Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb: "Tunnin urheilu päivässä antaa kahden tunnin lisäenergian!"

Vierailija
14.12.2023 |

Tämä olis siis A. Stubbin kommentti Halla-aholle, joka toivoi joulupukilta paria lisätuntia päivään vaalitentissä.

Voisiko joku lycraan pukeutuva selittää hyötyliikuntaa harrastavalle, miten toi käytännössä toimii? Äkkiseltään maalaisjärjellä ajateltuna tunti käytettynä johonkin asiaan X on pois muista asioista. 

Juuri luin tutkimuksesta, jossa todettiin että himoliikkujat vanhenevat muita nopeammin. Liittynee kovatehoisen treenin aiheuttamaan kuormitukseen ja stressiin elimistölle (esim. kilpaurheilevilla naisilla loppuu usein kuukautiset tuosta syystä).

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb urheilee työaikana, eikä tee ylitöitä. Kaksi tuntia urheilua ja kaksi tuntia selfiekuvausta. Siinä se päivä sujuu. Lopun aikaa voi katsoa nenän vartta pitkin, mitä ilkeää sanoisi köyhälle tänään.

Vierailija
22/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stuppi saisi sntaa viisaita neuvoja myös meille sairaille ja vammautuneille jotka emme kykene urheilemaan päivittäin ylikireissä pukimissa. Hän mielii koko kansan pressaksi, meitä on aika paljon jotka emme saa fysioterapiaa, ja kuntoutusta vähennetään jopa puoleen nyt säästöjen nimissä. 

Muutenkin rasittaa tämä ainainen liikunnan tuputtaminen terveiltä ihmisiltä. 

Eli, koska sinä et kykene urheilemaan, se ei ole virkistävää? Vai mitä yrität sanoa?

Ei joka asiaa voi muotoilla niin, että siinä huomioidaan kaikki poikkeukset ja niiden poikkeukset. Eikä pitäisi olla tarvettakaan. Asioista voi puhua myös yleisellä tasolla ilman, että ne ottaa henkilökohtaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ehkä boostaa jopa enemmänkin energiatasoja. Metsällä ja raikkaalla ulkoilmalla lienee osansa. Kuntosalilta ei samoja viboja saa.

Vierailija
24/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisiko joku lycraan pukeutuva selittää hyötyliikuntaa harrastavalle, miten toi käytännössä toimii? Äkkiseltään maalaisjärjellä ajateltuna tunti käytettynä johonkin asiaan X on pois muista asioista. "

Voin hyvin selittää. Jos heittäydyn kotiin tulon jälkeen sohvalle niin kohta jo väsyttääkin kamalasti ja loppu ilta menee siellä sohvalla saamatta aikaan mitään.

Jos taas lähden lenkille niin olen koko loppuillan virkeä ja energinen eli saan paljonkin aikaan.

Ihan noin yksinkertaisesti se minulle itselläni toimii.

No tässähän se tuli, mitä itsekin olin kommentoimassa.

En ole kumpaakaan noista ukoista äänestämässä, mutta jos arvioin heitä arjenhallinnan kannalta, niin H:n tapauksessa haastattelujen perusteella vaimo hoitaa kotityöt, että mies pääsee verkkaisesti citypyöräilemään ja kävelemään. S:n tapauksessa kotityöt menee puoliksi ja mies on suunnitellut liikuntansa mahdollisimman paljon tätä tukemaan.

Minustakin olisi kiva tulla verkkaisesti kävellen töistä kotiin valmiiseen pöytään siivottuun kotiin. Mutta kun en halua mieheni aikaa riistää, teemme niin, että kumpikin kokkaa ja siivoaa. Minun kokatessa mies käy pelaamassa tunnin lätkää tai juoksemassa, ja miehen kokatessa minä käyn tunnin jumpassa tai juoksemassa.

Se on ihan totta, että jos sinne jumppaan tai lenkille ei lähde, päätyy vain sohvalle tv:n eteen tai puhelimelle. Hapeton olo eikä saa mitään järkevää tehtyä.

On ihan fysiologinen fakta, että liikunta piristää ja tehostaaa.

Vierailija
25/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen. reilusti. Aloitin silti uhkarohkeasti syksyllä kävelylenkit. Paino ei ole liikkunut mihinkään, mutta huomaan nukkuvani ja jaksavani hieman paremmin. jaksan paremmin kotihommia enkä nukahtele samalla tavalla telkun eteen. Hieman pitkin hampain tämän myönnän, monta vuotta meni lepäillessä. 

Suosittelen. 

Vierailija
26/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa mennä monella vähän energia, virkeys ym termit sekaisin.

Elimistö saa energiaa ravinnosta eli sen ravinnon sisältämistä kilokaloreista. Lisäksi on ns. varajärjestelmiä, kuten adrenaliinin ja muiden hormonien tuotanto ja oikein kriittisessä tilanteessa lihasten pilkkominen ravinnoksi.

Liikunta ei kenellekään tuo lisää energiaa kilokaloreiden muodossa, se kuluttaa niitä eli vähentää energiaa. Mitä enemmän syke nousee, sitä enemmän erittyy mm. adrenaliinia, eli toissijaisia energian lähteitä. Nämä ovat niitä samoja aineita, joita erittyy stressaavassa/uhkaavassa tilanteessa. 

Tuo adrenaliinin tuottama "virkeys" on siis aivan eri asia kuin energia. 

Vierailija
27/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisiko joku lycraan pukeutuva selittää hyötyliikuntaa harrastavalle, miten toi käytännössä toimii? Äkkiseltään maalaisjärjellä ajateltuna tunti käytettynä johonkin asiaan X on pois muista asioista. "

Voin hyvin selittää. Jos heittäydyn kotiin tulon jälkeen sohvalle niin kohta jo väsyttääkin kamalasti ja loppu ilta menee siellä sohvalla saamatta aikaan mitään.

Jos taas lähden lenkille niin olen koko loppuillan virkeä ja energinen eli saan paljonkin aikaan.

Jos kävelen työpaikalta kotiin se ei ilmeisesti ole lenkkeilyä koska se ei virkistä.

Vierailija
28/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen. reilusti. Aloitin silti uhkarohkeasti syksyllä kävelylenkit. Paino ei ole liikkunut mihinkään, mutta huomaan nukkuvani ja jaksavani hieman paremmin. jaksan paremmin kotihommia enkä nukahtele samalla tavalla telkun eteen. Hieman pitkin hampain tämän myönnän, monta vuotta meni lepäillessä. 

Suosittelen. 

Liikuntasi ehkäisee diabetekselta.

Vierailija
29/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stuppi saisi sntaa viisaita neuvoja myös meille sairaille ja vammautuneille jotka emme kykene urheilemaan päivittäin ylikireissä pukimissa. Hän mielii koko kansan pressaksi, meitä on aika paljon jotka emme saa fysioterapiaa, ja kuntoutusta vähennetään jopa puoleen nyt säästöjen nimissä. 

Muutenkin rasittaa tämä ainainen liikunnan tuputtaminen terveiltä ihmisiltä. 

Eli, koska sinä et kykene urheilemaan, se ei ole virkistävää? Vai mitä yrität sanoa?

Ei joka asiaa voi muotoilla niin, että siinä huomioidaan kaikki poikkeukset ja niiden poikkeukset. Eikä pitäisi olla tarvettakaan. Asioista voi puhua myös yleisellä tasolla ilman, että ne ottaa henkilökohtaisesti. 

Kyllä pitäisi koko kansan pressaksi yrittävän olla päästämättä sammakoita suustaan. Tottakai on ilkeää toitottaa urheilun tärkeyttä ja vieläpä käyttää sitä lyömäaseena toisia kohtaan. Lälläslää mene sinäkin urheilemaan niin elämäsinparantuu. Tuo heitto ei ollut yleistä tasoa nähnytkään. Stubb voisi yleisellä tasolla ottaa kantaa siihen miten sairaat ja vammaisetkin pääsisivät liikkumaan ja edistää sitä, eikä vain vitttyilla. Ei tuollainen ole pressa-ainesta. Saulikin ymmärsi ehdottaa käveleskelyä, eikä pilkannut sillä ketään.

Vierailija
30/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei toimi minulla noin. :D olen aina väsynyt tunnin kävelyn jälkeen, jolloin alan haaveilla omasta sängystäni.

T. Normaalipainoinen

Vierailija
31/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti liikuntaa päivässä ei tarkoita jokapäiväistä kovatehoista urheilua tai sitä, että pitäisi viedä homma niin äärimmilleen, että kuukautisetkin jäävät pois. 

Se voi tarkoittaa vaikka kävelyä, uintia, polkupyöräilyä, joogaa, pilatesta, kuntosaliharjoittelua, juoksemista, tanssituntia, kotitreeniä, melontaa, koiralenkkiä, hiihtämistä ihan mitä vain, mistä nyt kukin sattuu pitämään ja mihin aikaa ja muita resursseja on. Liikunta voi myös tapahtua sellaisella intensiteetillä mikä tuntuu kulloinkin hyvältä. Sen ei tarvitse myöskään olla tunnin yhtäjaksoinen suoritus, vaan sen voi tehdä osissa. 

Myös ääripäiden, kuten liikkumattomuuden ja himourheilun välillä on vaihtoehtoja. Ei kannata tulkita kaikkea aina niin mustavalkoisesti.

Vierailija
32/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tätä pressa-kisaa. Miksi ei ole enää ketään normaalia ehdokasta? En äänestä Halla-ahoa, mutta eikös hän käytä polkupyörää työmatkoilla? Miten Stubb yrittää niin kovaa olla ystävällinen, mutta pakko sivaltaa aina muita kuitenkin. 

Vierailija
33/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toimi minulla noin. :D olen aina väsynyt tunnin kävelyn jälkeen, jolloin alan haaveilla omasta sängystäni.

T. Normaalipainoinen

Tarkoittaa sitä, että peruskuntosi on huono. Noin oli minullakin ennen, olen muutaman viime vuoden lisännyt systemaattisesti liikuntaa pikkuhiljaa, ja enää ei kävely väsytä ja pystyn jopa juoksemaan tunnin lenkkejä ilman että olen loppupäivän sängyn pohjalla.

Vierailija
34/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, aivotyö, ravinto, lepo, rakkaus. Siinähän ne.

Yhdenkin laiminlyönti johtaa LÄSKIIN.

Vierailija
35/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa adhd olla hänen supervoimansa urheilussa. Pressan työssä ei niinkään. Pitäisi olla lehmän hermot.

Ihan vaan sivusta, että adhd-tyypit evolution kulussa ovat olleet paljon vartijoina. Suojelleet laumaansa silloin kun muut ovat levänneet.

Ovat jaksaneet olla skarppina, reagoida jokaiseen risahdukseen ja rasahdukseen ja reagoida nopeasti.

Ei Stubbilla, tai kenelläkään ehokkaista ole adhd, mutta en ole ollenkaan varma, että se on välttävättä hyvä asia. 

No Stubbista tulisi sitten hyvä rajavartija.

Pääministerinä ollessaan ei kyllä kyennyt keskittymään ulkomaanvierailullaan vaan häsläili hämmentävästi sinne tänne. Pressana tuollaiset ohjelmoidut päivät voivat olla pitkiä ja pitää osata keskittyä. Ei voi lähteä lataamaan itseään toisaalle.

Vierailija
36/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä pitäisi koko kansan pressaksi yrittävän olla päästämättä sammakoita suustaan. Tottakai on ilkeää toitottaa urheilun tärkeyttä ja vieläpä käyttää sitä lyömäaseena toisia kohtaan. Lälläslää mene sinäkin urheilemaan niin elämäsinparantuu. Tuo heitto ei ollut yleistä tasoa nähnytkään. Stubb voisi yleisellä tasolla ottaa kantaa siihen miten sairaat ja vammaisetkin pääsisivät liikkumaan ja edistää sitä, eikä vain vitttyilla. Ei tuollainen ole pressa-ainesta. Saulikin ymmärsi ehdottaa käveleskelyä, eikä pilkannut sillä ketään."

Ei tuo ole sammakko, eikä edes ilkeää. Suomalaiset kärsii ihan älyttömästi elintapasairauksista, joiden yksi syy on nimenomaan liikunnan vähyys. Stubb ei todennäköisesti puhunut juuri sinusta.

Vierailija
37/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän taitaa olla niitä ihmisiä, jotka uskovat että urheilu parantaa kaikki vaivat ja ratkaisee kaikki ongelmat. Lisäksi halveksii ihmisiä, jotka eivät harrasta liikuntaa.

Ja tuntuu nälvivän niitä, jotka harrastavat. Jussi Halla-Aho pyöräilee päivittäin, ei käytä autoa. Pyöräileekö naamanvääntäjä stubb?

Stubb harrastaa täysmatkan triathlonia, jolloin kisassa poljetaan 160 km. Eiköhän tuo aika paljon polje vuodessa...

Vierailija
38/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani hurahti liikuntaan eläkeiässä. Oli ihan normaalipainoinen ja -kuntoinen nainen ennen sitä. Hän alkoi lenkkeillä ja juosta lisäten koko ajan. Huomasin kun laihtui, kysyin onko joku sairaus. Ei, hän on alkanut piiskata itseään enemmän. Meni ihan överiksi, että itsekin huolestui. Nyt hänellä on menossa hiukan rauhallisempi kausi. Mutta usein kysyy miten minä pystyn olemaan päivittäin lenkille. Ihan hyvin, kiitos kysymästä. Hänellä on kuulemma pakko käydä pari kertaa pitkällä lenkillä, joskus vielä jotain lisäjuttuja. Tuleee muuten kuulemma levoton olo jne. Syö myös erittäin tarkasti ja mielestäni liian vähän. 

Entinen nätti, ikäisekseen timmissä kunnossa ollut nainen on nyt kalpea, todella hoikka, iho roikkuu kun ei enää yhtään rasvaa, hiukset ja iho väsyneet, on vanhentunut todella paljon. Jos olisi pysynyt entisessä elämäntyylissä  niin uskoisin olevan eri nälöinen. 

Liikunta on kuin huume joillekin. Eikä aina hyvässä mielessä eikä hyväksi ihmiselle. Minusta ihmisen pitäisi osata olla myös ihan rauhassa, lueskella ja levätä, olla itsekseen tuntematta huonoa omaatuntoa. Tulematta levottomaksi ja niin, että vain joku (rankka) liikunta tuo rauhan. 

Vierailija
39/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin.  Siitä hevosenturvasta kyllä happi virtaa.

Vierailija
40/58 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta, aivotyö, ravinto, lepo, rakkaus. Siinähän ne.

Yhdenkin laiminlyönti johtaa LÄSKIIN.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän