Laskin just ensi vuoden Kela etuuksia...
Kyllähän tuo nousisuhdanteinen on kaikkien neljän etuuden osalta, asumistuen osuus vielä kummittelee mitä sille tapahtuu, meinaavat jotenkin kurjistaa etuuden saajien oloa.
Nousee muutenkin vuokrat niin vielä meinaavat tukea tiputtaa.En tykkää yhtään.
Kommentit (75)
"Kaikkien neljän etuuden osalta"? Kyllä siellä muutama muukin etuus on eikä likimainkaan kaikki ole työttömyysturvan ym. piirissä. Toisekseen kaikilla ei ole sama elämäntilanne ja samalla tavalla lasketa kaikkia etuuksia. Tosin ethän tokikaan olisi tukien kuppaaja jos näitä, tai jotain ylipäätään, ymmärtäisit.
toi oli hyvä kommentti et elämän tilanne helpottuu kun tt tuen perusosa nousee.nousee vähä hinnatki mut luusereille 5 euron seteliki on iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli avauksessa selkeästi esitetyt laskelmat, kuten odottaa sopiikin henkilöltä, joka kutsuu sosiaalitukia etuudeksi.
Avaukseeni tullut rutkasti katkeria kommentteja.
Miksi?Täytyyhän kirjoittajan tietää ensin faktoja ennenkuin kirjoittaa totena asioita.Omiin mielikuviin jotkut kirjoittaa.
kela elättien kokoontumisajot käynnissä
Mä luulen, että kiristykset osuu eniten niihin, jotka ovat edes jotain yrittäneet tehdä. Toimeentulotuella olevat varmaan saavat muista tuista kiristetyt tuet korotettuna tt-tukena. Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että kiristykset osuu eniten niihin, jotka ovat edes jotain yrittäneet tehdä. Toimeentulotuella olevat varmaan saavat muista tuista kiristetyt tuet korotettuna tt-tukena. Onko näin?
ota lopputili ja jää kokonaa työtömäks alat saamaa niitä valtavia tukia mitkä voi kelan sivuilta katsoa kuka vaan.
otin pe lopputilin kohta mäkin saan tukia
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata.
En saa toimeentulotukea.Ap.
miks laskit valtioha laskee niitä ens vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä vähän elämä helpottuu, kun tt-tuen perusosa nousee vuoden alusta. 😊
Tämä. Tässä kuussa sain vielä 72e/kk tt-tukea kun tammikuussa jo 104e/kk. Kitos indeksikorotus<3
Vierailija kirjoitti:
miks laskit valtioha laskee niitä ens vuonna.
Kiva tietää summat mitä tulee kuukaudessa, siks laskeskelin.
Luotan kyllä et Kela ne laskee oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä vähän elämä helpottuu, kun tt-tuen perusosa nousee vuoden alusta. 😊
Tämä. Tässä kuussa sain vielä 72e/kk tt-tukea kun tammikuussa jo 104e/kk. Kitos indeksikorotus<3
Jumaliste mitä hiluja mul menee jokapäivä ton verran rahaa.ei pää kestäis olla noin perseauki.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikkien neljän etuuden osalta"? Kyllä siellä muutama muukin etuus on eikä likimainkaan kaikki ole työttömyysturvan ym. piirissä. Toisekseen kaikilla ei ole sama elämäntilanne ja samalla tavalla lasketa kaikkia etuuksia. Tosin ethän tokikaan olisi tukien kuppaaja jos näitä, tai jotain ylipäätään, ymmärtäisit.
Miten minä olen tukien kuppaaja?
Asun oikeusvaltio Suomessa ja meillä on KELA ja jokainen joka kriteerit täyttää minkäkin etuuden ollessa kyseessä on oikeutettu etuuteen.
Haukut ettei ap ylipäätään ymmärrä mitään.
Kirjoitat omiin oletuksiisi.Kuvittelet omassa päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että jos tekee matalapalkkatöitä niin nyt kannattaa oikeasti harkita lopettaako. Ansiotulovähennys 300€ poistuu ja se vaikuttaa asumistukeen ja lisäksi kuntarajat muuttuvat sitoviksi. Eli nyt on edessä joko kokopäiväinen työ tai sitten täystyöttömyys toimeentulotuella täydennettynä. Tämä persujen talouspolitiikka ei oikein tunnu järkevältä mutta toisaalta ei kukaan sitä varmaan odottanutkaan. Olisivat sentään valinneet edes talousihmisen valtiovarainministeriksi.
Persuhullu taas vauhdissa 🙄.
Onneksi kokoomuksella ei tietenkään ole mitään tekemistä näiden kanssa. Voi siis jatkossakin hyvällä omalla tunnolla äänestää niitä.
Miettikääpä ketjuun tulleita vastauksia.
Mitä ajatuksia herättää?
Luulisi työnteon ja itsensä elättämisen olevan itsestäänselvyys, vaan ei. Yhtä keinottelua tämä meidän Suomen ylimitoitetuilla tuilla eläminen. En vaan pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toivottavasti lasket ulkona ens vuona niitä tukias mulkero.
Mikä sinut oikeuttaa noin kommentoimaan?
maksajana kommentoin mitä huvittaa.
Jää auton alle niin ei tarvi maksaa ja joku mulkero saa sun duunis.
Mistä saat oikeuden nimitellä ketään mulkeroksi?
siitä, kun minun palkastani riistetyillä veroilla elätetään ne mulkerot
Jää auton alle niin ei tarvi maksaa ja joku mulkero saa sun duunis. Mulkerona kommentoin emämulkuille mitä huvittaa.
200% palkka juoksee kiva lukee et joku pässi on noin pieneen tyytyväinen.ei kiinosta jonkun sanomat autot ei veneet just just lähen paskalle sit ruoka tunti.sit vois kattoo mitä kivaa ostais ku tulee niin hyvä tili.