Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako työkkärin palkkatukityöpaikasta ihan oikeaa palkkaa?

Vierailija
13.12.2023 |

Ja saako lisäksi Kelan tukia päälle esim asumistuen vai lakkaako ne kokonaan?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa minulle, miten palkkatukitöitä kuuluu hakea? Siis kysytkö TE-toimistolta ensin, myönnettäisiinkö sinulle sellainen, ja sitten alat kysellä huolisiko joku sinua töihin palkkatuella?

Mietin vain miten tuollaisiin kyselyihin edes saisi vastauksia, kun en saanut mitään vastauksia (paitsi yhden kieltävän), kun aiemmin kyselin työkokeilun mahdollisuutta työnantajilta. Ja työkokeilu ei sentään maksa työnantajille mitään.

En edes tiedä, mitkä ovat kriteerit palkkatuen myöntämiselle, koska TE-sivustolla kerrotaan vain epämääräisesti, että "puutteita ammatillisessa osaamisessa", "pysyväluonteinen sairaus tai vamma", tai "60 vuotta täyttänyt pitkäaikaistyötön". Tiedän kuitenkin ihmisiä, jotka ovat olleet palkkatuetussa työssä eivätkä ole mitään noista. Tai no, ehkä tuo "puutteet ammatillisessa osaamisessa" voi tulkita sitten miten vain.

<

Hmm, olen vasta vuoden ollut työttömänä, ja siitäkin jonkin aikaa osa-aikatöissä. En tiedä sitten lasketaanko mitään 0-tuntisopimuksia työllistymiseksi.

Vierailija
82/85 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan hieman alle 1200€ + asumistuet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko palkkatukityö olla mitä vain?

Siis jos minua kiinnostaisi vaikka markkinointialan työpaikat, mutta minun koulutukseni vain etäisesti sivuaisi markkinointia. Voitaisiinko minulle myöntää palkkatukea markkinointialan määräaikaiseen työpaikkaan, jos jotenkin onnistuisin sellaisen saamaan?

Toki, jos olet ollut tarpeeksi pitkään työttömänä. Toki jotain pitää osatakin, mutta markkinointiapu voisi hyvin olla sopivaa hommaa palkkatuella, sitä harvoin voi tehdä liikaa. 

Vierailija
84/85 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin työkkärissä on ollut palkkatuki työpaikkoja ihan asiantuntija tehtävissä. Nythän tulee muutos ettei nämä paikat kerrytä työssäoloehtoa. 

Joten ansiosidonnaista ei sitten saa kun joutuu työttömäksi

Vierailija
85/85 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki on haarukassa 1 260 (50 %) - 2020 (ilmeisesti 75 % tai 100 %). Miten tämä nyt menee, jos saan esimerkiksi neuvoteltua että palkkani on 3 500, saako työnantaja sitten sen 1 260 TE-toimistolta takaisin vai? Työnantajalla jäisi maksettavaa sitten 2 240 per kuukausi. No, onhan se vähemmän mutta..