Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikkailmoissa ei kerrota palkkaa?

Vierailija
10.12.2023 |

Ihan toDELla ärsyttävää, kun työpaikkailmoissa ei ole kerrottu selkeästi kuukausipalkkaa!

Jos ei palkkaluokkaa ole ilmaistu, niin ei TES-viittauksetkaan mitään kerro.

Soittelu palkka-asioissa tuntuu jotenkin sopimattomalta. Vai mitä ajatuksia se teissä työnantajana herättäisi, jos palkan perään soiteltaisi? Pitäisikö ainakin olla joku muu kysymys ihan vain loiventamaan raha-utelua?

Alle tämänhetkisen kun ei viitsisi alkaa hakemusta naputtelemaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä hinnalla liikahtaisit?

Vierailija
2/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tes kertoo. Kyllähän tiedät mitä tehtävää ja millä koulutuksella olet hakemassa. Pitää vaivautua itse katsoon palkkataulukot. Palkkaa ei noin vain voi ilmoittaa, kun se koulutuskin vaikuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo niin totta.. suurin osa meistä työssä käyvistä ihmisistä käy töissä siksi.. että siitä saa rahaa.. tärkein asia.. paljonko saa palkkaa..  paskaakin hommaa voi tehdä.. jos palkka hyvä..

Vierailija
4/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on tyhmiä ja itsekkäitä mulkkuja eikä niitä kiinnosta paljonko ihminen joutuu tuhlaamaan aikaa hakemuksien laittamiseen ja palkkatiedusteluihin yms. Tämä ratkaisisi asian minkä postauksen tein: https://www.vauva.fi/keskustelu/5386480/miksi-ihmisten-pitaa-tuhlata-ai…

Vierailija
5/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailma??????

Vierailija
6/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tes kertoo. Kyllähän tiedät mitä tehtävää ja millä koulutuksella olet hakemassa. Pitää vaivautua itse katsoon palkkataulukot. Palkkaa ei noin vain voi ilmoittaa, kun se koulutuskin vaikuttaa. 

No tuo voi pitää jollain alalla paikkansa. Jos ei palkkaluokkaa kerrota, niin ei auta tessit ainakaan mun alalla.

Vierailija
7/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovapalkkaisissa viroissa kerrotaan. Kumma juttu.

Vierailija
8/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta, että mitä palkkataulukosta voi päätellä. Tein edellisessä työpaikassa töitä, jotka oli jollain käsittämättömällä määrittelyllä luokiteltu avustaviin töihin, vaikka nimike ja tehtävänkuva oli täysin muuta. Vaihdoin työpaikkaa ja palkkakin nousi sille kuuluvalle tasolle (nimike ja tehtävänkuva sama).

Vierailija
9/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailma??????

Yhyy, se lyhensi ilmoituksen sanaan ilmo. Yhyy, en ymmärtänyt lukemaani!

Vierailija
10/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo voi pitää jollain alalla paikkansa. Jos ei palkkaluokkaa kerrota, niin ei auta tessit ainakaan mun alalla.

Minä en katso Tessejä. Katson mitä ruoka maksaa ja mitkä on elinkustannukset lisään siihen sen aidon palkan eli neton mitä saan. Se on se minkä sanon kun työsopimusta laaditaan.

Vierailija
11/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo ei kyllä yhtään pidä paikkansa. Tarpeeksi kovapalkkaisiin kun mennään, palkasta neuvotellaan.

Vierailija
12/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotetaan tekijältä palkkatoivetta ja sitten otetaan halvin.

Esim Olkiluotoon haettiin ydinvoimainsinöörejä. Kun laittoi palkkatoiveeksi 2900e ja kyseli jälkeenpäin, niin noin kalliita ei kuulemma otettu edes jatkoon. Olisi varmaan pitänyt pyytää alle 2000e bruttopalkkaa. Mahtaa olla hyvissä käsissä suomen ydinvoimalat.

Ei tule ainakaan kalliiksi venäläisille lahjoa tuolla palkalla työskenteleviä ydinvoimatyöntekijöitä. Jos tuonne nyt ylipäätään on tuolla palkalla mennyt töihin muita kuin venäläisiä illegaaleja.

Vierailija
13/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miksi kysytään palkkatoivomusta jos työpaikalla on valmiit sapluunat mitä mistäkin työstä maksetaan. 

Vierailija
14/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksi kysytään palkkatoivomusta jos työpaikalla on valmiit sapluunat mitä mistäkin työstä maksetaan. 

Koska työnantajista on hauskaa leikkiä hakijoiden kanssa arvuutteluleikkiä.

Vierailija
15/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työnantajista on hauskaa leikkiä hakijoiden kanssa arvuutteluleikkiä.

joo. ihan vittuilua tuo on

Vierailija
16/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Varmaan yritetään saada mahdollisimman halvalla joku nuori, veikkaan.

Vierailija
17/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Olkiluotoon haettiin ydinvoimainsinöörejä. Kun laittoi palkkatoiveeksi 2900e ja kyseli jälkeenpäin, niin noin kalliita ei kuulemma otettu edes jatkoon. Olisi varmaan pitänyt pyytää alle 2000e bruttopalkkaa. Mahtaa olla hyvissä käsissä suomen ydinvoimalat.

Ei tule ainakaan kalliiksi venäläisille lahjoa tuolla palkalla työskenteleviä ydinvoimatyöntekijöitä. Jos tuonne nyt ylipäätään on tuolla palkalla mennyt töihin muita kuin venäläisiä illegaaleja.

Tämä ei voi pitää paikkaansa. 

Oma puoliso on tavallinen insinööri puuteollisuudessa, ja bruttopalkka 5200€/kk. Eikä ole edes mikään hyvä palkka. Vain puhelinetu, ei muuta. 

Vierailija
18/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei voi pitää paikkaansa. 

Oma puoliso on tavallinen insinööri puuteollisuudessa, ja bruttopalkka 5200€/kk. Eikä ole edes mikään hyvä palkka. Vain puhelinetu, ei muuta. 

Tietenkin kaikilla muillakin on hyvä palkka, koska puolisollasikin on

Vierailija
19/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin työllistävällä alalla ja skippaan suoraan ilmoitukset, joissa ei ole ilmoitettu palkkaa euromääräisesti. Vahingosta viisastuin, kun joskus jouduin vääntämään, kun työnantajan mielestä ko työ kuului alempaan palkkaluokkaan. Enää en jaksa käyttää aikaani sellaiseen.

Vierailija
20/47 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo ei kyllä yhtään pidä paikkansa. Tarpeeksi kovapalkkaisiin kun mennään, palkasta neuvotellaan.

Tehtävän palkkaus määräytyy viraston palkkausjärjestelmän vaativuustason 11 mukaisesti, jolloin tehtäväkohtainen palkanosa on 3 745,29 euroa kuukaudessa ja henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva palkanosa enintään 50 % tehtäväkohtaisesta palkanosasta. Uuden työntekijän henkilökohtainen palkanosa on 10 - 20 % kokemuksesta ja osaamisesta riippuen.

https://www.valtiolle.fi/fi-FI/ilmoitus?id=26-2202-2023

https://www.valtiolle.fi/fi-FI/avoimet_tyopaikat

Palkka?

https://tyopaikat.oikotie.fi/ilmoitukset/te/12197340/siistija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme