Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT perjantaihin***

05.01.2007 |

Hyvää huomenta kaikille!

Harvoin tulee kirjoiteltua, mutta nyt pääsen oikein avaamaan tämän päivän :)

Meillä on pitkästä aikaa nukuttu kaksi yötä oikein hyvin ja siitä syystä olen jo tähän aikaan pystyssä ja koneella. Kuka sitä nyt osaa nukkua, jos on kolmisen viikkoa valvonut ja yhtäkkiä saakin nukkua..

Poika on pian 4,5kk. Meillä kääntyillään myös. Tosin aika harvakseltaan vielä ja mieluiten ilman vaippaa. Hampaita on tullut kaksi, mikä osaltaa selittänee viime aikojen huonoja yöunia.

Nyt on meneillään sellainen " tyytymättömyyskausi" . Eli päivisin poitsu ei tunnu viihtyvän hetkeä pidempään juuri missään. Ihan selvästi on yksinkertaisesti kyllästynyt, kun ei vielä pääse mihinkään, eikä mikään tekeminen oikein onnistu. Eli tahtoa ja ymmärrystä löytyisi, muttei taitoja. Muutoin on kyllä kovin suloinen pakkaus; nauraa paljon, kunhan joku jaksaa naurattaa.

Rytmit menee niin, että yöunia nukutaan n. 21-8.30 välillä syöden 2 tai useamman kertaa ja päivällä nukuttaan yhdet pidemmät unet ja yhdet tai kahdet lyhyemmät. Päiväunet ajoittuvat vähän muiden tekemisten mukaan.

Allergioiden kanssa siis taistellaan. Taas ensi viikolla käydään jutustelemassa lääkärin kanssa, että miten edetään. Nyt on viitisen päivää maisteltu bataattia, mutta sopivuudesta on vaikea sanoa, kun masu on muutoinkin enemmän tai vähemmän sekaisin. Meillä siis allergiat vaivaa suolistoa, ei niinkään ihoa. Luulenpa, että meillä yritetään lähiaikoina korvikkeelle siirtymistä (jos vain viimeinen korvikevaihtoehto sopii!!), jotta saataisiin joku selvyys tähän hommaan. Mitenkäs muuten Peevelillä (muistinko nyt nikin oikein, p:llä se alkoi (nolona)) on sujunut korvikkekokeilu?? Kirjoitin sähköpostiosoitteesikin ylös, mutta hävitin sen joulun kiireissä, joten voisin kyllä kirjoitella enemmän sinne, kunhan sen löydän.

Kiitos kaikille jotka ovat toivotelleet jaksamista tämän allergiarumpan kanssa!

Mukavaa joskin valitettavasti taas sateista päivää!

Pate06 ja poitsu 4,5kk

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poikkeuksellisesti herätty tänään jo ennen seiskaa, kohta pikkumies valmis jo ensimmäisille unilleen. Yöllä jälleen syötiin oikein urakalla. Parin- kolmen tunnin välein tankkaili.. Toivottavasti tämä vaihe pian loppuisi ja pitempiä pätkiä alkaisi nukkumaan. Esikon kanssa iltapuuron voimalla yöt alkoi sujua paremmin, sitä odotellessa...

Matka edelleen varaamatta. Vaihtoehtoja niin paljon!! Italia kyllä houkuttaisi (kiitos pumpuli ja Huhti kommenteista;), mutta lasten kanssa ehkä helpointa lähteä Kanarialle..? Siellä myöskin kohteita niin paljon, että valinnanvaikeutta on.. Olemme enemmänkin kaupunkilomailleet, joten nämä rantakohteet aivan vieraita meille. Muistelen että joukossamme on saarilla lomalleita, mielellään kuulisin kokemuksistanne!

Nyt on mentävä, mukavaa päivää kaikille!

Hallas + ekoille unille lähtevä Luka-poika

Vierailija
2/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei sitte päästy tapaamiseen, miehellä meni eilen nilkka joten babysittaan nyt sitte täällä koko katrasta. Voi jösses että ottaa päähän, ties kuinka kauan tätä jatkuu nyt sitte ennenkun tervehtyy. No, ei tietenkään tahallaan tehnyt;)

Kanariansaarista - me oltiin viime vuonna Teneriffalla Playa de las Americaksessa ja se oli kyllä oikeen kiva paikka lasten kanssa. Yucca park oli hotelli jota voi myös ihan suositella! Ei tosin ollu mitään leikkipaikkoja, mutta lastenallas oli - jota ei tosin ollu lämmitetty. Että ehkä ottaisin lämmitetyn altaan kun vesi oli niin kylmää. Nyt menossa Lanzarotelle, saas nähdä mimmosta siellä. Kateltiin myös sitä Finnmatkojen Gran Canarian Bahia Feliziä, se on ihan suunniteltu lapsiperheille ja siellä on kaikenlaista ohjelmaa yms. kerhoja lapsille - tietty jos lapset on sen 4v, jolloin noihin kerhoihin pääsee, niin tommonen paikka on kiva.

Meillä 4,5kk poitsu juttele niin ettei tahdo suunvuoroa saada ja hermostuu jos ei saa lelua suuhun. Istuis koko ajan ja punkee pystyyn seisomaan koko ajan makkarareisineen.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti päästään ens tapaamiseen!

Papuna ja poitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, moni aktiivipalstalainen taitaa nyt kärsiä palstayliannostuksesta joten me muut aktivoitukaamme ja annetaan Opemamman ja kumppaneiden hieman hengähtää. Pidetään pinoa pystyssä. Jaksakaa, kevät ja aurinko tuo kohta energiaa.

Tuo kirkasvalolaite on kyllä ihana, jos vaan ehtii sen puoli tuntia aikaansa siinä vieressä kökkiä. Oikein tunkee otsalohkoon sellaista hyvän olon tunnetta, on se niin kirkas se valo.

Hallas; Kanarian saarista Playa del Americas, Tenerifalla on ainakin tasaista maastoa ja ainakin Vista Sur ranta on matala ja kiva lapsille. Itse en ole lapsen kanssa käynyt mutta marraskuussa siellä kävi muutama eloinen joten heiltä varmaan tulee lisää infoa.

Pate, Pikku-Ruu, Almas, Puuhis ja Villa; kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa.

Peeveli¿ minäkin mielelläni kuulisin mitä teille kuuluu.

Allergioista: Meillä vaivaa tyttöä ihottuma koko kropassa ja sitä tässä ollaan selvitetty missä mättää. Pelkällä apteekin korvikkeella ollaan menty nyt viikko ja seuraava apteekin korvike onkin sitten jo Neocate jota kokeillaan varmaan viikon päästä. Almironilla siis ei toivottua vaikutusta ainakaan ekan viikon aikana vaikka se oireita hieman jo helpottaakin. Pystytään jopa pitämään oikea tauko kortisonin käytössä. Mitä olen lukenut muita palstoja niin aikamoista salapoliisi työtä tämä allergioiden metsästäminen on. Ihan hirvittää missä vaiheessa kiinteää uskaltaa aloittaa, meillä kun se loppui kuin kananlento kun ihottuma meni niin rajuksi. Niin ihanaa kuin se soseiden syöminen olikin¿Maksetaanko nyt siitä ? Tosin ukkokulta on ollut lapsena kaikelle mahdolliselle allerginen (mm. maito) ja on atooppinen vieläkin joten 30 % meidän lapsetkin sitä ovat.

Nukkumisesta: toistaiseksi vielä illalla mennään nukkumaan nätisti, mutta sitten aamuyöllä ollaan joko mahallaan tai pää tai jalka¿pinnojen välissä¿. Ja jutellaan uniankalle tai sitten uniankka reppana saa turpiinsa nyrkeillä, riippuen neidin vireystilasta. =)

Kääntyillään jo kovasti, ei pysy enää jumppamatolla tämä pimu vaan kierii aina milloin minnekin.

Mukavaa perjantaita kaikille harmaasta säästä huolimatta !

t. Hanhikki ja tytär 0908

Vierailija
4/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanan kaikissa merkityksissä! Otin tuolta Jaakolta vaipan poikkee ja läksin uutta hakemaan.Taisin mennä tuossa mutkan kautta, niin jo oli poika sillävälin pykässy kakan tohon meijän uudelle villalankamatolle, että hohhoijaa vaan :) Matto kun ei ole edes vesipestävä! No mie siinä sitten huiskin vaahtopesuaineen kera ja kirosin omaa tyhmyyttäni! No nyt on matto vaahdotettu, poika ja vaatteet pesty ja ammma katellu noista nettikaupoista uutta helppohoitoista mattoa tuohon ;D Oma moka, minkäs teet? Tosi käytännöllinen tuo matto näin lapsiperheeseen :D

Se toissaöinen kokoyönnukkuminen olikin sitten vissiin uniikkijuttu, kun viimeyönä taas syötiin tuossa yhden pintoihin ja aamusta herättiin jo puoli kuusi! Isä nousi pojan kanssa, mutta kun se on oikeesti jotenkin jälkijättönen noissa toimissaan ja alko ekana vaipaa vaihtamaan, kun normisti minä ainakin ensin annan evästä ja sitten mietin noita vaippahommeleita. No huutohan siitä sitten tuli ja minun oli noustava kuitenkin tuolta pahnoilta asiaa jouduttamaan. Eipä silti, kuka sitä nyt nukkua viittiskään, kun on noinkin upea keli tuolla ulkona (vettä sataa ja harmaatakin on) :D

Joku jutteli kirkasvalolaitteesta se olisi kyllä peli! Mie kun kevään lapsena en taho jaksaa näitä synkkiä päiviä, en niin mitenkään.

Siellä ne toiset nyt on tapaamisessa, itse en tälläkertaa jaksanut/päässyt lähtemään, vaikka mukavaa varmasti olisi ollut!

Rentouttavaa viikonlopuna alkua kaikille kuitenkin :)

Eria

Vierailija
5/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme on ammma, joka minun edellisessä viestissä kummittelee? ;D

Vierailija
6/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on¿johtuu ilmeisesti tapaamisesta. Voi kun pääsis joskus itsekin tapaamiseen, niin tulisi nikit tutummaksi. Mutta tutustuuhan sitä näinkin!

Kiitos kaikille esikon tapaturman myötätunnosta. Nyt on tikitkin poistettu ja operaatio oli sujunut ihan ilman itkuja. Toisaalta tyttö tuli sitten kovaan kuumeeseen heti ekana hoitopäivänä, sai varmaan pöpön sieltä päivystyksestä, jossa oli monta räkäistä lasta. Tai jostain.

Mulla on suht pirteä olo, vaikka heräilin taas pitkin yötä Onnin viuhtomisiin ja taisi tuo syödäkin ainakin kolme kertaa ja vaipatkin oli falskanneet ja ne piti vaihtaa kuuden maissa. Mutta mepä nukuttiin Onnin kanssa puoli yhdeksään saakka ¿ yleensähän herra on hereillä seiskalta!

PAPUNAn kuvaus pojasta sattuisi meille kuin nenä päähän. Eilen oikein nauratti, kun luin esikolle Koiramäen Talossa -kirjaa ja Onni kailottaa kurkku suorana ja hakkaa kirjaa, niin ettei lukemisesta tule mitään. Leluista suosikki on pyöreä helistinrengas, josta saa hyvin otteen ja joka menee suuhun helposti. Myös äp:n kukkahelistin on kiinnostava ja sitä Rymyretkeä ja muitakin kovakantisia kirjoja lueskellaan nyt päivittäin. Kovasti poika ikeniään kalvaa ja joka päivä mä katson, josko siellä hammas pilkottaisi. Mutta ei näy vielä muuta kuin kuolaa¿Tuo YLÖSPUNKEAMINEN on sitten ärsyttävää, siis kun ei saa vielä istuttaa. Ja Onni tykkää pomppia kovasti ja kiljahtelee ilosta, kun pääsee oikein asennossa SEISOMAAN (mieluiten ilman vaippaa). Joku kyseli siitä PEPUN NOSTAMISESTA ja sitä Onnikin harrastaa, käsissä ei ole kyllä voimaa vielä yhtään että voisi nostaa itsensä konttausasentoon.

ERIAlle sympatiat kakka-asiassa. Meillä kävi taannoin samat olkkarin matolle, joka onneksi oli vesipestävä. Samalla pesetettiin sitten myös makkarin matto, jolle on osunut pissasuihkut aika monta kertaa hoitopöydältä! Nyt muuten alkaa olla ajat, että pitää viedä HOITOPÖYTÄ pois: Onnin jalat roikkuu niin ulkona, että ei siitä ole enää kauheasti iloa. Pitää siis siirtää sängynpäälle vaipanvaihtopiste, vaikka nythän me vaihdetaan yläkerrassa vaippaa vähintään yhtä usein kuin hoitopöydällä alakerrassakin ja se toimii ok (alla makari ja muovifrotee).

Huh, tulipa pituutta viestille. Mutta sateista päivän jatkoa ja hyvää alkavaa viikonloppua!

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
7/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkuu vaunuissa pihalla ja äiti vaan surffaa netissä, vaikka ois paljon muutakin tekemistä ;)

Kiinteistä jälleen...nyt ollaan siis viikko maisteltu pottua ja parina päivänä perun-porkkanaa, mutta eipäs näytä maistuvan. Voi vitsi, että harmittaa niin vietävästi. Muutaman hassun pienen lusikallisen saan menemään suuhun, mutta niistäkin osa tulee saman tien pihalle ja kohta jo rupeaa poika hiiltymään. En sitten viitsi jatkaa enään, kun näyttää, että rupeaa itkeen. Banaania ollaan syöty parina päivänä ja eilen se meni niinkuin ainakin. Niin nätisti aukoi suutaan. Mutta nyt päätin, etten enään anna banaania enkä muutakaan hedelmää. Ei varmaan yhtään edistä tuota kasvisten syöntiä. Mitäpäs ootte mieltä, onko tuo sen merkki, ettei vielä olla valmiita kiinteään vai jatkanko vaan sinnikkäästi totuttelua?? Onneksi ensi viikolla on se lääkärineuvola, niin voipi vähän jutustella tästä.

Sitten sellainen kyselykierros, ihan mielenkiinnon vuoksi...Moniko lähtee jo tänä vuonna töihin heti äippäloman jälkeen? Itse kyllä joudun lähtemään, vasta asuntolaina otettu, niin ei oikein pysty jäämään hoitovapaalle. Toisaalta kyllä vähän jo tekeekin mieli töihin, mutta kyllä nyt jo voin sanoa, että voi sitä aamua kun joutuu pienen tarhaan viemään. No, onneksi on kuitenkin kesäloma ensin ja jos sitten kuukauden ois vielä kotona, niin ei tarvis heinäkuussa töihin mennä.

Mutta nyt lähden touhuilemaan, että kerkeän jotain saada aikaan ennenkuin itkuhälytin alkaa huhuileen! Ilmakin kyllä näyttää kivalta, että voisi pienen lenkin käydä heittämässä. Tässä on pikkuhiljaa taas alettu herätteleen kroppaa kuntosalille...Kesäkuntoon ;)

almas ja poika 2808

Vierailija
8/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat sinulle ERIA kakkamaisen aamun johdosta!! Voin hyvin kuvitella fiilikset, samanlaisia kokemuksia mullakin.

Eräänä yönä Neelan ollessa aivan vastasyntynyt ajattelin helpottaa yöllistä vaipanvaihtoa tekemällä sen puolihämärässä vauvanhuoneen maton päällä. Olin juuri saanut tytön vaipattomaksi, kun neito veti oikein kunnon sinappiset lentokakat valkoisen villamaton päälle. Se siitä helposta vaipanvaihdosta, oli pakko herättää mieskin siivousavuksi. Onneksi matto sentään oli vesipestävä.

Toisen kerran meillä oli läheltäpititilanne. Nykyisin Neela kakkii yleensä vain heti ruokailun jälkeen, joten olen antanut hänen ottaa ilmakylpyjään olohuoneen uutukaisella nukkamatolla. Yhtenä iltana laitoin tytön alle kuitenkin pyyhkeen ja lähdin käväisemään kylppärissä hakemaan vaipan. Sillä aikaa tyttö oli tehnyt " elämää suuremmat pökäleet" pyyhkeen päälle. En uskalla edes ajatella millainen sotku siitä olisi tullut, jos ne pökäleet olisivat joutuneet nukkamaton " syövereihin" .

Eli sympatiani :).

Vierailija
9/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion palata tänä vuonna töihin. Äitiyslomani loppuu toukokuun alussa, sitten olen pari kuukautta vuosilomalla ja sen jälkeen pari kuukautta hoitovapaalla. Ajatuksenani on, että töihin palaan viimeistään marraskuussa. Päivähoitohakemukset molemmille lapsille on jo lähdössä eteenpäin näinä päivinä. Haen paikkaa 1.9. alkaen, mutta tosiasiassa vain esikoinen aloittaa heti silloin. Tytön kanssa katsellaan mikä on tilanne ja lokakuussa varmaan sitten aloitetaan harjoitteleminen. Tuo marraskuu on oikeastaan kompromissiratkaisu. Minä haluaisin palata töihin jo syyskuussa, mies taas haluaisi, että tyttö menee hoitoon vasta ensi vuoden alussa. Tehtiin sitten siis " sopuratkaisu" . Esikoisen kanssa olin aikoinani kotona kaksi vuotta ja nyt en vaan jaksa/halua olla. Minua odottaa mielenkiintoinen työ, enkä malta olla pidempään poissa. Toivoisin, että voisin ainakin ihan alkuun tehdä 6-tuntista työpäivää, mutta voi olla, ettei esimieheni siihen suostu. Saa nähdä sitten syksyllä.

almas1:

Sitten sellainen kyselykierros, ihan mielenkiinnon vuoksi...Moniko lähtee jo tänä vuonna töihin heti äippäloman jälkeen? Itse kyllä joudun lähtemään, vasta asuntolaina otettu, niin ei oikein pysty jäämään hoitovapaalle. Toisaalta kyllä vähän jo tekeekin mieli töihin, mutta kyllä nyt jo voin sanoa, että voi sitä aamua kun joutuu pienen tarhaan viemään. No, onneksi on kuitenkin kesäloma ensin ja jos sitten kuukauden ois vielä kotona, niin ei tarvis heinäkuussa töihin mennä.

almas ja poika 2808

Vierailija
10/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Erialla ollut aamu! meillä esikoinen teki aikoinaan myös kakat olkkarin matolle. Ei tosin ollut villamatto mutta matto, mitä ei saanut vesipestä. Eipä ole tuon jälkeen sellaista matto tähän perheeseen tullut mitä ei voi vesipestä.

Kylläpä teilla on isoja vauvoja. Meillähän oli eilen neuvola ja painoa on vain 6635g ja pituutta on 65cm. Siis pitkä ja laiha, aivan kuin veljensäkin oli. Nyt oli tullut kunnon notkahdus painoon mutta ei vielä huolestuttavasti. Siispä soseita voin antaa myös iltapäivällä. Taitaa mun tuottama maito olla melkoista litkua. Tyttökin on ollut kakkaamatta kahdeksan päivää. Mietin vain, että mitäköhän olisi vaaka näyttänyt, jos vatsa olisi toiminut entiseen malliin.

Taitaa tuo vatsan toimimattomuus vaivata, kun ei päikkärit maistu eikä ole kovinkaan tyytyväinen ollut tänään mihinkään. Paukuttelee kyllä minkä kerkeää mutta mitään ei tule ulos. Duphalacia olen antanut eilen ja tänään.

Eilen neuvolassa ei lääkäri meinanut saada tytön lonkkia tutkittua, kun pisti itsensä aivan jäykäksi. Siitäpä lääkäri päätteli että tyttö on liian jäykkä ja tarvitsee kenties jumpparia jatkossa. Mun mielestä likka pisti vain hanttiin, niinhän tekee mullekin kun vaippaa vaihdetaan. Antaa kyllä pumpata jalkojaan ja polkee jaloillaan. No, katellaan nyt vähän aikaa. Mulla on jumpparikaveri ja lupasi jossain vaiheessa vähän jumpata likan kanssa. Yöunia en tämän asian vuoksi kuitenkaan aio menettää.

Yöunet menetän tuon esikoisen kanssa, joka ei ole nukkunut koko elämänsä aikana vissiin yhtään kokonaista yötä. Joka yö herää ainakin kerran.

Mukavaa perjantain jatkoa ja viikonloppua!

Väsymykseen kiukustunut Huhti

Vierailija
11/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kello kolkuttaa vasta lähelle kolmea mutta ulkona alkaa jo hämärtää -jos nyt mistään valoisuudesta tänään on voinut puhuakkaan.

Meillä oli vauvan kanssa mukava aamuherätys eli 9.30. kun pikkukakkonen oli mummilla yötä. Yöllä kyllä söi kahteenkin otteeseen eli tiheän imuttelun kausi on. Minä olisin voinut nukkua kyllä vaikka puoleen päivään, sen verran on väsyttänyt. Meilläkin on vauvalla tyytymättömyyskausi menossa. Eilen jouduin lähtemään autoajelulle Elisan kanssa kun ei muuten meinannut itkua lopettaa. Ei kelvannut tissikään, päinvastoin, raivari vain kasvoi. Onneksi nukahti autoon.

TöihinpaluuG: minä itse haluaisin olla kotosalla vielä hyvän aikaa. Työni on ihan mukavaa mutta tuntuu ettei ole vielä kiire takaisin. En ole vielä pohtinut työhönpaluuaikaa mutta tämän vuoden nyt ainakin olen kotosalla.

PARISUHDEasiaa ja kysynkin teiltä nettisiskot...Olen mielessäni pyöritellyt tätä uhmaikäisen ja pikkuvauvan sekä esimurrosikäisen ja aviomiehen muodostamaa palettia. Kun iltaisin tuntuu että on ihan rättiväsynyt vaipanvaihdosta ja imetyksestä ja leikkimisestä ja ruuanlaitosta eikä kerta kaikkiaan jää enää mitään puristettavaksi (puristeltavaksi =) ) niin mistä ihmeestä sitä repii itsensä parisuhdevaihteelle?? Meillä vielä se että Elisa ei tuttia huoli joten iltaisin saa välillä olla viihdyttämässä vauvaa ihan urakalla eikä ehditä miehen kanssa edes samalle sohvalle istuutumaan...

Että apuva sentään. Ja että nyt taas niitä kuuluisia vinkkejä otetaan vastaan.

t. rätti-Tuuli ja tutistakieltäytyjä Elisa

Vierailija
12/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen että meillä meni matto pesuun juur ennen joulua vatsataudin jäljiltä... Keski-ikä vissiin kolkuttaa kun olin ihan ekstaasissa puhtaasta matosta joka tuli sitten muutaman päivän kuluttua takaisin pesulasta. Muistan nimittäin joskus nuoruudessani ajatelleeni omasta äidistä että jo on ilonaiheet vähissä kun hehkutti tuolloin pesemäänsä mattoa...

voimia vaan siivoiluun toivoo

tuuli

Vierailija
13/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tapaamisessa olleille. Mukavaa oli nähdä teidät taas.

Sitten asiaa. Sen kerran kun mä olen poissa kotoa, niin eikös mulla oli ukko soitellu puhelimeen monta kertaa. Esikoinen oli terveyskeskuksessa umppariepäilyn vuoksi. Nyt lähtivät tuossa tunti sitten Jorviin tutkittavaksi... Että sellasta :( Likka on ihan paniikissa, että hän kuolee ja hänellä on syöpä.

Kakkakommelluksista kärsineille tsemitykset. Meillä on kylppärin matot usein pesussa, sitä tämä vaipattomuusyritelmä aiheuttaa ;)

Tuulille: parisuhderintamalla meilläkin hiljaisempaa. Mistä lie johtuu.

Jamssa + tytsy

Vierailija
14/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas vaihteeksi surkea sää, sataa ja on harmaata. Ei sitten millään uskoisi olevan tammikuu, kuuluis olla parhaat pakkaset normaalisti näihin aikoihin vuodesta. No minkäs teet, ei auta kuin valittaa..=)

Meillä yöt kanssa melkoista ähinää. Yösyötöt ovat vähentyneet huomattavasti iltapuuron myötä, mutta tyttö ähkää ja viuhtoo muuten vaan unissaan. Nukkuu äärimmäisen levottomasti, taitaa kuulua ikään kun niin yleistä kuulostaa olevan. Kovin käy vaan rankaksi tuo max. tunnin välein herääminen toisen äheltämiseen ja huitomiseen. Meillä tyttö hankaa hirveästi unissaan naamaansa, liekkö hampaita tekee vai mikä lie vaivaa? Pari nystyä ikenissä tuntuu, mutta on tuntunut jo pitkään eikä mitään edistystä ole taphtunut. Saas nähdä koska eka hammas puskee läpi..=)

Ihanaa kun on taas viikonloppu tulossa, mies tulee kohta töistä kotiin ja on kotona koko viikonlopun. Jotenkin sitä vaan jaksaa paremmin kun ajattelee tulevaa viikonloppua ja niitä toisia auttavia käsipareja tytön hoidon ja kotitöiden suhteen! Tuulikos se kyseli parisuhteen hoidosta.. Rupesin ihan miettimään meidän tilannetta kun luin aiheesta.. Meillä tosiaan myös hiukkasen jäänyt parisuhteen hoito retuperälle, aika ja voimat kun eivät yksinkertaisesti riitä kaikkeen ja niin surullista kuin se onkin niin ekana karsiutuu listalta parisuhde. Me kyllä pyritään päivittäin muistuttamaan toinen toistamme välittämisestä ja toisen ihmisen tärkeydestä, mutta taitaa se suurimmaksi osaksi kinastelun ja väittelyn puolelle kääntyä. Joskus ihan joudun pidättelemään sanomisiani miehelle, ettei taas tulisi vaan valitettua ja sanottua ilkeesti.

Jaahas kovin on omanapaista taas tämä teksti, suokaa anteeksi..=) Taidanpas lähteä ruuanlaittoon, jospa se vaikka piristäisi ukkokullan mieltä kun tulee väsyneenä töistä kotiin.=) Niin kai se vaan on, että ne pienet ja arkiset asiat pitävät kuitenkin parisuhteen kasassa tämän vauva-arjen ajan. Kyllä se suuri rakkaus kestää tämän kaiken valvomisen, väsymyksen ja kiukuttelut, onhan meillä sitten taas viimeistään eläkepäivillä aikaa toisillemme enemmän kuin uskommekaan..=)

Voimia kovasti kaikille äideille arjen pyöritykseen! Kyllä se aurinkokin vielä sieltä pilkottaa tämän kaiken sateen ja harmauden keskelle, viimeistään sitten ensi kesänä!=)

MeiMii ja Aino 30/8

Vierailija
15/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isot kiitokset myös meiltä kaikille tapaajille - hiukan sääli että meitä oli aika vähän, mutta ensi kerralla sitten... Oli tosi kiva päästä höpisemään " livenä"

Jamssa: toivottavasti teillä kaikki menee hyvin eikä tyttöön tarvii leikellä reikiä :) Tuommoisia uutisia ei taatusti ollut kiva saada siinä hissiä odotellessa =o

Isännän ollessa äsken vaipanvaihdossa kerroin että halusit " vauvavaihtarit" hetkeksi ;) En sitten saanut lupaa. Poika kosti saman tien pissaamalla kaaressa isänsä päälle... taisi siis olla eri mieltä :)

Tuossa taannoin kiukuttelin (^¨£$§) bataatista. Nyt löytyi lähivaltsusta jenkkitavaraa eli päästään kokeilemaan sitten tuotakin herkkua.

Töihin taidan mennä heti kesällä. Isäntä lupasi - ja haluaa - pitää jotain vapaita. Omat lomat säästän tuonne syksyyn. Ehkä..

Jaksamisia opemammalle ja muille väsyneille!

Ehkä nämä synkät >( kelitkin joskus loppuvat.

Sateen jälkeen tulee pouta :)

näin uskovat ainakin nallukka ja virta-aleksi

Vierailija
16/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitänyt esikoisen syntsien merkeissä. ELON esikolle myös suuren suuret onnittelut!! ;)

öööö mitään en osaa kommentoida kun on pinot nyt vähän hukassa..

Hilpukka on löytänyt varpaansakin jo jokunen viikko sitten, suuhun harvemmin niitä kyl laittaa. YÖT menee joskus hyvin, joskus vähän heikommin. Mutta vähintään kahdesti yössä syö, mikä on ihan ok.

KIINTEET alkaa maittaa jo kunnolla. Aamulla ja illalla annan riisihiutalepuuroa hedelmäsoseen kera ja tytön suukki on auki kuin linnunpojalla. Kasviksista ei niinkään välitä, mutta syö kuitenki n puoli purkkia kerralla. Puuro annosta varmaan pitää kohta lisätä kun lautanen on aina tyhjä. Eli päinvastoin mennään tänkin asian kanssa mitä esikoisen kohdalla, se ei voinu sietää miun tekemiä puuroja ja onessaan veti kasvissoseita naamariin (eritoten kaaleja, yök yök)

YÖKESTOILUKIN ollaan viimein alotettu, näin kauan siinä meni ennen kun uskalsin alottaa... Jotenki tuntu että mahdolliset ohivuodot öisin saattas romuttaa unet, ja nyt sit vasta uskaltauduin kun olen itsekin saanut välillä levätä...

Sen verran muistan et joku kyseli PARISUHTEESTA... siis meillä ei semmosta suhdetta nyt oikeen ole. Aamul mie herään vauvan kaa klo 6-7 ja mies esikoisen kanssa n klo 8. Esikoinen ei nuku päikkyjä, joten kaikki aika menee hänen kanssaan. Tytöt menee nukkumaan 20-21 ja Hilla yleensä herää n klo 22 syömään... eli meillä ois semmonen tunti päiväs yhteistä aikaa, mutta yleensä mie haluan sen sitten viettää sohvalla lojuen ja tvtä katsellen ja hengähtää hetken ennen kun alkaa syöttöhommat jne.... Pitäs vissiin tsempata vähän enempi ettei ukon kaa toisistammo ihan vieraannuttas, mutta toisaalta aika aikaansa kutakin. n kerran kuukaudessa olen aatellu että työntäsin tytöt jollekin hoitoon ni saatas sitten olla kaksinkin.

Oma napa paras napa :D

hanneli ja muksut

Vierailija
17/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pimeys rupee viemään niiin totaalisesti mehut ihmisestä. Eihän tällaset kelit oo mistään kotoisin?! :( No, eihän se valittamalla helpota tiedetään...

Kiitos kaikille, jotka kommentoi peukun syöntiä. Totuushan on, että niinä öinä kun likka löytää peukkunsa (kuten esim. viime yönä) meillä nukutaan superhyvin ja sitten jos peukku jostain syystä katoaa (miten se muuten voi kadota? :O) ei sitten nukutakaan niin kauhean hyvin... Eli lopputulos: syököön peukkuaan nyt ainakin. Miten siitä sitten aikoinaan vieroittaa, who those knows??

Toivottavasti Jamssan tyttö toipuu pian! Varmasti tyttö rukka peloissaan kun ei ymmärrä mistä on kyse...

Erialle osanotot maton johdosta! :)

Tänään kävin laitattamassa kierukan eli ei meille lapsia ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen, kiitos! ;) Oikeesti nää kaksi kyllä riittää meille mutta eihän sitä tietty koskaan tiedä.... Vauvakuume on sen verran katala tauti kun on iskeäkseen! ;)

Pitkä, ankea, synkkä päivä. On esikoisellekin tullu vaan kiukuteltua. Taitaa meillä asustella kaksi pikku myytä tällä hetkellä. Tuo pikkuneiti taasen on itse aurinko. Onhan se kiva että jossain muodossa sekin mollukka näyttäytyy! ;)

Joo, horinat sikseen. Pakko mennä katsomaan mitä tuo esikoinen tuolla olkkarissa on tällä välin tuhonnut. Jännitystä elämään!

oinasmamma

Vierailija
18/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on? Eipä ole juuri ukon kainalossa tullut aikaa vietettyä. Miespolo. Mutta ehkä se tästä. Kevääseen mennessä ainakin.....

Vierailija
19/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssalle ja tytölle tsemppiä ja toivotaan että ei toimenpiteitä tarvis tehdä enempiä.

Kiitos parisuhdekommenteista. Niin kait se on että tässä vaiheessa elämän ruuhkavuosia parisuhde on väkisinkin hiukan säästöliekillä. Noh, yritän miettiä miten miestä vois ilahduttaa arkisillakin tavoilla. Tein sille äsken farmarin syyspottia uunissa. Sopiva ruoka kun ulos katselee, ihan syssyltä näyttää =) Vinkkejä tosin otetaan edelleen vastaan...

nyt kuuluu huutoa maton rajasta joten täytyy mennä

t.tuuli

Vierailija
20/25 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passitin miehen kauppa ostoksille ja lapset katsovat pikku kakkosta ja Teemu viihtyy olohuoneen lattialla hyvin kun isommat ovat ympärillä.

Täällä kanssa valmistellaan vitosen synttäreitä. Onnittelut Elon ja hannelin esikoisille myöskin. Synttäreitä juhlitaan sunnutaina. Tänään sain leivottua pullat, huomenna olis suolasen vuoro. Kakun aattelin tehdä ihan kaupan kakku pohjasta nyt ei mielenkiinto riitä sitä itse tekemään. Siivoilun taidan jättään sunnutai aamuun ja ihan turha on siivota kun muksuja on suurin osa juhlijoista niin murusia riittää.

Harmittaa kun en taaskaan päässyt tapaamiseen olis ihan kiva nähdä teitä livenä. No jos joku kerta sitten.

Parisuhde on tällä hetkellä koetuksella. Kun vitonen uhmaa ja kiukuttelee öisin. Tehnyt tätä nyt kuukauden päivät. Sitä ennen kerkes sänkypuuhiakin harrastamaan mutta nyt ei. Ja nyt on itellä sen verta väsy tön vitosen yö kiukuttelujen kanssa niin ei oikeen tee mieli ja menkatkin taas tekee tuloaan. Myöskin Teemu herää 2-4 kertaa yössä.

Iltaisin kun isommat lapsoset nukahtavat suht aikaisin niin keretään kyllä sohvalla pötkötella toisten kainaloissa ja jutella ja katsella telkkaria mutta siitäkin saa usein pomppia vitosta rauhoittelemaan. Teemu on useesti hereillä ja pötköttelee olkkarin lattialla nakuna niin viihtyy hyvin.

Olishan se kiva päästä joskus miehen kanssa kaksin vaikka ulos syömään mutta meillä ei noita hoitopaikkoja löydy. Eli kotona on keksittävä kaikki piristys minkä haluaa ja kyllä sitä vuosien varrella on keksitty vaikka mitä. Onneksi laspet menevät ajoissa nukkumaan ja ovat hyvä unisia nukkuivat kaikki uutena vuotena vaikka ulkona oli ihan hirvaa pauke. Nukkuivat siksi kun oltiin oksennustaudissa muuten oltais valvottu raketteja katsellen. Nyt siis kun vitone kiukuttelee öisin ja Teemu heräilee niin mitään isompaa ei tuu järkättyä.

Eria mä en voinut kun nauraa teijän aamulle. Meillä oli vastaavan lainen aamu tässä mennä viikolla. Olin aamulla vaihtamassa Teemulle vaippaa kun vitonen tuli mun luo ja oli ottanut oman vaippansa pois ja kakat oli pitkin kinttuja. No sillä välin kun olin pesemässä vitosta niin Teemu oli meijän sängyllä ilman vaippaa niin johan se oli pissinyt isin paikalle.

Opemammalle jaksuja (myös muillekin) ja toivottavasti saat levättyä. Ihmeen pitkään sitä jaksaa huonoilla yöunilla mutta sitten kun se väsy tulee niin se on menoa. Mä olin kanssa tossa joulu ennen tosi väsynyt kiukkusin ja raivosin vaan kaikille ikävä yllä myöskin lapsille. Lomalla nukuttiinkin sitten onneksi monena aamuna pitkään jopa Teemu nukkui. Nyt onkin hankaluuksia saada Teemu hereille aamulla kun pitää eskarilaista lähteä eskariin saattelemaan.

Mulla ei oo työpaikkaa mihin mennä enkä haluakkaan töihin. Nyt jo vähän hirvittää mitä kun kodinhoidon tuki Teemusta loppuu. Sitten tarvis ruveta miettimään töihin hakua tai jos saisin suostuteltua miehen vielä yhteen niin saisin olla sit taas kotona. Mä oon nyt ollut 10 vuotta kotona. Ammattikoulun kerkesin käymään ja ammatin saamaan mutta töitä en kerennyt tekeen enkä kyllä halunnutkaan. Nyt oon miettinyt josko rupeis perhepäivähoitajaksi mutta omat on liian pieniä etten sais ketään hoitoon. Paitsi siskon tytön joka mulla on koko ajan ollut hoidossa.

jaahas jos menis pakkaan sauna kamppee kohat alkaa saunavuoro.

puuhis ja Teemu 2908