Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotus kevenee ensivuonna, 2024

Vierailija
13.12.2023 |

Luulisi ihmisten olevan tyytyväisiä.

Pakarinen viittaa julkaisussaan Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n julkaisuun. EVA:n laskelman mukaan esimerkiksi 3 500 euroa tienaavalla palkansaajalla jää noin 560 euroa enemmän rahaa käteen ensi vuonna.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut verokorttia.

Vierailija
22/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä euro ja saa tee samalla 100e lasku siitä säästämisestä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla, suht hyvin tienaavalla keskituloisella veroprosentti laski puoli prosenttiyksikköä.

Mieluummin olisin pitänyt sen vanhan ja maksanut vähän enemmän veroja kuin että itseäni vähemmän onnekkaat suistuvat köyhyyteen. Mulla olisi ollut siihen varaa. 

Sama täällä. Käteen jää muutama tonni enemmän ensi vuonna ja se on ihan oikeasti ihan merkityksetön summa siihen verrattuna miten pienituloisilla, työttömillä ja sairailla arki vaikeutuu. En pysty käsittämään miten tälläiseen politiikkaan on voitu päätyä Suomessa.

- Kokoomuksen ENTINEN äänestäjä

Sama. Pitkän työuran jälkeen olen saanut hankittua itselleni ihan riittävästi kaikkea, vaikka keskiluokkaisena olen melkoisesti verojakin maksanut. En ole mikään huipputuloinen koskaan ollut, mutta verokevennysten antaminen minulle ja muille hyvätuloisille on irvokasta, kun samanaikaisesti köyhempien asemaa kurjistetaan. 

Vierailija
24/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, ensi vuoden veroprosentti tasan sama kuin tänä vuonna.

Vierailija
25/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mielestäni syy mennä torille, juhlimaan, ei lakkoilemaan.

Miksi juhlisin veroprosentin ja työmatka-autoilun omavastuun nousua?

Vierailija
26/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta tässä verojenmaksussa on se, ettei niille saa vastinetta. Sitten kun tarvitsee esimerkiksi hammaslääkäriä lohjenneen hampaan takia, sanotaan, että osta apteekista paikka-aine ja katsellaan tuossa kuukauden päästä. Kipuaikoja ei anneta, joten veroista huolimatta täytyy mennä yksityiselle. Nyt olen kuukauden ajan yrittänyt teinille saada nuorisopolilta aikaa. Ei ole. Pitää kai jostain yksityiseltä sitten hänellekin apu hakea. Tuntuu vaan tosi epäreilulta verotus, kun ei saa palvelua mitä kuuluisi verorahoilla saada.

Vierailija
27/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan alvin korotus syö tuon summan moneen kertaan.

Ei tule menemään läpi, jos kansanedustajat meinaavat vielä jatkaa hommissa ensi vaalikaudella.

Meillä on jo nyt EU:n kallein ruoka ja silti vaan suomalaisten verorahoja ohjataan varakkaammille maille missä syödään halvalla ja vinkkupullo maksaa 3 euroa.

Vierailija
28/48 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3% laskee pienen palkan verotus. Samaan aikaan vuokra nousee ensi vuonna 40 e/kk ja luultavasti kaikki muukin vielä kallistuu.

Vierailija
29/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla ensi vuoden veroprosentti nousi 1,5 %. Hallituksen verohelpotus ei siis näy minun lompakossa.

Vierailija
30/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

560 e koko vuodelta vai kuukausipalkasta joka kuu.

Niin, entäs jos se verotus olisi pidetty edes samalla tasolla kuin nyt, olisko valtio saanut rahaa... Niitä rikkaita piti sitten niin kuin hoivia ja keventää verotusta ja onko polttoaineiden hintakin alentunut...

Mutta kas kummaa, ruokaan on tulossa hinnankorotuksia jos Purra saa tahtonsa läpi...

Siihen se sitten rikkaltakin menee se veronkevennys, ellei rupea itse maata viljelemään.

Vierailija
31/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, eläkeläisellä, ei ole huomioitu ensi vuoden veroprosentissa eläkkeiden indeksikorjausta.

Vierailija
32/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ja hyvinvointialueet nostavat asiakasmaksujaan...

että on sitä sitten kuule hinnan korotuksiakin tulossa, jos joiltakuilta palkkapussi tulee raskaammaksi.

Vierailija
33/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa rahat takaisin valtiokonttorille eläkä täällä ulise

Vierailija
34/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii eli mulle ainakin1500

Vierailija
35/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään syömälakkoon kaikki ruoan kallistumista, inflaatiota, verotusta ym. vastustavat. Noustaan barrikadeille kuin ranskalaiset.

Vierailija
36/48 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitenkäs niiden tosi varakkaiden veroprosentit muuttuivatkaan? Ymmärsin että juuri heille tuo veroprosentin lasku oli merkittävä niihin hyviin tuloihin. Heitä varten tämä porvarihallitus on olemassa.

Vierailija
37/48 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosentti nousi meidänkin perheessä molemmilla +1%. Ja ainakin itellä on ollut aikas lailla samat tulot uodesta 2010..

Vierailija
38/48 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni huomaisi noin massiivisen "lisätulon", jos sitä ei erikseen mainittaisi? 

Vierailija
39/48 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

verot alas hinnat ylös!

Vierailija
40/48 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut maksaa 2000 euron palkasta prosentin, pari lisää, jos nyt edes sairaalat saadaan toimimaan.

Ne menevät vain sotepomojen palkkojen korotuksiin. Jos ylimääräistä tulisi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan