Ilmoitatko koskaan töihin olevasi kipeä vaikket olekaan?
Kuinka usein? Tekis mieli lintsata kun olen ihan poikki mutta ei kehtaa.
Kommentit (39)
En. Valehdellu kyllä olen, mutta syystä. En kehdannu sanoa lääkärille, että pomo työnsi kätensä housuihini, keksin muuta ettei tarvinnu mennä töihin.
Kyllä olen. Teen töitä elääkseni enkä elä tehdäkseni töitä.
Kerran saikutin irtisanomisajan kun sain tarpeekseni lääppivästä pomosta.
Vierailija kirjoitti:
En. Valehdellu kyllä olen, mutta syystä. En kehdannu sanoa lääkärille, että pomo työnsi kätensä housuihini, keksin muuta ettei tarvinnu mennä töihin.
Kehdannut!!??
Eikö se häpeä ole pomon - ei sinun!
Ei uhrin tarvitse hävetä!
Jos on IHAN poikki niin kyllä mielestäni voi ilmoittaa itsensä sairaaksi. Vaikea tietysti ilmoittaa syytä. Itse kerroin kerran olevani oksennustaudissa ja olin poissa pari päivää. Tosiasiassa voin jotenkin huonosti mutta en oksentanut. Työskentelin sair.hoitajana.
Kerran olen. Ahdisti pomon käytös niin paljon, etten kerta kaikkiaan pystynyt lähtemään töihin. Valehtelin silloin olevani flunssassa.
Joo ja joka kerta oon kyllä TULLUT kipeäksi sitten.
Ehkä kerran vuodessa olen pari päivää poissa ilman syytä. Syyksi ilmoitan että olen sairas. Oikeasti sairas olen enintään viikon vuodessa.
En. Joskus on kyllä tehnyt mieli.
Useita kertoja vuodessa. Pisimmillään ollut 3 viikkoa saikulla ilman oikeaa syytä.
Ens torstaina. Matkaa tulee jotain 21 km ja dösä+metro ei liiku.
Koska minulla on sellainen työsopimus, että 2500 euroa kuukaudessa ilman työvelvollisuutta, niin minun ei tarvitse erikseen ilmoittaa sairauksistani työn antajalle.
Jossain vaiheessa kun meni huonosti ja en saanut nukuttua, muutaman kerran ilmoitin että on migreeni. Mutta lopulta tuli niin paha burn out ja masennus, että piti jäädä pitkälle saikulle. En häpeä noita muutamaa kertaa koska ei ne ollut mitään vetelehtimistä vaan mulla oli oikeasti kamala olo. Se oli vain alkusoittoa sille helvetille, mitä oli vasta tulossa, enkä ymmärtänyt mitä minulle oikein tapahtuu. Joten en osannut sitä puhelimessakaan selittää rehellisesti.
Olen ja niin on kaikki muutkin työssä käyvät vaikka muuta väittäisivätkin.
Opettajat eivät tätä harrasta, koska tunnit on joka tapauksessa suunniteltava. Eivätkä ne työt yhtään mihinkään katoa sillä aikaa, kun joku sijainen siellä heiluu. Helpommalla pääsee, kun menee töihin.
Jos kysyisit, kuinka monesti olen ollut sairaana töissä, niin varmaan satoja päiviä. Ja on ollut päiviä, jolloin olen sairaana kotona tehnyt viimeisiä arviointihommia ennen kevään deadlinea, vaikka en olisi tunteja päässyt pitämään.
Sitä on töitä ja töitä. Niin että en koe kesälomastani pätkääkään huonoa omaatuntoa.
En. Mutta ei sekään ole hyvä, että menen ihan puolikuntoisena töihin silloin, kun oikeasti pitäisi jäädä pois tartuttamasta muita.
Kerran kk pidän kolme päivää "flunssalomaa". Olen pitänyt jo 22 vuoden ajan.
Kyllä mä joskus olen tuota harrastanut. Kärsin kauan masennuksesta ja välillä kaikki vaan tuntui aivan ylivoimaiselta ja oli pakko jäädä kotiin. Nyt olen voinut hyvin viimeiset pari vuotta eikä ole enää ollut tarvetta lintsata.
En.