Mitä jos HSL:n lipputarkastaja tulee vaikka metrossa eikä minulla ole voimassa olevaa lippua
Ei myöskään satu olemaan minkäänlaista henkilöllisyystodistusta mukana, viedäänkö minut putkaan välittömästi kun neljä lihavaa virkaintoista tarkastajaa ottaa kiinni.
Kommentit (32)
Mutta jos sanoo tarkastajille, että minun uskoni mukaan Allah sallii pummilla matkustamisen.
Haluaisin tavoitella erästä nuorisoryhmää, joka matkusti viime torstaina 7.12 kello 19 aikaan metrossa, ilmeisesti he nousivat kyytiin sörnäisten asemalla. Eli ryhmässä oli ainakin 5 nuorta, mahdollisesti enemmän. Osa oli ulkomaalaistaustaisia, iältään 12-16- vuotiaita. Eli tilanne oli, että eräs henkilö kuvasi pihelimellaan suoraa lähetystä youtubeen, ja nämä nuoret hermostuivat siitä. Tämä kuvaaja oli kysynyt eräältä nuorelta mm. missä koulussa hän on, ja eräs tyttö kysyi tältä tubettajalta, miksi hän kuvaa hänen pikkuveljeään ilman lupaa.
Minulla olisi asiaa tähän tapaukseen liittyen näille nuorille, jos teillä on tietoa näistä nuorista tai tapauksesta yleensä, niin ilmoittakaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä nyt usko kaikkea paskaa. Ei niitä ovia suljeta. Jos poliisia joudutaan odottamaan niin se tehdään seuraavalla asemalla, tarkastajat ja liputon jäävät odottamaan ja metro jatkaa matkaansa."
Huh, no kiitos, kiitos. Niillä tantoillahan ei ole kiinniotto ja kiinnipito-oikeutta, joten minä poika otankin laiturilla hatkat. Laittavatkohan ne sitten hälyytyksen kaikille partioille ottaa kiinni ja vangita tavattaessa?
Heillä nimenomaan on oikeus ottaa kiinni liputon matkustaja. Kaikkein helpoimmalla pääsee kun vain ostaa sen lipun
EIkä ole, ei ne saa minuun kajota, niillä mitään pidätysoikeutta ole. Laita lähde tai sitaatti missä niin sanotaan. Ja kyllä sen lipun ostan, mutta spekuloin tätä teoriassa.
On oikeus ottaa
Ehkä joo ottaa kiinni, mutta ei pitää kiinni. Se onkin jo eri asia. Ainakaan en ole nähnyt näiden pulleiden tätösten raahaavan ketään neljästä raajasta maata viistöen sivummalle. Jos alkaa tulkita pykäliä mielivaltaisesti, niin voi käydä niin, että istuu itse karvalakki vinossa pidätyssellissä 😁.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tavoitella erästä nuorisoryhmää, joka matkusti viime torstaina 7.12 kello 19 aikaan metrossa, ilmeisesti he nousivat kyytiin sörnäisten asemalla. Eli ryhmässä oli ainakin 5 nuorta, mahdollisesti enemmän. Osa oli ulkomaalaistaustaisia, iältään 12-16- vuotiaita. Eli tilanne oli, että eräs henkilö kuvasi pihelimellaan suoraa lähetystä youtubeen, ja nämä nuoret hermostuivat siitä. Tämä kuvaaja oli kysynyt eräältä nuorelta mm. missä koulussa hän on, ja eräs tyttö kysyi tältä tubettajalta, miksi hän kuvaa hänen pikkuveljeään ilman lupaa.
Minulla olisi asiaa tähän tapaukseen liittyen näille nuorille, jos teillä on tietoa näistä nuorista tai tapauksesta yleensä, niin ilmoittakaa
Olivatko r i k a s t u t t a j a t r o a d m a n e j a , tuliko hyökkäys heidän taholtaan? Juttu jäi kummallisen avoimeksi ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummia ne ei ees tarkasta koska se olisi etnistä profilointia.
Täällä tarkistetaan kaikki matkustajat. Miksi sä levität valhetta?
Olen nähnyt miten lihava n a i s t a r k a s t a j a päästi kuin koiran veräjästä pikku nuhtelulla tällaisen r i k a s t u t t a j a n . Aivan tavanomainen käytäntö v a l a i l t a . Haaveilevat saavansa.
En ole nähnyt. Yleensä on ollut lippu. Jos ei ole niin tulee sakko ja lentää ulos.
Eihän se usein ole voimassa jos viimeisellä voimassa olo minuutilla astuu kulkuneuvoo silti sillä saa matkustaa perille asti.
Vakio pummi pitää henkkarit muka,ojentaa ne tarkastajalle jolloin tarkastaja jo tajuaa että ei ole lippua ja kirjoittaa nopsasti sakon ja se siitä, eikä järjestä mitään draamaa siellä sh##tana.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sanoo tarkastajille, että minun uskoni mukaan Allah sallii pummilla matkustamisen.
Paljon teillä on ikää. 15v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummia ne ei ees tarkasta koska se olisi etnistä profilointia.
Tietenkin tarkastaa :D Muistan kun muutin teini-ikäisenä Helsinkiin ja ensimmäisiä kertoja keskustan metroasemalle mennessä todistin tilannetta missä tuollainen mies on laitettu metrolaiturilla kenttään ja huutaa SÄ LOUKKAAT MUN USKONTOO (oli matkustanut liputta ja alkoi pullikoimaan) :D
Ei ne lipuntarkastajat kyllä ketään maihin laita, eikä laittaneet vanhoina hyvinkään aikoina. Securitaten pojat oli asialla.
Junassa nähtyä.
Henkilöllä ei ollut lippua, eikä kuulemma tiennyt, että sellainen tulee olla. Henkkareitakaan ei ollut. Pääsi tilanteesta kuin koira veräjästä.
😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko r i k a s t u t t a j a t r o a d m a n e j a , tuliko hyökkäys heidän taholtaan? Juttu jäi kummallisen avoimeksi ...
Itseasiassa kuvaaja itsekin mainitsi sanan "roadman" kuvatessaan näitä nuoria. Nuoret ärsyyntyivät kuvaajan puheista, ja varsinkin tämä nuori tyttö, jonka pikkuveljeä kuvattiin, oli kaikista hyökkäävin tämä miestä kohtaan. Hyökkäys oli vain sanallinen. Tämä kuvaaja oli pyörinyt tuona päivänä, eli 7.12 ympäri helsingin keskustaa, mm. kampissa ja matkusti metron lisäksi bussilla. Varmasti joku on huomannut, kun joku höpöttää yksinään.. Mutta varsinkin tämä tyttö, n. 16-vuotias, ulkomaalaistaustainen, jonka pikkuveljeä kuvattiin, niin olisi juuri hänelle asiaa. Käsittääkseni nämä nuoret olivat afrikkalaista alkuperää, en voi jälkikäteen tarkistaa, koska video poistettu youtubesta. Minulla on erittäin tärkeää asiaa näille nuorille
Ja siis tämä oli ihan oikea tilanne vaikka kuulostaakin vitsiltä. Ei kuitenkaan yleistä, koska en ole ikinä tuon jälkeen moista todistanut :D Suurin osa ihmisistä on ihan asiallisia