Miten huomenna pääsee kouluun/töihin kun julkiset ei kulje?
Ruuhka tulee myös olemaan tolkuton jos jokaisessa henkilöautossa istuu vain 1-2.
Kommentit (199)
En pääse mitenkään, joten otan saikkua. Jos bussikuskeja ja muita duunareita ei huvita tulla töihin, ei minuakaan huvita tulla opettamaan heidän lapsiaan.
Oon koronassa, mut jos en ois ollu ni esihenkilöltä ois saanu taksikortin
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi kiittää vain ATK:ta.
Maailmassa on isot murheet ja nämä lakkoilijat tuijottavat vain omaan napaansa.
Nämä lakkoilijat ajavat koko Suomen työtä tekevien asiaa.
Ei orjuutta!
Vierailija kirjoitti:
Kyse yhdestä päivästä! Hätä keinot keksii. Pyydä työkaveria hakemaan? Lapsen koulu-, tai tarhakaverin vanhempaa hakemaan? Naapuri, siskon mies ym ym
Työkaveria, joka asuu 37 km toiseen suuntaan työpaikalta, josta kotiini 22 km? Eli työkaveri tekee takiani 44 km lisälenkin ennen omaa 37 km kotimatkaansa? Naapurissa asuu vain eläkeläisiä. Kaikki ei asu Helsingin keskustassa tai edes kaupunkialueella.
Keskiverto palstalainen, eli vaativan alan asiantuntija,mensan jäsen, syö raikkaan salaatin ja polkaisee pyörällä 50km töihin reippaasti, illalla vielä salille kunhan lapset hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Minulla on silmälääkäri Töölössä, yksi lapsi pitäisi saada kouluun keskustaan ja sieltä pois ja mies töihin Pitäjänmäkeen ja opiskelija Viikkiin. Yksi auto.
Slmälääkäri hoidetaan ja ne jotka samalla kyydillä pääsee. Loput jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En pääse mitenkään, joten otan saikkua. Jos bussikuskeja ja muita duunareita ei huvita tulla töihin, ei minuakaan huvita tulla opettamaan heidän lapsiaan.
Meilläpä tulikin ilmoitus, että huomenna ei olla saikulla omalla ilmoituksella vaan vaaditaan lääkärintodistus. Loppuu se lusmuilu.
Hiihtäen, polkupyörällä, lumikengillä, kävellen tai juosten. Yhden lakon aikana onnistui kokemukseni mukaan hyvin hiihtäen. Toisen lakon aikaan taas bussilla.
Jos tahtoo harvoihin kulkeviin busseihin, joutuu siirtymään lähelle päätepysäkkiä, sillä muuten täysi bussi ajaa pysähtymättä pysäkkisi ohi. Minun pysäkki oli viimeinen, josta mahtui kyytiin ja se oli kolmanneksi viimeinen pysäkki ennen päättäriä.
Sitten on vielä kimppakyydit. Esim Facebookissa voi joku ilmaista tarpeen saada kyyti tai että voi tarjota kyydin.
Tällä viikolla oli viimeinen mahdollisuus käydä tänä vuonna katsomassa iäkästä vanhempaani. Töiden vuoksi ei ehdi muulloin. Bussi ja junalakon takia siirtyy sitten ensi vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot murheet on hallituksen vastuulla, samoin tällä hetkellä työrauhan puute.
Jos ei töihin ja kouluun pääse, sitten ei töihin ja kouluun mennä.
Tällaista hallituksen maalittamista en ole ikinä vielä nähnyt. Muutenkin maailman tilanne on mikä on. Missä yhteiseen hiileen puhaltaminen?
Mihin yhteen hiileen? Minua haukutaan loiseksi, vaikka olen toiminut omaishoitajana 20 vuotta. Olen hakenut aktiivisesti työtä äitini kuoltua, mutta hakemuksiini ei edes vastata. Olen lähes eläkeikäinen ja pitkä sairaushistoria, mutta eläkettä ei vain myönnetä. Olen täysin ulkopuolinen koko ns. yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto palstalainen, eli vaativan alan asiantuntija,mensan jäsen, syö raikkaan salaatin ja polkaisee pyörällä 50km töihin reippaasti, illalla vielä salille kunhan lapset hoidettu.
Vaatii älyä jättää ne lapset hankkimatta. Voi käyttää illan aivan miten haluaa! Vaikka korkeakirjallisuuden parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot murheet on hallituksen vastuulla, samoin tällä hetkellä työrauhan puute.
Jos ei töihin ja kouluun pääse, sitten ei töihin ja kouluun mennä.
Tällaista hallituksen maalittamista en ole ikinä vielä nähnyt. Muutenkin maailman tilanne on mikä on. Missä yhteiseen hiileen puhaltaminen?
No sitäpä... Miksi rikkaat saa katsella sivusta kun muut joutuu puhaltamaan?
Olisi suht ok osallistua talkoisiin jos kaikki muutkin osallistuisi.
Näin yrittäjänä mulle tulee huomiselta satojen eurojen tappiot kun suurin osa asiakkaista ei pääse paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla oli viimeinen mahdollisuus käydä tänä vuonna katsomassa iäkästä vanhempaani. Töiden vuoksi ei ehdi muulloin. Bussi ja junalakon takia siirtyy sitten ensi vuoteen.
Lakko oli tiedossa jo aikoja sitten, et sitten osannut varautua?
Vierailija kirjoitti:
Mene taksilla. Taksi kulkee.
Eipä muuten iso osa kulje, moni renki kuuluu liittoon. Toki isännät itse ja hassunhauskat villit kuskit on liikkeellä. Hintojen kanssa saa olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii älyä jättää ne lapset hankkimatta. Voi käyttää illan aivan miten haluaa! Vaikka korkeakirjallisuuden parissa.
Vauva-palsta = korkeakirjallisuutta? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellen vaan. Kyllä ihmiset voi hyvin kävellä 20 kilsaa. Minä kävelin kerran 29 kilsaa töistä kotiin koska työnantaja ei tullut hakemaan työmaalta vaikka lupasi.
Ei saatana. Mulla on työmatka yhteen suuntaan 76km. Työt alkaa klo 6.50. Yöllä voi tosiaan jo lähteä tarpomaan umpihankeen kun ei ole vielä edes pääväyliä aurattu. Pidän vapaapäivän.
Nämä kävelyä ehdottelevat kävelkööt pakkasessa. Itsellä lähes 100 km työmatkaa, pakko mennä vanhalla autolla ja toivoa, että sillä pääsee takaisinkin.
Älyvapaata ehdotella jotain 20 km:n kävelyä talvella. Mitä tolloja täällä oikein kirjoittelee?
Ihan mielenkiinnosta, millä julkisella menette yleensä töihin tuollaisia matkoja ja millä alalla olette töissä?
No nyt viimeistään sitten on hyvä hetki laittaa valot päälle ja alkaa ajatella ihan sillä omalla pikku päällä, miten niitä asioita voisi alkaa ratkoa ja järjestellä, ilman että joku aina tarjoaa pikku oalveluja ja ajattelee kaiken valmiiksi puolesta. Jos sukulaiset on äkäisiä niin sitten ne on. Onhan heillä se vaihtoehto, että järjestävät itsensä teidän luoksenne, kilometrimäärähän siinä pysyy samana.