Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät osaa suudella?? Puoliso ei osaa ja itse tykkään pussailusta kauheasti.

Vierailija
13.12.2023 |

Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta ja edelleen toisinaan huomaan unelmoivani niistä täydellisistä suudelmista, joita sain puolisoani edeltävän kumppanin kanssa. Tiedättekö tunteen? Pussailu exän kanssa oli niin huumaavaa, että sen jälkeen tuntui usein kuin olisi ollut pilvessä. Luin jostain, että kun suutelemista on tutkittu, niin sen perusteella on esimerkiksi naisen mahdollista tunnistaa itselleen geneettisesti sopiva partneri. Suuteleminen on ylipäätään tärkeä yhdistävä tekijä kaiken kaikkiaan ja sitä esiintyy useimmissa kulttuureissa.

Ex osasi tehdä sen niin hyvin, että toivoisin voivani "ottaa lomaa" omasta parisuhteesta vain suudellakseni häntä. Tiedän, ettei se on mahdollista/järkevää, enkä sellaista tietenkään tekisi, mutta riudun huonon pussailijani kanssa niin, että sattuu välillä fyysisesti. Muuten läheisyys on tyydyttävää ja kaikki toimii siltä osin, mutta itselleni henkilökohtaisesti suuteleminen on niin tärkeä osa läheisyyttä, että sitä on vaikea sulkea pois ja unohtaa. 

Puolisoni huulissa ei ole mitään vikaa, eikä missään muussakaan, mutta jostain syystä hän ei vaan sitä osaa?! Olen yrittänyt "opettaa" ja kertoa mistä pidän, mutta ei niin ei. Harjoiteltu on. Olen ajatellut, että hän suutelee jotenkin liian varovaisesti tai kevyesti, eikä ymmärrä pussailun tekniikkaa ja rytmiä - milloin kevyistä ja houkuttelevista pusuista muodostuu intohimoisia suudelmia ja kuinka koko huulien volyymiä käytetään, välillä kevyemmin ja sitten intensiivisemmin. 

Muita, joilla samoja kokemuksia? 

Kommentit (189)

Vierailija
61/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei vaan pidä siitä. En pidä itsekään. Kevyet pikkupusut toimii paremmin ja en tykkää yhtään intensiivisemmästä suutelusta. Itse en saa siitä mitään irti.

Vierailija
62/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole tykänyt siitä, mikä näkyy myös leffoissa suutelussa, että imetään toisen ylä- tai alahuulta. Pitää pussata molemmilla huulilla, en osaa selittää, mutta ei mitään toisen huulen lutkutusta.🙊

Joo eiiiiiii, semmoinen on ihan kamala turn off 😖 muutenkin kaikki kikkailu ja elokuvamainen tyyli on ällöä. Suudelman pitää olla autenttinen ja edetä oikealla tavalla. Ei se ole vaikeaa, mutta jostain syystä kaikki eivät sitä osaa. Itse ajattelen, että se johtuu joko liiasta varovaisuudesta tai hyökkäävyydestä.

Elokuvista voi saada vääriä malleja. Pyysin miesystävääni kokeilemaan kielisuudelmia ts. käyttämään kieltä. Hän ei painanut huulia kiinni minuun ja hänen kielensä liike näkyi ravintolassa muille. Kuka näki oli puolijärkyttyneen näköinen. Minua hävetti ja suututti samaan aikaan. Siinä vaiheessa ajattelin että mies oppii ja hienoa kun on kokeilunhalua. Mutta ei oppinut tai en sitten osannut opettaa. Kyllä jotkut on olleet sitten varmaan luonnonlahjakkuuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli voi olla myös lyhyt tai pieni. Se ei vaan yllä ja liiku toisen suussa. Huulet voivat olla kovat. 

Vierailija
64/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ihminen. Se että joku suutelee niin että et tykkää, ei tarkoita että hän ei osaisi suudella. Hän ei vain sovellu sinulle, jokaisella on oma tapansa. Yksi eksä nimenomaan aina valitti minulle ja jopa turhautuneena yritti huuliani väännellä sopivaan asentoon. Eksä on siis syystäkin. Pari muuta taas ovat sanoneet, että kanssani on ihanaa suudella. Lisäksi suudelma on kahden kauppaa, molemmat osapuolet vaikuttavat siihen, millainen suudelmasta tulee.

Vierailija
65/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutelu ja pussaaminen on kaksi eri asiaa. Ei pitäis pussaaminen vaikeaa olla. Haiseeko sun hengitys? 

Vierailija
66/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten suudellaan hyvin? Opettakaa!!

Vierailija
67/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vielä kysyy miksei halua kokematonta miestä? :D

Vierailija
68/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Oma mieheni on hyvä isä,hyvä kokki,huumoritajuinen ja kertakaikkiaan muuten mahtava tyyppi muttei saa suudella. Vaihdammekin vain pikkupusuja ja kyllähän nekin kelpaa, mutta kaipaan sellaista suutelua niin että huulet puutuu. Yksi teinivuosien eksä oli nolo tapaus muuten mutta  jestas miten makasimme tunteja sängyllä höpötellen ja suudellen! 

Vierailija
69/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lyhyt kielijänne, ja kieli kipeytyy, jos sitä käyttää suutelussa. -m

Vierailija
70/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tykännyt suutelemisesta. Pikku pusut on ok.

Vierailija
71/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä outo mutten ole koskaan tykännyt kielareista vaan pehmeistä suukoista.

Teininä oli ihan kamalaa kun jätkät tuli päälle kieli edellä ja tekeepä tätä monet vanhemmatkin miehet.

Toinen kauhea juttu on kun otetaan päästä tai naamasta kiinni.

Usein suudelma muistuttaa ri""ta.

Onneksi olen nykyään sinkku.

Vierailija
72/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on hyvä suutelija,siihen taitoon ensin ihastuin.

Nyt keväällä tulee 40vuotta kun menimme naimisiin,oltiin parikymppisiä 💕💕

Vierailija
73/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän se pelkkä pussailutaito ollut riittävä perusta suhteelle kun kerran eksästä puhut. 

Miten olet ollut nyksän kanssa useamman vuoden yhdessä jo etkä ole edes yrittänyt opettaa haluamaasi suutelutekniikkaa/tapaa. Jollei kyse ole siitä ettei mies yksinkertaissti tykkää suutelusta niin esimerkillä saa tyhmemmänkin yleensä oppimaan. 

Vähän OT mutta muistan vieläkin kerran kun kirjaimellisesti lähti jalat alta yhdestä suudelmasta. Jösses että tuntui mahanpohjassa asti XDD Eläimellistä ja alkukantaisia vaistoja.  Ei siitä mitään kestävää tullut eikä ollut tarkoituskaan tulla mutta pyhät pyssyt, olihan suudelma. Enemmän historiaan kuuluu näitä korkeintaan "meh" tasoisia suudelmia.

Vierailija
74/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuteleminen on ihanaa oman miehen kanssa.

Vierailija
75/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. 

Vierailija
76/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sama. Jotenkin mies vaan laskee huulensa mun huulille ja hönkäilee. Ei kiva. En tykkää enää suudella.

En itsekään enää tykkää suudella ja se on jotenkin surullista. Suuteleminen vaan on iso osa omaa seksuaali-indentiteettiä sekä tärkeä pala läheisyyttä, joten osa itsestä täytyy ikään kuin pistää kokonaan pois

Sama täällä. Surullista...

Vierailija
77/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on. Vaimoni on aivan onneton suutelija. Lähinnä osaa vain pusutella, joka ei ole mielestäni yhtään mitään. Lapsille annetaan pusuja. Oikeat suudelmat kestää vähintään 15s ja siinä käydään kielellä koskemassa toisen kieltä, ehkä hampaita yms.. 

M47

Vierailija
78/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, miksi ja miksi?

Etkö voi millään lopettaa näiden MIKSI -avausten tekemistä?

Kun tämäkin otsikko voisi olla ihan hyvin vaikka "keskustelu suutelemisesta" tms.

Vierailija
79/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan taas "ongelmat" ihmisillä.

Sun ongelmahan tämä ei ole, vaan se, ettet ole koskaan päässyt suuteluetäisyydelle.

Vierailija
80/189 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu on varsin erogeenista aluetta. Jo suutelemisesta tietää, miten paneminen tulee sujumaan. 

👍👍👍👍👍👍👍