Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joskus viettänyt joulun ulkomailla?

Vierailija
13.12.2023 |

Jotenkin itselleni olisi vieras ajatus viettää jouluaatto jossain etelän auringossa. Ei ole sitä tunnelmaa mitä Suomessa on läheisten ja ystävien seurassa. Lisättynä talvinen maisema.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset 45 joulua Englannissa.

Vierailija
22/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa meni mukavasti yksi joulu. Sisareni perheineen kutsuivat isomman porukan sinne. Yövyttiin kivassa pienessä hotellissa National Museumia vastapäätä, jonne tietty hyökättiin heti, kun kamat saatiin huoneeseen. Se aika, kun ei vietetty sukulaisten kanssa, kuljettiin pitkin poikin Lontoota. Oli mukavan väljää ja vahakabinettiin päästiin ekoina jonossa. Tultiin siis varttia ennen jonottamaan eikä silloin siellä ollut ketään. Muutoin tuli paljon porukkaa.

Eräänä iltana katsellessani Lontoon keskustan karttaa keksin hyvän idean kiertää koko Lontoon keskusta metro + bussi systeemillä. Kyllä kannatti ja nähtiin vaikka mitä. Jossainpäin kuulimme bussiin kaksi pistoolin laukausta. Naurettiin vaan, että taidetaan olla vaarallisella alueella. No, bussissa muut istui alakerrassa ja me ylhäällä yksinäisyydessä etupenkeissä tietty. Nuoruuden kielikurssilla keksittiin tuo hupi istua näkemättä kuskia. Tämä vinkiksi, jos haluaa j

Lontoon kaksikerroksiset bussit poistettiin vuosia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lontoon kaksikerroksiset bussit poistettiin vuosia sitten."

Mistä ihmeestä sä tällaisen valheen keksit? Käytännössä kaikki bussit on yhä edelleen kaksikerroksisia siellä.

Vierailija
24/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Silloinkin kun asuttiin perheenä euroopassa, tultiin jouluksi kotiin. Isovanhemmille oli niin tärkeää nähdä meidän pieni. Aurinkoloma ei kiinnosta muulloinkaan, mutta joulu jossain päin Britaniaa, sellaisessa pikkupaikassa voisi kyllä kiinnostaa. Sitten joskus.

Vierailija
25/43 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, montakin joulua. Parhaat ulkomaan joulut ovat olleet paikoissa joissa joulusta ei välitetä tippaakaan.

Vierailija
26/43 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 2 x exän ja sen vanhempien kanssa Englannissa. Sitten 4 kertaa Alankomaissa - välillä töissä, välillä kavereiden kanssa.

Vierailija
27/43 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulua mm. Sri Lankassa, Thaimaassa, Dominikaanisessa tasavallassa ja Kanarialla. Tänä jouluna taas Kanarialle kahdeksi viikoksi. Voi kun saisikin viettää joka joulun etelässä, mutta töistä meitä saa olla vain yksi lomalla/viikko niin en joka joulua vapaaksi saa. Harmittaahan tuo kun muu perhe matkustaa joka vuosi lämpöön jouluksi ja sitten kun en töistä lomaa saa, vietän joulun yksin kotona :( Vähemmästäkin masentuu.

Vierailija
28/43 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin kerran joulun Madeiralla. Oli elämys. Puolen yön aikaan olimme joulumessussa. Voi sitä ihmismäärää ja sitä ruuhkaa pois lähtiessä. Kaunista oli koko saarella koristeluineen. Joululaulut soi siellä täällä. Tunnelmaa oli. 

Uuden Vuoden aattona ilotulitus oli mahtavaa katseltavaa. 

Vierailija
29/43 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en rantalomalla. Viimeisin joulun vietto ulkomailla oli San Franciscossa. Joulua ollaan vietetty esim. Ateenassa ja Machu Picculla.

Vierailija
30/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viettänyt joulua suomessa yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
31/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lontoon kaksikerroksiset bussit poistettiin vuosia sitten."

Mistä ihmeestä sä tällaisen valheen keksit? Käytännössä kaikki bussit on yhä edelleen kaksikerroksisia siellä.

Ehkä hän tarkoitti niitä klassisia malleja joissa oli avoin takaosa jossa pystyi vapaasti hyppäämään kyytiin tai kyydistä myös bussin liikkuessa.

Vierailija
32/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se palstan incelipaska (M28) ole joka joulu Japanissa panemassa pikkutyttöjä. Sairas pedofiili.

Vierailija
33/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se palstan incelipaska (M28) ole joka joulu Japanissa panemassa pikkutyttöjä. Sairas pedofiili.

Kotona se istuu.

Vierailija
34/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona se istuu.

Niin istuu. M28 on valehtelija ja pedofiili!

Vierailija
35/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 40+ vuotta ulkomailla. Viimeksi joulut 2012 ja 2013 olen viettänyt Suomessa hoitamassa juuri sairaalasta kotiinsa päässyttä iäkästä äitiä.

Vierailija
36/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona se istuu.

Niin istuu. M28 on valehtelija ja pedofiili!

Totta. Se pitäisi tappaa.

Vierailija
37/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. M28 on todellakin päässyt palstanaisten ihon alle... Rent free palstanaisten päissä. Jopa jouluna! :-D

Vierailija
38/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet elämästäni, käyn välillä Suomessakin.

Vierailija
39/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin tyttöystävä kanssa joulua 2 vuotta sitten hawajilla. Meillä oli ihan oikeita jouluruokia siellä. Vuokra huvila oli ja oma ranta. 

Vierailija
40/43 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin viimeksi joulua Suomessa 2019, juuri ennen koronaa. Olen ollut edelliset kolme joulua amerikkalaisen puolisoni luona Kaliforniassa ja kerran Kanadassa. Tämän joulun vietän vaihteeksi Suomessa ja olen nauttinut tosi paljon siitä että on lunta ja olen tehnyt jouluruokia ja koristellut jo kuusen yms. Onko sitten tämä Venäjähomma vai mikä mutta huomaan tuntevani suurta nostalgiaa Suomessa ja etsin luettavaksi kaikenlaisia klassikoita kuten esim Topeliuksen kuvitettua Lukemisia lapsille satukirjoja. Samalla huomaan tosin että olen jossain määrin vieraantunut sisarteni ja heidän perheidensä joulunvietosta. Kokoonnumme kyllä aattoiltana yhteen mikä on kivaa.