Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka ei kiinnosta enää haastattelun jälkeen

Vierailija
13.12.2023 |

Ei ole ennen tullut tällaista tunnetta. Hain innoissani yhteen kiinnostavaan työhön. Haastatteluun oli varattu aikaa 30 minuuttia teamsilla. Laskujeni mukaan haastattelu kesti 22 minuuttia ja se tuntui liukuhihnahaastattelulta. Tuli sellainen fiilis, että jos paikka aukeaisi, en halua työhön. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työhaastattelu saattaa kestää jopa tunnin. 

Vierailija
2/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä tarvitse enää hakea. Voit jättäytyä rekrystä pois tai jatkaa seuraavaan vaiheeseen nähdäksesi oliko vain haastattelijan moka vai onko yhtä ynseä meininki muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa ilmoittanut kesken haastattelun, että paikka ei ole minua varten ja poistunut. Molemmissa oli johdettu ilmoituksessa harhaan ja työnkuva, työvuorot ja asiakaskunta olivatkin jotain muuta.

-sosiaaliala

Vierailija
4/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa haastattelija oli kypsynyt hommaansa, tulisiko hänestä edes työtoverisi. Tai sitten paikka oli jo sovittu jollekin mutta säädösten vuoksi piti haastatella muita. Sotessa eräs osastonhoitaja taannoin sai itselleen pedatun paikan juuri näin. 

Vierailija
5/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jotain pakkohaastatteluja

Vierailija
6/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelun loppupuolella haastattelija sanoi "viimeinen kysymys olisi ollut miksi haet työpaikkaa, mutta se tulikin tässä jo selväksi niin en sitä kysy" ... 

Vierailija
7/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naiset nykyään jo yhtä nirsoja työpaikan suhteen kun on kumppaninkin suhteen?

Ihmekään kun jatkuvasti saa kuunnella valittamista ja itkemistä kun on rahat loppu kun ei työ kelpaa.

Toisaalta jälleen yksi hyvä syy miksi naisia ei edes kannata palkata kun jos ammatin valinnassakin toimitaan kuin parisuhteessa niin miksi palkkaisi naisen joka ennakko merkkien perusteella lähtee heti ensi ongelmissa samalla tavalla kun lähtee parisuhteesta siihen vielä saikuttaminen kun tilastoista selviää että naiset saikuttavat huomattavasti enemmän kuin miehet ja tästä johtuu myös palkka erot kun tekee enemmän töitä tienaa enemmän ja kun tekee vähemmän töitä tienaa vähemmän.

Vierailija
8/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haastattelu kerro työympäristöstä, jos siis ei kyse muusta kuin peruskysymysten kysymisestä. Tietenkin eri asia, jos olet kysynyt työpaikasta ja ne vastaukset ei ole miellyttäneet. Aika monessa paikassa peruslista kysymyksiä ja ne kysytään sitten kaikilta.

Vierailija
9/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei paikka tunnu omalta ja on joku muu vaihtoehto, niin ei kannata ottaa vastaan. Itseäni kyllästyttää soveltavuustestien jatkuva tekeminen ja useat haastattelukierrokset, joten pelkkä 22 minuutin työhaastelu kuulostaisi ihanalta.

Vierailija
10/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta sattuu. Mä olen parin kuukauden rekryprosessin jälkeen todennut, etten halua kyseistä paikkaa. Jos olisin tavannut lähiesimiehen heti alussa, olisin tajunnut asian aiemmin.

Vierailija
11/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi häiritseen kun ei edes haluttu kuulla miksi hain paikkaa. Haastattelija mielestä se tuli esiin jo aiemmin

Vierailija
12/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita juosten k...uja haastatteluja on enemmänkin välillä. Itsekin olin joskus saman tyylisessä. Varattua aikaa oli 30 min ja kesti ehkä just ja just 20min. Luvattiin ilmoittaa tuloksesta kunnes tuli viesti "emme valitsekaan ketään tähän tilalle. Rekrytoimme mahdollisesti ensi kuussa uudelleen"

Vierailija
13/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joskus tullut tunne, että toivottavasti en pääse jatkoon, paikka ei ole mua varten

Vierailija
14/38 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin seuraavana päivänä ja sanoin että en ole enää kiinnostunut. En tiedä olisinko tullut valituksi mutta totesin että työ olisi ollut liian haastava taitoihini nähden.

Vierailija
15/38 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo kertoo kaiken, jos haastatteluaikaa on varattu 30 min

Vierailija
16/38 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni huonosti toteutettu rekrytointi kertoo paljon työpaikasta. Eli ihan hyvä syy hypätä matkasta pois. 

Vierailija
17/38 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille. Tilannepäivitystä: mulle soitettiin, että olen tullut valituksi kyseiseen työhön. En ottanut paikkaa vastaan. Kerroin, että tulin toisiin ajatuksiin. Nyt pyörii päässä ristiriitainen olo. Kuitenkin uskon, että tunne haastattelusta oli aito ja epävarmuus sen jälkeen ei ollut hyvä merkki. 

Vierailija
18/38 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni huonosti toteutettu rekrytointi kertoo paljon työpaikasta. Eli ihan hyvä syy hypätä matkasta pois. 

Miten määrittelet, että huonosti toteutettu rekrytointi?

Vierailija
19/38 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin taannoin haastattelussa, jossa tuli juuri tuo fiilis. Ensinnäkin haastattelija irvisteli koko haastattelun läpi juuri näin https://www.dictionary.com/e/wp-content/uploads/2019/06/Passive-Aggress…

ja esitteli käsihygienian tärkeyttä ja muita alkeita. Olen ollut ammatissa 20+ vuotta. En ollut kiinnostunut paikasta ja menin muualle töihin. Onneksi, selvisi myöhemmin.

Vierailija
20/38 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin puhelimessa, että olen määräaikaisena työsuhteessa tammikuun loppuun saakka, joten aloitus tammikuun alussa ei onnistu. Vastauksena tuli "eli ymmärsinkö oikein, et ota paikkaa vastaan?" ... Ei ollut mitään neuvottelun mahdollisuutta aloituksesta.