Laskin just ensi vuoden Kela etuuksia...
Kyllähän tuo nousisuhdanteinen on kaikkien neljän etuuden osalta, asumistuen osuus vielä kummittelee mitä sille tapahtuu, meinaavat jotenkin kurjistaa etuuden saajien oloa.
Nousee muutenkin vuokrat niin vielä meinaavat tukea tiputtaa.En tykkää yhtään.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Luulisi työnteon ja itsensä elättämisen olevan itsestäänselvyys, vaan ei. Yhtä keinottelua tämä meidän Suomen ylimitoitetuilla tuilla eläminen. En vaan pystyisi.
Mikä tuki on ylimitoitettu? Ja missä näet keinottelua?
Etkö hakisi etuuksia jos olisit niihin oikeutettu?
Sinäkään et tiedä miten itseni elätän ja mikä on suhteeni työntekoon?
Vierailija kirjoitti:
kela elättien kokoontumisajot käynnissä
Kuinka mä olen Kela elätti?
Enhän mä ole maininnut mistä minun elantoni tulee, olen kirjoittanut vain etuuksista.
Hidas firma.Yksi etuus ollut käsittelyssä jo viidettä viikkoa.No, saapahan jouluksi sitten takautuvasti useamman kuukauden etuuden.
KANNATTAJAKORTIT EHTIVÄT VIELÄ! KATSO OHJEET JA TOIMI HETI! https://www.paavovayrynen.fi/2023/12/10/kannattajakortit-ehtivat-viela-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että jos tekee matalapalkkatöitä niin nyt kannattaa oikeasti harkita lopettaako. Ansiotulovähennys 300€ poistuu ja se vaikuttaa asumistukeen ja lisäksi kuntarajat muuttuvat sitoviksi. Eli nyt on edessä joko kokopäiväinen työ tai sitten täystyöttömyys toimeentulotuella täydennettynä. Tämä persujen talouspolitiikka ei oikein tunnu järkevältä mutta toisaalta ei kukaan sitä varmaan odottanutkaan. Olisivat sentään valinneet edes talousihmisen valtiovarainministeriksi.
Työkaveri juuri irtisanoutui, koska saa kuulemma asumistukena ja osapäivätyöstä yhteensä saman kuin mitä nyt kokopäivätyöstä. Hän on opiskelijastatuksella, joten asumistukien leikkaus ei häntä koske.
Opiskelijathan ovat nykyään yleisen asumistuen piirissä, joten kyll
Joo, silloin kun minä olin opiskelija, niin asuttiin soluasunnoissa tai kimppakämpissä. Samaan voisi opiskelijat siirtyä nytkin.
Mie aloin myymää pikkareit r unkkareille ja siitä tulee mukavasti extraa. Älkää antako enää p imeroa ukoille niin saadaan vähän extraa ;)
Vihreätä ydinvoimaa ja kaikille uudet Teslat niin johan suomi vihertyy?
myy mulle sontaiset pikkarit joka viikko niin saat 10 joka viikko EXTRAA
Ihan varma en ole miten kokonaisuuden kanssa käy.
7 x lapsilisät yh korotuksella
2 x vammaistuki (Nepsy)
1 x vammaisen lapsen hoitotuki
1 x työmarkkinatuki
1 x omaishoidon tuki
1 x asumistuki (7 lapsikorotusta)
Toimeentulotuki
Kaipa Kela nuo osaa laskea
Vierailija kirjoitti:
2 x vammaistuki (Nepsy)
1 x työmarkkinatuki
1 x omaishoidon tuki
Toimeentulotuki
Mina kansa laskea. 26 x lapsilisa, 26 x asumistuki, 26 x vammaisen lapsen hoitotuki, 28 x vammaistuki.
Miten laskit vaikka et ole edes politikku?
Täysin vieras maailma minulle, kelaetuudet, ja siksi kiinnostamaton aihe. Kunhan työstä ei tulla verottamaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
kela elättien kokoontumisajot käynnissä
Ennemminkin omasta mielestään "elättäjien" kokoontumisajot haukkumisesta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
2 x vammaistuki (Nepsy)
1 x työmarkkinatuki
1 x omaishoidon tuki
Toimeentulotuki
Oletko harkinnut sterilisaatiota? Pitäisit nyt herranjumala ne housut jalassa.
Osta, osta! Tee töitä! Kuluta, kuluta! Mut muista ympäristö ja ilmasto. Kuluta silti koska talous. Orjaaaaaaaaaaa!