Kalliit lahjatoiveet ja merkitys
IL kertoo jonkun naisen ihmetelleen miksi köyhät lapset haluavat uusimman puhelimen ja pelikonsolin ja skuutin. Toiveet on 1000 e asti. 2 v toivoo iPadia
Hopen edustaja sanoo että koulun ja tovereiden arvostuksen takia. Lapsella on oikeus toivoa. Ei saa erota muista.. Voitte kerää lahjoitus ryhmiä vaikka töissä iPadin ostoon.
Lehden kirjoitus on tänään.
Kommentit (18)
Meillä on työssäkäyvä perhe ja saamme noin 11000e kk palkkaa bruttona. Kuitenkin Eeli saa villavanttiuut ja mummin sukat. Eskarin tehtäväkirja n ja kindermunia. Puhelimen saa käytettyä kouluun.
Mitä tekee vähävarainen sillä kalliilla puhelimella kun ei perheellä kumminkaan ole varaa ylläpitää sellaista liittymää että se lapsi vois sitä puhelintaan käyttää niihin samoihin juttuihin kuin ne kaverinsa joilta on vailla sitä hyväksyntää ja arvostusta? Ei se pentu mihinkään prepaidiin tyydy.
Hopen johtaja on realisti
Esim iPadin voitte hankkia 10 hengen ryhmässä. Jokaiselta 85 e.
Lapsi pettyy jos saa elakemummo villasukat ja suklaalevyn. Mummeli voisi kontaktoida mummopiiria ja kerätä sen ipadirshan.
Taas valitus alkaa. Miksi lapseni kulkisi ryysyissa
Kerron syyn miksi pyydetään. Sossu ei anna tarpeeksi rahaa
Vierailija kirjoitti:
Onko 85 euroa vähän? On ihan käsittämätöntä, että lapsen tai nuoren puhelimeen laitetaan 850 euroa!!!
Sain itse listan kummilapsen äidiltä... henkilöltä, joka ei muista ikinä muita mitenkään. Veljeni ilmoitti, että hänen teineilleen tulisi antaa lahjat rahana. Tällä hetkellä tililläni on noin 30 euroa kun tili on tulossa perjantaina. Tiedän, että en itse tulee saamaan yhtään lahjaa mistään tai edes joulukorttia. Ihmettelen, mistä on tullut tällainen kulttuuri, että lahjoja haalitaan lapsille joka puolelta. Ei kai ennen tädit ja enot ym. ostelleet jouluisin kalliita lahjoja tai antaneet rahaa? Kummilapsen lahjan ymmärtäisin, jos vaikka palapeli tai lasten kirja riittäisi. Kysymys on alle kouluikäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pettyy jos saa elakemummo villasukat ja suklaalevyn. Mummeli voisi kontaktoida mummopiiria ja kerätä sen ipadirshan.
Pettymykset kuuluvat elämään. Kun ei saa kakarana kaikkea ja toisten lompakosta, oppii ehkä arvostamaan sitä mitä itse saa sitten hankittua niillä itse tienaamillaan rahoilla.
No tuskin ne lapset niitä kalliita lahjoja toivovat koulun ja kavereiden arvostuksen takia, vaan ihan sen takia että nuokin mainitut asiat ovat nyt vaan yksinkertaisesti niitä hittituotteita. Itse olen ysärilapsi ja köyhästä sekä allergisesta perheestä, mutta ei se estänyt minua toivomasta niitä hienoimpia leluja ja koiraa.
Lapsella on oikeus toivoa ja vanhemmalla velvollisuus olla realisti ja valmistaa lapsi mahdollisimman pehmeästi pettymykseen sen sijaa että esim. uskottelisi joukon hyväntahtoisia tuntemattomia ihmisiä kimpparahoittavan lapsen toiveet.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako pädit muka noin paljon nykyään? Todennäköisesti lapselle riittää mikä hyvänsä tabletti, ei se pädi ole mitenkään parempi, vain merkki maksaa ja se ettei sama laturin johto käy kuin muihin laitteisiin.
Taas tämä.
Uskon, että 3/4 noista kalliista lahjatoiveista ei päädy suinkaan lapselle, vaan ennemminkin vanhemmalle. Toki saattaa esim. järjestelmäkamera tai kallis pelikone olla lapsen käytössä joulun pyhien ajan, mutta loppiaisen jälkeen on aika varmasti myynnissä tori.fi:ssä.
Eikä lapsi ole myyjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 85 euroa vähän? On ihan käsittämätöntä, että lapsen tai nuoren puhelimeen laitetaan 850 euroa!!!
Sain itse listan kummilapsen äidiltä... henkilöltä, joka ei muista ikinä muita mitenkään. Veljeni ilmoitti, että hänen teineilleen tulisi antaa lahjat rahana. Tällä hetkellä tililläni on noin 30 euroa kun tili on tulossa perjantaina. Tiedän, että en itse tulee saamaan yhtään lahjaa mistään tai edes joulukorttia. Ihmettelen, mistä on tullut tällainen kulttuuri, että lahjoja haalitaan lapsille joka puolelta. Ei kai ennen tädit ja enot ym. ostelleet jouluisin kalliita lahjoja tai antaneet rahaa? Kummilapsen lahjan ymmärtäisin, jos vaikka palapeli tai lasten kirja riittäisi. Kysymys on alle kouluikäisestä.
Säälittää eläkeläiset, joita painostetaan kalliisiin lahjoihin. Lahjojen vaatijat on täysin vieraantuneet todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Hopen johtaja voi ihan itse kerätä ryhmän ja porukassaan hankkia sen iPadin. Vaikka 85 e tai enemmän per nuppi.
Me ollaan ihan hyvätuloisia. Teinien puhelimet on joko vanhempien vanhoja tai ostettu swappiesta.
Ja tänäkin jouluna taas kerran yksinasuvat vanhukset yms jätetään ulkopuolelle,he jotka toivoisivat että edes joku kävisi. On liikaa tälläisille materialistisille suurkuluttajille että muistaisivat yksinasujia ja eläjiä.
Parempi ois antaa lahjakortteja, joilla saa vain ruokaa. Hope ym voisi ostaa keskitetysti tukusta lapsillle pipoja, pyjamia ja talvikenkiä.
2v ei toivo padia, se menee vanhemmalle joka ei sitä tarvi. En myöskään ymmärrä laskettelusettiä. Jos on varaa käydä laskettelemassa ei ole vähävarainen.