Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autistit/aspergerit tai heidän puolisot. Millaisia teidän lapset ovat? Onko heilläkin autismin piirteitä?

Vierailija
10.12.2023 |

Voiko autismin piirteitä omaavat ihmiset saada ns normaalin, terveen lapsen? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä (äiti) asperger, molemmat lapset varmaan myös saisivat diagnoosin jos heille sellaista haluaisi hakea. He kun on samanlaisia nörttilapsia kuin itse olin lapsena. Mutta ei ole mitään halua tutkimuksiin ja diagnooseihin, kun eivät itse koe kaipaavansa mitään "apua", ja pärjäävät koulussa erittäin hyvin. Sosiaalisista suhteista eivät välitä, mutta niin olen itsekin ollut varsin onnellinen ilman haluamatta mitään kavereita tms. edes lapsena ja nuorena. 

Ja itse olen saanut diagnoosin vasta 40-vuotiaana, kun lapset oli jo tehty, selviteltäessä työssä loppuunpalamistani.

Vierailija
22/23 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä lapsen asperger-piirteet tulee esiin? Näkyykö ne jo 1-2 vuotiailla tai jo ihan vauvoilla? 

Meillä jo vauvana todella itkuinen, levoton, huono uninen, pieni ruokainen.

Ja tää itkuisuus ilmeisesti on hyvin yleinen piirre näillä lapsilla jotka sitten myöhemmin saa nepsy diagnooseja, liittynee jotenkin hermoston hitaaseen kypsymiseen.

Meillä on nuorin asperger lapsista tuollainen ja toinen taas täysin päinvastainen. Oli kuin vauvanukke. Aina hiljaa, söi valtavasti ja nukkui paljon. 

Olivatko molemmat lapset samaa sukupuolta vai oliko toinen tyttö ja toinen poika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä (äiti) asperger, molemmat lapset varmaan myös saisivat diagnoosin jos heille sellaista haluaisi hakea. He kun on samanlaisia nörttilapsia kuin itse olin lapsena. Mutta ei ole mitään halua tutkimuksiin ja diagnooseihin, kun eivät itse koe kaipaavansa mitään "apua", ja pärjäävät koulussa erittäin hyvin. Sosiaalisista suhteista eivät välitä, mutta niin olen itsekin ollut varsin onnellinen ilman haluamatta mitään kavereita tms. edes lapsena ja nuorena. 

Ja itse olen saanut diagnoosin vasta 40-vuotiaana, kun lapset oli jo tehty, selviteltäessä työssä loppuunpalamistani.

Mitä hyötyä on asperger-diagnoosista aikuisiällä, kun ei siihen ole olemassa mitään lääkettä (kuten vaikka masennukseen tai adhd on)? Oletko saanut neuropsykiatrista kuntoutusta (ja oletko hyötynyt siitä)? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi