Puoliso täyttää astianpesukoneen aivan täyteen
Seurauksena on, että joka pesukerralta laitetaan muutama astia suoraan koneeseen takaisin uudelleen pestäväksi.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin sentään on tiskikone. Olkaa iloisia siitä, että ylipäätään omistatte tuollaisen. Kaikille tämä ei ole mahdollista. Varmasti on kurjaa tuollainen ylitäyttö, mutta itseltäni ei heru sympatiaa tuollaisiin ongelmiin kun itse en saa tiskikonetta, vaikka kuinka sitä toivon ja joudun tiskaamaan käsin. Se vasta onkin hirveää ja kuormittavaa.
kyllä saa kun menee kauppaan ja ostaa.
Etkö tiedä, että joillakin kannetaan vesi kaivosta ja silloin ei konetta saa toimimaan. Rahaakin täytyy olla jonkun verran. Olet kai yhteiskunnan elätti joka saa Kelalta kaiken.
kaupasta saa myös vesipumpun tarvittaessa. Ja ehkä kannattaa siirty muutenkin nykyaikaan ja hankkia myös se juokseva vesi. Rahaa minulla on ihan tarpeeksi, kuulunhan tähä
Jotkut joutuvat elämään kuukauden sillä 500 eurolla ja tällaisella ihmisellä ei ole varaa hankkia tiskikoneen takia uutta kotia. Kermaperseet ja besserwisserit sitten ovat eri asia😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko täyttää aina itse se kone?
Ei, se ei ole ratkaisu siihen, että toinen ei välitä toimia oikein.
Jos sinulle ei kelpaa toisen tyyli, sinä teet itse. Ei kotityöt ole mitään oikein väärin juttuja. Suurin syy siihen miksei mies tee kotitöitä on juuri tämä naisen käskytys.
Kun toinen tekee jotain, sitä ei käydä arvostelemassa tai saa itse tehdä jatkossa!
Vierailija kirjoitti:
Likaiset astiat eri pinoon ja se mies syö itse niiltä, muut puhtailta. Saattaa motivoida häntä täyttämään oikein jatkossa. Taitaa nyt tehdä tahallaan huonosti, jotta saisi vapautuksen kotitöistä.
Tietysti likaiset uudestaan pesuun.
Hämmentää tämä ihmisten sadistisuus. Etenkin lapsiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulle ei kelpaa toisen tyyli, sinä teet itse. Ei kotityöt ole mitään oikein väärin juttuja. Suurin syy siihen miksei mies tee kotitöitä on juuri tämä naisen käskytys.
Kun toinen tekee jotain, sitä ei käydä arvostelemassa tai saa itse tehdä jatkossa!
Nooo ei nyt ihan näinkään. Astiat pestään jotta niistä tulisi puhtaita, pyykit ripustetaan jotta ne kuivuisi ja lapset puetaan jotta heillä olisi lämmin. Jos toinen perheen aikuinen "omalla tyylillään" jättää astiat likaisiksi, pyykit myttyyn ummehtumaan ja lapset palelemaan, niin ei sitä tartte kiitollisuudella seurata.
Ja kyllä, osa tekee tahallaan päin honkia jotta toinen tekisi jatkossa puolesta kun kyllästyy pettymään. Se on aika mulkvistia.
Vika ei ole täyteen laitossa vaan jossain muussa. Astioiden huono asettelu, epäsopiva pesuohjelma, heikkolaatuinen pesuaine, liian likaiset tai rasvaiset astiat, likainen pohjasiivilä/roskasuodatin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, jos nainen haluaa, että mies tekee perheelle ruuan, naisen kannattaa polttaa aina ruoka pohjaan tai muuten pilata se. Kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Likaiset astiat eri pinoon ja se mies syö itse niiltä, muut puhtailta. Saattaa motivoida häntä täyttämään oikein jatkossa. Taitaa nyt tehdä tahallaan huonosti, jotta saisi vapautuksen kotitöistä.
Miten niin mies? Meillä ainakin sluibaileva sottapytty on juurikin tuollainen omasta mielestään eko-nainen, ulkopuolelta katsoen ainoastaan super-laiska.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tiedustelen, missä lukee että kyseessä on mies.
Ap
Mä pesen aina yhden lautasen kerrallaan. Ja puhdasta tulee. Huono puoli on ehkä se, että astioiden pesuun menee kaikki hereilläoloaika.
Suosittelen esipesua käsin ennen koneeseen laittoa, olen aina tehnyt niin, eikä ruuanjämät sihtiä tuki eikä tiskikone haise. Järjenkäyttö sallittua. Käsin esipesemällä voi myös käyttää lyhyempää ohjelmaa ja säästää sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneessa on jotain vikaa ellei se pese astioita puhtaaksi koska taloudellisin ja ekologisin tapa pestä astioita on täyden koneellisen peseminen.
Todennäköisesti on valittu väärä ohjelma tai sitten vain joku ıdıootti on tunkenut veitsiä läpi korinpohjasta tai jättänyt ne pystyyn niin että yksi tai kaksi pyörivää suutinta jämähtää paikoilleen.
Myös pesuaineissa on valtava ero. Kyllä ne kalleimmat kapselit pesevät puhtaaksi silloinkin kun halpahallin jauhe jättää puoli koneellista rasvaiseksi.
Harmi, että kalleimmissa kapseleissa on todella vahva haju.
Totta. Itse käytän Finish pulveria ja riittää ohjetta vähemmin ja luonto kiittää. Kone aina täynnä, mutta ei päällekkäin astioita. Kotona Siemens ja mökillä Bosch, käytännössä ihan sama kone. Molemmissa 50-60 asteen ohjel
Monesti olen miettinyt miksi tabletteja ei ole kahta kokoa, isolle ja pienelle tiskikoneelle. Itse käytän pulveria, voi säätää määrää, ja käsin esipesun myötä 45C pesu tekee puhdasta. Koneeni ei täyty kuin muutaman kerran viikossa, joten on pakkokin esipestä.
Suomalaiset taloudet on täynnä Teema astioita. Ne ovat malliltaan sellaisia, että vievät paljon tilaa. Useimmissa astianpesukoneissa ruokalautaset pitää laittaa vain joka toiseen lautaspaikkaan, jos niistä haluaa puhtaita.
Laitat sen koneen aikaisemmin päälle, eikä vasta sitten kun osa tiskeistä joko pursuaa tiskialtaassa tai sitten kone on ääriään myöten täynnä
Meillä yleensä toimitaan niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kai järjen sanoa, että jos siellä koneessa on pidikkeet vaikka 30 lautaselle, sinne ei kannata laittaa 30 lautasta vaan jättää hieman vajaaksi. Samoin jos astioita on vielä pinottu sinne päällekkäin, ei mitenkään kaikki voi puhdistua.
Ööö. Ymmärrän, että päällekkäin laittaminen ei kannata, mutta miksei 30 lautaselle tarkoitettuihin pidikkeisiin ei vois laittaa 30 lautasta? Kyllä meillä ainakin pesee puhtaaksi täyden koneen, kunhan lautaset eivät ole kiinni toisissaan.
Epäilen, että mies tekee tahallaan huonosti, jotta voi jatkossa luistaa velvollisuuksista.
Missä mainittiin, että se on juurikin mies, joka laittaa ne astiat huonosti koneeseen?
Meillä se kyllä on, mutta aloittaja ei maininnut mitään asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, jos nainen haluaa, että mies tekee perheelle ruuan, naisen kannattaa polttaa aina ruoka pohjaan tai muuten pilata se. Kiitos vinkistä.
Ja jos perheellä on vielä polttomoottoriauto niin kannattaa tankata dieseliä bensa-autoon tai bensaa dieseliin. Toisessa variaatiossa kone leikkaa kiinni ja toisessa koneen joutuu puhdistamaan perusteellisesti. Mies voi haluta tankata sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset taloudet on täynnä Teema astioita. Ne ovat malliltaan sellaisia, että vievät paljon tilaa. Useimmissa astianpesukoneissa ruokalautaset pitää laittaa vain joka toiseen lautaspaikkaan, jos niistä haluaa puhtaita.
Ostin minäkin lautaset Teemaa silloin kun niihin tuli kivoja värejä. Pari kertaa koneessa käytyään laitoin myyntiin. Sen jälkeen onkin osannut aina valita lautaset, jotka ovat laakeammat kuin Teemat.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin sentään on tiskikone. Olkaa iloisia siitä, että ylipäätään omistatte tuollaisen. Kaikille tämä ei ole mahdollista. Varmasti on kurjaa tuollainen ylitäyttö, mutta itseltäni ei heru sympatiaa tuollaisiin ongelmiin kun itse en saa tiskikonetta, vaikka kuinka sitä toivon ja joudun tiskaamaan käsin. Se vasta onkin hirveää ja kuormittavaa.
Ajatella! Joillain ökyrikkailla on myös astioita jotka pitää pestä eikä vain yhtä puulusikkaa per asukas. Ei paljoa heru sympatiaa kun on hankittu niin paljon turhia astioita että joutuu käyttämään kaiken aikansa niiden tiskaamiseen ja siitä uhriutumiseen. Olisit ostanut vähemmän astioita ja käyttänyt säästyneet rahat tiskikoneeseen. Hyvä peruskone ei maksa kuin muutaman lasin ja lautasen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä saa kun menee kauppaan ja ostaa.
Etkö tiedä, että joillakin kannetaan vesi kaivosta ja silloin ei konetta saa toimimaan. Rahaakin täytyy olla jonkun verran. Olet kai yhteiskunnan elätti joka saa Kelalta kaiken.
Kantovedellä toimivia tiskikoneita on myös olemassa, meillä on mökillä. Niiden yläpuolella on tankki joka täytetään. Ollut tosi hyvä ostos!
Kiitos tiedosta! En tiennyt, että tällaisiakin on. Ensi kesänä on meidänkin mökillä!
Kone saa olla täynnä astioita, se ei ole puhdistumisen kannalta ongelma. Ongelma on limittäin, päällekkäin ja ihan toisissaan kiinni olevat astiat ja ruokailuvälineet. Sillon niihin jää likaa.