Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa

Vierailija
10.12.2023 |

Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html

Kommentit (527)

Vierailija
461/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen politiikka ja sote päätökset menevät täysin ristiin. 

Jos ansiosidonnaista, asumistukea ja soviteltua päivärahaa leikataan niin ei täällä kukaan rupea ilmaiseksi vapaa-ajalla ketään hoitamaan ja auttamaan. 

Ilmaiseksi? Saat ansiodonnaista ja siitä tehdään vastikkeellista, eli rahaa saa hoitotyötä vastaan.

Ansiosidonnaisesta poistetaan lapsikorotukset ja se porrastetaan eli 2400 brutto palkalla 800 netto. 

Jos vuokra 800 niin

Hoitajien keski-ikä alkaa olla yli 50 vuotta. Harva sen ikäinen enää vuokraa maksaa. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää syyskuussa. 

Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia esim. 1970-luvun eli putkiremontti on pakko tehdä. 

Vierailija
462/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on maailman köyhimmät rikkaat ja rikkaimmat köyhät, näin on

Et ole tainnut olla työttömänä, mutta ensi vuonna pääset. 

Olen ollut 90 luvulla ja nyt eläkkeellä

Eli et tiedä työttömyydestä mitään.

Kaikki on muuttunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset tehdään julkiselta sektorilta. Edelleen on olemassa ihmisiä joilla on mahdollisuus ja halu ostaa palvelut yksityiseltä sektorilta.

Vierailija
464/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha pelätä näitä hoitajien lisien poistoja. Vaikka se onkin kaikenlaisten kansalaisten kurjuuttajien märkä päiväuni niin siihen ei ole seuraavan 10-20v aikana minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia. Tietenkin jos peruspalkka nousee lisien poiston verran se saattaisi tapahtua, se olisikin ainoa keino eikä siitäkään oikein tykätä. 

On oikein hyvät mahdollisuudet poistaa hoitajien vuorolisät, koska heillä on asuntovelkaa ja irtisanoutuminen tietää ulosottoa. 

Ulkomailta tulee lisäksi hoitajia. 

Vierailija
465/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 425: "Mutta elakeläinen on kerrostalossa  vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. "

Tämä on toki ihan totta, mutta eihän tuo koske vain eläkeläisiä vaan ihan niitä siinä taloyhtiössä asuvia työssäkäyviäkin. Useimmiten vanhuuseläkkeellä on jo velaton, joten jos hän menettäisikin taloyhtiön konkurssissa asuntonsa, ei hänelle mitään velkaa jää. Sehän osakeyhtiössä on juuri ideana, että jos osakeyhtiö menee konkurssiin, ei yksittäinen osakas siitä joudu vastuuseen henkilökohtaisesti. Ihan yritysmaailmassakin on järkevämpää olla osakas osakeyhtiössä eikä esimerkiksi ammatinharjoittaja, joka vastaa omaisuudellaan myös firmansa veloista. 

Itse olen kyllä isossa rivitaloyhtiössä jo h

Irtisanomissuojaa heikennetään ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea, soviteltua päivärahaa leikataan. 

Ei ihmiset ota enää isoja velkoja ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Vierailija
466/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa yhtiövastike ja rahoitusvastike on yhteensä 500 euroa kaksiossa. Eli jos saa 800 niin. 

Ja tuota rahoitusvastiketta pitää maksaa 20 vuotta.

Vierailija
467/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha pelätä näitä hoitajien lisien poistoja. Vaikka se onkin kaikenlaisten kansalaisten kurjuuttajien märkä päiväuni niin siihen ei ole seuraavan 10-20v aikana minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia. Tietenkin jos peruspalkka nousee lisien poiston verran se saattaisi tapahtua, se olisikin ainoa keino eikä siitäkään oikein tykätä. 

On oikein hyvät mahdollisuudet poistaa hoitajien vuorolisät, koska heillä on asuntovelkaa ja irtisanoutuminen tietää ulosottoa. 

Sinä olet huono provo ja huono vitsiniekka. Mee nukkumaan ihan oikeasti. 

Vierailija
468/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojalla ei nykypäivänä ole hoitajille mitään merkitystä. Jos hoitaja joutuu irtisanotuksi tai irtisanoutuu itse hän siirtyy tätä nykyä tekemään keikkaa silloin ja niillä ehdoilla jotka hänelle sopii.

Vierailija
469/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa yhtiövastike ja rahoitusvastike on yhteensä 500 euroa kaksiossa. Eli jos saa 800 niin. 

Ja tuota rahoitusvastiketta pitää maksaa 20 vuotta.

Tossa hinnassa ei ole edes julkisivuremonttia. 

Vierailija
470/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niittää kuin kylvää. Nykyiset ikäihmiset ovat ottaneet hyvinvointivaltiosta irti kaiken minkä siitä saa ja jättäneet huomiotta miten hyvinvointia voidaan ylläpitää tulevaisuudessa.

"Ei voida" taisi tulla aiemmin kun he tajusivatkaan, tyhjennettyään pajatson.

Mitä räksytät paskahousu. Ole kerrankin ratkaisukeskeinen ja kerro miten tämä ongelma olisi pitänyt/pitäisi hoitaa?

Mutta suoraan sanottuna, enkä ääliö ole boomeri, sinunlaisesi vidun vaikertajat pitäisi lähettää Siperiaan.

Ei armoa!

Ja hoida prkle kakarasi nykyistä paremmin!

STANAN VTUN RY'SÄN KÄTYRI

"Miten tämä ongelma olisi pitänyt hoitaa" -> siihen olisi pitänyt tarttua jo kun syntyvyyden lasku huomattiin viisikymmentä vuotta sitten. Nyt on puoli vuosisataa näperrelty tekemättä mitään, ja tultu siihen tulokseen että liian kallistahan tämä tällaisenaan on. Nyt olisi tietysti aika vaihtaa pas*aiset housut pois ja puhtaat tilalle, mutta se ei käy ikäihmisille, koska edelleenkin se tarkoittaisi heikennyksiä heidän itselleen suomiinsa etuihin.

Olisi ollut huomattavasti helpommin hoidettavissa kuin että herätään ongelmaan kun se on jo housuissa, mutta koska kukaan ei aiemminkaan ole halunnut luopua saavutetuista eduistaan eihän sitä ole edes voinut miettiä että jotain voitaisiin muuttaa turvataksemme mm. terveydenhuollon tulevaisuudessa. Se ei ole nykyisten nuorten tai edes aikuisten vika, vaan ihan juuri niiden 60+ -vuotiaiden joita puuttuva terveydenhuolto alkaakin nyt ikävästi kutkuttaa.

Vierailija
471/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojalla ei nykypäivänä ole hoitajille mitään merkitystä. Jos hoitaja joutuu irtisanotuksi tai irtisanoutuu itse hän siirtyy tätä nykyä tekemään keikkaa silloin ja niillä ehdoilla jotka hänelle sopii.

Ei kaikille hoitajille riitä keikkatyötä. Nythän ollaan myös sulkemassa hoitokoteja ja terveyskeskuksia. 

Vierailija
472/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet huono provo ja huono vitsiniekka. Mee nukkumaan ihan oikeasti. 

En ole provo. Ensi vuonna näet kaiken ja sitä seuraavina, jos nyky hallitus jatkaa. 

Älä sitten itke, kun naapurit jätti yhtiölainat maksamaan, kun ei saa enää soviteltua ja ansiosidonnaista. 

Sulta lähtee asunto ja jää 200 000 asuntovelkaa. 

Vierailija
473/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille hoitajille riitä keikkatyötä. Nythän ollaan myös sulkemassa hoitokoteja ja terveyskeskuksia. 

Kyllä niitä riittää vaikka kaikki julkisen sektorin hoitopaikat laitettaisiin kiinni. Ja jos ei riitä voi aina tehdä työtä omalla toiminimellä sellaisin ehdoin kun itse haluaa.

Vierailija
474/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä sulkea vaikka mitä mutta ei ne asiakkaat siitä mihinkään katoa, vai mitä luulit niille tehtävän?

Vierailija
475/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä sulkea vaikka mitä mutta ei ne asiakkaat siitä mihinkään katoa, vai mitä luulit niille tehtävän?

Paljonko 1000 netto saava eläkeläinen maksaa palveluista? 😂

Vierailija
476/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä riittää vaikka kaikki julkisen sektorin hoitopaikat laitettaisiin kiinni. Ja jos ei riitä voi aina tehdä työtä omalla toiminimellä sellaisin ehdoin kun itse haluaa.

Valtio ei maksa enää tukea. 

2 % pystyy maksamaan hoitokotipalveluista itse. 

Vierailija
477/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ei maksa enää tukea. 

2 % pystyy maksamaan hoitokotipalveluista itse. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005861397.html

Vierailija
478/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin töitä on jatkossa entistä enemmän! Ota selvää asioista pässi. :)

Vierailija
479/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hylänny vanhukset ja lapset jo joskus 2000 luvun alussa. Suomen alamäki alkoi 2000 luvun aluss aja 2010 aikoihin se vain paheni.

Vierailija
480/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin töitä on jatkossa entistä enemmän! Ota selvää asioista pässi. :)

Just ap kirjoittaa, että hoito siirretään omaisille ja on lehtijuttu. Suomen rahat on loppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi