Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit villasukista?

Vierailija
09.12.2023 |

Tuosta villasukkatrollista tuli ajatus, että neuloisin perussukkia ja möisin niitä paikallisella fb-kirppiksellä. Mitä niistä voisi pyytää? Onko kymppi liikaa?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mallista.Perussukat osaan itse tehdä,joten niistä en ehkä enempää kuin15e maksaisi.Jos joku tekisi lapselle esim minecraft tai hjk villasukat, voisin maksaa 50+e.Tai niitä Fazerin sukkia...en osaa itse,voisin ostaa useammalla kympillä.

Vierailija
22/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin tehty ja aitoa villaa. Maksaisin niin, että lankojen kulut tulisi katetuksi ja lisäksi työstä 15-20 € tunti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pihi, mitä tulee käsitöihin. Luonnonmateriaalista käsin taidokkaasti tehdyt asusteet ovat mahtavia. Ei tulisi mieleenkään maksaa jotain kymppejä. Viimeksi maksoin 450 euroa ystäväni käsin neulomasta islanninvillapaidasta, ja pidin sitä niin hyvänä diilinä että annoin vielä pullon hyvää samppanjaa. Ihan kerrassaan upeaa kädenjälkeä, ja työmäärä oli kova. Koen saaneeni halvalla. Kauniista sukista maksaisin vastaavanlaatuisena satasen, pitkävartisista 150. En osaa neuloa, mutta tiedän sen olevan aikaavievää ja tarkkaa. Laatu näkyy. Kirpparilla on sitten niitä akryylisiä kympin sukkia karmeissa väreissä ja epäsiistiä "käsialaa". 

Olisi ilo olla noin varakas. Millä koulutuksella pääsee kerhoon?

Vierailija
24/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävartiset, kuvioilla maksaa meidän kirppareilla 30-40 e. Lyhyellä varrella ei oikein ole myynnissäkään. Ihmiset neuloo itse ja saavat. 

Vierailija
25/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole neuloja itse, mutta luen joitakin vastauksia järkyttyneenä. Jotkut maksaisivat KÄSITYÖSTÄ pari kymppiä? Kyllä silloin kannattaa unohtaa koko homma ja mennä Tokmannille.

Vierailija
26/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pihi, mitä tulee käsitöihin. Luonnonmateriaalista käsin taidokkaasti tehdyt asusteet ovat mahtavia. Ei tulisi mieleenkään maksaa jotain kymppejä. Viimeksi maksoin 450 euroa ystäväni käsin neulomasta islanninvillapaidasta, ja pidin sitä niin hyvänä diilinä että annoin vielä pullon hyvää samppanjaa. Ihan kerrassaan upeaa kädenjälkeä, ja työmäärä oli kova. Koen saaneeni halvalla. Kauniista sukista maksaisin vastaavanlaatuisena satasen, pitkävartisista 150. En osaa neuloa, mutta tiedän sen olevan aikaavievää ja tarkkaa. Laatu näkyy. Kirpparilla on sitten niitä akryylisiä kympin sukkia karmeissa väreissä ja epäsiistiä "käsialaa". 

Olisi ilo olla noin varakas. Millä koulutuksella pääsee kerhoon?

Kasvatustieteiden maisteri, kuukausitulot 3100 brutto. Kaukana varakkaasta, mutta ihan hyvin tulen toimeen. Fjällrävenin kirjoneulepaita on tehdasvalmisteinen ja maksaa yli 200 euroa, joten käsintehty on ehdottomasti arvokkaampi. Aina voi ostaa sen Fjällrävenin jos haluaa päästä halvemmalla. Minä halusin käsin tehdyn. 

Vierailija
27/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 euroa 45 senttiä?

Vierailija
28/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua tätä logiikkaa. Joku ilkkui tuossa toista keskustelijaa varakkaaksi. Itse ainakin ihan jo lähtökohtaisesti miellän käsintehdyt vaatteet ja asusteet luksukseksi, en miksikään mitä köyhän kannattaa tilata käsityöläiseltä. Silti nimenomaan pihit rientävät ketjuun kertomaan, että käsityöstä maksaisivat vain materiaalien hinnan, jos sitäkään. 

Vierailija
29/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin pitkään miehelleni sopivia villasukkia. Maksoin Tuomaan markkinoilla täydellisistä sukista 49 euroa. Pitäähän yrittäjän saada voittoa. Kirppari on eri vähän eri asia. 

Vierailija
30/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa pitkävartisia sukkia, mutta ekstralämpimiä kyllä. Olen kuullut, että sukkaan voi neuloa kaksinkertaisen kärjen, jolloin se lämmittää hyvin varpaita. Jos löytäisin tällaiset sukat ja vielä erityisen lämpimästä langasta tehtyinä, voisin maksaa noin 35 - 40 euroa. Varren ei tarvitsisi olla pitkä eikä sukassa tarvitsisi olla mitään kuvioita.

Vierailija
31/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa neuloa. Arvostan kädentaitoja ja villaa materiaalina. Neulojan kaunis käsiala nostaa ehdottomasti villasukkien arvoa, samoin varren korkeampi pituus ja kuviointi. 20-60 euroa voin ihan hyvin villasukista maksaa. Viimeksi tilasin kolmelle lapselleni pidempi vartiset villasukat pienellä kuvioinnilla ja itselleni perusraidalliset sukat. Neulojan käsiala oli priimaa. Maksoi kaikista 90e, sen minkä neuloja pyysi. 

Vierailija
32/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 € kun teen ne itse

Vierailija
33/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, koska en osta niitä kirpparilta, en edes uusia. Vilkuilen niitä kyllä, mutta yleensä ne on omaan makuuni väärin tehty. Sukan suu on liian kireä, kantalappu liian lyhyt, kiilakavennus tehty liian jyrkäksi ja kärkikin tehty väärin. Jne.

En myöskään neulo muille kuin itselleni.

Vierailija
34/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vuosia eräältä mummulta pitkävartisia villasukkia 13€ pari. Hän kertoi että ei tavoittele niillä voittoa vaan harrastuksena tekee niitä. Olisin valmis maksamaan enemmänkin mutta hän ei suostunut ottamaan kuin tuon saman summan. 

Vierailija
35/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaveikasta tehdyt yksiväriset, niistä voisin maksaa 15 euroa. Käytän villasukkia kesät talvet, joten eivät kestä montaa kuukautta. En jaksa parsia.

Vierailija
36/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langat eivät ole halpoja Parhain villalanka sukille on Seitsemän Veljestä lanka. Ja työkin maksaa jotkut on laittanu hinnaksi 10- 50€

Neulooko vaikka Salmiakki Aakkos sukat  siis erilsisia teemoja ja tilauksesta kutovat.

Se vähän riippuu, miten kutoja haluaa toivoo saavansa rahaa.

Niin ihan pienet lasten sukat ne ei ole olleet kuitenkaan 50€ , kun korkeintaan 10- 15€.

Jotakin se menee se sukkien hinta haitari..

Mutta Pikku lasten Vauvojen , sukat nehän ei ole kaliita..

Jotkut lahjoittaa sukkia myös myyjäisiin arvontaan myös Vauvojen sukkia .

🧦

Vierailija
37/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin kudotuista polvipituisista villasukista maksoin kuvioiduista 35 euroa ja valkoisista 50 euroa. Ostin joulumarkkinoilta.

Vierailija
38/48 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kymppi on liian vähän, jos on hyvää lankaa ja sujuvaa kädenjälkeä. Osaan itse helposti neuloa, joten perussukkia en ostaisi. Jotkin erikoismalliset ja paljon työtä vaativat voisin antaa lahjaksi, ja siinä tapauksessa voisin maksaa jopa 70-80 euroa.

Vierailija
39/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien kutomiseen kuluu aikaa vähintään 6 tuntia 😂

Vierailija
40/48 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia myydään 20-60€ hintaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi