***TAMMENTERHOJEN PERJANTAIPINO***
Täällä torstaiset törinät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9240187&p=1&tmode=1&smode…
[color=7A378B]Tunnin kesti unta ja sitten kutsumaton vieras: levottomat jalat. Prkl, mikä vaiva! Onneksi on aina jäänyt synnytyssaliin. Väsy on niin, jotta päästä heittää, mutta jalat ei anna nukkua.
Montulta piti kysyä, että kuinka esikoinen on ottanut vastaan pikkusiskon? Meillä ollaan vielä toistaiseksi tooosi innostuneita vauvan tulosta, mutta sopii vain arvailla, kumpi tytöistä haluaa palauttaa sen ensin.. Tuntuuko jo kovin kaukaoselta nämä meidän kärvistelyt? :)
Sulinalle vauvan vatsavaivoista: meillä auttoi kantoliinakyyti. Vauvan sisäreisillä on vatsavaivoihin auttavia akupisteitä, jotka liinakyydissä painautuvat vasten äitin kroppaa. Ja toki liinassa auttaa myös pystyasento. Toivottavasti vaivat helpottaa pian! On muuten niiiin suloinen blogin kuva tuoreesta prinssistä, jossa tapittaa silmät auki ilmeisesti äitiään :)
Ardisia: kyllä joulunkarkoitus on aina yhtä haikeeta :(
Verenpaineen noususta: Eilen terkkari sanoi, että verenpaineen nousu ja turvotus kuuluu synnytystä ennakoiviin merkkeihin. Mulla se on tapahtunut kahdesti n. 1-2vkoa ennen synnytystä. Toistaiseksi ei oo edes turvottanut yhtään, saatikka että ois paineet ollu koholla, mikä on kyllä ihme.
Zatulle toivotaan mieluisia uutisia synnytystapa-arviosta! bd
Hermione: Ei suinkaan molla Maikkoon kans vielä häjysti puhuttukaa ;) Mutta täs tuloo tiukka kysymys. Ja se menöö näin jotta: Kun on aamulla pönsä pystys, niin mitä se meinaa?
Leperus: kiitti pottuvinkistä, vaikka ajatuskin raa' asta perunasta närästää :) Mutta kun seuraavan kerran iskee tuollainen tapponärästys, kokeilen kyllä. Aamuinen närästys vain yltyi Renniestä. Ei taidä lakritsin maku olla paras mahdollinen?!
Vierailijoista: meillä tulee sairaalaan vauvaa kattomaan mummat ja paapat ja isomumma+veli lapsineen(?!). Pari ystävää piipahtaa myös. Muut saa tulla kotiin sitten, kun lupa annetaan. Toivottavasti on hiljaista sairaalassa ( joo, aivan varmasti on..) Viime reissulla huonekaverin vieraat istuivat sairaalassa aamusta iltaan ja vielä siinä huoneessa! Sairaalan suositus on viedä vieraat päiväsaliin. No, tämä huonekaveri oli ensimmäistään saamassa ja muutenkin ihan pihalla. Ei nähnyt muuta kuin erityisen kovaäänisen poikansa, jota huudatti yölläkin rinnalla eräänkin kerran, kun oltiin nimenomaan yhteisesti sovittu, että viedään vauvat yöksi vauvalaan, että itse saadaan nukkua. Apua imetykseen ei toki halunnut pyytää, kunnes itse sitten marssin lastenhoitajien luo muina miehinä ja pyysin hoitajaa huonetoverilleni. Kuvittelin, että olisin saanut levättyä vähän sairaalassa, kun kotona odotti esikoinen, joka oli just oppinut kävelemään.. No sellastahan se on, kun mieli on herkkä ja hermo pinnassa..
Esikon aikana se vierasralli kotona stressasi ihan huolella! En osannut sanoa ei ja tarjottavaakin olisi pitänyt aina löytyä ja ja ja.. Nyt saan kyllä sanottua, jos joku on tulossa sopimattomaan aikaan ja suosittelen sen opettelua muillekin :) Nyt saattaa tosin käydä niin kuin kakkosen aikaan, että aloin jo itse soitella ihmisiä käymään. Oli ilmeisesti mennyt viesti liiankin hyvin perille, ettei kukaan uskaltanut tulla vauvakylään :/
Johan tästä taisi tulla aikamoinen romaani. Ajatus rientää, ihmekös kun kirjailijat työskentelee öisin..
Hyvää yötä ja huomenta, vauvauutisia odotellessa! Taitaa tulla huomisesta taas sekopäisen hyväntuulinen päivä näillä unilla..
L
Kommentit (58)
Ja nenn ja Chicca tervetuloa kotiin, niin se vauva arki taas alkaa. Voi että kyllä uskon nenn että teillä kiirettä pitää. Laittakaahan kuvia blogiin jahka ehditte! On ne vaan niiiiiiin suloisia nuo vauvat just kävin ihailemassa..
Kyllä meidän tyttö äsken sitten lohkaisi.. hyppi tuossa meidän sängyn päällä ja hyppiessään sanoi minulle että tule äitikin hyppimään. Mielessäni näin jo itseni hyppimässä ja nauruun meinasin tukehtua ;) ihan ei taitais sänky minua kestää. Sitten tyttö lähti isänsä kanssa alas ja minä kun jäin vielä ylös hetkeksi niin kohta jo kuului huuto äitiii oletko hyppimässä?? (ja uskokaa vaan en ollu ihan oikeesti en!) mutta tyttöpä ei uskonu... ;)
Vai Zatulle on iso vaavi tulossa ihan on miehen mitat?
Göögle: kysyit neuvoloiden sisätutkimuksista, kyllä meillä terkka tekee tutkimuksen jos on aihetta epäillä jotain muutoksia tapahtuneen. Ihan kiva niin. Ja en sit tuosta ronkkimisesta tiedä, kun jos varovaisesti kokeilee niin eihän se kait paikoille sen kummempaa ole kun muhinointikaan. että siksi mie vähän ihmettelen kun toiset terkat sanooo juuri syyksi tuon ettei uudesti synnyttäjiä viitsi paljon " ronkkia" . Mutta minulta ainakin kokeiltiin ihan varovaisesti kahdella sormella. tulipas sekavaa tekstiä...
mutta nyt saunaan ja sit kokeilemaan sitä toista äsää enkä puhu siivoamisesta ;) ;)
Äitiliinille hurjasti onnentoivotuksia prinsessasta!
Isa: Ai menee just vuorot samallain. :) Jos tää vauva päättäis nyt vkonlopun aikana syntyä, niin mies meinaa ottaa koko kierron vapaaks. Eli ens viikon 6 työpäivää ja sitten lisäks tulis taas ne 4 päivän vapaat molemmin puolin. Olisi sen 2 viikkoa kotona mun apuna! Sattuispa vaan tuo synnytys nyt......*toivoo*
Me taas saatais yleensäkin vkonloppuna hoitajia tytöille synnytyksen ajaks paremmin kuin viikolla. Viikolla on ainoastaan mun isä " päivystämässä" . Onneksi kuitenkin on hoitaja, niin pääsee mies mukaan. En haluis kyllä yksin synnyttää........
Zatu: Ompa harmi, että polikäynnistäs jäi hampaankoloon. Mäkin oon kuullut(meidän neuvolas), että nykyään annetaan " harvemmin" noita käynnistyksiä. Suositellaan luonnollista jne. Koitahan jaksaa! bd bd
iltapalan tekoon...
mellu ja peukaloinen 40+5
[color=darkviolet]Aattelin täs ottaa parin viikon treenin ootellessa sitä seuraavaa ä-poli käyntiä. Akan kans käytiin potkutteleen, tökkimiseksi meni välillä ku oli kivitetty tietä. Mut sellanen parin kilsan reippailu ehkä tehtiin.
Nyt oottelen saunaa lämpimäksi :) Mitähän muuta sitä vielä tälle päivää ehtis *hmm*. Pyykkienlaittoo ainaki. Oli pakko heti saaha peipin uuet vaatteet pesuun.
[b]Chicca [/b]voi kuule miehän oon kauan vetäny lonkkaa, ku piti oottaa tätä vuotta. Nyt jos alkas touhuileen urakalla. Mulla ei kutimet taho mennä muuta ku solmuun, joten ristikkolehti lähtee Kassiin mukkaan tai ite asiassa on jo siellä.
Tuli itellekki hyvä mieli lukiessa sun vauva-arjen hehkutusta :) siis en tarkota tuota valvomista vaan muuta. Joko kamera on tyhjä?
[b]Sapa [/b]toivottavasti vauveli ymmärtää pyörähtää oikeenpäin. Taitaa olla pieni ku vielä mahtuu jumppaileen.
[b]Ceciliah [/b]et oo tullu sokeeksi. Mä sain viestin tänään Äitiliiniltä niin juorusin sit pikimmin ;)
[b]Äityli [/b]miehen mitat tosiaan :O Arvioitahan noi on, mut no sithän sen näkkee, ku syliin saa.
Ja pysy pois sieltä sängyltä! Siis elä hypi siellä ;)
Niin pitää viel tarinoia lisää mun omasta ( . ) ku siksikin saatto jäähä hapan maku suuhun tän päiväsestä reissusta, koska lekuri oli virolainen tai jotain.
On varmasti päteviä ulkomaalaisetki en sitä sano ja tiiän OAS:ssa olevan sitä verta ja ainaki yks muuki joka on tosi pätevä ja kauan talossa ollu. Mulle vaan tuli sellanen puoskari/konitohtorointi olo, ku mun piti kirjakieltä vääntää etten vaan jätä mittää epäselväksi.
Ja jos vastauksena johonki saan murtaen " joo" niin tuli olo, ymmärsiköhän se nyt mittää.
Parin viikon päästä en sieltä kyllä lähe, jos paikat on alkanu valmistuun h-hetkeen. Köytän vaikka itteni kettingillä sinne ja alan vaatiin tabuja!! Että lukeekahan sit lööppejä ;D
Mut nyt saunaan. .
ONNEA vauvautuneille ja kotiutuneille: Noopu, Massu, äitiliini, Chicca, Nenn! Synnytyskertomuksia kovasti odottelen,, eli kirjoitelkaahan kun vauvoiltanne ehditte, niitä lukiessa on kiva näin odottelevana jänksätä oman synnytyksen alkamista.
Aika oma napaisiahan nämä minun jutut alkaa myös olemaan ja ajatukset pyörivät synnytyksen ympärillä. Kaikki on hyvin ja rauhassa voinkin odotella koska vauva sitten haluaisi syntyä, huomenna tulee tasan 37 rv. Omasta jaksamisessa on ollut kestämistä siinä mielessä että haluaisi ja pitäisikin tehdä enemmän asioita, mutta kun käveleminen tekee tuskaa ja kumartelu on käytännössä aivan mahdotonta. Kaupassa kävin toissapäivänä ja päätin että minun ei ainakaan kannata enää supermarketteihin mennä, meinasi matka jäädä kesken kun alkoi vihlomaan niin valtavasti alas.
Toivottavasti Fablella on jo saatu synnytys käyntiin, tuntuu hurjalta ajatella useamman päivän käynnistysoperaatiota, jaksamisia!
Tänään olen tehnyt elämäni ensimmäiset voileipäkakut. äitimme täyttää huomenna 60 vuotta ja koska äitimme sairastaa alzheimerin tautia, ei hän itse ole voinnut valmistella juhlia, vaikka ihme kyllä välillä aina muistaa että hänellä on juhlat tulossa, niinpä me tyttäret olemme ne hänelle järjestäneet, ovat kuitenkin viimeiset pyöreät mitkä hän täyttää ja halusimme juhlia vaikkei hän itse pahemmin ymmärrä enää.
Koneen ääressä istuminen ei onnistu joten olen seisoskellut tässä nyt tovin ja kyllä koivissa tuntuu, pakko mennä sohvan nurkkaan ja nostaa kintut kattoon.
~~Supparisäteitä~~ kaikille niitä toivoville ja hyvää viikonloppua
Mamm@mia
äsken tuli sitte Teemalta se jatko-osa siihen odotushommeliin. Kyllä teki ilkeää katsoa se synnytys. Vaikka oon lehmiä poi`itellu aikas monta, mutta sama ihmisen tekemänä jotenki tuntu karseelta katsella. Niin, vaikka sen on itekki kerran pönnänny!!! Siinä siis näytettiin hienosti kuinka vauva tuli pikkuhiljaa ulos =/. Taisin yrittää avitellakin sitä äitiä, kun tuli itellekin supistus siinä ihan lopussa =).
Eipä mulla muuta, hyvää illanjatkoa kaikille!
Maria tai lydia laitto tänne tänään (ihan varmaan se oli tänään..) pohjalaisen kysymyksen ja oon nyt kolme kertaa selannu pinon läpi enkä löydä sitä.. olisin miehelleni halunnu näyttää sen kun hällä tuo pohjanmaan murre on vähä kadoksissa,niin olis ollu kiva tietää että tietääkös tuo moisia sanoja.. Kertokaa mikä se oli,pliis =)
Tää kuumuus ottaa hengiltä,makkaris on varmaan noin 16 astetta lämmintä ja mä hikoilen kun pikku possu,kaikki muut valittaa ku palelee ja mä hypin melkein alasti hiki hatussa täällä..lääh..
Tääl on toinen joka ei vessas joudu yöllä käymään,hulluks kyllä tulisin jos joutusin 5-6 kertaa rappuset edes takas ramppaamaan kun yläkerran vessa on poissa käytöstä =) Tosin ehkä se vauva sit syntyis joskus..
Ihan uteliaisuudesta kysyn mellum että mikä tehdas se on mis sun miehes on töis,ku ukkeli tos sano että tääl on ainoo upm:n tehdas missä alotettiin nyt toi lyhyt kierto.. mut tosi hassua et menevät just samaa tahtia.. mekin sovittiin että pitää yhen 6 päivän jakson tässä vapaata(+4 oikeeta vapaata) sit kun vauva syntyy ja ehkä keväämmällä sitten uusiks.. aika hauskaa et saa sit olla kokonaisuudessaan kuukauden kotosalla :)
Nyt mä lähen suihkuun,inhottaa ku on koko ajan hikinen olo..
Tytöt nautti jalka/käsihoidosta,nyt on niin sievät pehmoset kädet kynsilakkoineen :) Ja itsellä hyvä mieli,kun tosiaan välillä harmittaa kun tuntuu että ei jaksa tarpeeks noitten isompien kans..
T:Isa
Jotain yritän kommentoida, vaikka ajatukset pyöriikin ihan missä sattuu. Lähinnä synnytyksessä, tuli myös katsottua tuo ohjelma Teemalta ja kyllä se vähän kirpas kattoa, kun näyttivät sen synnytyksen.
Zatu: sulla sit arvioitu viel isompi vauva kuin mulle. Mulla tuo esikoinen oli 3320g ja synty 5 päivää yli lasketun ja nyt tän painoarvio oli jo 3,2kg 37 vkolla. Sano se ultraaja, et ei passais paljoo makeaa ja rasvaista nyt ahtaa koneeseen, ettei vauva ihan hirmusti kasvais. No, vaikeaa on olla ahtamatta... Eilen ja tänään tuli syötyä taas suklaata =/ Mulle ei tehty ees mitään sisätutkimusta. Oisin kyllä halunnut tietää, et onkos tuolla alakerrassa tapahtunut jotain, mut se ultraaja sanoi, ettei ole tarpeellista tehdä uudelleen synnyttäjälle tarkistusta tai synnytystapa-arvioo... Ja nyt tuntuu vielä, että ne vähäisetkin supistelut mitä on ollut, niin on kokonaan poissa. Th sanoi tiistaina, että eu tää nyt ainakaan viikkoon kyllä synny jne... Kyllä alkaa olla jo aika hermona olotila ja kovin mietityttää tuleva synnytys. Täällä terveydenhoitaja ei tee sisätutkimusta.
Nenn ja Chicca päässeet kotiin vauva-arkeen =) Tulin tosi iloiseksi tuosta Chiccan kirjoituksesta itsekin, osaat kirjoittaa hyvin tuntemuksiasi ja ihan pystyi tuon siun onnellisen olotilan aistimaan! =)
NOOPU, MASSU06 ja ÄITILIINI: Lämpöiset Onnittelut Syntyneistä Prinsessoista! Alkoihan niitä tyttöjäkin syntyä myös.
-tau- 37+6 (ja huomenna sit tasan 2 viikkoo laskettuun...)
Ainiin, vierailijoista vielä, että P-kks:ssa ei saa osastolle ees vierailijoita tulla kuin vauvan isä ja sisarukset. Ei edes perhehuoneeseen. Mulle sopii hyvin tää käytäntö. Luultavasti kotiuduttuakin ollaan sit pari viikkoo ilman vierailijoita, niin tehtiin esikoisen synnyttyäkin. Sai ainakin rauhassa toipua ja tutustua vauvaan.
Supistussäteitä kaikille niitä toivoville ~~~~~~ ja hyviä synnytyskokemuksia synnyttämään lähteville!
Isabelluska:
Maria tai lydia laitto tänne tänään (ihan varmaan se oli tänään..) pohjalaisen kysymyksen ja oon nyt kolme kertaa selannu pinon läpi enkä löydä sitä.. olisin miehelleni halunnu näyttää sen kun hällä tuo pohjanmaan murre on vähä kadoksissa,niin olis ollu kiva tietää että tietääkös tuo moisia sanoja.. Kertokaa mikä se oli,pliis =)
T:Isa
Hermione: Ei suinkaan molla Maikkoon kans vielä häjysti puhuttukaa ;) Mutta täs tuloo tiukka kysymys. Ja se menöö näin jotta: Kun on aamulla pönsä pystys, niin mitä se meinaa?
Niin totta mooses,Zatuhan oli polilla ja mää säikährin notta se on menny niitä enkeliä tekemähä (kinkeleitä,kuten veli pienenä sano!)
Onnea myös äitiliinille! lisään listaan kun saan tarkat tiarot..
Tosiaan,selkää juilii ja kohdunsuuta vihloo hemmetisti!
Otin n. 4 mais 2 x 500mg panadola ja nyt taas särkee,oli vaan kaks tuntia olo ok.. :( toivotaa että olis ees " hyödyllistä" kipua..)
Ja toivotaan että oliskin oikeen hyvää kipua ja pääsisit vaikka vielä tositoimiin tässä :) Laitappa väliaika tietoja jos ehdit tai lähdet :D
Tiällä ainakii rupes rivot kuvat pyörimmään mielessä tuosta " pönsä pystys" jutusta...kertokeehan kaksmieliselle savolaiseuokolle sitten mitä se oikeesti tarkottaa.. ;P
T:musta_kissa
Paljon onnea uusien prinsessojen perheille eli Noopulle, Äitiliinille ja Massu06:lle!!! Alkaahan niitä rinsessojakin pikkuhiljaa tipahdella ;)
Kiitos noista A-vitamiinikommenteista. Mun terkkakaan ei niitä tippoja erityisemmin suositellut, mutta kun meillä niitä nyt on ikäänkuin luontaisetuna kaappi täys, niin ajattelin että tälleen satunnaisesti voi käyttää. Imeytyvä pitoisuus on kuitenkin niin pieni.
Ja tosiaan jos ei muu auta, niin täytyy sitten käydä näyttäytymässä tk:ssa. Mut jospa tää loppuis viimeistään synnytykseen mennessä, täytyy ottaa vaan rauhallisesti ettei paineet nouse, silloin kai se suoni helpommin alkaa vuotaa.
Rasvoista vielä, että päädyinkin sitten ostamaan apteekista villarasvaa, maksoi 2 eur ja on riittoisa. Eipä ole kallis satsaus rinnanpäihin :)
Zatulla varmasti kurjat fiilikset, jos lääkärikäynnistä jäi noin epävarma olo... Joudutko tuolle samalle lääkärille sit, jos vielä parin viikon päästä oot kasassa? Eihän siitä tietty ainakaan haittaa ole, jos loppuajan yrittäis vältellä sokeria ja rasvaa. Tosin helpommin sanottu kuin tehty, mulla ainakin itsekuri repsahti täysin nyt kotiin jäätyä...
Ajankäytöstä: Eipä hirveesti ole ehtinyt tylsistyä, kyllä aika menee tosi tarkkaan tuota esikoista hoitaessa. Ohella oon sitten pessyt ja silittänyt vauvanvaatteita, tehnyt pakkaseen ruokaa ja leipomuksia ja pakannut kassit jo muille paitsi itelleni. Vielä pitäis keitellä rintapumppu, tutit ja pullot ja pakata itsellekin kassi. Ja sitten vois alkaa ottamaan itsekin päiväunet tytön unien aikaan. Lepo tekis näin lopussa aikas hyvää, kun sitä tuskin on saatavilla enää sitten kun on kaksi alle 2 v vilperttiä jaloissa!
Kukas se kirjoitteli HOPLOPista, että oli lappu luukulla, että täynnä??? Onko tietoa, et onko yleensäkin noin täynnä? Meillä kun on ollut reissu jo pidemmän aikaa suunnitteilla, mut eipä sitä täältä asti viitsisi turhaan ajella.
Piti varmaan taas muutakin kommentoida, mutta enpäs nyt enää muista. Vihdoin tuo nuhanenäkin nukahti ja taidan mennä keittämään iltateet. Yritän ainakin pysytellä hedelmissä ja leivässä, vaikka nuo joulusuklaat tuolla kaapissa kovasti nykyään huhuilee :D
ariella ja paavo 36+6 (huomenna täysiaikainen, jee!)
[color=hotpink][b]Onnea Äitiliini, Noopu ja Massu06! Hienoa että niitä Tyttöterhojakin alkaa pukkaamaan maailmaan![/b]
[color=teal][b]Zatu[/b], kiitti kun ehdit laittamaan tuon Äitiliinin viestin tänne. Mä sain sen myös päivällä, mutten päässy koneelle kun vasta nyt. Toivottavasti pääsisi ittekkin Äitiliinin kämppikseksi viikonlopun aikana... mutta taitaa olla turha toivo. [b]Mariaa[/b] pitäny myös useamman kerran kiitellä kun oot niin nopia laittamaan noita kuvia blogiin, kiitos kaunis!! Mulla tahtoo mennä tää kirjoittelu aina iltamyöhään, kun mies tuo läppärin töistä kotiin. Pöytäkoneessa ei nimittäin tällä hetkellä toimi netti :(
[b]A-vitamiinitipoista[/b], mulle kans apteekissa nimen omaan sanottiin etä voi huoletta käyttää raskausaikana, vaikutus niin paikallinen ja tosiaan A-vitamiinihan saattaa aiheuttaa epämuodostumia sikiölle. Meidän " sikiöthän" on kehittyneet aikapäiviä sitten ja kehittävät enää vain rasvakerrosta ympärilleen :) Eli ei vaaraa. Itse olen käyttänyt noita tippoja pari kuukautta, kun talviaikaan kuivuu nenän limakalvot niin pirskatisti. Flunssassa käytin myös Nasolinia ihan surutta, tosin lasten vahvuutta mutta kuitenkin. Ainoa epämiellyttävyys noissa a-tipoissa on se että meinaa valua nieluun, mutta ovat kyllä tosi tehokkaat kuivaan nenään.
[b]Chicca ja Nenn[/b], tervetuloa " takaisin" ja kaikkea hyvää vauva-arkeen. Hercules tuntuu kietoneen mamin jo pikkusormensa ympärille ;)
[b]Synnytyskertomuksia odotellessa....[/b] (käykäähän nyt ihmeessä niitä kirjoittelemassa sinne synnytyspuolelle!!)
( . ) Ei mitään muuta kuin unettomia öitä.... *syvä huokaus* En jaksa edes pihdata enää päivisin, kun tuntuu pönttö pimenevän kohta, vaan nukun sitten päivällä niin paljon kuin jaksan (ja nukuttaa). Ei suppareita sitten joulun eikä muutakaan. Ainoastaan juoksevampaa limaa ja tänään jäi pötön reunaan sellainen kellertävä limaklöntti, vähän kuin ovulaation aikaan. Onko se sitten SITÄ limatulppaa??
[b]Elin@[/b], kyllä mun mielestä täysiaikaiseksi lasketaan kun on 37+0 täynnä.
[b]Äityli[/b], sullahan on hyvä tilanne!! Enää 7 cm jäljellä, oisko kuitenkin kantsinut hyppiä siellä sängyllä vähän vauhditusta tilanteeseen... ;) Toivotaan että se kivoin S auttaa ja pistää vauhtia...
[b]mamm@mia[/b], mun piti kahteen kertaan lukea sun viesti että viimeiset pyöreät vuodet mitkä sun äiti täyttää ja kuitenkin täyttää vasta 60 v. Meni hetki ennen kuin tajusin mitä tarkoitit. Mulla ei oo kokemusta Alzheimerista, onko se todellakin noin kamala ja pian vievä sairaus? Kovasti voimia sinulle, rankkaa varmasti muutenkin näin raskaana ja herkkänä aikana....
Mutta nyt silityshommiin, vauvan lakanoita pitäisi vähän silitellä. En jaksa edes lenkille, kun tympii tää olo; mitään ei tapahdu ja unettomuus vie viimeisenkin järjen häivän. Puhuin tänään puhelimessa ihan sekoja mm. apteekkiin ja eläinlääkärille *nolo*
Sinda & Nipsu rv 37+6
..myös mulla ja luulen, että monilla teistäkin.. Ja kyllolitta ny niin levottoman oloosia ajatuksissanna, jotta munki poskia rupes aiva punottamaha tuollaaset! Kyllä son nimittäin tukka, mikä on aamulla pystys, jos pönsästä puhutahan.
Soliskin ollu, ku synnytysvalamihit mammat olis aamusta heti S:n toivos keriinny kehumahan miehensä pystys olevaa pönsää! :DD (vrt. eroottinen höpöttely ranskan kielellä..)
No, ei kyllä ny jo taas nukkumahan!
Kauniita unia ja kivuttomia kylijenkääntöjä äireet!
t. yks samammoone
[color=red]Ja Äitiliinille tietysti onneeee!! :)
Isa: Mun mies on täällä Oulussa töissä Arizona Chemical:lla, (tosin omistaja vaihtui äsken, nimikin voi muuttua). Sijaitseepi tuossa Oulun Stora Enson tehdasalueella. Miehen työpaikassa tuota lyhyttä kiertoa on kokeiltu jo koko viime vuosi ja nyt tänä vuonna Enso myös aloitti kokeilun. (meniköhän se noin..jos oikein muistan näillä raskausaivoilla) :)
mellum
Pitääpä kertoa tän päivän saalis :) Päivällä käytiin tytön kanssa Lastentarvikkeessa ja valittiin sieltä semmoinen Fisher Pricen kylpynukke, jonka pikkuveli sitten antaa siskolle. Voidaan sitten yhdessä hoitaa vauvoja esikoisen kanssa.
Ja äsken innostuin tilailemaan netistä, täältä vauvan puodista tilasin isosisko -paidan ja pikkuveli -bodyn ja sitten tilasin vielä Kaislakehdolta trikoisen kantoliinan. Sitä sitten pitäis opetella käyttämäänkin!
Jospa nyt siirtyis sohvalle hömppälehden pariin ennenkuin tulee enemmän törsättyä...
ariella
[color=darkviolet]Väsähtäny semmonen, joten katotaas kuin sekavaa tarinaa pukkaa :D
[b]Mamm@mia [/b]voimia äitin rinnalla oloon ja muutenkin kaikkea hyvää.
[b]Elin@ [/b]mä akkaa oottaessa kuulin lapsettomalta naiselta kommentin, että on kai se hirvee puskeminen lapsen maailmaan saaminen. Kokemusta hällä just ammujen poikimisesta.
Eihän ne verrattavia nyt keskenään oo :O naru jalkaan ja vetästä, jos ei omin avuin tuu *pyörittää silmiä*. .
[b]Tau [/b]juu akka oli 3930g syntyissään 39+5. Rv:lla 37 oli painoarvio 3300g. Että jos aattelis painoarvioitten pitävän paikkaansa ja synnyttäsin samoilla viikoilla peipin niin ois isompi :/
Mä nyt jähyttelen pääkoppaani sillä, ett nuo on Arvioita isolla Aa:lla ja tällä kertaa kroppa toimii paremmin, ku sillä on jo kokemusta.
[b]Ariella [/b]en välttämättä joudu ton saman ukon käsittelyyn parin viikon päästä. OAS:ssa kuulemma on uus ylilekuri, joten toivoa sopii, ett pääsen sen juttusille. Nyt oli ainaki kolme lekuria töissä eli sattuman kauppaa kenen käsiin kukaki menee.
[b]Sinda [/b]eip mittää :) Nauti vaan masusta, eihän sulla vielä kovin roimasti viikkoja oo. Niinku ei mullakaan, mut mua nyt vaivaa peipin koko, ett onko se tosiaan niin iso. .siksi alko poltteleen synnyttäminen.
Vai pönsä pystyssä :D myönnän myönnän, ett täälläki tuli aateltua eka sitä ilotikkua. Sen jälkeen vasta, ett v o is h a n ehkä tieten olla kyse tukastaki.
Mut tietäähän sen mitä naikkoset täällä aattelee, ku sanonta menee " siittä puhe mistä ylitarjonta" ;)
Mua alko otattaan kuusi silmään. Pitääköhän tuo huomenissa riisua ja viskata pihalle. Ukko tosin aikoo olla viikonlopun tallissa, mut eiköhän tuo jossai välissä ehtis raahata kuusen kartanolle. Sierra saa uuen maalin huomen pintaansa, että tää akkapa ajelee ens viikolla hehkeellä pirssillä häikäsemässä kaikki. Kyllä oonki nelivetoo kaivannu alle. Tänään oli aika mielenkiintonen keli aamulla, ku sato vettä.
No eipä tuota ite tarvinnu ku pysyä vänkärin penkillä. Ei tuo ukon vauhtia tuntunu hiastavan luikas keli, mut ku lähettiin viime tinkaan liikenteeseen niin myöhästyin annetusta ajasta ehkä viis minuuttia.
Taian mennä jyrsimään hapankorppua ja sit kehrään unta.
Nauttikaahan masuistanne, ku ne vielä pönöttää :)
[color=8B2323][b]Isabelluska:[/b] Ei näistä taida " iloa" olla lähdöksi asti.. mutta toivos on hyvä elää,sano lapamatokin :D
[color=#006400][b]sinda[/b]: Eipä mittää,mulla kun aikaa on istua koneella,ku nykyä ei mikää tekeminen juur huvita/tai sit sattuu liikaa..
[color=8B2323][b]Lyyti:[/b] Kyllä tää porukka onkin melekoosen pervertikkoa sakkia :D
Taitaa olla siitä puhes ,mistä puutes ;)
Onkos nua sun erelliset nyt sit syntyny kuinka,siis millä viikoolla?on tainnu olla puhettaki,mutten mää muista,ku mulla on tua RasDem ja oon vähä niinku SosDem ;DD
Kattoku mää ajattelin että lähre sää vähä enne aikojas sinne mäjelle ja mä voin kituuttaa vähä ylitte,niin oltaas yhtäaikaa :)
[color=#006400][b]Mamm@mia:[/b] Voimia sullen, tua on kamala sairaus..Mää taas jotenki alituuseen pelekään,notta mun äitin äidillä-ja isällä ollu Parkinsoni tuloo mun äitillekki, se on kans niin hirviä tauti :( Vaikka hullua murehtia asiaa,mitä ei vielä/ehkä ikää oo..
[color=8B2323][b]Zatu:[/b] minkäs pituunen Akka oli, mun tua vielä Herra7vee oli just saman painoonen...
[color=8B2252][b]( . )[/b] Kyllä tua vihlonta vaan pahentuu ,mä jo luulin tuas ennemin,että ei Voi vihloo enempää,näköjänsä voi.. Selkä vähä heleppas,kun käytii just saunas..Täs tätä kirjoottaes on tullu kaks supistusta,ei kivuliasta vaan kivutoonta :/
Sunnuntaina aijotaan pitää suvulle Herra7veen eli tulevan Herra8veen synttäreitä, tuskin mää mihnää laitoksella oon..
Nyt ajattelin hakiä jäätelöö ja lötkähyttää tään ruhon soffallen..
[b]Maria ja himpula 38+5[/b]
Hirmu isot onnittelut kaikille terhoprinssien ja prinsessojen äideille ja perheille !
Meillä arki menee eteenpäin ihan mukavasti.
T: vupii ja Tiuhti tänään tasan viikon:)
synnyttänyt?? missasin jonkun tekstin?? :)
tulihan nenn ja chicca ilmoitautumaan viimein! :) synnytyskertomuksia odotellen.. ja muiltakin vauvautuneilta! jokohan mansemamma pääsee töihin?? hälläkin viikkoja kovasti.. ja kuulostaa, ettei sinda vedä ainakaan yli rv40 :)
beijaflor: olin päivällä vyöhykkeessä ja hän sanoi, ettei tiedä painaa oikeita kohtia :( ei ollu muutenkaan antanut hoitoa raskaana olevalle. olis ollu mukava mennä parin vk päästä painaluttamaan namikkakohtia supistuksien aikaan saamiseksi..
PisuG: minä en ole käynyt yöpissillä kun tyylin 1x/kk ja silloinkin saa olla tosi täysi rakko. on siis ihme, jos pissalle heräilen.
ristiselkä ollut kipeä toista päivää. reisiin säteilly välillä supistukset, mutta reeniä se vaan on ja lakannu kun olen alkanu seurailemaan tarkemmin :)
rv36+6