Nyt sit meidän rakas poikamme on
Siirtynyt suonensisäisiin huumeisiin.
Tähän asti on käyttäny pillereitä, alkojolia, kannabista...16 v
Onneksi hänet laitetaan nyt päihdehoitoon väkisin, eikä enää kysellä hänen tahtoaan. Aiemmin se oli vapaaehtoista.
Ei voi muuta kuin rukoilla ja koittaa olla tukena.
Kommentit (71)
Jos tää on totta Ap, pidän isosti peukkuja.
Jos joku kehtaa keksiä tälläisiä tarinoita, on viallinen...😠
Vierailija kirjoitti:
Rukous täältäkin.
rukous että voittaa sen aineen himon ja pahan. Huumekoukku on helvetti. Mikään elämässä ei tunnu yhtä hyvältä. On vaikea paikka 16 vuotiaana hyväksyä se että mikään, MIKÄÄN elämässä ei tule enää tuntumaan yhtä hyvältä kuin huumeet.
jos sen voi oppia ja hyväksyy , voi pelastua. Sitä oloa ei voi jahdata enää. Sitä ei ole olemassa.
se kannattaa muistaa että kaikki sairaalareissut on sen jälkeen riskejä. Jos omakannassa ei lue tai lääkäri ei huomaa , määrää vahingossa vahvoja kipulääkkeitä. Joissain tapauksissa ei voi itse valita. Itse sain kerran hätäleikkauksen jälkeen oxynoria. Vieläkin muistelen kauhulla sitä, kun tajusin mitä lääkettä olin saanut. Sellainen voi viedä retkahdukseen.
t. Kuivilla 14 vuotta
Kiitos sinullekin tosi paljon! Voimia ja Siunausta sulle, turvaa Jumalaan niin Hän pitää susta huolta
Vierailija kirjoitti:
Jos tää on totta Ap, pidän isosti peukkuja.
Jos joku kehtaa keksiä tälläisiä tarinoita, on viallinen...😠
Kiitos, ikävä kyllä tämä on totta...ap
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyväksykö. Kotiin saa tulla vasta kun on jättänyt aineet, muuten ei.
Ei ihan näinkään aina. Oma lapseni sai tulla kotiin aina kun halusi, mutta ehtona oli että kotona ei niitä aineita käytetä, muuten on samantien lähtö omaan kämppään toiselle paikkakunnalle. Ihme kyllä, mutta ei tosiaankaan koskaan tuonut huumeita kotiin, käytti kyllä kun jonnekin kavereineen lähti mutta piti huolen että kotiin tullessaan oli jo selvänä. Nyt vuosia myöhemmin aineista eroon päässeenä ja elämän ollessa kunnossa on sanonut kuinka tärkeä se koti oli, se että ovet oli aina kotiin auki. Toki porttikielto olisi tullut jos lapsi olisi varastanut kotoa jotain tai käyttäytynyt agressiivisesti, toinen ihme on se että näin ei tapahtunut koskaan.
Suuresti siunausta ap! Rukoilen poikasi puolesta.
Huumeet on kalliita, etenkin tabletti ja suoneen pistettävät huumeet.
Mistä poikanne sai rahaa huumeiden ostamiseen, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rukous tuskin auttaa
Kyllä se auttaa.
Niin, sinua ehkä auttaa kun voit ulkoistaa kaiken henkisille voimille eikä tarvitse ajatella omaa rooliaan asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ollut raskasta aikaa, koska poika on tehnyt paljon asioita, on kerran nyt oikeudessakin ollut. Tosin häntä on syytetty pienemmistä asioista kuin muita kavereitaan, mutta meno on ollut hirveää.
Sanoisin, että ilman Jumalaa mun pää olisi jo itselläni seonnut. Mutta luotan Jumalan lupaukseen siitä, että Hän pelastaa myös poikani. Mitä muuta voin kuin uskoa ja luottaa että näin tapahtuu. Ap
Mulla oli sama, ilman uskoa ja Jumalaa olisi pää räjähtänyt murheesta, huolesta ja ahdistuksesta. Tottakai järki sanoi että lapsi voi vaikka kuolla huomispäivänä tai ei aineista välttämättä pääse koskaan eroon, mutta tarrasin toivoon ja uskoon kiinni ja annoin lapseni Yläkerran Isännän huomaan. Tapahtuu mitä tapahtuu niin mun murehtimiseni ei lasta pelasta, vaikka ei sitä murhetta tietenkään voinut heittää ovesta pihalle.
Se äiti jonka lapsi selvisi
Olen niin iloinen teidän puolestanne, tälläiset onnelliset kertomukset tuovat lisää toivoa ja uskoa monen elämään, myös minun. Kiitos! Vaikka tilanne näyttäisi todella toivottomalta, niin Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Ap
Vierailija kirjoitti:
rukous tuskin auttaa
Pää kiinni Reddit ateisti "ööööö no ei rukous mielikuvituskaverille auta tässä perheen kriisissä jossa lapsi vahingoittaa itseään" oliko ihan pakko sanoa? Voitko ehkä vähän osoittaa empatiaa? En ole iso uskovainen mutta voi vttu pitikö näin sanoa
Rukoilen että rakas poikasi pelastuu
Vierailija kirjoitti:
Suuresti siunausta ap! Rukoilen poikasi puolesta.
Kiitos!! Siunausta sun elämään! otan kiitollisena vastaan kaikki rukoukset, olette ihania ihmisiä.ap
Mikähän siinä on, että kiihkouskovaisten lapset usein sortuu huumeisiin ja rikoksiin? Esim. tämä murhaaja Joel Lilo? Luultavasti vanhemmat laiminlyö kasvatustyön kun keskittyy vaan itseensä ja omaan uskoonsa. Monissa lahkoissa vielä vaaditaan tosi paljon aikaa vievää käännytystyötä yms., joka on sitten tietenkin pois lapsilta.
Kuulehan kasvatusintoilija, mulla on kotona koulufiksu ja muutenkin järkevä teini. Ei ole ikinä lapsena huutanut tyhmää äitiä tai nyt teininä käskenyt haistaa sitä tai painua sinne. Silti ajattelen joka päivä että nuoren mielessä voi myllertää niin että tekee tai kokeilee jotain tyhmää. Siksi olen kerta toisensa jälkeen sanonut että pahan olon kanssa ei saa jäädä yksin ja synkistä ajatuksista kannattaa aina kertoa jollekin luotettavalle aikuiselle.
Usein päihteiden käyttö "periytyy" esimerkin ja kokemuksen kautta, geenitkin voivat vaikuttaa. Aina se ei mene niin, raittiiden tai kohtuukäyttäjien lapsista voi tulla päihderiippuvaisia. Miettisin että ehkä liika kieltäminen tai kyttääminen voi myös olla pahasta.
Hienoa että tämä teini on nyt saanut apua ja hoitoa ja hänen perhe saa hengittää ainakin vähän helpommin. Toivon että hän pystyy jättämään päihteet.
Ei tehdä tästä ateistien ja uskovien välistä riitaa.
Ymmärrän kummankin puolen kannan. Vaikka olen itse hyvin omanlaisensa uskossa - minua ärsyttävät uskovaiset ihmiset. He, jotka tuputtavat uskoaan ja Raamatun fraaseja kaikille lääkkeeksi kaikkeen.
Yritetään pitää keskustelu asiallisena ja välttää provosointia ja provosoitumista.
Esirukous ei ketään vahingoita ja sen voi jokainen tehdä ilman melua omassa rauhassaan, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rukous tuskin auttaa
Kyllä se auttaa.
Niin, sinua ehkä auttaa kun voit ulkoistaa kaiken henkisille voimille eikä tarvitse ajatella omaa rooliaan asioissa.
Voimmeko siirtyä takaisin asiaan eikä vain väitellä henk. koht. uskon asioista? Jos se auttaa toista hädässä, mitä vttua se sua häiritsee? Onko ihan pakko väitellä uskosta juuri nyt? En ole kovin uskovainen itse mutta pystytkö näyttämään ihan pikkusen empatiaa etkä vaan takerru pieniin erimielisyksiin? Onnistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Huumeet on kalliita, etenkin tabletti ja suoneen pistettävät huumeet.
Mistä poikanne sai rahaa huumeiden ostamiseen, ap?
Nuoret saavat sijoituspaikassa viikkorahaa, 15 €!
Olemme olleet tästä hyvin pahoillamme ja siitä on keskusteltu monesti. Mutta lain mukaan nuorille on annettava se raha käteen. Emme voi mitään.
Meillä kotona juuri päihteidenkäytön takia emme ole muutamaan vuoteen rahaa antaneet hänelle. Se on ollut vaikeaa, koska se on ollut pojalle tärkeää, mutta emme ole halunneet rahoittaa tätä toimintaa. Ja toki itsestä tuntuu pahalle, kun haluaisin voida antaa rahaa myös pojalle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rukous tuskin auttaa
Kyllä se auttaa.
Kyllä se rukoileminen auttaa, nimenomaan sitä rukoilijaa itseään. Ei pelkästään siksi, että voisi väistellä omaa vastuutaan, vaan myös jotta voi selkiyttää itselleen asioita, vähän kuin keskustella jonkun kanssa, vaikkei se toinen aktiivisesti keskusteluun osallistukaan.
Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että ap todella on väistellyt vastuutaan ja kodin ilmapiiri on varmasti ollut todella ahdistava nuorille kasvaa. Minäkin olisin varmaan vetänyt ranteet auki jos olisin ollut ap:n mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rukous tuskin auttaa
Kyllä se auttaa.
Ketä auttaa, ketä ei.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen että rakas poikasi pelastuu
Kiitos sulle ihana ihminen, siunausta sun elämääsi ap
Mitä synkeetä puppua.Painukaa helvettiin lahkolaiset. Olette iilimatoja jotka näkee ihmisen heikoimmillaan ja hyökkäätte sen kimppuun. Halveksittavaa. Ja mitä sitten jos tämä ei alistukaan teidän juttuihin ? Ensin teette itsestänne jonkun koko elämän ja sitten hylkäätte sen jos aivopesu, uhkailu ja sosiaalinen väkivalta ei toimi. Joo on tervettä.