Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)
Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti.
Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa.
Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.
Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut.
Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?
Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista.
Kommentit (601)
Vierailija kirjoitti:
"Jos tällainen ei miehelle kelpaa, niin on väärä mies. Useimmille miehillehän tuo ei riitä, joten sinkku olen"
Onneksi kuitenkin joillekin kelpaa. Olen itse hyvin samanlainen kuin sinä ja oli valtavan helpottavaa kun nykyinen mieheni sanoi heti alkuun että hänen kanssaan minun ei koskaan tarvitse tehdä mitään mitä en oikeasti halua. Se pieni asia loi sellaisen turvallisen tunteen jota en sitä ennen ollut kenenkään miehen kanssa sitä enne kokenut ja koen että siksikin vapauduin hänen kanssaan niin paljon kuin se minun hyvin ahtaassa mielessäni vain on ikinä mahdollista.
Sehän on herranjestas perusoletus aina ja kaikkien kanssa, ettei mitään sellaista tarvitse tehdä, mitä ei oikeasti itse halua! Se on kuitenkin kovin eri asia kuin se, että se riittää myös pitkässä juoksussa. Halujen pitää olla riittävän yhtenevät eikä niin, että jompikumpi tulee luopuneeksi jostain, mitä itse haluaisi. Olen huomannut, että miehet herkästi aluksi sanovat, että naisen mieltymykset tai rajoitteet ovat ok, mutta pitkällä aikajänteellä mies alkaakin kaivata sitä jotain muuta mitä kotoa ei saa. Ja pahimmassa liian usein haetaan se sitten muualta.
Älä ainakaan itseäsi syytä. Se on kahden kauppa.
Miksi ap vähättelet itseäsi ja tarpeitasi? Täysin normaalia tykätä turvallisesta seksistä! Itse tykkään pussailusta ja hellästä rakastetusta lähinnä lähetyssaarnaaja asennossa, siten että voin katsoa miestä silmiin ja pussailla seksin aikana. Ei tulisi mieleenkään vähätellä itseäni ja mieltymystäni! Olen sinkku ja minulla on tapailulumppaneita ollut joille sopii varsin hyvin kuvaamani seksi. Yksikään mies ei ole minua mitenkään arvostellut. Sinullakin on oikeus saada haluaamasi turvallista seksiä!
Hyvä, että mies otti asian puheeksi. Toisaalta nyt se tuo jännitettä lisää Sinun puolellesi, eli tilanne on ikävä.
Olin harrastanut seksiä vain yhden henkilön kanssa edelliset 30 vuotta ja mies halusi erota. Aikani surtuani elämääni ilmestyi uusi mies ja alkuun minua ihan hirvitti kokemattomuuteni, arkuuteni, itsetuntoni oli aika nollissa. Se on vaan jännä, kuinka oikean miehen kanssa estot ja arkuus hävisi heti. Minusta kuoriutui todellinen seksipeto ja harrastamme todella hyvää seksiä ja paljon. Minun tahtiin mentiin alussa ja seksistä pystymme puhumaan hyvin avoimesti. Vuoden olemme nyt olleet yhdessä ja seksi on valtavan ihanaa edelleen.
Mietin myös sitä, että onko nyt kuitenkin niin, että mies ei vaan ole oikea Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että mies otti asian puheeksi. Toisaalta nyt se tuo jännitettä lisää Sinun puolellesi, eli tilanne on ikävä.
Olin harrastanut seksiä vain yhden henkilön kanssa edelliset 30 vuotta ja mies halusi erota. Aikani surtuani elämääni ilmestyi uusi mies ja alkuun minua ihan hirvitti kokemattomuuteni, arkuuteni, itsetuntoni oli aika nollissa. Se on vaan jännä, kuinka oikean miehen kanssa estot ja arkuus hävisi heti. Minusta kuoriutui todellinen seksipeto ja harrastamme todella hyvää seksiä ja paljon. Minun tahtiin mentiin alussa ja seksistä pystymme puhumaan hyvin avoimesti. Vuoden olemme nyt olleet yhdessä ja seksi on valtavan ihanaa edelleen.
Mietin myös sitä, että onko nyt kuitenkin niin, että mies ei vaan ole oikea Sinulle.
Lainaan nyt omaa tekstiäni. Mainitsen tuossa, että minusta kuoriutui seksipeto niin tarkoitin sillä, että tykkään kokeilla myös uusia juttuja ja olen huomattavasti rohkeampi hellittelemään miestä. Pääosin kuitenkin seksimme on sitä ihanaa, hellää perusseksiä johon kuuluu suuteleminen ja silmiin tuijottelu. Rentous ja luottamus on sängyssä tärkeätä ja se kemia.
Ei kai tuossa jatkon edellytyksiä ole. Haluatte seksiltä eri asioita.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ihmiset pysty heittäytymään estottomaksi vieraan ihmisen kanssa. Mikä järki ylipäätään harrastaa sitä seksiä, jos ollaan vasta tapailemassa? Kyllä sitä seksiä ehtii harrastamaan sitten, kun ollaan kunnolla tutustuttu ja valmiita aloittamaan oikea parisuhde.
Just joo...seksi nyt kuuluu oleellisesti aikuisten suhteeseen, jos ei natsaa, niin ero, onko oikein että toinen elää sitten vakan alla ja körvistelee puuttessa...
Musta kannattaa kummankin imeä toista, niin johan luistaa. Jos vaan toinen imee, niin se ei luista.
Vierailija kirjoitti:
Mies selkeästi haluaa kunnioittaa sinun oloasi sängyssä. Mietin voisiko kokeilla, että hän saisi ns vapaat kädet ja sinulle turvasana jolla ilmaiset, jos meno ei enää sovi sinulle. Enkä tarkoita turvasanalla, että pitäisi olla jotain kinkyä seksiä vaan ihan muutenkin.
Haluaisitko itse tuollaista seksiä? Mä ainakin haluaisin aktiivisen kumppanin joka tykkää seksistä ja näyttää sen myös.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö seksistä vai voisitko olla aseksuaali?
Tykkään kyllä. En ole aseksuaali. Tykkään vain turvallisesta ja tutusta seksistä, jollaisessa tunnen oloni mukavaksi.
ap
Ei sinussa mitään vikaa ole. Mutta nykyiselle miehellesi olet vääränlainen. Moni mies on itsekin tuollainen kuin sinä, eikä tykkää siitä että seksi on kauheaa temppuradan suorittamista ja aina keksittävä jotain uutta.
Jotkut ihmiset tykkää tylsyydestä. Olen itsekin sellainen. Siinä on se hyvä puoli että en kyllästy helposti. Mutta minuun kyllästytään sitäkin nopeammin 😄.
Kun vaan löytyisi itselleni sopiva mies.
Onko sinun luonnollista, helppoa ja turvallista olla miehen kanssa silloin, kun ette ole seksipuuhissa? Miten pussailu ja muu kosketus vaatteet päällä sujuu? Musta kuulostaa, ettei teidän välillä ole molemminpuolisia tunteita (vielä?), mikä on aika oleellista turvallisuuden tunteen kannalta. Onko mahdollista keskittyä muutamaksi viikoksi muuhun kuin yhdyntään sängyssä? Voi hommata kirjan ideoita varten, jos oma mielikuvitus loppuu kesken. Tai ihan vain juttelu olemista mieltymyksistä, onko se teidän välillä luontevaa?
Miehet tottuneet liian hyvälle. Ensin pitää harrastaa seksiä ennen sitoutumista (katso vanhoja elokuvia, KAIKKI miehet tunnustavat ikuista rakkautta jo ennen ensimmäistä kertaa) ja sitten vielä valittaa siitä!!!! Nykymiehet eivät ansaitse suhdetta naisen kanssa.
Sä tarviit Ap apua. Tuun auttamaan ja opettamaan. T-kumppani saa katsella, niin oppii.
Taas yksi syy pitää nykyisestä suhteesta kiinni. Pahin pelkoni olisi juuri tämä, että uusi kumppani haluaisikin jotain "vaativaa" seksiä.
Jäin miettimään tuota, että oikeastiko ap tarvitset seksuaaliterapeuttia? Jos sun juttus vaan ei ole sama kuin tämän tapailukumppanisi, niin miksi sinun pitäisi sellaista lähteä hakemaan? Kommentistasi kuitenkin ymmärsin, että seksi oli sinua tyydyttävää vanhassa suhteessa. Eli jos nyt terapeutin avulla jotenkin pääsisitkin "estoistasi", niin olisiko se sitten kuitenkaan pitemmän päälle sun juttu?
Ehkä mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut, mistä sinä pidät? Ja sinä et kehtaa ottaa asiaa puheeksi? Ei ihmissuhteessa ja seksissä voi mennä pelkästään toisen haluamisten mukaan.
Anna sille kerran oikein kunnolla persettä ja oikein lypsä ne nesteet siitä niin kyllä tapailuinnostus pompahtaa sfääreihin.
Minä olen lopettanut seksin kokonaan sen vuoksi, että aina pitäisi olla jotain rajua, raisua ja erikoista. Mulle naisena kelpais se paljon parjattu perusjyystö.
Vierailija kirjoitti:
Tulin jakamaan aika samansuuntaisia kokemuksia paitsi että itse olin neitsyt. "Arkuus" ei välttämättä ole edes mikään ominaisuus vaan voi olla että kemiat ei vaan kohtaa. Se että tykkäätte eri asioista ei myöskään tee sinusta arkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ihmiset pysty heittäytymään estottomaksi vieraan ihmisen kanssa. Mikä järki ylipäätään harrastaa sitä seksiä, jos ollaan vasta tapailemassa? Kyllä sitä seksiä ehtii harrastamaan sitten, kun ollaan kunnolla tutustuttu ja valmiita aloittamaan oikea parisuhde.
Miten pitkään sitä pitäisi tapailla ennenkuin hommiin ryhdytään; kuukausi, puoli vuotta, vai riittääkö vuosi. Sitten huomataan, että seksi ei toimi alkuunkaan eikä halut ja mieltymykset ole samalta planeetalta. Siinä meni sitten sekin tapailuaika hukkaan.
En voi kuvitella valitsevani elämänkumppania seksimieltymysten perusteella ja yleensä sellaisen kanssa synkkaa sängyssä, jonka kanssa synkkaa muutenkin.
Samaa mieltä; jos kumppanin kanssa synkkaa muutenkin, ei se seksikään voi kovin pieleen mennä. Sen sijaan välttäisin ihmistä, jonka ainoa tavoite on päästä petiin ja tapailuaika on "mennyt hukkaan", jos on muuten viihtynyt yhdessä. Silloinhan, jos muuten olisi hyvä yhteys ilman seksuaalisuutta, on löytänyt ystävän!
Erittäin hyvä huomio. Meilläkin on kiihkeä seksielämä, vaikka p*nemme lähinnä lähetyssaarnaajassa.