Miten huomenna pääsee kouluun/töihin kun julkiset ei kulje?
Ruuhka tulee myös olemaan tolkuton jos jokaisessa henkilöautossa istuu vain 1-2.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Kannatan lakkoa, koska hallituksen suunnitelmat ovat hirveitä, mutta en ymmärrä, miksi lakko pitää toteuttaa näin, että nimenomaan tavallinen kansa joutuu kärsimään.
Juurikin se tavallinen kansa on lakossa. En ymmärrä pointtiasi.
Mennään kaikki lakkoon ja ollaan niin kauan, että lintmannin hallitus tulee ja pelastaa meidät.
Vierailija kirjoitti:
Oon koronassa, mut jos en ois ollu ni esihenkilöltä ois saanu taksikortin
Juu, niin sai, kotoa työpaikalle, mutta töistä kotiin miten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisikohan 7-vuotias lävellä 2x6 km matkan kouluun. Moneltakohan pitäisi lähteä kävelemään?
Mielestäni on hyväksyttävä syy jäädä kotiin. Liian pitkä matka.
Minulla on jalat ja polkupyörä, julkisilla ei pääsisi muutenkaan.
Jotain helsinkiläisiä ym. isojen kaupunkien ihmisiä kyllä ihmettelen, miten he kaikki pääsevät kouluun tai työpaikalle.
Ja että lakko vaikuttaa kouluruokailuunkin, se vasta hanurista onkin, että kasvavat lapset joutuvat kärsimään! Kaikilla tuskin on sellaista kotia, josta saa eväät mukaan. 😡
Vierailija kirjoitti:
Jotain helsinkiläisiä ym. isojen kaupunkien ihmisiä kyllä ihmettelen, miten he kaikki pääsevät kouluun tai työpaikalle.
Ja että lakko vaikuttaa kouluruokailuunkin, se vasta hanurista onkin, että kasvavat lapset joutuvat kärsimään! Kaikilla tuskin on sellaista kotia, josta saa eväät mukaan. 😡
Hallitushan juuri kaavailee sitä, että perheellisille duunareille jää entistä vähemmän rahaa, joten sitä vaikeampaa voi duunariperheellä voi olla ruokakulujen suhteen. Säälin lapsiperheitä, joihin hallituksen kaavailemat uudistukset osuu. Yksi kouluruokailupäivä pois ei ole mitään verrattuna tähän.
Lähetän taksilaskuni SAK.lle. Saa luvan maksaa ne, koska aiheutti turhalla lakollaan tämän kulkuongelmani.
Rokulipäivä, en pysty menemään huomenna töihin. "Kiitos", ay-liike...
Pitäisikö ne lakot ja mielenilmaisut järjestää siten, että niillä ei olisi mitään vaikutusta mihinkään?
Ihme vinkumista. Lakko on siksi, että se tuntuu ja näkyy, ja aiheuttaa vähintäänkin keskustelua.
Eipä tarvi lähteä mihinkään nimimerkillä metrolla kulkeva
Vierailija kirjoitti:
leivät ja juustoa väliin, omena, banaani jne, ei mässyä
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä 6km töihin, kuten joka arkipäivä. Säästä ja lumesta riippumatta. Onneksi koti valittu työpaikan mukaan.
samalla tulee kuntoilua
Suurin osa lakkoilijoista ei edes tiedä, miksi ay-liike nyt lakkoilee. Sen takia, että hallitus *kehtaa* muuttaa lakia niin, että ihmiset voisivat olla poliittisissa mielenosoituksissa omalla vapaa-ajalla, ei palkallisella työajalla.
Onpa aivan hirrrrveä hallitus tosiaan, juuh...
PS. Sosiaaliturvan säästöistä on jo TEHTY päätökset eduskunnassa. Ne lait on jo hyväksytty.
Tämä lakko ei koske niitä, vaan ay-liike tosiaan vastustaa sitä, että ihmiset hoitaisivat poliittiset mielenosoitukset omalla vapaa-ajallaan, eikä työnantajansa palkallisella ajalla. Siitä on kyse näissä lakoissa.
Arvotaan pihasta jokaiselle sopiva kulkupeli talossa löytyy 5 autoa ja 5 traktoria just saadaan mentyä,sit voikin vuodenvaihteessa korottaa betonikoppien vuokraa kaupungissa.oppii tyhmempikin demari oleen lakkoilematta
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä tai kävellen.
Mun työmatka on lähes 20km per suunta. En muuten kävele tai aja pyörällä lumihangessa. Mieluummin otan palkatonta.
Jaksaisikohan 7-vuotias lävellä 2x6 km matkan kouluun. Moneltakohan pitäisi lähteä kävelemään?