Metalliliitto mainostaa TV:ssä: "Pidetään yhdessä huolta, että hallituksen toimet eivät toteudu"
Tuossa se taas tuli, lakkoillaan vain koska heidän mielestään Suomessa on väärä hallituspohja. Koskaan eivät osaa kertoa mikä se ongelma hallituksen politiikassa on.
Kommentit (80)
Metalliliitto har råd med reklamer på din bekostnad, vare sig du är fackansluten eller inte. Som nästa måste fackföreningsavgifternas avdragbarhet i beskattningen avslutas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liksaa saa, kunhan yrityksillä on varaa siihen. Muualla duunarit ymmärtää tämän. Suomessa eletään vieläkin 60-luvun sosialismissa.
Jos on varaa maksaa miljardi osinkoja, on varaa maksaa palkkaa. Turha inistä.
Tämä "inisijä" on melko hauska veijari. Oletteko huomanneet?
Kun on koonnut inisijän kootut stoorit täällä, saa melko mainion kuvan siitä, kuka tuo on ja mitä edustaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää liksaa saa, kunhan yrityksillä on varaa siihen. Muualla duunarit ymmärtää tämän. Suomessa eletään vieläkin 60-luvun sosialismissa.
Johdon palkkoihin on varaa, mutta ei työläisen palkkoihin, jotka tekee sen firman tuloksen ja mahdollistaa johdonkin palkat. LOL :D
KUSETUSTA ja eräänlainen varkaus ja ei ollenkaan "reilua peliä"
Samat johtajien palkat maksetaan myös muissa pohjoismaissa. Ei se kiukuttelemalla ja lakkoilemalla siitä miksikään muutu. Lakkoilu vain vie loputkin työt pois Suomesta.
Haistappa kuule v i t t u.
Ja lopeta toi VALEHTELU
Selvä, hyvin perusteltu. :D
Suomesta tulee banaanivaltio, ulkomaiset yhtiöt ottavat malmivaramme haltuun. USA:n alusmaa jo olemmekin.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi melkein mieli liittyä Metalliliittoon. Harmi vain, että olen kulttuurialan työtön.
Turhaan kadehdit. Metalliliitto on se joka aina vetää pohjat. Ja muut liitot sitten yrittää saada parempaa kuin se. Terveisin parikymmentä vuotta alalla ollut. Esimerkiksi omassa työpaikassani firmalla menee paremmin kuin koskaan ja jatkuvasti hehkutetaan uusista myyntiennätyksistä, menestyksestä ja miljoonista.
Meillä duunareilla se ei näy missään. Emme esimerkiksi saa enää tulospalkkkiota ollenkaan ja työolotkin ovat vain huonontuneet. Edes uusia työtuoleja ei olla saatu kuin vuonna miekka ja kilpi.
Ja tietenkin osa tuotannosta on siirretty halpatyömaihin ja ihmetellään, miksei saada uusia motivoituneita työntekijöitä 10€ tuntipalkalla enää ollenkaan töihin. Siis käytännössä noin 1400€/kk käteen tienaavia, joiden täytyy tuhota terveytensä huonoissa työoloissa.
Mistähän johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla? Maissa, joissa työväellä ei ole lukutaitoa? Kaikki eurooppalaiset ammattiliitot vetävät yhtä köyttä, juuri oli iso mielenosoitus.
Tää on kyllä siinä mielessä harvinaislaatuinen hallitus, että on vaikea nimetä niitä toimia, jotka eivät olisi ihan hirveitä. Mua surettaa, sillä se hyvinvointivaltio, jossa lapsena vielä elin ja josta olin niin ylpeä, on kohta niin rikki, ettei sitä enää korjata. Ennen saattoi olla ylpeä omastaan kansainvälisissä vertailuissa, nyt ahneus syö kaiken tän maan osaamisen, kun ainoa mittari on raha.
Järkyttävintä on se, että toimia (erityisesti sosiaalipuolen leikkaukset) tehdään ilman vaikutusten arviointia - mikä toki on taktinen veto, koska muuten paljastuisi miten luvatut hyödyt eivät toteudukaan ja kuinka leikkaukset tulevat maksamaan myöhemmin moninkertaisesti suhteessa näennäisiin säästöihin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä siinä mielessä harvinaislaatuinen hallitus, että on vaikea nimetä niitä toimia, jotka eivät olisi ihan hirveitä. Mua surettaa, sillä se hyvinvointivaltio, jossa lapsena vielä elin ja josta olin niin ylpeä, on kohta niin rikki, ettei sitä enää korjata. Ennen saattoi olla ylpeä omastaan kansainvälisissä vertailuissa, nyt ahneus syö kaiken tän maan osaamisen, kun ainoa mittari on raha.
Järkyttävintä on se, että toimia (erityisesti sosiaalipuolen leikkaukset) tehdään ilman vaikutusten arviointia - mikä toki on taktinen veto, koska muuten paljastuisi miten luvatut hyödyt eivät toteudukaan ja kuinka leikkaukset tulevat maksamaan myöhemmin moninkertaisesti suhteessa näennäisiin säästöihin.
On rikki koska ei ole enää varaa siihen. Ei ole pelkästään velkaannuttu, vaan korjausvelkaa on valtavasti ja palveluita ajettu alas. Outoa miten osa kansalaisista ei käsitä tätä.
Myös EK mainostaa itseään telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ruotsin malli ei kelpaa? Turhaa pelleilyä, Suomen on oltava samalla viivalla muiden pohjoismaiden kanssa.
Mikä on Ruotsin malli?
Se mikä on Ruotsissa.
Hallitus jostain syystä puhuu kovasti Ruotsin mallista, vaikka Suomen toimet ovat todella *kaukana Ruotsin mallista. Eihän niissä ole mitään samaa.
Minulle on ihan sama ketä hallituksessa istuu. Kunhan työelämän oikeudet säilyy. Myös lakkoilu on osa vapaata demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rikki koska ei ole enää varaa siihen. Ei ole pelkästään velkaannuttu, vaan korjausvelkaa on valtavasti ja palveluita ajettu alas. Outoa miten osa kansalaisista ei käsitä tätä
Oikein ja luonnollista, että palvelut kaatuu, kun kenelläkään ei ole vara käyttää niitä palveluita, koska ostovoima on tuhottu.
Ruotsissa seuraavat kauhulla Suomen touhuja.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsin-sak-n-paaekonomisti-ruotsis…
Sossut ja keskusta tämän maan ovat pilanneet. Eniten ovat olleen hallituksissa ja tulos on nyt tämä.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta tulee banaanivaltio, ulkomaiset yhtiöt ottavat malmivaramme haltuun. USA:n alusmaa jo olemmekin.
Man kan inte bli något som man redan är. Däremot ser Finland ut att förbli den bananrepublik som den redan länge har varit.
Har ni märkt hur alla som flyttar från Finland har sitt flyttgods i olika Chiquita och Fyffes lådor?
Ostovoima riippuu talouden tilanteesta, talous työmarkkinoista ja työmarkkinoiden täytyy olla kilpailukykyiset.
Suomi ei ole Pohjoismaa vaan itäeurooppalainen maa
Vierailija kirjoitti:
Sosialistihallituksen jälkien korjaaminen tekee kipeää. Voi voi. Löittehän tekin translain pöytään tekemättä sukupuolivaikutusten arviointia. Ei kannata heitellä kiviä lasitalossa.
Hassua kun kyseistä metalliliittoa ei ole ollut moneen vuoteen enään olemassa.