Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMENTERHOJEN PERJANTAIPINO***

05.01.2007 |

Täällä torstaiset törinät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9240187&p=1&tmode=1&smode…

[color=7A378B]Tunnin kesti unta ja sitten kutsumaton vieras: levottomat jalat. Prkl, mikä vaiva! Onneksi on aina jäänyt synnytyssaliin. Väsy on niin, jotta päästä heittää, mutta jalat ei anna nukkua.

Montulta piti kysyä, että kuinka esikoinen on ottanut vastaan pikkusiskon? Meillä ollaan vielä toistaiseksi tooosi innostuneita vauvan tulosta, mutta sopii vain arvailla, kumpi tytöistä haluaa palauttaa sen ensin.. Tuntuuko jo kovin kaukaoselta nämä meidän kärvistelyt? :)

Sulinalle vauvan vatsavaivoista: meillä auttoi kantoliinakyyti. Vauvan sisäreisillä on vatsavaivoihin auttavia akupisteitä, jotka liinakyydissä painautuvat vasten äitin kroppaa. Ja toki liinassa auttaa myös pystyasento. Toivottavasti vaivat helpottaa pian! On muuten niiiin suloinen blogin kuva tuoreesta prinssistä, jossa tapittaa silmät auki ilmeisesti äitiään :)

Ardisia: kyllä joulunkarkoitus on aina yhtä haikeeta :(

Verenpaineen noususta: Eilen terkkari sanoi, että verenpaineen nousu ja turvotus kuuluu synnytystä ennakoiviin merkkeihin. Mulla se on tapahtunut kahdesti n. 1-2vkoa ennen synnytystä. Toistaiseksi ei oo edes turvottanut yhtään, saatikka että ois paineet ollu koholla, mikä on kyllä ihme.

Zatulle toivotaan mieluisia uutisia synnytystapa-arviosta! bd

Hermione: Ei suinkaan molla Maikkoon kans vielä häjysti puhuttukaa ;) Mutta täs tuloo tiukka kysymys. Ja se menöö näin jotta: Kun on aamulla pönsä pystys, niin mitä se meinaa?

Leperus: kiitti pottuvinkistä, vaikka ajatuskin raa' asta perunasta närästää :) Mutta kun seuraavan kerran iskee tuollainen tapponärästys, kokeilen kyllä. Aamuinen närästys vain yltyi Renniestä. Ei taidä lakritsin maku olla paras mahdollinen?!

Vierailijoista: meillä tulee sairaalaan vauvaa kattomaan mummat ja paapat ja isomumma+veli lapsineen(?!). Pari ystävää piipahtaa myös. Muut saa tulla kotiin sitten, kun lupa annetaan. Toivottavasti on hiljaista sairaalassa ( joo, aivan varmasti on..) Viime reissulla huonekaverin vieraat istuivat sairaalassa aamusta iltaan ja vielä siinä huoneessa! Sairaalan suositus on viedä vieraat päiväsaliin. No, tämä huonekaveri oli ensimmäistään saamassa ja muutenkin ihan pihalla. Ei nähnyt muuta kuin erityisen kovaäänisen poikansa, jota huudatti yölläkin rinnalla eräänkin kerran, kun oltiin nimenomaan yhteisesti sovittu, että viedään vauvat yöksi vauvalaan, että itse saadaan nukkua. Apua imetykseen ei toki halunnut pyytää, kunnes itse sitten marssin lastenhoitajien luo muina miehinä ja pyysin hoitajaa huonetoverilleni. Kuvittelin, että olisin saanut levättyä vähän sairaalassa, kun kotona odotti esikoinen, joka oli just oppinut kävelemään.. No sellastahan se on, kun mieli on herkkä ja hermo pinnassa..

Esikon aikana se vierasralli kotona stressasi ihan huolella! En osannut sanoa ei ja tarjottavaakin olisi pitänyt aina löytyä ja ja ja.. Nyt saan kyllä sanottua, jos joku on tulossa sopimattomaan aikaan ja suosittelen sen opettelua muillekin :) Nyt saattaa tosin käydä niin kuin kakkosen aikaan, että aloin jo itse soitella ihmisiä käymään. Oli ilmeisesti mennyt viesti liiankin hyvin perille, ettei kukaan uskaltanut tulla vauvakylään :/

Johan tästä taisi tulla aikamoinen romaani. Ajatus rientää, ihmekös kun kirjailijat työskentelee öisin..

Hyvää yötä ja huomenta, vauvauutisia odotellessa! Taitaa tulla huomisesta taas sekopäisen hyväntuulinen päivä näillä unilla..

L

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evulilli:

Pieni kommentti vielä tuohon edelliseen :). Kun oon ite ammatiltani proviisori niin suosittelemme asiakkaille aina sitä turvallisinta vaihtoehtoa varsinkin raskausaikana, vaikka muutkin saattavat olla sopivia. Koska nenässä on niitä verisuonia, joista suoraan imeytyy verenkiertoon aineita, ja koska yhtä hyvä ja turvallisempi/turvallinen vaihtoehto löytyy, suosittelemme aina ensisijaisesti sitä. Lähinnä perustuu parhaimman vaihtoehdon etsimiseen, hyvää asiakaspalveluun eikä kiihkoiluun. Aina on myös vaikeaa tietää missä määrin asiakas tuotetta kotona käyttää. Ja asiakas saa aina itse tottakai tehdä päätöksensä. Ei A-vitamiinitippojen käytöstä TIETENKÄÄn :) kannata yöuniaan menettää tai nousta varpailleen, koska oma suositukseni perustuu täysin edellä kirjoittamaani. Mikäpä tässä elämässä ei olisi enemmän tai vähemmän vaarallista.

T: E

Mä vaan perustin tän lääkärin lausuntoon ja omakohtaiseen kokemukseen,oon nimittäin kokeillut niitä tippoja joissa oli jotain siemen öljyä(?) ja ne ei toiminut niin hyvin Meillä kuin nuo A-vitamiinilliset tipat..

Nenissä on eroa ;)

Vierailija
2/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOOPULLE ONNITTELUT PRINSESSASTA!

Nyt niitä näköjään alkaa syntyä, odottelivat vaan tyttöset alkuvuotta...;)

Täällä hyvin nukuttu yö takana, 24-09.45! Ja muistaakseni kahdella vessareissulla.... Olin ihan äimänä kun katoin aamulla kelloa, koirakaan ei ollut inahtanut joten tajuttomina maattiin, mies jopa puol 11 asti!

Kateltiin eilen kun mies tuli iltavuorosta Idolsia nauhalta, sai taas nauraa niille ressukoille tuomareiden riepottelemille...;(

Just tulin lenkiltä tuolta tihkusateesta (pakko oli mennä kun eilinen meni ihan lörinäks, lenkkeilyt meinaan....) ja nyt on maha täynnä katkarapupastaa, vois taas aloittaa uuden kirjan ja hautautua sohvalle....

AJANKULUMIS G: Mulla tosiaan olo ollut nyt joulun tohinoiden jälkeen aika tööt ja loppu, joten päätin pyhittää tän alkuvuoden ihan " odotteluun" (voinko muutakaan?) ja laiskotteluun, mulla kun ei niitä esikoisia täällä jaloissa pyöri, vaan saan tehdä omassa tahdissa asioita.

Kävin hakemassa isältäni kassillisen kirjoja lainaksi, sellaisia " hömppäkirjoja" kuten Sidney Sheldonia ym. jotka olen jo siis kertaalleen lukenut vuonna yks ja kaks mutta sopivat nyt hyvin ajankuluksi!

Telkkaria kun ei jaksa kokoajan tuijottaa, samaten tietsikan ruutua....

Eilen jo alkoi kirjaimet hyppiä silmille, pakko oli pitää paussia!

Ja muuta ajankulutusta on leipominen ja ruuanlaitto, mikäli jaksaa!

Puhelimessa turisen mm. siskoni kanssa päivittäin, muuten en kyllä jaksa kauheesti ketään tavata, ehtiihän sitä sitten vauvan kanssa!

Kieltämättä kaipaa jo sitä vauvaa tänne tuhisemaan, onhan tätä odotusta jo kestänytkin! Omalla kohdallani voisi puhua vuosista...:)

Miehen tyttö tulee tänään ja lupasin hakea uimahallilta kun mies on nyt iltavuorossa ja huomisenkin töissä (yleensä ei siis ole kun tyttö tulee, mutta nyt meni hieman viikonloput sekaisin kun tyttö halusi olla keskustassa uutenavuotena ampumassa raketteja....)

Kieltämättä ei täällä maalla paljoakaan tapahdu vuodenvaihteessa, kaipa se on kivempaa tuon ikäiselle (13 v.) olla kavereitten kanssa!

Nyt meen vielä mankeloimaan viikon odotelleet lakanat ja sitten tekemään illaks ruokaa valmiiks!

Voikaapa hyvin & supparisäteitä kaikille halukkaille!

(itseni mukaanlukien....)

Taitaa taas jäädä tän viikonlopun palstailu ihan lukemistasolle kun tuo neiti netti-nörtti tulee ja valtaa koneen....;)

Pupina & Möykky 39 tasan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilin vasta päikkäreiltä. Aamulla heräsin taas puoli viis! Ja mitä sitä siellä sängyssä turhaan pyörimään kun ei nukuta niin ei nukuta... Käytiin aamupäivällä tapaamassa pojan kuntousohjaajaa, joka ollut vuoden virkavapaalla. Olipa mukava nähdä häntä, pirteää tehopakkausta, pitkästä aikaa!

LYDIA: mulla tuli vaan jotain hyvinhyvin levotonta mieleen! ;) Mutta ei siis hajuakaan mitä tarkoittaa!

NOOPULLE ja MASSU06lle paljon onnea prinsessoista!

Miehellä olis viikonloppu vapaata ja nyt olis kyllä ihan mahdottoman hyvä aika synnärikeikalle! Lastenvahteja olis ja hänenkään ei tarvis soitella työkavereita töihin kesken viikonlopun. " " " " vieno, kaino pyyntö siis ylöspäin täältäkin!" " " " " "

Nyt kaiveleen kaapista jotai syötävää....

t. H ja Iines 38+6

Vierailija
4/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot on kasassa takaoven edessä, saapi ukko ruveta tamppaushommiin kunhan kotiutuu. Eilen tein omenarahkapiirakkaa ja tänään mustikkaa samalla reseptillä pakkaseen. Omenaversio on tosin jo lähes syöty ;). Eetu meni äsken päikkäreille, niin ei " voi" vielä alkaa imuroida. Pesukone on pyöriny koko päivän, pyykkitelineet notkuu ja saunan lauteet on täynnä märkiä pehmoleluja. Miehen ja siskojensa kaikki pahmolelut oli meillä ja oon pessy niistä ehjät ja hyväkuntoiset. Loput poltetaan ja noistakin saavat kälyt viedä mitä haluavat ja mitä minä en ota (mies ei kuulemma välitä), annetaan pois tai viedään kirppikselle. Vaivaiset viis kantokassillista niitä löyty...

Ja viime yöstä. Minä NUKUIN!!! Heti Housen jälkeen petiin ja ysiltä heräsin, eli melkein 11 tuntia ja VAIN kahdella vessareissulla. Tosin tänään on sitte ollu koko päivän pää kipeä, tais mennä sekaisin oudosta yöstä ja varmaan on nestevajauskin ku eilen join tosi huonosti ja söin suolasta. Illalla tuli muutama supistus ja tänään pari kertaa on pysäyttäny, ku niitä mattoja raahailin. Mutta antaa tulla vaan, en kyllä enää aio suuremmin varoa. Miehenkin kanssa oli suunnitelmissa eilen harrastella ässää, mutta jotenkin ei huvittanu ku ei oltu edellisyönä nukuttu yhtään. Luulen, että siirtyy huomiselle saunan jälkeen =).

Massulle ja Noopulle onnittelut prinsessoista!!! Kiitos siskolle tiedotuksesta! Ja Äitylillä kuulostaa olevan paikat kovin valmiina! Taitaapi tulla sitten pikalähtö ;)

Närästyksestä: mullakaan ei tunnu Rennie enää auttavan, mutta oon kokenu tuon raa`an perunan kyllä hyväksi avuksi. Voishan sitä Gavisgonia (vai mikähän se oli) käydä ostamassa, mutta se on niin iso pullo, että tässä vaiheessa tuntuu turhalta.

Meiltäkin katosi lumi viime yönä, mutta nyt satelee taas uutta. Varmaan tiet aika kivan liukkaat, ku eka tulee vettä ja sitte lumisade ja pakkanen perään...

Ardisia: täälläkin vauva usein kutittelee alamahaa ja toisinaan käyttää kyynärpäitäänkin, kun tulee isompia iskuja =)

Meillä muuten mies ei oo kauheasti ollu kiinnostunu tästä raskaudesta. Eikä kyllä ollu viimeksikään, mutta sillon oli tosi väsynyt ja kiireinen, ku rakennettiin koko ajan. Eilen sitte yllätyin ku hän halus katsoa Teemalta jonku dokkarin sikiön kehittymisestä ja oli tosi pettyny, kun se loppu toisen raskauskolmanneksen loppuun. Tietääkös kukaan, millon siihen tulis jatkoa?

Mites muuten, vaihteleeko käytännöt siitä, että onko vauva täysiaikainen kun tulee täyteen 36, 37 vai 38 viikkoa? Mulla on sellanen mielikuva, että meillä olis rajana tuo 37, mutta en oo kyllä varma.

Elina ja masukki 36+6

Vierailija
5/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäkseni vasta nyt pitkästä aikaa saan itsestäni irti, että kirjoittelen jotain kuulumisia. on menny varmaan 4-5kuukautta kun edellisen kerran kirjottelin, jotenkin vaan en oo saanut itsestäni irti että olisin omia kuulumisiani jaksanut naputella, joka päivä olen kyllä taustailemassa ollut ahkerasti.

Eli aiheeseen liittyen suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille ja nyytinhakumatkalla oleville. omat viikot vasta 36+4 joten tovi vielä saadaan ootella meidän perheen kuopusta.

anteeksi kun en nyt muista kenellä oli se uni, missä vauva olikin mahassa kääntyny perätilaan ja käännös sattui?!, pakko kommentoida koska mulla tuli tuo tilanne tänään aivan puskan takaa eteen neuvolassa. Olin nimittäin aamulla rv 36 lääkärintarkastuksessa jossa kaikki ok, vauva lääkärin mukaan (aivan niinkuin kahden eri neuvolatädinkin) raivotarjonnassa. puolen päivän aikaan menin sovittuun painoarvioultraan jossa yllätys yllätys, herra istuukin perätilassa ja heti ensi viikolla taysiin käännösyritykseen!!!! jumatskekka ku verenpaineet kohos noin 30 pykälää normaalia korkeammaksi ja ultran jälkeen olleessa neuvolassa naureskelin vain asialle jiotenkin ihan hervottomasti. oli nimittäin aika shokki kun on muutenkin vähän erikoistilanne synnytyksen kanssa johtuen kantamastani periytyvästä sairaudesta ja sit vielä tällainen ihana ylläri siihen kaupan päälle....

no ei tää maailman loppu oo ja vauva voi vielä iteksiään kääntyäkin ympäri, tuntuu vaan että on jo nyt tiukka pakkaus et en oikein usko et se siellä hirveämmin mahtuu enää pyörimään. muuten siis kaikki ok, painoarvio 2,9kg, verenpaineet toisella mittauksella 120/74, pissa puhdas, painoa 400g per viikko, sf-mitta 33 ja sydänäänet ok.

sori tällainen omanapainen jorina, saa luvan riittää tästä aiheesta vähäksi aikaa.

joku oli sit kyselly miten loppuaika sujuu... mulla ainakin aina tosi huonosti kun kovasti on joka paikka kipee ja lasten kanssa ei hirveästi pysty mitään touhuamaan ja varsinkin nyt kun kelit on huonot niin ei tuu edes ulos lähdettyä. koetetaan siis keksiä kaikennäköisiä reissuja ja kyläilyä että saadaan aika kulumaan.

yöt menee ihan ok, maksimissaan kerran täytyy käydä vessassa ja joka yö yleensä saan nukkua sellaiset 8h vähintään. nyt sit viime aikoina on toi unentarve ihan selkeästi vähentynyt kun ei enää päikkärit maistu tai iltaisin venyy unesta kiinni saaminen monella tunnilla. en muista oliko muita galluppeja kun on vieläkin toi nuppi vähän sekaisin tästä neuvolan toimittamasta ilouutisesta... sori kauheesti.

mutta hyviä vointeja kaikille tasaisesti joka tapaukses ja supistuksia niitä kaipaaville!!!!!

sapa 36+4

Vierailija
6/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ardisia ja elina: täytyneé minun ottaa tosiaan tuo lähiässä käyttöön, kun vain jostain sais siihen voimia.. eilen yritin miestä houkutella mutta ei auttanut kun oli ressukka niiin väsy. Tänään siis uus yritys ;)

AjankäyttöG: Meillä aika kuluu aika hitaasti. On päiviä kun en jaksa tytön kanssa paljoakaan touhuta(tänäään just sellainen päivä). Tooosi hyvä äiti olo tulee kun makaan sohvalla ja laitan tytön katsomaan videoita ;). Mutta kyllä me sit aina jotain pientä puuhaillaan, luetaan ja tyttö keittää leikisti minulle kahvia ja leipoo pullaa ja sitten menen " kylään" ja juodaan kahvia piitkään ja hartaasti :) Odotan aina kovin sitä että ukko tulee töistä niin josko sitä sais vaikka aikaiseksi jotain ja yleensä sit saadaankin.

Onkohan TUISKUASTA kukaan kuullut? ei Ole näkynyt pitkään aikaan!

saa tosiaan nähdä mmiten kiireellä sitä sit synnyttämään lähdetään kunon paikat jo noin paljon auki ja eka synnytyskin oli niin lyhyt 6h, vähän jänskättää ehtiikö sitä sairaalaan kun matkaa sinne on tunti.. toivottvasti alkais vesien menolla niin tietäis varmasti milloin lähtee. supistukset kun voi niin typperästi loppua kesken vielä parinkin tunnin jälkeen..

palaillaan taas

äityli

Vierailija
7/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kasassa ollaan, väsyttäisi niin p...sti.

Neuvolassa yllättäen tänään verenpaineet tippuneet normaaleiksi aiemmista kohonneista arvoista. Voiskohan tuo ennustaa synnytystä, jos muilla se kohoaminen? :) Hb:kin otettiin parin kk tauon jälkeen, oli laskenut 130->106.... Eipä ihme jos väsyttää. Hö, luulin, että ei noi enää loppuraskaudessa laske. Nukun kevyesti 10h yöunet ja päikkärit päälle ja pelkkä rappusten nousu yläkertaan saa puuskuttamaan... Lapsi oli jo melkein kiinnyttynyt terkkarin mielestä, että siinä mielessä voisi jotain tapahtuakin.

Joku puhui nasahdusäänistä vatsassa eilen. liekö kyse hikkaamisesta? Mulla ainakin nuo vaavit hikkailleet molemmat raskausaikana. Tietty jos ei oo sellaista säännöllisesti toistuvaa, niin sitten varmaan se on muuta.

Minä outo-äiti en muuten käy vessassa tavallisesti ollenkaan yön aikana. Kerralle ois tarvetta, mutta oon päättänyt kääntää vaan kylkeä, vaikka kuinka pissattaisi. Muuten valvon taas pari tuntia aamuyöllä. On toiminut ainakin mulla, nukun hyvin aamuun asti :o)

Tekeekö teillä terveydenhoitajat sisätutkimuksia? Lueskelen vaan mielenkiinnolla, kun " kurkataan varmuudeksi kohdunsuuta" . Ei mulle ole kukaan edes ehdottanut... Lääkäri on ollu 2 kertaa raskausaikana, eikä sinne muuten oo ollu asiaa. Sekin lekuri puhui hoono soomi, eikä siitä mitään ymmärtänyt- tämmöstä Espoossa. Ja jossain päin Suomea on ultriakin neuvolassa, vau....

Päivät kuluu täällä esikoista (kohta 2v) viihdyttäessa, äippä on vaan tosi tylsä, kun istuu/ makaa vaan sohvalla. Onneksi isukki viihdyttää illalla ja juoksuttaa ympäri taloa :)

Ääh! Lähettäkää tänne synnytysvibroja- tahtoo toimintaa!!!!

Göögle 40+3

Vierailija
8/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei terkkarit tee sisätutkimuksia ja siis etelä-ruotsissa olen. Jos mulla ei olis ollut aikaisia supisteluita, niin mulla ei ois ollut yhtä ainutta lääkärikäyntiä (eikä sisätutkimusta) tässä raskaudessa. Nyt muistaakseni rv20 jotakin viimeksi on kurkattu sisälle. Yritetään välttää uudelleensynnyttäjillä ylimääräisiä ronkkimisia kuulema..

Kummallista sinällään, kun suomessa esikoista oottaessa ultrattiin joka kerta sekä viimeisillä viikoilla kätilö myös kurkki alapään tilannetta joka kerta :/

Eli mä ainakin olen autuaan tietämätön alakerran kehityksestä =)

/A

Vierailija
9/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B]Onko [b]Zatu[/b] menny tekee lumienkeleitä pihalle ja jäätyny sinne,kunnei oo päässy ylös, kun ei vielä oo pinossa käyny???

Vierailija
10/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNITTELUT NOOPULLE JA MASSULLE TERHOTYTÖISTÄ!

Joku kyseli Tuiskuasta - ei ole ainakaan laittanut viestiä että mitään olisi tapahtunut. Hänhän on nettipimennossa muuton takia.

Ja olikos Zatulla tänään se synnytystapa-arvio...

Joko te muut nyytin saaneet (Monttu, Sulina, Tigger jne) olette olleet vauvapuolella? Pitäiskö sinne yrittää jotain omaa Tammisten pinon tynkää välillä... Vaikka kauheasti nyt ei aikaa ole täällä oleskella :-)

Täällä tämä arki sujuu pikkuhiljaa. Albert viihtyy rinnalla tosi tiuhaan, varsinkin öisin. Päivisin pisimmät unet taitaa olla 2,5 h ja öisin ehkä tunnin. Yöllä on semmoinen muutaman tunnin tankkaussessio että syödään ja torkutaan vuorotellen. Toivottavasti tulee joku rytmi tähän jossain vaiheessa... Napatynkä irtosi jo viime yönä ja eilen kävi neuvolan terkka kylässä. Painoa oli tullut 200g 4 päivässä joka oli tosi hyvä joten eiköhän tuo maito riitä sitten hyvin.

Toisaalta haikeana lueskelen teidän vielä nyyttiä odottavien juttuja - jännitystä teillä vielä edessä. Koittakaahan nyt (vaikka tukala olo onkin) nauttia vielä niistä raskauden viimeisistä hetkistä, kohta se on ohi ja uusi vaihe alkaa - ihana mutta taas erilainen.

Tsemppiä Terhot ja mukavia synnytyskokemuksia!

t. Mirabella ja Albert 1 vko

Vierailija
11/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu on siellä polilla... Miten sillä näin kauan menee.. Toivottavasti eivät ole alkaneet mihinkään toimenpiteisiin.. ZATUU, jos lysmyilet taustalla niin alahan tulla kertomaan mitä sulle sanottiin =)

Vierailija
12/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiuduttiin illansuussa. Pinoja en kerkiä nyt lukemaan, mutta onnea muillekin vauvansa saaneille. Tässä on kuulkaa kädet niin täynnä työtä että ei ole tottakaan =) Pikkumies nukkuu ja syö, kuten asiaan kuuluu, viihtyy rinalla hyvin, maito ei ole vielä noussut ja sitä tilataan. Nukkui kuitenkin ekan yön tosi hyvin, 21.00- 10.00 kahdella syötöllä kl. 03.30 ja 08.00, eli hienosti voidaan. Kirjoittelen lisää kunhan kaikki rauhoittuu ja pinoja lueskelen tässä sivusilmällä kun imetän joku päivä =) Voikaas kaikki isomahaiset hyvin ja supistussäteitä!

nenn

Vierailija
13/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta HERMIONE että nyt vkonloppuna ois hyvä sauma synnyttää!! meillä mies menee tänään viimeiseen yöhön ja sitten on 4 päivää vapaata. Kyllä petyn, jos ei tuu sinä aikana... :(

Ai niin, en muista mainitsinko eilen, että ens maanantaina neuvolakäynnin yhteydessä (jos olen vielä kokonaisena) saan ens viikon perjantaille käynnistysarvion. Eli viim. ens viikonloppuna meillä on (kai) vauva! Nimittäin silloin (sunnuntaina) on jo 42+0.

NOOPU ja MASSU06: Oikein PALJON Onnea pienistä prinsessoista!

LYDI@: Miten kuvailisit sun levotoomia jalkoja? Mull aviime yönä jostain tuolta reisistä särki/jomotti oikeaa jalkaa ja kieriskelin sen ajan sängyssä. Nostin jalan ylös vähäks aikaa, josko auttais, ja auttoihan se. Sain sitten nukutuks.

_ÄITYLI_: Sullahan on jo hyvin asiat! Oletkohan meistä tammiksista seuraava??

SAPA78: Tsemppiä ja Onnea käännösyritykseen! Ei varmaan ole kiva ylläri.. bd bd

GÖÖGLE: Meillä täällä Muhoksella terveydenhoitaja/kätilö tekee sisätutkimuksia. Mulle tehtiin just eilen..... ja ed. neuvolassa (Oulun Maikkulassa) tehtiin myös. Ja täältä uudesta neuvolasta löytyy myös ultra! Se oli mullekin yllätys!

MIRABELLA: Joo " yritetään" nauttia vielä tästä..kohta on eri hommat edessä.. *haluaa jo vauva ulos*

(.) Eipä ole tullut niitä kipeitä supistuksia. Viime yönä ei ollenkaan! Pah, sanon minä! Mihin ne katosi?? Niin ja tänään on vielä tullut rusehtavaa vuotoa eilisen sisätutkimuksen jälkeen.

Supistusten toivossa............

mellum ja peukaloinen 40+5

Vierailija
14/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]( . ) pallona taian pysyäkki ja kauan. Tässä tulee tarinaa tän päivän reissusta.

Lekurin suusta ->paikat ku ens synnyttäjällä. 3 senttiä, kiinni, mut peräti kummiski pehmee. Painoarvioksi peipille tuli 3,6 kiloo eli yläkäyrällä painelee :/ Rt:ssä, tuskin enää kääntyilee, mut ei järin alhaalla kai. Tosin tuo ukko kattonu, ku ultralla.

Mulla oli vähä hampaankolossa tuota ukkoo kohtaan, ku viime vuonna se anto rypäletuomion mikä oliki sit " vaan" tuulimuna. Mut eni vei.

Kasvotarjonnat on harvinaisia, se lohutteli mua ku akan aikusta juttua vähä puitiin. Mut en mä järin viisastunu tällä reissulla. Parin viikon päästä uuestaan.

Sanoin etten halua loppuun asti tätä vejättää, koska tuskin mikään hirmu iso musta ulos mahtuu. Mut mieluummin kuulemma luonnollista käynnistystä pitäs. .no katotaan parin viikon päästä mitäs sitte.

Paineet oli 122/80 (kymppi kummassaki enempi, ku neuvolassa) mut erilainen mittari oli kyseessä. Pisu oli puhas. Hemppaa, painoo eikä kohunpohjan korkeutta otettu.

Ens viikolla käyn neuvolassa niin sitten siellä normaalisti kontrollit kaikista.

[b]Mietin täs, ett mitä jätän syömättä etten omilla ahmimisilla järin peipii kasvattas?[/b] Taian elämäni eka kerran alkaa namilakkoon ja jos leipien päältä jättäs kaikki muut paitsi rehut pois. Mitähän vielä. .

On vähä kypsä olo siis tähän reissuun. Toivoin kai ihmettä tai tosissaan viisastumista, en tiiä.

Onneks kystaa aivoissa ei enää näkyny. Jospa se tosiaan on sieltä lähteny veks. Vaikka sain lohutteluja ettei ne mitään maata kaatavia asioita oo. No - sen tiesinki, mut ylimääräsiä silti mun mielestä.

Tuli ostettua unipuku, tosin mä taian ottaa sen peipin kotiutumisasuksi. Plus pikkusen kypärälakin ostin ja sisälakin, bodyn ja haalarin tapasen. Akalle ostin pikkupöksyjä, ku se on kummasti kasvanu niin, ett monia vanhoja on pitäny ottaa käytöstä pois.

[b]Monttu [/b]tajusin eilen myöhään, ett unohin sulle sanoo ettei kutinaa oo ollu (koputtaa puuta/päätä). Aloin jo tänään miettiin, ett jos sitä tulis niin vois saaha peipin aiemmin pihalle. No - en sentään tosissaan sitä toivo, ku siinä on niin isot riskit mahollisia.

[b]Lyyti [/b]mitä ihmettä sie kuuhasit kolmen jäläkeen täällä *tsot tsot* kilttinä pittää olla vaikkei pukki ennää vieraile ;)

[b]Äitiliinille ja Noopulle[/b] Isot onnittelut rinsessojen maalimaan tuonnista :) :)

[b]Massulle [/b]myös onnittelut rinsessasta :)

[b]Ardisia [/b]vai ristiäisiä sie suunnittelet ;)

[b]Hermione [/b]eikös sitä aina väitetä, ett enempi vauvoja syntys viikonloppusin ja öisin. .

[b]Sapa [/b]kiva, ku tulit meiän seuraan takasi. Nyt sit pysyt täällä :)

[b]Göögle [/b]mulle ei neuvolantäti oo sisätarkastuksia tehny kertaakaan, mut se ei ookkaan kätilö koulutukseltaan, joten laitan sen piikkiin.

[b]Maria [/b]mitäh luulet sie, ett mie asun tän rakkineen äärellä :D mikä on kyllä totta, jos oon mökillä. Mä oon ollu tänään kaupungissa, siks en oo ollu täällä.

[b]Mirabella [/b]ihana lukea jo vauva-arjesta :)

[b]Nenn [/b]onnittelut kotiutumisesta :)

[b][size=3]Ilmotan vielä isommasti, ett Äitiliini sai tänään aamupäivällä tytön :) [/size]tarkempia tietoja mulla ei oo.

Mulla oli jottai viel mielessä, mut se unohtu. Palajan myöhemmin sitte :)

Zatu ja peipi 37

Vierailija
15/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tiggerille, Noopulle ja Massu 06:lle tytöistä! Nennille kans suloisesta pojasta vielä tätäkin kautta!

Fablelta odottelen viestiä minäkin! Toivottavasti homma lähtee edistymään PIAN!

Marialle kiitos viestintuojana toimimisesta ja synnytyskertomussivujen avaamisesta. Käyn sinne raapustelemassa jotain sopivan hetken tullen.

Lydian tuntemukset synnytys-CD:stä antoivat aika makoisat naurut... Eikä Taun kommentti vessareissusta ainakaan vähentänyt riemua! Hih, rentoutus-CD, joka toimii laksatiivina! *pitelee napatyräänsä naurunhytkeessä* Hmm, pitäiskö kokeilla kuunnella sitä nyt, kun tuo vessassakäyminen on tavallista hankalampaa... ;-D

Zatun energiat ne virtaa edelleenkin! Ajattelitko ottaa kutimen tai jonkun taikinan synnärillekin...? Ihan oikeesti oon kades tuosta sun jaksamisestas!

Ardisian ilokaasuannostuksessa (70/40) en kyllä minäkään huomannut mitään ihmeellistä... Kaiken huipuksi en tajunnu siinä mitään ihmeellsitä vielä silloinkaan, kun hän korjasi annostuksia. Vasta Marian kommentin jälkeen osasin suorittaa edes jonkun sorttisen laskutoimituksen ja tajuta mistä puhuttiin yleensäkään. Olisko mulla nyt sit ne imetysaivot vai mitkä???

Levinialle tsemppiä ja haleja!!!

Myrtti; olen Montun kanssa samaa mieltä. Mulla kumpu napsui aina silloin tällöin Heculeksen liikkuessa masussa ja nyt huomasin sillä olevan napsahtelevat olkanivelet. Kai se voi kuulua ihan ulkopuolellekin?

Toivottavasti Ariellan nenäverenvuoto ovn vain joku ohimenevä juttu. Tosi ikävä vaiva!

Noissa rasva-asioissa olen samoilla linjoilla Ardisian kanssa. Esikoista imetin 23kk ilman yhtäkään halkeamaa tai rintatulehdusta. Jokaisen imetyksen päätteeksi puristin tipan rintamaitoa nänninpäähän ja jätin siihen kuivumaan. Se riittim sillä maidossahan on luonnon omia antibiootteja. Peppuvaivoihin riitti pottujauho ja sinkkipasta. Muita voiteita en sit käyttänytkään koskaan, sillä iho oli hyvä, enkä halunnut " pilata" sitä liialla hoidolla rasvoista riippuvaiseksi.

Sitten sitä oma napaa... Ja sen entistä sisältöä.

Mehän tosiaan osuttiin Nennin kanssa samaan aikaan sinne synnärille. Ei samaan huoneeseen, mutta samalle osastolle. Aika hyvin ajoitettu kun ajattelee, ettei tuollaisia treffejä juuri voi etukäteen suunnitella! :-)

Tänään pääsimme kotiutumaan jo puoliltapäivin ja tuntuu todella omituiselta olla takaisin kotona. Sitä ihmettelee, että miten sitä voi ihmisen elämä muuttua näin paljon kolmessa yössä??? Itku on herkässä ja olo niin umpionnellinen, että aivan hävettää! Mikä ihana olotila alkuraskauden hämmennyksen jälkeen!

Poika on kertakaikkisen _ihana_! Päivät nukkuu kuin enkeli, syö kuin hevonen ja on ruvennut jo seurustelemaankin. Yöunet sitten nukkuukin huonommin ja on valvottanut äitiä molempina öinä 01-04 välisen ajan. Todennäköisesti kyllä ihan nälkäänsä, kun maito nousi kunnolla vasta tänään ja vastike ei oikein tuntunut herralle maistuvan.

Oma vointi on suorastaan hehkeä, verrattuna samaan tilanteeseen esikoisen jälkeen. Kyllä sitä toisen jälkeen näköjään toipuu nopeammin, vaikka aika mötkäle synnytettäväksi olikin tuo jässikkä. Synnytys onneksi meni kaikinpuolin ihan sujuvasti, vaikka pari pientä ylläriä matkaan tulikin. Niistä sitten enemmän tuonne synnytyskertomuksiin.

Nyt kuuluu kissannau' untaa kopasta. Tissiä kaivataan.

Tsemppiä kaikille palloille! Pian ollaan kaikki tuolla syntyneiden puolella!

¨c¨ 0+0 ja Hercules 2vrk

Laitan blogiin kuvaa, kunhan saan kameran tyhjättyä!

Vierailija
16/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, koitan nyt skarpata ja olla mukana loppuun asti. ja jos muuten vauva ens viikolla ottaa ja kääntyykin parempaan asentoon niin voin kyl sit vannoa et oon viimosia kukkujia tällä odottajissa; eka mukula tuli 41+3 ja toka 41+4! eli reippaasti helmikuun puolelle päästään jos herra ottaa ja kääntyy suotavampaan asentoon.

niin sen verran piti noista poliklinikan " asiantuntijoista" sanoa, että kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta että jokaisella heistä on omat mielipiteensä tai sitten toistavat jotain samoja vanhoja totuuksia, mutta eivät anna sulle mitään varmaa faktaa koskien miten sua pitäis hoitaa tai mitä riskejä mihinkin liittyy. joskus tuntuu et on tosi vaikea saada lääkäreiltä sellaista selkeää yksiselitteistä vastausta eikä ympäripyöreitä toteamuksia tyyliin että voihan se olla noin, mutta on ihan yhtä todennäköistä että se on näin... eli monesti oon minäkin turhautuneena tullut kotia sairaalareissuilta. tosin meillä on useimmiten ollu kyseessä pojan sairaalareissut eikä mun.

nyt mä koetan saada lapset pakattua ulkoromppeisiin ja autoon, niin kolottaa tota suklaahammasta et on pakko pitää tän viikon namipäivä etuajas jo tänään;).

tuloksellista viikonlopun alkua kaikille!!

Vierailija
17/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOOPU, MASSU06 ja ÄITILIINI!

Ihana kuulla teidän jo vauvautuneiden kuulumisia.

Chicca: Sä näin luettunakin kuulostat olevasi onnesi kukkuloilla ;) (heh, onneksi en ole ainoa laskutaidoton tässä porukassa ;)

Taitaa olla pieni mies varastanut sinun sydämen <3

Mitä muuten ísosisko tuumaa vauvelista?!

Nenn: Uskotaan, että on vilinää teidän perheessä :) Koita malttaa levätä kunnolla, jospa se maitokin siitä sitten nousisi. Olethan jo kokeillut kotikaljalla nostattaa?

Zatu: Vai sellainen p**** reissu.. Enpä tiedä mitä sanoisin. Sapa sanoi jo aika hyvin.. Pidetään peukut pystyssä, että kahden viikon päästä oisit jo vauva kainalossa niin ei tarvisi sinne enää mennä " anelemaan" käynnistystä. Mutta jos niin käy, että massu on vielä silloin jäljellä niin PAKKOHAN niiden on sun toiveita siellä kuunnella & arvioida synnytystapa+aika uudemman kerran. Tuosta vauvan kasvattamisesta.. Jotkut sanoo, että sokerilla vauva kasvaa viimeiset viikot, mutta älä sitä liian kirjaimellisesti ota. Tarviithan siekin energiaa. Varmaan ok kun kohtuudella herkuttelee. Sitähän me ollaankin pian 9kk tehty, vai mitä?!?!? =)

Nyt illallisen laittoon. Supistelee muuten aika kivasti, täytyy touhuta niin eivät lopahda.

/Itseään rääkkäävä A

Vierailija
18/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toivottelee Tinuri :) Oletko jo ehtinyt kertoa uutiset " korppukantapäille" ;)? Ihanalta kuulostaa elämä " Herakleen" ;) kanssa. On se kivaa saada isosiskolle pikkuveli :D

Vierailija
19/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan saaneille ja kotiin pääseille :)

mellum kiva kun meiän ukot tekee samaa vuoroa töissä :) itsekin tässä pohdiskelin että vois huomenna synnyttää niin sit ois neljän päivän vapaat edessä =)

Toisaalta taas toivon ettei viikonlopun aikana tarttee lähtee kun äiti on reissussa,mikä tarkottaa sitä että joudun lapsest viemään anopille hoitoon ja siinä meneekin jo tunti sit aikaa ku siellä pyörähtää..äiti kun asuu tuos puolen kilometrin päässä.. mut ihan sama kunhan syntyis jo =D

Nyt alakertaan kattelemaan miestä ja lapsia..

Oon ollu tosi nuutunu tekemään mitään lasten kanssa tai muutenkaan muutamana päivänä mut tänä iltana on suunnitelmissa lapsille kauneusilta,vähän jalkahoitoa ja kasvonaamiota ja varpaan kynsien lakkaamista :)

T:Isa ja masukki 37+5

Vierailija
20/58 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myynnissä Bonuskirppiksellä paljon vastasyntyneelle 56 cm vaatetta 50 % aleella. Pöytä nro 55. Itsenäisyydenkadulla.

Jos tarvetta, tule pönkimään. Myös isommille on vaatetta ja leluja!