Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät osaa suudella?? Puoliso ei osaa ja itse tykkään pussailusta kauheasti.

Vierailija
13.12.2023 |

Olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta ja edelleen toisinaan huomaan unelmoivani niistä täydellisistä suudelmista, joita sain puolisoani edeltävän kumppanin kanssa. Tiedättekö tunteen? Pussailu exän kanssa oli niin huumaavaa, että sen jälkeen tuntui usein kuin olisi ollut pilvessä. Luin jostain, että kun suutelemista on tutkittu, niin sen perusteella on esimerkiksi naisen mahdollista tunnistaa itselleen geneettisesti sopiva partneri. Suuteleminen on ylipäätään tärkeä yhdistävä tekijä kaiken kaikkiaan ja sitä esiintyy useimmissa kulttuureissa.

Ex osasi tehdä sen niin hyvin, että toivoisin voivani "ottaa lomaa" omasta parisuhteesta vain suudellakseni häntä. Tiedän, ettei se on mahdollista/järkevää, enkä sellaista tietenkään tekisi, mutta riudun huonon pussailijani kanssa niin, että sattuu välillä fyysisesti. Muuten läheisyys on tyydyttävää ja kaikki toimii siltä osin, mutta itselleni henkilökohtaisesti suuteleminen on niin tärkeä osa läheisyyttä, että sitä on vaikea sulkea pois ja unohtaa. 

Puolisoni huulissa ei ole mitään vikaa, eikä missään muussakaan, mutta jostain syystä hän ei vaan sitä osaa?! Olen yrittänyt "opettaa" ja kertoa mistä pidän, mutta ei niin ei. Harjoiteltu on. Olen ajatellut, että hän suutelee jotenkin liian varovaisesti tai kevyesti, eikä ymmärrä pussailun tekniikkaa ja rytmiä - milloin kevyistä ja houkuttelevista pusuista muodostuu intohimoisia suudelmia ja kuinka koko huulien volyymiä käytetään, välillä kevyemmin ja sitten intensiivisemmin. 

Muita, joilla samoja kokemuksia? 

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään omaan aviomieheeni suudelmien takia rakastunut. Hän vaan tuntui muuten sopivalta. Meillä on vakaa suhde, hyvää seksiä riittävän usein ja kaikki pelaa. Ei ole intohimoisia suudelmia, mutta ollaan oltu yhdessä jo 23 vuotta.

Mulle suuteleminen on todella tärkeä osa seksuaalisuutta. Huono suutelija vaan yksinkertaisesti tappaa kipinän välittömästi, en todellakaan olisi voinut valita miehekseni sellaista. 

Vierailija
22/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään naimisissa estyneen kontrollifriikin kanssa, ja se näkyi suhteessa kaikin tavoin, myös siinä suutelemisessa. Eikä tuo edes puhdistanut hammasvälejään. Onneksi liitto purkautui. En ollut tajunnutkaan, kuinka paljon olin kaivannut sellaisia intohimoisia suudelmia, joita olen nyt uudelta kumppanilta saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pussailu on yksi niistä "pikkuasioista" joissa pitää kaiken natsata. Ihan samalla tavalla kuin senkin, että kumpikin tykkää yhtälailla läheisyydestä ja hellyydestä (ilman seksiäkin) koska kokemusta on sellaisestakin kumppanista jolle jokainen pieni hipaisukin oli lupaus seksistä.

Ja jonka kanssa ei tosiaan sitten halailtu seksin jälkeenkään vaan jos yritin kainaloon päästä niin alkoi se ilkeily ja jupina, että mikäs nymffo se sinä olet kun justhan me pantiin..

Vierailija
24/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt niin pahalta kuulosta, ap. Mun mies näykkii kuin kala, se on enemmän oksettavaa kuin kiihottavaa. En tiedä johtuuko osin siitä että hänellä on hyvin ohuet huulet. 💋 🐟

Vierailija
25/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt niin pahalta kuulosta, ap. Mun mies näykkii kuin kala, se on enemmän oksettavaa kuin kiihottavaa. En tiedä johtuuko osin siitä että hänellä on hyvin ohuet huulet. 💋 🐟

Heh, kuulostaa kieltämättä ällöltä tuo näykkiminen. Mun puoliso ei näyki, mutta suutelee välillä elokuvamaisen opitusti, vähän teatraalisesti, en osaa oikein selittää. Kerran sanoin tällaisessa tilanteessa, että lopeta - mistä hän tietysti loukkaantui. Joka tapauksessa suudelmista on kiihottavuus aika kaukana... 

-ap

Vierailija
26/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään omaan aviomieheeni suudelmien takia rakastunut. Hän vaan tuntui muuten sopivalta. Meillä on vakaa suhde, hyvää seksiä riittävän usein ja kaikki pelaa. Ei ole intohimoisia suudelmia, mutta ollaan oltu yhdessä jo 23 vuotta.

Mulle suuteleminen on todella tärkeä osa seksuaalisuutta. Huono suutelija vaan yksinkertaisesti tappaa kipinän välittömästi, en todellakaan olisi voinut valita miehekseni sellaista. 

Samoin minulle, hyvät suudelmat ovat todella tärkeä osa seksuaalisuutta ja ylipäätään läheisyyttä. En tiedä miksi päädyin naimisiin huonon suutelijan kanssa. Ehkä sen vuoksi, että kaikki muu sitten toimi hyvin.. Mutta vuosien myötä olen tajunnut miten kovasti kaipaan lämpimiä, kiihkeitä, upottavia ja houkuttelevia suudelmia... 

-ap

Vierailija
27/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää. Kyllä itselleni ainakin suuteleminen on ihan todella tärkeää. Joitakin sellaisia miehiä olen menneisyydessä hetken tapaillut, jotka eivät pitäneet suutelusta lainkaan, vaan pelkästään sellaisesta pikku pusuttelusta. En käsitä.

Oman puolison kanssa ensisuudelma oli ihan tajunnanräjäyttävää, kyllä siinä vähän niinkuin heti tiesi, että tässä se nyt on. 

Exän kanssa suuteleminen oli nimenomaan tajunnanräjäyttävää. En minä häntä ihmisenä kaipaa, mutta kaipaan sellaisia suudelmia, joita välillämme oli. Niitä edelleen toisinaan mietin, etenkin masturboidessa. Niin tärkeitä ja seksuaalisesti merkittäviä ne olivat ja ovat tietenkin yhä. Tärkeä osa "build-uppia" ja seksuaalisuuden ylläpitoa. 

Vierailija
28/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä luin just :D

On sulla ongelmat haha. Tää piristi mun päivää

Vierailija
29/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä suutelijoita on muuten suht harvassa! Kaikenlaista liskoa, tikkaa ja kuolaajaa on omallekin kohdalle osunut.

Tämä on muuten totta. Olen itsekin törmännyt vain muutamaan hyvään suutelijaan ja tämä puolisoani edeltänyt meni kärkisijalle. Muistan, että hänen kanssaan aiheesta joskus keskusteltiin pohdittiin miten tärkeää se on, että kumppani osaa suudella. Omalle kohdalle on sinkkuaikoina osunut myös lisko, tikka ja kuolaaja. Se tikka oli ehkä se kaikkein grossein :D 

Vierailija
30/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisokseni ei voisi päästä, ellei ole hyvä suutelija. Tai periaattessa kai voisi päästä, mutta sitten olisi selvää, ettei suhde voi olla suljettu. En aio elää loppuelämääni ilman hyviä suudelmia.

Vierailija
31/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan osaa nuolla pimppiäkään sitten. Kyllä teillä on huono suhde kun ei mies osaa huulilla ja kielellä tehdä mitään hyvää naiselle. Mies vaihtoon vaan..

Vierailija
32/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti tuo, että jos suuteleminen ei onnistu, niin ei ole geneettisesti sopiva pari. Exän kanssa yritimme suudella, mutta siitä ei tullut mitään. Vielä vähemmän hänen kommenttiensa jälkeen, että en osaa suudella. Ehkä en, mutta ei hänkään kyllä. 

En ole pitkään aikaan suudellut. Iljettäviä kokemuksia on nuorena huulta ja kieltä kunnolla purrut tanssilattiasuutelia. Työnsin tyypin kivusta vinkaisten kauemmaksi.

Vierailija
33/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin ruma mies etten ole päässyt treenaamaan. Myös köyhä.

Vierailija
34/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin ruma mies etten ole päässyt treenaamaan. Myös köyhä.

Kaikille löytyy joku, johon kielen voi tunkea. 

Vierailija
35/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla onv armaan ollut liikaa kunppaneita, sulta taitaa puuttua selibaatismin ja neitsyilyn  kerryttämää himoa

Vierailija
36/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää. Kyllä itselleni ainakin suuteleminen on ihan todella tärkeää. Joitakin sellaisia miehiä olen menneisyydessä hetken tapaillut, jotka eivät pitäneet suutelusta lainkaan, vaan pelkästään sellaisesta pikku pusuttelusta. En käsitä.

Oman puolison kanssa ensisuudelma oli ihan tajunnanräjäyttävää, kyllä siinä vähän niinkuin heti tiesi, että tässä se nyt on. 

Sama täällä ja sitä pussailua on jatkunut jo yli 50 v.

Vierailija
37/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ankea jankonbetonimies ja työnsin kerran kieleni tuuletusikkunan peltiseen rautaan. Nykäistessäni kielen pois, siintä irtosi pala, olihan pakkaspäivä

Vierailija
38/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu on varsin erogeenista aluetta. Jo suutelemisesta tietää, miten paneminen tulee sujumaan. 

Vierailija
39/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tykänyt siitä, mikä näkyy myös leffoissa suutelussa, että imetään toisen ylä- tai alahuulta. Pitää pussata molemmilla huulilla, en osaa selittää, mutta ei mitään toisen huulen lutkutusta.🙊

Vierailija
40/189 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama. Jotenkin mies vaan laskee huulensa mun huulille ja hönkäilee. Ei kiva. En tykkää enää suudella.