Sähkösopimus
Oletko saanut purettua kalliin määräaikaisen sähkösopimiksen?
Mulla on Fortumilta ja ajattelin saisiko sitä vaihdettua halvempaan.
Kommentit (15)
Lue ne sopimusehdot, sieltä selviää, millä perusteilla sopimuksen voi purkaa.
Määräaikaista ei saa purettua, ainoastaan muuton yhteydessä en voi katkaista. En usko että halvempia löytyy joten yritä vain säästää sähkössäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on puoliso, niin ilmoita muuttavasi pois jonka jälkeen puoliso ottaa uuden halvemman sopimuksen.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Lue ne sopimusehdot, sieltä selviää, millä perusteilla sopimuksen voi purkaa.
Ei varmaan voi purkaa.
Ap, kuinka kallis sopimus sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaista ei saa purettua, ainoastaan muuton yhteydessä en voi katkaista. En usko että halvempia löytyy joten yritä vain säästää sähkössäsi.
Minun uudessa määräaikaisessa sopimuksessa näkyy lukevan että sopimus seuraa muuttaessa uuteen asuntoon.
Kuinka moni määräaikaisen sähkösopimuksen tehnyt käyttää mahdollisimman paljon sähköä kalliiseen aikaan, että saisi jotain vastiketta rahoilleen kalliin sopimuksen vuoksi?
Otettiin määräaikainen juuri ja kesällä muutto. Mulle sanottiin että määräaikainen katkeaa kun muutetaan. Ollaan nyt sijaisasunnossa kun on remontti omassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni määräaikaisen sähkösopimuksen tehnyt käyttää mahdollisimman paljon sähköä kalliiseen aikaan, että saisi jotain vastiketta rahoilleen kalliin sopimuksen vuoksi?
No me. Uuni, sauna, valaistus ja kuivausrumpu sekä pesukone.
Kuinka tyhmä pitää olla ottaakseen kalliin määräaikaisen sopimuksen? Mielestäni tyhmyydestä pitäisi rankaista.
Minulla tuli mieleen, että on jollakin toistaiseksi voimassa oleva sopimus sillä hinnalla, joka oli noin 5 senttiä aikoinaan? Että vielä menee sillä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on puoliso, niin ilmoita muuttavasi pois jonka jälkeen puoliso ottaa uuden halvemman sopimuksen.
Ei ole.
Eikä ihme. Olet aikamoinen tohelo.
Kuinka kallis sopimus sinulla on ap? Jos yli 20snt/kwh voisit hakea kohtuullistamista, muuten lailliset keinot vähissä. Fortumin omat myyjät kaduilla kyllä tarjoavat kikkailuja (muutto esim vuorokaudeksi päittäin jonkun kaverin kanssa). Saisivatkohan sitten provikkapalkkaa vai miksi tällaista tarjoavat, sitä en tiedä. Itse selvittelin kuluttaja-asiamieheltä niin ei ole ihan laillista asiakkaallekaan tarttua tällaiseen ehdotukseen, vaikka Fortumin oma myyjä sitä ehdottaisikin. Olen kuitenkin tuttavan tuttavan kautta kuullut, ettei asiakkaalle tästä seuraa mitään, mutta Fortumin työntekijä saa potkut. En tiedä pitääkö paikkaansa. Asiakaspalvelija myönsi minulle, että tällaista tapahtuu ja olisi kovasti halunnut saada tietoon myyjän nimen, joka meille vaihtoa ehdotti. En todellakaan antanut ja toivon, että jotkut törkykalliin sopimukseen haksahtaneet ovat saaneet sopimuksen vaihdettua hänenkin kauttaan. Itse en uskaltanut tarjoukseen tarttua.
Meitä vedätettiin mielestäni törkeästi meille myydyllä sopparin vaihtoturvalla. Mainostettiin, että vaihdon voi tehdä vuosi sopimuksen teosta, mutta käytännössä vaihdon sai tehdä vasta vuosi sähkön toimituksesta alkaen. Meillä tässä oli useampi kuukausi eroa. Tästä kuluttaja-asiamieskin oli meidän kanssa samaa mieltä. Silti sähköyhtiö ei tullut pätkääkään vastaan. Vaihtoja piti saada sopimuksen mukaan tehdä kahden vuoden aikana kaksi, mutta yhtäkkiä meille ilmoitettiin että heillä ei ole enää vaihtoturvaa sopimuksiin. Meidät siis sidottiin ensimmäisen vaihdon jälkeen uuteen kaksivuotiseen sopimukseen ilman uutta vaihto-oikeutta. Kuulostaako rehelliseltä saati sitten reilulta toiminnalta? Minusta ei. Kun tästä sopimuksesta päästään, en ikinä asioi enää kyseisen firman kanssa, vaikka olisi halvinkin.
Muuttakaa toiseen asuntoon ja jonkuajan päästä heti takaisin, keinoja kyllä löytyy. Sähköfirmat kusettaa teitä niin miksei sitä voisi kusettaa takaisin?