Miten pääsen ravintoteraupetille? syömisessä pahasti häikkää
tai auttaako se edes tähän ongelmaani
Useimmiten en muista syödä, vasta illalla 8 aikaan voin muistaa että pitäisikö jotain laittaa suuhunkin. ja jos olen syönyt jotain aamupäivällä niin vasta seuraavalla illalla voi tulla nälkä ja tällöinkin jos syön niin voi olla että pystyn syömään vain tosi vähän, tulee helposti sellainen että syön muutaman haarukallisen ja sitten ruoka vain pyörii suussa eikä mene alas. Harvemmin tulee nälän tunnetta ja jos se tulee niin en pysty kunnolla syömään tai ruokahalu katoaa siihen kun näkee ruoan lautasella. Välillä sitten taas voin syödä kuin hevonen, harvoin tämä on kyllä ruokaa vaan herkkuja tms. Kyllä ruokaakin välillä menee tosi paljon (normaali määrä varmaan kuitenkin)
nyt kun muistelee niin en ole pitkiin aikoihin syönyt ruokaa joka olisi maistunut hyvälle. välillä voi mennä kolmekin päivää etten syö kunnon annosta ruokaa, koska tulen tosi täyteen jo jogurtista tai leivästä
ystävä sanoi tuosta ravintoterapeutista, onko se hyvä juttu tällaisessa että pääsisi normaaliin syömiseen kiinni
Kommentit (7)
en halua että minua leimataan miksikään syömishäiriöiseksi, saako lääkäri kertoa KENELLEKKÄÄN? Esim sossun tädeille? Vois olla että ottaisivat lapset pois jos kuulisivat etten itse muista syödä
lapsillekkin kun laitan ruokaa niin harvemmin syön samaan aikaan, kun ei ole nälkä ja tulee paha olo jos maistankin ruokaa silloin kun ei ole nälkä
mitä se ravintoterapeutti tekee?
mutta en todellakaan pysty syömään parin tunnin välein
mutta musta toi sun tilanne kuulostaa stressiltä, masennukselta, alkavalta syömishäiriöltä tai ylipäänsä muulta psyykkiseltä jutulta. Voisiko olla näin? Lääkäri saattaa ohjata sut esim. psykiatriselle sairaanhoitajalle. Joka tapauksessa kannattanee varata aika.
t. lääkäri
että lääkäri ei saa kertoa kenellekään, edes sossuntädille. Ei myöskään saa tehdä lähetettä mihinkään, jos kiellät. Sun tilanteesi ei ole sellainen, että lapsesi olisivat lastensuojelun tarpeessa, toisin kuin jos esim. kertoisit että et anna lapsillesikaan säännöllisesti ruokaa.
Siis, jos lääkäri saa tiedon " ilmeisestä lastensuojelun tarpeessa olevasta lapsesta" , hän saa tehdä ilmoituksen vaitiolovelvollisuuden yli, mutta mun mielestä toi ei ole mitenkään sellainen tilanne. En usko, että hän tulee edes ajatelleeksi sellaista.
t. lääkäri
Vierailija:
mutta en todellakaan pysty syömään parin tunnin välein
ammattilainen on RAVITSEMUSTERAPEUTTI, siis korkeakoulun käynyt ammattilainen. Ravintoterapeutti ei ole oikea nimike ja sitä voi käyttää mikä tahansa itseoppinut huuhailija....
Kuulostat ihan minun esikoiseltani...