Aloitin hotlan kerrosiivojana ja uuvuin täysin jo ensimmäisellä viikolla tappavankovaan työtahtiin
Esim kingsize sängyn valmisteluun uudelle asiakkaalle saa käyttää vain 2 minuuttia, ei tule ikinä onnistumaan. Muutenkin kyylätään koko ajan tekemisiä ja valitetaan työn jäljestä.
Kommentit (25)
Itse olen päättänyt, etten koskaan mene koti- tai hotellisiivousta tekemään. Ihan mitä tahansa muuta.
Siivooja
Varmasti paljon kevyempää työskennellä vaikka rappusiivoojana tai valita jokin muu ala.
Tässä hyvä suomalainen dokumentti hotellisiivoojista.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen päättänyt, etten koskaan mene koti- tai hotellisiivousta tekemään. Ihan mitä tahansa muuta.
Siivooja
MIksei kotisiivouksiakaan? Hotellin ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Ihanko ITSE päätit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiivoojaIhanko ITSE päätit?
Mikä kommentti tuo nyt on? Itsehän sen nimenomaan saa päättää mitä työtä tekee.
Kotisiivoaminen saattaa olla vielä viheliäisempää kun kärttyinen konjakeissaan oleva emäntä ei ole tyytyväinen työn jälkeen ja maksaa eri tavalla kuin on sovittu
Itse olen lopettanut sosiaalialan hommat. Ei tulisi mieleenikään auttaa edes välillisesti riistäjien laskeutumista keskuuteemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiivoojaMIksei kotisiivouksiakaan? Hotellin ymmärrän.
80 % asiakkaista valittaa vaikka työn jälki olisi täydellinen.
Siinä kestää jonkin aikaa, ennen kuin keho tottuu työskentelyyn pitkään sohvalla makoilun jälkeen.
Unohdit mainita ylipainosta ja siiderin lipittelystä, sitähän se on ollu vuosikausia sulla .
Vierailija kirjoitti:
Siinä kestää jonkin aikaa, ennen kuin keho tottuu työskentelyyn pitkään sohvalla makoilun jälkeen.
Sinähän sen tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiivoojaMIksei kotisiivouksiakaan? Hotellin ymmärrän.
Olen eri, mutta aloitin "siivousurani" kotisiivouksilla. Se on toisaalta hyvä, koska kaikki muu on ollut helpompaa. Kun jatkoin toimisto- ja yrityssiivouksilla niin mun työnohjaajat joutui sanomaan, että rentoudu. Yksi pieni hiekanjyvä ei kaada maailmaa.
Kotisiivouksessa näin oli. Useimmat asiakkaat olivat kivoja, mutta ne, jotka ei olleet niin ei todellakaan olleet. Vaikka mitä teit, niin aina jokin oli tehty väärin. Ihmiset katsoo eri asioita ja toisaalta oli kohde, josta mua peloteltiin tällaisena supervalittajana, mutta sainkin sieltä kehuja. Siivosin vaan heille sopivalla tavalla jotenkin.
Tietenkin siirtymät oli vähän inhottavia välillä, kun oli omakotitaloja siivottavana kauempana ja ajeluun meni paljon työaikaa.
Allergian vuoksi en myöskään halua rakennuspuolelle.
Nyt mun siivouspäivät alkaa olla ohi, mutta viimeksi tein rappusiivouksia. Se on kuin ei olisi ollut töissä ollenkaan ja firma, jolle työskentelin oli ihana. Kohteisiin oli aikaa, siirtymiin oli aikaa, välineet oli kunnossa. Sain tessiä korkeampaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivoaminen saattaa olla vielä viheliäisempää kun kärttyinen konjakeissaan oleva emäntä ei ole tyytyväinen työn jälkeen ja maksaa eri tavalla kuin on sovittu
Englannissa kotisiivoojat ovat usein joutuneet talon isännän seks. ahdistelun kohteeksi, esim. miehet oleskelee kotonaan tahallaan munasillaan just kun siivooja tulee.
Itse uuvuin kotisiivouksiin. Älkää ikinä lähtekö porukoiden sopimaan siivousrinkiin siivoomaan. 5 perhettä ja jokainen odottaa kerran viikossa suursiivousta. Vaikka sopimuksessa lukisi mitä. Lopetin 6 viikon jälkeen. En tiedä,osuiko vain omalle kohdalleni testaajia, mutta mitä liikkuu ihmisen päässä, joka tarkoituksella jättää "testejä" onko siivooja siivonnut jotain tiettyä kohtaa. Ensimmäisellä viikolla ihmettelin, miten yhdessä perheessä oli kolikoita, pinnejä yms siellä sun täällä. Myöhemmin selvisi, että ne olivatkin testi pyyhinkö pölyt niistä kohditsta. :O
Eli jos on sängynlaittoon vain kaksi minuuttia aikaa niin oletan, ettei patjoja imuroida lakanoiden vaihtojen yhteydessä? Aika erikoista kun kotonakaan en vaihda lakanoita imuroimatta patjoja ja tyynyjä. Hotelleissa sentään vaihtuu porukka ja hygieniataso voi myös vaihdella niin kyllä ne patjat pitäisi imuroida.
Mitä käy jos käyttää sängyn valmisteluun 5 min?
No ei ihme että on häpykarvoja ja hiuksia "puhtaissa" lakanoissa tuolla tahdilla. Eipä silti, sympatiani ovat todellakin siivoojien puolella. Kerrassaan epäinhimillinen ala tällä hetkellä.
Ja nämä kopeat emännät voivat siivota itse jos ei siivoojan tekemä kelpaa. Minä otan mielummin villakoirat lattialla kuin päästäisin vieraan ihmisen pyörimään kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on sängynlaittoon vain kaksi minuuttia aikaa niin oletan, ettei patjoja imuroida lakanoiden vaihtojen yhteydessä? Aika erikoista kun kotonakaan en vaihda lakanoita imuroimatta patjoja ja tyynyjä. Hotelleissa sentään vaihtuu porukka ja hygieniataso voi myös vaihdella niin kyllä ne patjat pitäisi imuroida.
Ei todellakaan imuroida. Eikä petaria vaihdeta, vaikka siinä olisi tahra. Uusi lakana vain päälle ja toivotaan, ettei asiakas ota sitä pois. Minun aikaan ei edes juomalaseja tiskattu muuten, kuin hanan alla huljuttelemalla.
Siivoustyö on rankkaa ja alipalkattua. Harva näitä hommia tekee tai jaksaa tehdä pitemmän päälle. Kannattaa kouluttautua kevyempiin hommiin. Jos näistä hommista maksettaisiin 2500-3000e niin tilanne olisi eri. Nyt alle 2000 brutolla ei vaikuta houkuttelevalta.