Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa

Vierailija
10.12.2023 |

Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html

Kommentit (527)

Vierailija
401/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää hoitajat, meillä on 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuki, kun saatte sen irtisanomislapun. 

Sillä ei ehkä käydä baarissa, mutta... eli kotona vaan... 😂😁😜

Mä olen kans tällä hetkellä määräaikaisessa työssä. Ostan pelkkää ruokaa ja satsaan vuokraläävän siivoukseen 😂😁😜

Teen etänä töitä niin pitää pitää vuokraläävä luxus puhtaana. 

Julkinen säästää ensin tiloista eli kaikille ei ole toimistossa istumapaikkaa. Jatkossa sitten irtisanotaan vakituisia. Pikku hiljaa eteenpäin. 

Vierailija
402/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää hoitajat, meillä on 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuki, kun saatte sen irtisanomislapun. 

Mä olen kans tällä hetkellä määräaikaisessa työssä. Ostan pelkkää ruokaa ja satsaan vuokraläävän siivoukseen 😂😁😜

minäminäminäminäminäminäminä...................................

sinä olet mitätön vinkuja, jonka tekemiset ei vaikuta mihinkään tai kehenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilta lähtee vuorolisät jos ei hallitus lähde vaihtoon hyvin pian. Ei ole muuten mahdollista säästää tarpeeksi.

Vierailija
404/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sunkaan. Irtisanomissuojaa heikennetään ja hommat oppii kuka tahansa. Tiedän sen, niin paljon olen toimistotöissä kiertänyt. 

Vierailija
405/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan eläkkeistä (etenkin suurimmista, esim. 2500e/kk eläkekatto olisi hyvä), laitetaan asumistukea tarvitsevat vanhukset soluihin/yhteisöasumiseen ja peritään hoitokulut vanhuksilta itseltään jos mahdollista.

Vierailija
406/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilta lähtee vuorolisät jos ei hallitus lähde vaihtoon hyvin pian. Ei ole muuten mahdollista säästää tarpeeksi.

Mut silti sinä et saa vakityötä, etkä ulkoile tai harrasta. Sama jatkuu sulla tappiin asti.

Vierailija
407/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lähteekin. 

Soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista leikataan eli ihmiset eroavat liitoista, ei he maksa liiton ja kassan maksuja, jos eivät saa ansiosidonnaista. 

Ja kokoomus tietää tämän. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja Kokoomus ajaa EK:n asiaa.

Kun liitot loppuvat niin vuorolisät saa poistaa eikä tule enää joka toinen vuosi palkankorotuksia. 

Vierailija
408/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lähteekin. 

Soviteltua päivärahaa ja ansiosidonnaista leikataan eli ihmiset eroavat liitoista, ei he maksa liiton ja kassan maksuja, jos eivät saa ansiosidonnaista. 

Kun liitot loppuvat niin vuorolisät saa poistaa eikä tule enää joka toinen vuosi palkankorotuksia. 

Aika moni saa ansiosidonnaista 1000 euroa, jos asuu yksin vuokralla niin saa saman rahan mutta eri nimellä eli työmarkkinatuki, asumistuki ja toimeentulotuki. 

Vierailija
409/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sunkaan. Irtisanomissuojaa heikennetään ja hommat oppii kuka tahansa. T

Mulla on nyt vatsa koko ajan kipeä, koska en osaa töitä. Ja lisäksi pitää miettiä hallituksen leikkauksia ja panikoida niitä. En kyllä jaksa asuntoa siivota, hyvä kun jaksan 4 hengen pyykit pestä.

HÖNÖ 10.9.23

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole tuo, jolta kysyit, mutta vastaan silti. Koko sen ajan, kun Suomessa terveydenhuoltoa on ajettu alas. päättäjissä on ollut juuri suurten ikäluokkien edustajia. Ja heidän äänestäjissään myös. Eivät tämän päivän 20-40 -vuotiaat ole millään tavalla vastuussa siitä, missä tilassa vanhustenhoito nyt on. 

Suuret ikäluokat teki aikoinaan oikein hyviä päätöksiä sen suhteen, että yhteiskunta huolehti suurten ikäluokkien vanhemmista. Mutta jostain syystä unohtivat tehdä sellaisia päätöksiä, että yhteiskunta tulisi aikanaan huolehtimaan heistä itsestään. "

Et viittis nuoleskella kuitenkaan. Eikö 40-60v ole mistään vastuussa? Ketkä tällä hetkellä päätöksiä tekevät?

Terveydenhuollon alasajo ja erityisesti vanhustenhuollon ja psykiatrisen sairaanhoidon alasajo alkoin jo 1990-luvun alussa. Suuret ikäluokat olivat silloin vanhimmillaankin vasta noin 50-vuotiaita. Eli juuri niitä, jotka olivat silloin päättävissä elimissä. Nämä nykyiset 40-60-vuotiaat olivat silloin 10-30-vuotiaita. Ei tämä vanhustenhuollon katastrofi ole tämän päivän 40-60-vuotiaiden syytä vaan tässä on tehty jo kymmeniä vuosia sellaisia päätöksiä, joilla terveydenhuoltoa on ajettu alas. Jos suuria ikäluokkia ei itseäänkään kiinnostanut oma vanhuutensa, miksi nykyisiä 40-60-vuotiaita pitäisi kiinnostaa suurten ikäluokkien vanhuus? 

En nuoleskele ketään, mutta jos mä yksityishenkilönä hummaisin kaikki rahani johonkin kivaan ja mukavaan kuten vaikka ulkomaanmatkoihin, niin en mä katsoisi oikeudekseni vaatia, että mun lapseni alkaisivat elättää mua sen jälkeen, kun olen hummannut rahani. Ja vaikka en kuulukaan virallisiin suuriin ikäluokkiin, tottakai mulla on jo nyt säästöjä ja sijoituksia sitä varten, että aikanaan pystyn ostamaan erilaisia palveluita. 

Vierailija
411/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niittää kuin kylvää. Nykyiset ikäihmiset ovat ottaneet hyvinvointivaltiosta irti kaiken minkä siitä saa ja jättäneet huomiotta miten hyvinvointia voidaan ylläpitää tulevaisuudessa.

"Ei voida" taisi tulla aiemmin kun he tajusivatkaan, tyhjennettyään pajatson.

Mitä räksytät paskahousu. Ole kerrankin ratkaisukeskeinen ja kerro miten tämä ongelma olisi pitänyt/pitäisi hoitaa?

Mutta suoraan sanottuna, enkä ääliö ole boomeri, sinunlaisesi vidun vaikertajat pitäisi lähettää Siperiaan.

Ei armoa!

Ja hoida prkle kakarasi nykyistä paremmin!

STANAN VTUN RY'SÄN KÄTYRI

Jättää eläkekusetus tekemättä, maksaa ne eläkkeet itse eikä jättää lapsien maksettaviksi, katsoa että kestävyysvajetta ei pääse syttymään.

Vierailija
412/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lähteekin. 

Aika moni saa ansiosidonnaista 1000 euroa, jos asuu yksin vuokralla niin saa saman rahan mutta eri nimellä eli työmark

Toimeentulotukea ei noin vain anneta jokaiselle palkansaajalle, on viheliäinen systeemi.

Vierailija
413/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lähteekin. 

Aika moni saa ansiosidonnaista 1000 euroa, jos asuu yksin vuokralla

Niin on, vuokralla asuva saa toimeentulotukea. 

Mutta toimeentulotuessa lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä ja puolison tulot vaikuttavat. 

Eli leikkaus on niille, joilla puoliso töissä tai omistusasunto. 

Vierailija
414/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suolistosairaudet lisääntyvät huippuvauhtia"

https://www.is.fi/terveys/art-2000006640205.html

Vierailija
415/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

Asumistuessa katsotaan puolison bruttotulot eli verot mukana + lomarahat ja toisen puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää syyskuussa. 

Vierailija
416/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niittää kuin kylvää. Nykyiset ikäihmiset ovat ottaneet hyvinvointivaltiosta irti kaiken minkä siitä saa ja jättäneet huomiotta miten hyvinvointia voidaan ylläpitää tulevaisuudessa.

"Ei voida" taisi tulla aiemmin kun he tajusivatkaan, tyhjennettyään pajatson.

Mitä räksytät paskahousu. Ole kerrankin ratkaisukeskeinen ja kerro miten tämä ongelma olisi pitänyt/pitäisi hoitaa?

Mutta suoraan sanottuna, enkä ääliö ole boomeri, sinunlaisesi vidun vaikertajat pitäisi lähettää Siperiaan.

Ei armoa!

Ja hoida prkle kakarasi nykyistä paremmin!

STANAN VTUN RY'SÄN KÄTYRI

Jättää eläkekusetus tekemättä, maksaa ne eläkkeet itse eikä jättää lapsien maksettaviksi, katsoa että kestävyysvajetta ei pääse syttymään.

Toimitko nyt itse noin? Eläkkeet ovat keskivertoja eurooppalaisittain, jopa alhaisia. Pitäisikö niistä silti leikata? ja mihin ne liikenevät kohdistaa?

Miten olisit estänyt/estäisit kestävyysvajetta? versus maapallon liikakansoitus?

Kukaan ei ole niin viisas kuin jälkiviisas! Mutta mites tulevaisuus nykyiset päättäjät? Onko teillä hoitajia?

Vierailija
417/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus esittää irtisanomisperusteeksi jälleen pärstäkerrointa"

https://www.sak.fi/ajankohtaista/blogi/hallitus-esittaa-irtisanomisperu…

Vierailija
418/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vuorolisiä nyt kyllä hoitajilta viedä, se on selvä. Siihen ei vaan ole mitään mahdollisuuksia. Kohta on hoitajilla kissanpäivät kun palkat vaan kohoaa. Se on nimittäin kohta aivan pakko vaikka kuinka sitä asiaa vastaan rypistellään. Hoitajat ei ilman haittalisiä ole illoissa, öissä ja viikonlopuissa. Siitä voitte olla aivan varma. Ja näin ollen suomi ei enää saa hoitoa. Ei köyhät eikä rikkaat. 

Vierailija
419/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos työnantaja sanoo, että vuorolisät poistettu ja olet vastaan niin huononnat työpaikan ilmapiiriä ja sut voidaan irtisanoa. 

Vierailija
420/527 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

Asumistuessa katsotaan puolison bruttotulot eli verot mukana + lomarahat ja toisen puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää syyskuussa. 

Vanhuksia ei onneksi haittaa mitkään irtisanomissuojan heikennykset. Eiväthän he ole enää edes työelämässä. On varmasti eläkeläisiä, jotka tarvitsisivat taloyhtiön remonttien vuoklsi asumistukea omistusasuntoihinsa, mutta uskoisin, että enemmistö vanhuksista ei tarvitse. Kun on kohtuullisen nuorena hankkinut omistusasunnon, ymmärtää kyllä ihan hyvin, että kaikki taloyhtiön remontit niin ulkoseinistä putkiremontteihin pitää maksaa itse. Ihan kuten on pitänyt maksaa itse keittiöremontit ja muut. Uudet hellat ja jääkaapitkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi