikkasin valmiiksi kasseihin. Ensi viikolla pesen lattiat ja käyn ostamassa juustoja ja keksejä. Siinäpä se.

Vierailija
6/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivosin eteisen kaapit ja kävin vaatteet läpi syksyllä kun vaatteet vaihtui talvivaatteisiin. Keittiön kaapit siivosin syyslomalla. Ympäri vuoden normaalilla siivouksella talo pysyy kondiksessa. Saunaan vain puhdas laudeliina, muutenkin niin pimeä sauna, ettei näe onko lattialla lauteiden alla likaa. Ne näkis vaan nostamalla lauteet pois paikoiltaan. Vessoihin voi normaalin siivouksen yhteydessä vaihtaa jouluisat matot pönttöjen eteen lattialle. Uuni onneksi puhdistaa itse itsensä. 

Vierailija
7/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koristellut kodin pienesti, minulle sopivasti. 

Joulun vietämme mökillä, missä meillä on pieni porukka. Aikuinen lapseni , miesystäväni ja mieheni kummieno tulee luultavasti myös ( asustelee mökin naapurissa)

Lahjat käyn hakemassa nyt aikaisin lauantaiaamuna ( olen myös ollut toista viikkoa influenssassa ). Ne on tiedossa, kun haen vain.

Teen perussiivouksen niin kotiin kuin mökille.  Aikuisten kodissa ei juuri sotkua tule, jos pitää perussiisteyttä yllä. Ja muutenkin olen luopunut siitä, kun lapsen ollessa pieni pesin kaikki Legoista alkaen :D 

Viikonloppuna aion leipoa muutamille rakkaille ja läheisille joulumuistamisia mm. saaristolaisleipää ja karjalanpiirakoita, sekä cookieita. 

Jouluruuat tehdään mökillä. Minä laatikot, mies lihat ja kalat. 

Vierailija
8/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali viikkosiivous ensi viikolla. Torttuja ehkä leivon ja ostan jouluruoat jo alkuviikosta. Lahjat on paketoitu ja annetukin jo. Joulutuliaiset täytyy vielä miettiä. Kuusi koristeltu ja koti koristeltu, verhot vaihdettu. Kortteja en enää lähettänyt.

Vierailija
9/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koristellut kodin pienesti, minulle sopivasti. 

Joulun vietämme mökillä, missä meillä on pieni porukka. Aikuinen lapseni , miesystäväni ja mieheni kummieno tulee luultavasti myös ( asustelee mökin naapurissa)

Lahjat käyn hakemassa nyt aikaisin lauantaiaamuna ( olen myös ollut toista viikkoa influenssassa ). Ne on tiedossa, kun haen vain.

Teen perussiivouksen niin kotiin kuin mökille.  Aikuisten kodissa ei juuri sotkua tule, jos pitää perussiisteyttä yllä. Ja muutenkin olen luopunut siitä, kun lapsen ollessa pieni pesin kaikki Legoista alkaen :D 

Viikonloppuna aion leipoa muutamille rakkaille ja läheisille joulumuistamisia mm. saaristolaisleipää ja karjalanpiirakoita, sekä cookieita. 

Jouluruuat tehdään mökillä. Minä laatikot, mies lihat ja kalat. 

Minulla taas on aika mennyt juuri legojen ja pehmoeläinten pesuun. :D Mahatautien jälkeen vähän pakko. Noihin menee hirveästi aikaa, mutta tulos ei näy missään. Pölyt sitten pyyhkimättä tasojen päältä ja kirjahyllyt täynnä lasten ulottumattomiin nostettua sekalaista tavaraa. No, sain sentään nyt eteisestä pieneksi menneet vaatteet sivuun ja pyykkikoneeseen, jes. Ap

Vierailija
10/25 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ripustamassa pyykkejä. Sillä aikaa lapsi löysi minun meikkipussin. Maalasi naamansa, mutta sen jälkeen pesi puuterit ja luomivärit hanan alla ja yritti paikata sotkun työntämällä vessapaperia lavuaariin. Piti myös pestä koko lapsi, kaikki vaatteet ja kylpyhuone. Ei voi olla vihainen, mutta eipä joulusiivous huimasti edennyt tänäänkään.

Vierailija
11/25 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset piparit leivottu. Leivoin jo kahteen kertaan aiemmin, mutta ovat huvenneet vierasvarana ja kokoustarjoamisina.

Ruokatunnilla haettu toisen lapsen ja miehen lahjat. Lapsen lahjasta jäi vielä osa puuttumaan, pitää yrittää ensi viikolla metsästää. Nyt vielä pitäisi keksiä jotain parille sukulaislapselle.

Mistä tätä tavaraa tulee? Jokaisen kaapin oven takana on jotain romua, mikä ei ole enää ihan kunnossa tehtäväänsä mutta ei täysi käyttökelvotontakaan. Voisi joskus käyttää viikon vain viemällä tavaraa kierrätykseen ja kirpputorille.

Vierailija
12/25 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin maanantaiksi siivoojan 5 tunniksi. Meillä on kyllä ihan perussiistiä aina.

Lapsenlapselle on ostettu yksi isompi joululahja ja pari kirjaa. Aikuisille ei osteta lahjoja ja joulun vietämme mökillä koko perheen voimin, 9 henkeä. Aaton ruoat on tilattu sinne ravintolasta ja muut K-marketin verkkokaupasta sekä viinit ja samppanjat Alkon verkkokaupasta. Tulee vaivaton joulu.

Vierailija
13/25 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Minulla taas on aika mennyt juuri legojen ja pehmoeläinten pesuun. :D Mahatautien jälkeen vähän pakko. Noihin menee hirveästi aikaa, mutta tulos ei näy missään. Pölyt sitten pyyhkimättä tasojen päältä ja kirjahyllyt täynnä lasten ulottumattomiin nostettua sekalaista tavaraa. No, sain sentään nyt eteisestä pieneksi menneet vaatteet sivuun ja pyykkikoneeseen,_

Kai tiesit, että legot voi pestä vaivattomasti pesukoneessa pyykkipussissa tai vaikka tyynyliinan sisällä?

Vierailija
14/25 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoja ostan viikonloppuna

lahjat on jo 

Vierailija
15/25 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen iso lipasto käyty läpi. En ollut purkanut sitä kahteen vuoteen ja löytyi kaikkea, yhdet kadonneet vara-avaimet, pankkikortti, karamelleja, koruja ja järkyttävä läjä pakkausmateriaalia ja muuta suoranaista roskaa. Tätä kertyy, kun perheessä on monta jäsentä, jonka mielestä mitään ei saa heittää pois ajallaan, ei edes pahvilaatikoita. Lapsetkin kiintyvät tyhjiin ilmapalloihin ja ties mihin. Ihanaa, kun nyt lipasto on puhdas ja tavarat ovat paikoillaan. Ja painoakin varmaan puolet vähemmän.

Vierailija
16/25 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aika tehdä sillit.

Vierailija
17/25 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ostettu (joskaan ei pakattu). Siinä kaikki mitä ollaan tehty.

Vierailija
18/25 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua.

Vierailija
19/25 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat aikuiselle lapselle ja puolisolle on hankittu jo lokakuussa (osui tarjous kohdalle). Ruoat tulevat kaikki valmiina, noudetaan huomenna keräiltynä. Siivottu on tarpeen, ei kalenterin mukaan. Oikein hyvää ja rentouttavaa loppuvuotta kaikille, jouluja tulee ja menee.

Vierailija
20/25 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs sukulainen kaatui kotonaan. Iltapäivä meni päivystyksessä, vanhus onneksi nyt ok. Jäi kumminkin väliin ostosreissu josta oli tarkoitus hakea kummilasten lahjat.

Nyt kännyyn muistutus että otan huomenna kinkun sulamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan