Suomi on hylkäämässä vanhukset-lapset hoitavat jatkossa
Ikäihmisten hoivavastuu siirtyy yhteiskunnalta yhä enemmän perheille. Päivystykset pysyvät ruuhkaisina.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010018756.html
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa englantia niin et saa virastosta vakituista työpaikkaa, pitää osata asiat englanniksi ja suomeksi.
Me kaikki tiedämme, että Suomi on kansainvälistynyt eikä kaikki puhu suomea.
Nyt kun valtio ja kaupunki lähivuosina saa irtisanoa helposti kenet tahansa niin laitetaankohan nuo jotka ei osaa englantia ulos eli työt loppuvat.
Osa vanhemmista virkailijoista ei osaa.
Jos pääsisi vakituiseksi niin tuosta en selviäisi. Täyttä painajaista olisi lähteä jonnekin vieraaseen kaupunkiin. Olen 46v
HÖNÖ
Ei kun 47v enkä ikinä ole englanniks puhunu.
HÖNÖ
Tutun 17 - vuotias kaunis tytär on töissä suositun kauppaketjun kassalla. Asuu vielä kotona, käy lukiota.
Pystytkö kilpailemaan vai oletko hankala työntekijä joka yrittää vaatia 40 h viikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa englantia niin et saa virastosta vakituista työpaikkaa, pitää osata asiat englanniksi ja suomeksi.
Me kaikki tiedämme, että Suomi on kansainvälistynyt eikä kaikki puhu suomea.
Nyt kun valtio ja kaupunki lähivuosina saa irtisanoa helposti kenet tahansa niin laitetaankohan nuo jotka ei osaa englantia ulos eli työt loppuvat.
Osa vanhemmista virkailijoista ei osaa.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asum
Onko junassa vessa?
HÖNÖ
Suomi voisi laittaa terveydenhuollon kuntoon, että pääsisin täältä saikulta töihin hoitamaan vanhuksia.
Sama ongelma on ollut ennenkin ja ratkeaisi lääkekuurilla, mutta kukaan ei suostu kirjoittamaan reseptiä näkemättä. Toisaalta eivät ole useampaan viikkoon saaneet järkättyä lääkäriaikaa, joten kirjoittavat saikkua. Olen ollut valmis lähtemään puolen tunnin varoajalla vastaanotolle milloin vain. Yksityiselle en mene omalla rahallani ihan periaatteen takia. En enää usko, että asiat menevät perille muuten kuin näyttämällä miten järjetöntä tämä touhu on, ja haluan katsoa, miten pitkälle tämä järjettömyys jatkuu. Kaikenlaista olen nähnyt, mutta tämä on varmaan 20 älyttömimmän joukossa.
Oi voi, kun olin sairaalassa työkokeilussa niin 50-vuotias osastonsihteeriä ei puhunut englantia.
Sotesta leikataan monta miljoona. Taitaa irtisanomislappu odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutun 17 - vuotias kaunis tytär on töissä suositun kauppaketjun kassalla. Asuu vielä kotona, käy lukiota.
Pystytkö kilpailemaan vai oletko hankala työntekijä joka yrittää vaatia 40 h viikko?
Siis oikeesti tuo on mun tytär ja ollaan saman näköisiä.
Mä olen onneksi ostanut paljon vaatteita kirpputorilta ja vaatteet riittävät seuraavat 30 vuotta.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Mistään työpaikasta ei voi olla viikottain pois. Ilmaiseksi ei voi asua ja myös pienet lapset tarvitsevat vanhempiaan. Ei auta mikään tunteisiin vetoaminen tähän. Olisi pitänyt miettiä paljon aiemmin.
Lapsi ohittaa aina vanhuksen., Se on luonnollista. Lapsi on tärkeämpi. Siksi onkin niin, että ei tule hoitoa.
Kuulemma hoitajiakin irtisanotaan, kun Sotesta leikataan.
Ensin irtisanotaan toimistohenkilöitä ja sosiaalityöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, kun olin sairaalassa työkokeilussa niin 50-vuotias osastonsihteeriä ei puhunut englantia.
Asunnon siivous, telkkarin katselu ja vauvapalsta on ainoat asiat mitä voi tehdä. Ei voi lähteä vapaa-ajalla kotoa mihinkään oli sitten töissä tai työttömänä.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä tienaa 3000 - 5000 riippuen koulutuksesta, se vaihtuu 595 työmarkkinatukeen.
Vierailija kirjoitti:
Työhaastattelussa kysyttiin enkö puhu englantia edes matkoilla.
Siis, millä matkoilla. Ei ole vakituista työpaikkaa eikä rahaa matkustaa.
Kun menet Suomessa ruokakauppaan niin ei myyjä englantia puhu.
Englannin käyttö loppuu siihen, kun tutkinto on suoritettu.
Jos olet 50 niin et ole puhunut englantia täällä Suomessa kenenkään kanssa.
Miten johtajina työskentelevät ihmiset voi olla noin pihalla.
Kysytään työhaastattelussa, että etkö puhu englantia edes matkoilla. Millä hemmetin matkoilla?
Oon siis 47v
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueen sihteerit saa irtisanomislapun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se leikkaus miljardi palkoista?
Vierailija kirjoitti:
Joudutun asumaan loppuelämäni halvassa vuokraläävässä ja tekemään palkattomia työkokeiluita.
No, sen vuokraläävän voi pitää luxus puhtaana ja nukkua paljon.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin seurustella lyhyen miehen kanssa, mutta baariin mulla ei ole rahaa mennä. Ja tinderiin en rupea kuvia laittamaan. Joten jos se ei löydä mua kotoa niin ei sitten.
HÖNÖ
Vieri kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikataan ja ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Sä voit irtisanoutua, mutta ei ole enää ansiosidonnaista, vain työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Työttömiä voi olla hyllyttämässa kaupassa tai vaikka kirjastossa. dam-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna piti leikata hyvinvointialueen palkoista 500 miljoonaa, mutta nyt se jaksotetaan 3 vuodelle eli joka vuosi jaetaan irtisanomislappuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menee työkokeiluun niin työpaikalla kukaan ei saa pyytää treffeille, se on nykyään kiellettyä. Jos ei saa palkkaa niin ei ole rahaa mennä vapaa-ajalla mihinkään eli parisuhteita ei synny.
Baarissa juomien osto ei ole ilmaista.
HÖNÖ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna piti leikata hyvinvointialueen palkoista 500 miljoonaa, mutta nyt se jaksotetaan 3 vuodelle eli joka vuosi jaetaan irtisanomislappuja.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyyskorvauksista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Jotta saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää niin pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Kaupoissa ja pikaruokaloissa on lukiolaisia 10 viikko tunnilla.
Ai niin hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat.