Siis mitä?! Porrastetaanko ensi vuodesta alkaen ansiosidonnaisen lisäksi myös työttömyyspäiväraha??
Kassan sivuilla puhuttiin TE-etuuksien porrastamisesta syyskuusta alkaen. Muualla on puhuttu vain ansiosidonnaisen porrastuksesta.
Miten tää nyt oikein menee??
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömille ja muille laiskoille pitäisi antaa ilmaista rahaa? Pientä perustelua kehiin.
Minä taas en ymmärrä miksi hyvätuloisille annetaan rahaa jota eivät tarvitse. Siis lapsilisiä. Kyllähän niillä tulot riittää hyvin lapsen elättämiseen ilman tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta leikataan lapsikorotukset pois ja se porrastetaan eli 2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja pienemmällä palkalla sitten vähemmän.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Mikä se tekijä tarkalleen on, joka toimii triggerinä ja saa sut spämmäämään saman jankutuslistan joka ketjuun? Nyt voi taas ohittaa seuraavat 30 viestiä, kunnes on ohitettu kirjastot, sairaalat, Lifecare, hyllytys, kesämökki ja laskut toimeentulotuessa.
Niin, kysyttiin porrastettaanko työttömyyskorvaus, niin vastasin.
Irtisanomissuojaa heikennetään ja se koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä ja valtio on vähentämässä palkkarahoja joten hyvä tietää tuista.
Kaikki kun ei ole oikeutettuja toimeentulotukeen niin tietävät säästää tilille rahaa.
Ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea vuoden päästä.
Varmaan harmittaa, jos on juuri saanut vakituisen viran ja ensi vuonna saa helposti irtisanoa milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen porrastuu => loppuu.
Toivottavasti tulee pian muutos näihin, että ansiosidonnaista maksetaan jokaiselle, joka on ollut tietyn
ajan työssä. Ansiosidonnaisen rahat tulevat veronmaksajilta, ne ovat peräisin verovaroista. Vain pieni
osa ansiopäivärahasta tulee liitoilta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan harmittaa, jos on juuri saanut vakituisen viran ja ensi vuonna saa helposti irtisanoa milloin tahansa.
Palkkarahoja vähennetään, kannattaa irtisanoa ne kenelle on kertynyt 15 vuoden lomat ja lisät.
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt, että kaikkia työttömyyskorvauksia porrastetaan. Jos olisin nyt työtön, hakisin työtä ja lopettaisin kelan luukulla kerjäämisen. Minulle sanoi yksi korvauksilla elävä, että asumistuet menee, jos lähtee töihin. Minulta tuet ovat menneet jo 40 vuotta. Veroja olen sensijaan maksanut enemmän kuin olosi rahkeissa varaa. Kyllä pistää vihaksi...
Jos oikein vihaksi pistää niin ainahan voit irtisanoutua ja ryhtyä elämään tuilla. Tekisi hyvää monelle, karisisi ainakin väärät luulot.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Eli voi irtisanoa vanhat työntekijät ja ottaa hetken päästä uudet työntekijät pienemmällä palkalla.
Kyllä moni työtön varmaan pääsee vakituisen tilalle töihin.
Ja heinäkuussa tuli uudistus, että yritykset alkaa saamaan palkkatukea eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömille ja muille laiskoille pitäisi antaa ilmaista rahaa? Pientä perustelua kehiin.
Minä taas en ymmärrä miksi hyvätuloisille annetaan rahaa jota eivät tarvitse. Siis lapsilisiä. Kyllähän niillä tulot riittää hyvin lapsen elättämiseen ilman tukea.
Saa ne paljon muutakin kuten verovähennystä siihen ja tähän esim ulkomailla olevan asunnon tai loma-asunnon remontista verovähennystä ja kodin siivouksesta.
Ansiosidonnaista ei kerry eli kun on töissä niin ei voi ostaa muuta kuin ruokaa, koska palkkarahat on säästettävä työttömyysajan ruokaan.
Eli ei voi käydä parturissa.
Mun täytyiskin laittaa hiukset ponnarille ja leikata latvasta muuta sentti itse.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista ei kerry eli kun on töissä niin ei voi ostaa muuta kuin ruokaa, koska palkkarahat on säästettävä työttömyysajan ruokaan.
Mun täytyiskin laittaa hiukset ponnarille ja leikata latvasta muuta sentti itse.
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä, toivottavasti yrittäjillä ei ole asuntovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kansanedustajille pitää antaa ilmaista rahaa? Pientä perustelua kehiin, miksi kaikille työttömille ei makseta sopeutumisrahaa?
Minusta oli hyvä pointti tuo että, meillä on yleinen asevelvollisuus ja siksi kaikista kannattaa huolehtia. Miten se edistää maanpuolustustahtoa tai reserviä jos osa joutuu köyhdytetään olemattomiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä, toivottavasti yrittäjillä ei ole asuntovelkaa.
Ei saa enää ansiosidonnaista eli naiset ei voi ottaa kestoväriä parturissa tai permanenttikiharoita.
Suomessa on miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkeläistä.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät.
Nyt ei työikäisetkään voi enää käydä parturissa. Pitää leikata hiukset itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
yksi vinkki kaikille: älkää tehkö lapsia tämän hallituksen aikana. Saadaan tilastoihin näkymään miten jalat on laitettu ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli hyvä pointti tuo että, meillä on yleinen asevelvollisuus ja siksi kaikista kannattaa huolehtia. Miten se edistää maanpuolustustahtoa tai reserviä jos osa joutuu köyhdytetään olemattomiin?
Etsitään just Norjan tinderistä uutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden valtioiden miesten on pakko pelastaa suomalaiset naiset. Haetaan niistä turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden valtioiden miesten on pakko pelastaa suomalaiset naiset. Haetaan niistä turvaa.
Seurustelu muualla asuvien miesten kanssa on alkanut kiinnostaa naisia ja muutto ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu muualla asuvien miesten kanssa on alkanut kiinnostaa naisia ja muutto ulkomaille.
Oliko lehdessä, että 5 vuotta aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aika vaikea pysyä hengissä ilman minkäännäköistä apua? Toivottavasti asut pääkaupunkiseudulla niin tulet huomaamaan, että meno heikennyksien jälkeen muuttuu vielä levottomammaksi. Tuet takaavat osittain jonkinnäköisen yhteiskuntarauhan eikä rikollisuus kasva kuten tulee kasvamaan jokaisen heikennyksien myötä. Matalapalkka-alojen palkat pitäisi nostaa jotta työnteko niissä olisi kannatavaa eikä työssäkäyvä tarvitsisi tukia ja olisi varaa kuluttaa myös.
Ehkäpä lisääntyisi?