Miesten tapailu. Kohtalotovereita?
Mulla on sellanen ongelma, että jos tapaan jonkun mukavan miehen, niin hetken päästä rupeen keksimään vikoja miehestä, ahdistun ja lopetan tapailun. Siis aivan joka ikinen kerta saa itseni ahdistumaan hetkessä vaikka mies olisi kuinka mukava, ja nämä ns viat ovat ihan naurettavia. Ihan kun etsisin tekosyitä lopettaa tapailu.
Onko kenelläkään samanlaista tai tietoa mistä johtuisi?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Sitoutumiskammoa tuo on. Oletko perfektionisti?
Huomaan olevani perfektionisti itseeni kohdistuvissa asioissa, toisiin ihmisiin en.
En koe että en hyväksyisi muita ihmisiä sellaisena kuin he ovat, päinvastoin. Tiedostan omat virheeni kyllä enkä vaadi keneltäkään täydellisyyttä paitsi itseltäni. Ja toki myös tiedän ettei sekään ole mahdollista että itse olisin täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että olet nainen.
Niinkö? Perustelisitko tätä hieman?
Vikojen etsiminen toisesta on välttämiskäyttäytymistä. Tutustu välttelevään kiintymyssuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko. Ehkä pelkäät, että sinut jätetään kuitenkin jossain vaiheessa, joten on turha yrittää edes aloittaa mitään suhdetta. Sitten muka löydät noita virheitä miehistä, jotta voit hyvällä tekosyyllä lopettaa tapailun.
Toisen ihmisen päästäminen lähelle on pelottavaa, koska aina on riski tulla hylätyksi tai torjutuksi. Haluat suojella itseäsi kieltämällä itseltäsi rakastumisen ja parisuhteen.
Ehkä et aidosti usko, että ansaitset rakkautta. Ehkä sinut on aiemmin jätetty tai hylätty. Ehkä isäsi tai ensimmäinen poikaystäväsi kohteli sinua huonosti.
Tai ehkä pidät emotionaalisen yhteyden luomista työläänä ja hankalana, joten et halua edes yrittää.
Ehkä tiedostamattasi ajattelet, että parisuhde rajoittaa ja vie sinulta vapauden.
Kiitos vastauksesta! Hyviä pointteja mitä voi pohtia.. Olisi vaan tod
Et pääse eroon siitä muuten kuin terapialla.
Ap on tyypillinen sarjadeittailija joka tulee jatkamaan tuota elämäntapaa hamaan tulevaisuuteen. Tämän päivän lisääntyvä trendi. Ajanhukkaa kaikille osapuolille. Ap on elävä esimerkki siitä että miehen ei pidä koskaan tehdä itse mitään aloitetta, vaan antaa naisen tuoda itse julki mitä se haluaa ja mitä etsii. Suosittelen ihan vilpittömästi jokaiselle miehelle, eikä tämä ole mikään provo tai katkeran miehen kirjoitusta. Siten selviää paljon vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vikojen etsiminen toisesta on välttämiskäyttäytymistä. Tutustu välttelevään kiintymyssuhteeseen
Kiitos vinkistä! Tutustun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko. Ehkä pelkäät, että sinut jätetään kuitenkin jossain vaiheessa, joten on turha yrittää edes aloittaa mitään suhdetta. Sitten muka löydät noita virheitä miehistä, jotta voit hyvällä tekosyyllä lopettaa tapailun.
Toisen ihmisen päästäminen lähelle on pelottavaa, koska aina on riski tulla hylätyksi tai torjutuksi. Haluat suojella itseäsi kieltämällä itseltäsi rakastumisen ja parisuhteen.
Ehkä et aidosti usko, että ansaitset rakkautta. Ehkä sinut on aiemmin jätetty tai hylätty. Ehkä isäsi tai ensimmäinen poikaystäväsi kohteli sinua huonosti.
Tai ehkä pidät emotionaalisen yhteyden luomista työläänä ja hankalana, joten et halua edes yrittää.
Ehkä tiedostamattasi ajattelet, että parisuhde rajoittaa ja vie sinulta vapauden.
Kiitos vastauksesta
Terapiaa olen miettinyt!
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen sarjadeittailija joka tulee jatkamaan tuota elämäntapaa hamaan tulevaisuuteen. Tämän päivän lisääntyvä trendi. Ajanhukkaa kaikille osapuolille. Ap on elävä esimerkki siitä että miehen ei pidä koskaan tehdä itse mitään aloitetta, vaan antaa naisen tuoda itse julki mitä se haluaa ja mitä etsii. Suosittelen ihan vilpittömästi jokaiselle miehelle, eikä tämä ole mikään provo tai katkeran miehen kirjoitusta. Siten selviää paljon vähemmällä.
Kiitos vastauksesta. En koe olevani sarjadeittailija, ei niitä miehiä nyt ihan ovista ja ikkunoista tule. Mutta kun tulee niin pakenen. En pidä vastaustasi mitenkään katkerana, ymmärrän hyvin että tuollainen ajatus tulee jos on kokemuksia joissa käyttäydytään niin kuin minä käyttäydyn.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt ettet vain ole vielä kohdannut sinulle sopivaa miestä? Kun rakastuu täysillä, toisessa ei näe mitään virheitä.
Näkee, mutta on valmis hyväksymään ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt ettet vain ole vielä kohdannut sinulle sopivaa miestä? Kun rakastuu täysillä, toisessa ei näe mitään virheitä.
Näkee, mutta on valmis hyväksymään ne.
Haluan nyt vielä korostaa tässä, että ei ole mitään oikeaa vikaa, vaan keksin ne että saan tekosyyn paeta. En oleta kenenkään olevan täydellinen.
Sanot että sinulla on ongelma, ja sen jälkeen kuvailet, mitä itse teet omasta tahdostasi. Lopeta jos haluat. Tai jatka. Ihan sama minulle.
Mulla on ollut sama ongelma! Se on onneks aikalailla lähtenyt pois. Oon huomannut, että tutustuminen kaveri mielessä ensin helpottaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne virheet näkee, mutta niistä ei vain välitä, koska oikean ihmisen kohdalla ne ovat merkityksettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että sinulla on ongelma, ja sen jälkeen kuvailet, mitä itse teet omasta tahdostasi. Lopeta jos haluat. Tai jatka. Ihan sama minulle.
Hienoa että jaksoit vastata!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sama ongelma! Se on onneks aikalailla lähtenyt pois. Oon huomannut, että tutustuminen kaveri mielessä ensin helpottaa todella paljon.
samaa kokenut. Ahdistun jos mies on liian innokas. Haluan myöskin ensin tutustua kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Jes, en ole siis ainoa. Kiitos tästäkin vinkistä! Tuo on kyllä oikeastaan aika loogistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samaa kokenut. Ahdistun jos mies on liian innokas. Haluan myöskin ensin tutustua kaverina.
Mulla on toi sama myös, että jos mies liian innokas, niin ahdistun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne virheet näkee, mutta niistä ei vain välitä, koska oikean ihmisen kohdalla ne ovat merkityksettömiä.
Mutta ovatko ne silloin sitten edes mitään virheitä? Ei minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että jaksoit vastata!
No höh höh höö. Oma toimintasi on ihan omassa vallassasi, vaikka kieltäydytkin uskomasta sitä ja ottamasta vastuuta mistään. Onnea vaan sitten valitsemallasi tiellä.
Kuulostaa todella kamalalta! Olen pahoillani että tuollaiseen jouduit.