Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko joskus viettänyt joulun ulkomailla?

Vierailija
13.12.2023 |

Jotenkin itselleni olisi vieras ajatus viettää jouluaatto jossain etelän auringossa. Ei ole sitä tunnelmaa mitä Suomessa on läheisten ja ystävien seurassa. Lisättynä talvinen maisema.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kannata mennä jouluna matkalle, ei edes pohjoiseen, jos tuttujen ihmisten seura on tärkeää.

Taasen jos on yksin jouluna, niin matka on hyvä vaihtoehto. Etenkin seuramatka. Etelän loman kohteessa  on hyvä varautua bilettäviin turisteihin, mutta tunnelmallista joulumiljöötä löytyy Euroopan kaungeistakin.

Vierailija
2/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsovassa kerran, kahdesti Tukholmassa, kahdesti Nykissä ja kerran Egyptissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta haluaisin. Jouluperinteet ovat alkaneet kyllästyttämään jo vuosia sitten. Ei ole ollut joko rahaa tai tarpeeksi lomaa joulun alla ja sitten oli tuo korona-aikakin välissä. Ehkä ensi vuoden jouluna...

Vierailija
4/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta vuosi vuodelta tuo vaihtoehto houkuttelee enemmän. 

Vierailija
5/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kymmenkunta kertaa joulun ulkomailla. Lapsena vanhempien mukana etelässä ja myöhemmin mm. Lontoossa, Berliinissä ja Tukholmassa. 

Vaan jos Suomen perinnejoulu on tärkeä, ei kannata mennä mihinkään.

Vierailija
6/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Virossa, aikuisikäni paras joulu. Nyt olen haaveillut joulumatkasta, mutta en ole osannut päättää olisiko se joku kaupunki- ja aurinkoloma.

Vierailija
7/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti ja lähden myös tänä jouluna Berliiniin. 

Vierailija
8/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Britanniassa useammankin joulun kun asuttiin siellä ja muutenkin. Lisäksi olen ollut jouluna Ranskassa.

Vierailija
9/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, hyvinkin monta kertaa. Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Afrikassa. Euroopassa en muistaakseni ole viettänyt yhtään joulua muuten kuin Suomessa.

Vierailija
10/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran jouluna Tukholmassa, Roomassa, Wienissä ja Berliinissä. Hotellijouluja, ei lahjoja eikä suomalaisia jouluruokia, mutta Wienin ja Berliinin joulutorit ovat hienoja, ja katolisten maiden kirkoissa satsataan jouluseimiin. Ei suomalainen joulu ole ainoa oikea.

Vierailija
11/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo useamman vuoden. Lento lähtee perjantaina ja paluu maaliskuun lopulla. 

Vierailija
12/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo useamman vuoden. Lento lähtee perjantaina ja paluu maaliskuun lopulla. 

Kanarialle?

Vierailija
13/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen New Yorkissa ja Prahassa.  

Ei ollut aurinkoa eikä hellettä.  Nykissä oli hyytävän kylmä, Prahassa oli vähän lunta ja muutama aste pakkasta.  Kaunis joulutori sielläkin.  

Ihmeellinen ajatus että ulkomaat tarkoittaa pelkästään helteisiä turistimestoja. 

Vierailija
14/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en mä ole niitä etelän auringossa viettänyt vaan Wienissä, Berliinissä, Salzburgissa ja Hemsedalissa

Vierailija
15/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa meni mukavasti yksi joulu. Sisareni perheineen kutsuivat isomman porukan sinne. Yövyttiin kivassa pienessä hotellissa National Museumia vastapäätä, jonne tietty hyökättiin heti, kun kamat saatiin huoneeseen. Se aika, kun ei vietetty sukulaisten kanssa, kuljettiin pitkin poikin Lontoota. Oli mukavan väljää ja vahakabinettiin päästiin ekoina jonossa. Tultiin siis varttia ennen jonottamaan eikä silloin siellä ollut ketään. Muutoin tuli paljon porukkaa.

Eräänä iltana katsellessani Lontoon keskustan karttaa keksin hyvän idean kiertää koko Lontoon keskusta metro + bussi systeemillä. Kyllä kannatti ja nähtiin vaikka mitä. Jossainpäin kuulimme bussiin kaksi pistoolin laukausta. Naurettiin vaan, että taidetaan olla vaarallisella alueella. No, bussissa muut istui alakerrassa ja me ylhäällä yksinäisyydessä etupenkeissä tietty. Nuoruuden kielikurssilla keksittiin tuo hupi istua näkemättä kuskia. Tämä vinkiksi, jos haluaa jännitystä bussimatkaan, siis tuo yläkerrassa ekoilla penkeillä istuminen.

Vierailija
16/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvi mennä jouluna juuri aurinkoon.

Itse olen kyllä ollut Kanariansaarilla jouluna. Siis aurinkolomalla. Karmeinta oli se, että palmujen lisäksi siellä oli myös joulukuusi ym. joulukoristeita pitkin poikin hotellia, vaikka juuri joulua pakoon lähdin.

Toisena jouluna olin Itävallan Alpeilla. Siellä oli sekä talvi että joulu. Mutta ei mikään jouluinen joulu sekään ollut, koska se tuli vietettyä hotellin ravintolassa ja ulkosalla.

Vierailija
17/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viettänyt usean joulun Etelä-Afrikassa, ja olihan ne erilaisia jouluja. Jouluaattona oltiin joskus rantaravintolassa syömässä, ja joulupäivänä oli perinteinen brittijoululounas kakkunoineen. Sitten jaettiin joululahjat, jotka oli jonkun havupuun alla. Sitten uitiin altaalla.Illalla grillailtiin. Tapaninpäivä oli suosittu shoppailupäivä. Uutena vuotena joulupuu poltettiin ulkogrillissä. 

Vierailija
18/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joulu oli tarkoitus olla mutta suunnitelmat muuttui:(

Kuvista/videoilta katselen lähikylien ja kaupunkien upeita valoja ja koristeita, kuolaan ravintoloiden edullisia joulumenuja ja kaipaan valoisia aurinkoisia talvipäiviä ilman lunta ja loskaa! Seuraava tilaisuus vasta 2v kuluttua

Vierailija
19/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviseen maisemaan ei ole mitään takuuta Suomessakaan..

Vierailija
20/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Kiinassa, Malesiassa, USAssa, Tsekissä ja Englannissa. Kivaa on ollut.