Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöriikö joku NOKIAMISSIOssa? Mitä siellä on meneillään?

Vierailija
05.01.2007 |

Mun äiti on nyt jotenkin aktivoitunut siihen suuntaan ja jutut on aika levottomia. Vihjaillee vain tulevista vaikeista ajoista, kirkko on kaiken pahan alku ja juuri ja edessä on nyt ihan kohtsillään jotakin dramaattista. Onkos siellä jokin erityinen profetia annettu tai jotakin sen suuntaista? Äiti ei avaudu enempää kun pelkää/ arvaa lasten nauravan. Huolettaa vain mummelin hutera mielenterveys muutenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksen sanat sulle! Aina noissa liikkeissä profetoidaan, että kohta tapahtuu ahdistavia asioita. Jos äitisi on herkkä ihminen, hänelle tekisi ihan hyvää liikkua peruskirkollisissa piireissä. Itse olen ainakin ollut huomattavasti rauhallisempi ja taspainoisempi hylättyäni nämä karismaattiset ympyrät.

Vierailija
2/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli saanut tekstarin, jossa sanottiin, että Venäjällä tulee voimaan uusi laki, jossa kirkkojen täytyy etukäteen ilmoittaa saarnojen aiheet. Niin tai näin, mutta äidin pointti oli, että " tätähän jo osasimme odottaakin" eli taas oli ennustettu sisäpiirille etukäteen jotakin vainojuttua.

Anteeksi että vaivaan mutta tuo mummeli nyppii mua. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Nokialiike on jatkoa näille torontolaisuuksille, joissa itse pyöriskelin vuosikaudet. Homma perustuu just ennenkaikkea noihin profetioihin, uhkakuviin ja johtajakulttiin. Armo unohtuu tyypeiltä totaalisesti.

Rukoile äitisi puolesta, muutapa ei voi oikein tehdä.

Tiedän, ettei hänelle kannata sanoa mitään vastaankaan, koska hän ajattelee myös sinua omasta näkövinkkelistään käsin.

Rukoile ja anna äitisi olla. Älä mielistele häntä, vaan tee selväksi, että olet terve kristitty.

Vierailija
4/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivisto oli siis alkujaan Nokian seurakunnan pappi mutta aloitettuaan nämä karsimaattisemmat kinkerit on Tampereen piispa pistänyt kampoihin, ja nokian liike eriytynyt omaksi porukakseen. Asia on edennyt nyt ilmeisesti siihen pisteeseen että Koivistolta ollaan nykimässä lipereitä pois. Epäilen että jos äitisi sanoo että koko porukka eroaa kirkosta, on se varmasti protesti sitä vastaan että Koivisto erotetaan.

Vierailija
5/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ja rahansa, mutta saa omansa käyttääkin.) Järkeä on kyllä turha puhua, ajattelee että siinä se saatana kuiskuttelee tyttären hahmossa. Kiitti vastauksesta! ap.

Vierailija
6/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ne ylös. Jos eivät toteudu, kysäise, missä mennään.

Itse olin esinokialaisessa lahkossa mukana. Siellä profetoitiin (mm. amerikkalaisten saarnamiehien toimesta) että herätys alkaa Suomessa vuonna 1997. " Toisistaan tietämättä" nämä profeetat aina profetoivat samoja asioita, mikä tietty oli todiste siitä, että he ovat oikeassa. Sitten, kun profetiat eivät toteutuneetkaan, asiaa ei selitetty meille seurakuntalaisille mitenkään.

Luin just taas tuota Näky-lehteä (mm. nokialaisten lempparilehti). Samat profetiat ja prodeetat näyttää hyörivän lafkoissa edelleen. Ehkä on menty astetta pelottavampiin profetioihin. Karmeaa!

Kristillisyyden pitäisi näkyä rakkautena, sanoo raamattu. Fundamentalistinen kristillisyys on kaukana rakkaudesta.

Vierailija
7/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei äitisi halua tarkemmin kertoa niin osapuilleen kaikki mitä siellä on meneillään ja puhutaan on luettavissa Mission nettisivuilta, tampere. nokiamissio .fi . Ei minustakaan luterilaisella kirkolla hyvin mene, mutta ei sen ymmärtämiseen tarvita edes profeettoja.

Vierailija
8/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis nyt uutisissakin jotain olevan kun Venäjän ihmisoikeuksien rajoitukset yleensä ON tapetilla.

Vierailija
9/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nokialaiset eivät nyt kyllä ymmärrä, missä kulkee terveen ja sairaan uskonnollisuuden raja. Olen varma, että osa porukasta on tosi ahdistunutta juuri noiden uhkakuvien ja tekstareiden takia. Mutta pelosta pysytään siinä liikkeessä.

Koivisto elää luultavasti kummallisissa kuvitelmissa. Ja koska hän saa tukea tosi paljon Suomen muilta fundiksilta, homma jatkuu. Hirveää farisealaisuutta ja oman pimeän puolen peittelyä, epärehellisyyttä.

Tiedän homman, koska olen terapian avulla näitä itselleni selvitellyt muutama vuosi takaperin oltuani moninaiset vuodet touhuissa mukana.

Vierailija
10/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kritisoi liikaa, vaan rukoile asian puolesta. Käy sinä siinä seurakunnassa, missä haluat käydä ja anna äitisi käydä siellä, missä hän haluaa käydä. Mikäli alat valittaa liikaa äidillesi, ensin hänen halunsa käydä Nokiamissiossa vain vahvistuu. Jos ja kun hänelle tulee ongelmia sen kanssa, hän ei uskalla tulla puhumaan kanssasi, koska olet jo valittanut aiheesta liian voimakkaasti. Ensinnäkin hän pelkää " mitäs minä sanoin asennetta" ja toisaalta sitä, että alat heti haukkua koko liikettä, vaikka hän haluaisi puhua vain omista tunteistaan ja pettymyksistään. Odota rauhallisesti, mitä tuleman pitää.

Vierailija
11/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja JENKKIjääkaapista ja päätyen kuolleestaherättämisyrityksiin. Lukiko kukaan?

Vierailija
12/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin jälkeen päin ajatellen: kylläpä elin ahdistavan nuoruuden! Ajatukseni kristinuskosta ovat kovasti muuttuneet sen jälkeen. Nyt tuntuu, että saatan jopa hieman ymmärtää mitä armo tarkoittaa.

Vierailija
13/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti kivojakin muistoja, mutta se teologinen puoli mättää. ap.

Vierailija
14/21 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo Nokialiike on jatkoa näille torontolaisuuksille, joissa itse pyöriskelin vuosikaudet. Homma perustuu just ennenkaikkea noihin profetioihin, uhkakuviin ja johtajakulttiin. Armo unohtuu tyypeiltä totaalisesti.

En muista kuulleeni sen aikaan yhtään uhkakuvaa tai kielteistä profetiaa, ja tilaisuuksissa oli rakkaudellinen ja armollinen ilmapiiri.

Ja näin sanon minä, joka pääosin suhtaudun erittäin kriittisesti Nokiaan sun muihin karismaattiisiin liikkeisiin.

Vierailija
15/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siellä pyritään saamaan ihmisiä uskoon ja korostetaan kunka samalla saa kaikki synnit anteeksi. Ilmapiiri tuntuu rakkaudelliselta, voi ihan tuntea hyvyyden kosketuksen.

Vierailija
16/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanlähetyslapsuudessa oli ahdistavinta jatkuva parannuksen teosta muistuttaminen, synnistä puhuminen ja alttarille esirukoiltavaksi painostaminen. Ja aina oli huono omatunto jostakin. Iltaisin itketti enkä pystynyt nukkumaan ennen kuin olin tunnustanut jonkin synnin äidille ja sitten rukoiltiin yhdessä. ap

Vierailija
17/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vapaaehtoinen?) joukkolähtö lut. kirkosta, ja tämä sitten liittyisi jotenkin johonkin Ilmestyskirja-juttuun. Toisaalta - vaikeat ajat ovat äitini mukaan olleet aina tulossa. Aina on odotellut jotain kristittyjen vaino -juttua. ap.

Ja Nokiamission kotisivut ovat ihan ok ja aika tyypilliset karismaattisen liikeen puheet siellä. Tuo Sotakoulu-homma ei muuten putoa muhun.

Vierailija
18/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta.

Silti vierastan hieman karismaattisia suuntia, ja sopiva " keskimaasto" löytyy minun mielestä esim. Kansanlähetyksen, Kansan Raamattuseuran tms. piireistä -> pitäytyvät Raamatun opetuksissa selkeämmin ja suoremmin kuin luterilainen kirkko, mutta eivät ole kuitenkaan liian karismaattisia/" hurmoshenkisiä" . =)

Vierailija
19/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:llä on lapsuudestaan aika paljon hampaankolossa Kansanlähetystä ja helluntaiseurakuntaa kohtaan. (Mutten juurikaan mieti vanhoja juttuja, menyyttä, paras unohtaa.) Äiti vaan huolestuttaa. ap.

Vierailija
20/21 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halveksii mm. joulukirkossa kävijöitä. Se on hänen mielestään AMERIKKALAISTA TAPAKRISTILLISYYTTÄ. Mun mielestä taas nuo Nokia orgiat ovat aika amerikkalaisperäisiä ja johtajan palvonta tuo mieleen monta jenkkisaarnaajaa.