Vauva itkee ja oksentaa vellin ulos. Mistä kyse? Allergia vai maistuu pahalta?
Kommentit (27)
Onko soseet vasta aloitettu? Voi olla ettei ymmärrä niellä sitä eikä ole vielä valmis soseisiin. Soseet voi aloittaa sitten kun vauva alkaa kiinnostua vanhempien ruoasta. Sen kyllä huomaa kun vauvaa kiinnostaa vanhempien ruoka. Meillä vauva alkoi 4kk ikäisenä varovaisesti maistelemaan soseita. Alkuun 1-2 pientä lusikallista kerrallaan.
Se velli sitten täyttää murto-osalla siitä mitä maito. Kaikki tulee ylös mikä ei mahdu ja varmasti itkee sitä oksentamista ja liian täyttä oloa. On kuitenkin eri juttu kun tujumpi tavara tulee ylös kuin pelkkä neste.
Annatko liian pienelle? Ja mikä virka villillä edes on? Mä olen kaikkille lapsille antanut maitoa ja sitten siitä asteittain kiinteää ruokaa.
Anna tissiä suuhun rauhoittaa vauvaa
Ja vauvapalsta on parempi kuin lääkäri?
Suolituppeumaan kuolee nopeasti ilman hoitoa. Tämmönen oli perheessäni.
Noi vellit sisältää monesti viljoja ja ei pitäisi kovin pienelle antaa, suositus jotain +6-8kk...
Semmoinen jännä juttu kuin lääkäri on keksitty :O mitäs jos hakisit sieltä apua?
Aluksi velli laimennetaan maitoon esim 1/3 velliä ja loput maitoa, parin viikon päästä lisäät vellin määrää.
Velli on myös täyttää enemmän eli määrällisesti sitä annetaan kerralla vähemmän kuin maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen?
Kerro ikä
Täällähän sitä lasta tutkimatta pystytään sanomaan, onko kyseessä allergia vai norovirus vai jotain muuta.....
Sitä velliä ei nykyään edes suositella vauvoille vaan maitoa ja sitten kiinteät ruuat aloitetaan soseella, jolloin on hyvin helppoa ottaa yksi raakaaine kerrallaan kokeiluun ja katsoa mikä sopii ja mikä ei.
Taidat olla uusavuton, tai jos kysymyksesi on totta, kysy hyvä ihminen neuvolassa. Maailman paras. Et kai ole tynnyrissä kasvanut, idiootti, sinunlaisesi ei edes pitäisi saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi velli laimennetaan maitoon esim 1/3 velliä ja loput maitoa, parin viikon päästä lisäät vellin määrää.
Velli on myös täyttää enemmän eli määrällisesti sitä annetaan kerralla vähemmän kuin maitoa.
Onko höpöpalstan neuvot viisaampia , kuin maailman parhaan äitiyshuollon. Anna mun kaikki kestää.Olit trolli tai et, typerä olet.
mulla ei ole edes lapsia mut maalaisjärjellä, soita ja kysy!! jos ei muuta niin aikaa jollekin sairaanhoitajalle. Ei varmasti johdu oksentelu mistään "maistuu pahalla" :D et jää kyselemään täältä.
Vierailija kirjoitti:
Refluksitauti
Ei ala ihan yks kaks ja yleensä oireet helpottavat ku vauva kasvaa.
En tiedä näin insinöörinä toivottavasti ei ole suolitukos tai umpisuolen tulehdus.