Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa työhaastattelussa, jos on ollut pitkään poissa työelämästä?

Vierailija
13.12.2023 |

Todellisuudessahan en ole vain saanut haluamaani työtä koska tällä alalla ei ole ja vähän aikaa sairastuin myös masennukseen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo vaan rehellisesti ettei ole ollut mielenkiintoa töiden tekemiseen.

Vierailija
22/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi valehdella vaikka että on ollut yrittäjänä tai sitten vaan keksii jonkun työpaikan missä on muka ollut.

Ei voi. 

Kyl voi, kunhan sanoo sellaisen työn jota ei voi varmistaa. Käytännössä jos sanot vaikka että olit kaikki nämä vuoden freelancerina/kevytyrittäjänä, niin eihän sitä työnantaja voi valheeksi todistaa.

"Sinulla sitten onkin varmasti työnäytteitä näyttää mitä on tehnyt."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon että runkkailin ja join kaljaa kotona.

Juu. Nyt on levätty riittävästi puuhastellen mieluisia ja energiaa riittää työntekoon varmasti! :)

Vierailija
24/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sanoa, että on ollut työnhakijana ja etsinyt oman alan töitä? Mutta ei ole tärpännyt? vapaa-ajalla on keskittynyt sitten harrastuksien pariin?

Vierailija
25/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikemies, ostaa ja myy roinaa. Ei tarvitse mainostaa määriä, siis että on vuoden aikana myynyt torissa yhdet lenkkarit.

Vierailija
26/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi valehdella vaikka että on ollut yrittäjänä tai sitten vaan keksii jonkun työpaikan missä on muka ollut.

Ei voi. 

Kyl voi, kunhan sanoo sellaisen työn jota ei voi varmistaa. Käytännössä jos sanot vaikka että olit kaikki nämä vuoden freelancerina/kevytyrittäjänä, niin eihän sitä työnantaja voi valheeksi todistaa.

Ei kaikilla aloilla synny "esiteltäviä työnäytteitä". Itse olen toiminut esimerkiksi it-alalla jossa alihankintasopimukset ovat sisältäneet salassapitosopimuksen. En saa esitellä tekemiäni töitä kolmansille osapuolille, enkä saa edes kertoa että keille olen projekteja tehnyt. Toki voin ympäripyöreästi todeta että olen toteuttanut turvallisuusalan sovelluksia.

Vierailija
27/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. 

Ei kaikilla aloilla synny "esiteltäviä työnäytteitä". Itse olen toiminut esimerkiksi it-alalla jossa alihankintasopimukset ovat sisältäneet salassapitosopimuksen. En saa esitellä tekemiäni töitä kolmansille osapuolille, enkä saa edes kertoa että keille olen

Minulla oli niin tiukka sopimus, ettei sen olemassa oloa saanut ensimmäiseen vuoteen paljastaa. Sopimus sinänsä kesti viisi vuotta niiden asioiden salassapidon osalta.

Vierailija
28/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. 

Ei kukaan tuollaista kysy. Niitä kiinnostaa, miksi sinut pitäisi palkata. Eihän sitä muutenkaan laitata hakemukseen kuin olennainen tieto. 

Vierailija
29/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. 

"Valitettavasti ei ole, koska minulla on salassapitosopimus. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys myös rekrylle"

Vierailija
30/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin etten ole vain saanut oman alan töitä, vaikka olen hakenut. Ja sitten sillä aikana olen keskittynyt omaan harrastuksiini.

Vierailija
31/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sisällöntuotantoprojekteja. Jos kysellään näyttöjen perään, OF-tili auki. 

Vierailija
32/32 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaat työhaastattelussa siihen mitä kysytään, jos kysytään kelloa, katsot mitä se on ja vastaat jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme